handdator

Visa fullständig version : Herbalife och liknande

Fight
2012-12-22, 22:31
Jag har en dröm om att få jobba med hälsa och träning. Jag har fått erbjudande om att gå med i Herbalife och det är något pyramidspel. Jag blir alltid skeptisk till det men tänkte höra med er om ni har någon erfarenhet av just dem eller andra. Varför jag vill gå med i liknande företag är för att bygga upp en plattform med kunder som jag kan sälja produkter till samtidigt som jag får friheten att jobba för mig själv.

Jag har tänkte såhär att jag kan ha träningsgrupper och "klasser" där jag säljer dessa produkter med anknytning till träning, kost och hälsa.

Jag har velat driva eget företag sen barnsben.

Kanske ska jag utbilda mig till något men vet inte vad. Har ni förslag?

Go kväll!

ducedo
2012-12-22, 22:42
http://www.businessinsider.com/bill-ackmans-herbalife-presentation-2012-12#-1

Exdiaq
2012-12-22, 23:00
Kontakta TomasPersson här på forumet!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=152568

filmjölk
2012-12-22, 23:26
Nej. gör det inte. Min (numera avlidna) fasters man blev lurad av flertalet pyramidspel. man skall tjäna så jäkla mycket pengar, men man får köpa in det och det...och lite av det, de tjänar på att rekrytera säljare - inte på att sälja produkter!

Vet inte om Herbalife är legit, men skulle icke tro det. NEJ!

Tolkia
2012-12-22, 23:31
Om du har seriösa företagardrömmar, så är mitt tips att hålla dig långt från allt vad pyramidspel och sektsammanhang heter. Jag tror inte att det kommer att hjälpa ditt namn.

spoonchest
2012-12-22, 23:34
Väntar med spänning tills pyramidspelarna googlar fram en träff om herbalife i negativ dager.

cofffee

Fatalist
2012-12-23, 00:19
Väntar med spänning tills pyramidspelarna googlar fram en träff om herbalife i negativ dager.

cofffee

Trodde själv att minst en av de nya inläggen som tillkommit i denna tråden sedan jag kollade den senast skulle vara ett sådant! Med andra ord: +1 väntar med förväntan om underhållning på detta spektakel.*popcorn*

Fight
2012-12-23, 21:32
Det verkar ju inte vara något att hänga i julgranen med andra ord...

Gober
2012-12-23, 21:53
Herbalife är väl bara ett av många produktnamn som ingår i ett myller av pyramidspel. Det handlar väl om att köpa in massa produkter för egna pengar, sälja detta och samtidigt försöka rekrytera nytt folk (dra in fler i sekten).

Carol says no!
http://seanthebaptist.typepad.com/.a/6a00d8341cd50253ef01116845416d970c-800wi

High1ander
2012-12-23, 22:30
Jag var och filma på ett herbalife-möte... "Sekt" och "propaganda" är det första som kommer upp i huvudet.

På det här mötet för medlemmar, så är det i princip "bara losers" som vill tjäna snabba pengar och stora summor, sådana som inte fattar vad hårt arbete är. De hade bjudit in att tala två stycken jänkare som var med i chairmans club, dvs. de får procent av jävligt många. De två, mannen och frun pratade konstant i ca 90 minuter om hur de rest hit och dit, att flyga något annat än 1a klass är sämst, etc... de visade bara massa semesterbilder och bilder på sitt stora fina hus, med bilar utanför.

Det var helt sjukt, tänk er att ni jobbar på volvo och styrelsemedlemmar kommer ner en dag och snackar för er hur mycket skit de kan köpa tack vare ni jobbar, och att ni ska jobba lite hårdare så de kan köpa mer.

Det var nästan inget snack om "så här uppnår du målen", utan bara "här är målet, visst är det grymt".

Sen, det lilla som just var hur man skulle nå dit, så var det, kämpa på, ge inte upp, har det inte gått bra efter 90 dagar, gör en ny 90-dagarsplan, etc...

Ät och använd bara herbalifeprodukter och inget konkurrerande...

Om man inte skapar pyramidspelet själv så ska man hålla sig borta.

Sen är det så herbalife, att du börjar inte tjäna OK pengar tills dess att du har rekryterad 3-4st, de har sen skaffat 3-4st var, som sen skaffar 3-4st var. Först vid 3-4e ledet börjar man tjäna en normal månadshyra, men det tar tid att komma dit, vilket som sagt innebär att du ska lära upp 3-4 "generationer"...

Amfksp
2012-12-23, 23:12
Hade en dragning för mary kay för några år sedan angående en onlinesatsning dom ville göra, fyfan vad det var skrämmande. Men deg hade dom =D Antar att det är i princip samma system som herbalife, kyääni osv.

Kontentan är: Du ska inte sälja produkter, du ska rekrytera säljare, annars tjänar du inte många ören.