Visa fullständig version : Protienshake diet i 1-2 månader?
Hur skulle det funka att bara dricka proteinshakes (vassle med vatten) i 1-2 månader? Någon som testat?
På 1400 kcal
jasonmago
2012-12-21, 22:38
Kroppen behöver fett för att du ska ÖVERLEVA. Räkna ut det själv
Tillsätt vitamin-tillskott i dieten och lite rapsolja i dina shakes så ska det väl funka.
Tillsätt vitamin-tillskott i dieten och lite rapsolja i dina shakes så ska det väl funka.
Måste man ta 1g/kropppsvikt på fett??
det är nog lagom, tänk på att få i dig vettigt fett och inte bara genom rapsolja, tex omega 3 osv
Inge Enveten
2012-12-21, 23:33
Det är en dålig idé. Skit i det.
Du kan se fram emot att pissa med röven.
StarkaUlf
2012-12-22, 07:36
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaninsv%C3%A4lt
massakay
2012-12-22, 08:24
Hur skulle det funka att bara dricka proteinshakes (vassle med vatten) i 1-2 månader? Någon som testat?
På 1400 kcal
Varför ens fundera på en sådan diet?
Du kan säkert överleva 2 veckor på bara vatten och cigaretter också!
Jag känner en snurrig kille som var vaken i 14 dagar på amfetamin utan mat och bara vatten för att testa om det gick. Det var inte heller någon bra idé. Han fick läggas in på sjukhus i en månad, efter att han trodde att ett X2000 snabbtåg körde genom vardagsrummet hemma hos honom...
Sluta upp med tokiga dieter och ät som tränande individer i stället!*gah!*
Old Nick
2012-12-22, 20:56
Känns mycket riktigt som ett säkert sätt att drabbas av svår vitaminbrist och slutligen kaninsvält. Men ner i vikt lär man ju gå. Så inni helvete.
Skall man nu nödvändigtvis försöka skulle jag rekommendera ett mjölkproteinkoncentrat hellre än ett vassleisolat. Större mängd vitaminer och mineraler kvar, samt lite laktos och mjölkfett.
vassle innehåller fett? :)
kör på om du vill och komplettera med vitaminer/mineraler och fett, ser hellre att du äter normalt och kompletterar med dina shakes. men det är upp till dig
vicarious
2012-12-22, 21:21
Nej det måste man inte. Det krävs betydligt lägre nivåer för att överleva. Den här tråden kanske kan vara av intresse http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
machine gun
2012-12-22, 23:31
Använd måltidsersättare istället för rent proteinpulver. Problem solved.
Biceppojken
2012-12-22, 23:53
Stora frågan är varför du vill göra det? Ute efter att plåga dig själv?
knuckles
2012-12-23, 01:32
Tror hon är mycket desperat på att gå ner i vikt snabbt som många tonårstjejer.
massakay
2012-12-23, 08:55
Troligen för att det föreligger någon form utav ätstörning (anorektiskt beteende) i grund och botten.
Varför kan man inte försöka hitta ett sätt att äta och träna på, som håller livet ut, i stället för bara 1-2 månader.:confused:
varför inte hitta mat som blir 1400kcal per dag? Är väl inget svårt?
massakay
2012-12-23, 09:18
Jag känner igen det här beteendet så väl i en tjejkompis som jag har. Hon frågar ofta om tips på att gå ner i vikt t.ex. Och jag kommer med goda kost och tränings råd, så lyssnar hon inte ändå, för hon har ju sett en ny metod i aftonbladet att gå ner 6 kilo på 3 veckor och få platt mage på samma tid
För varje knäpp diet som hon testar i ett par månader, så går hon först ner 2-3 kilo i början för att sedan lägga på dig 6-7 kilo mer i slutet av dieten.
Vet inte hur många dieter det har blivit genom åren för henne, men hon väger 30 kilo mer nu än när hon började med dom olika sjuka dieterna för ca 3 år sen.
Och jag får en klassiker till svar när jag ger råd till henne: Dina kost och träningstips tar för lång tid, jag vill ha snabba resultat*gah!*SUCK!
Varför kan inte människor som är överviktiga, otränade, spinkiga, behöver mer muskelmassa eller vad det nu är lyssna på dom som verkligen har lyckats med träning över en längre tid och som funkar hela livet. Det fattar inte jag.
Det verkar som om dom tror det finns snabba genvägar. MEN DET FINNS DET INTE!!!
Jag känner igen det här beteendet så väl i en tjejkompis som jag har. Hon frågar ofta om tips på att gå ner i vikt t.ex. Och jag kommer med goda kost och tränings råd, så lyssnar hon inte ändå, för hon har ju sett en ny metod i aftonbladet att gå ner 6 kilo på 3 veckor och få platt mage på samma tid
För varje knäpp diet som hon testar i ett par månader, så går hon först ner 2-3 kilo i början för att sedan lägga på dig 6-7 kilo mer i slutet av dieten.
Vet inte hur många dieter det har blivit genom åren för henne, men hon väger 30 kilo mer nu än när hon började med dom olika sjuka dieterna för ca 3 år sen.
Och jag får en klassiker till svar när jag ger råd till henne: Dina kost och träningstips tar för lång tid, jag vill ha snabba resultat*gah!*SUCK!
Varför kan inte människor som är överviktiga, otränade, spinkiga, behöver mer muskelmassa eller vad det nu är lyssna på dom som verkligen har lyckats med träning över en längre tid och som funkar hela livet. Det fattar inte jag.
Det verkar som om dom tror det finns snabba genvägar. MEN DET FINNS DET INTE!!!
svara då: jasså du vill bara gå ner fort ibörjan för att sedan gå upp igen som du gjort tidigare? Vill du inte ha resultat som varar livet ut? ;)
massakay
2012-12-23, 09:22
varför inte hitta mat som blir 1400kcal per dag? Är väl inget svårt?
Så sant, så sant! Håller helt med dig där NNIF. (man tror ju att det är ett skämt med en diet på bara proteinpulver och vatten i 2 månader)
Var kommer idén i från! Helt absurt! *facepalm*
Så sant, så sant! Håller helt med dig där NNIF. (man tror ju att det är ett skämt med en diet på bara proteinpulver och vatten i 2 månader)
Var kommer idén i från! Helt absurt! *facepalm*
lixom bara att äta 3-4burkar 250g lättkvarg om dagen istället är ju en mycket bra början iaf. Så kan man komplettera med en eller två matskedar kallpressad rapsolja och lite frukt och grönt. Kanske en liten kycklingfile också. Enkelt bra och billigt.
massakay
2012-12-23, 09:28
lixom bara att äta 3-4burkar 250g lättkvarg om dagen istället är ju en mycket bra början iaf. Så kan man komplettera med en eller två matskedar kallpressad rapsolja och lite frukt och grönt. Kanske en liten kycklingfile också. Enkelt bra och billigt.
+1:)
+1:)
har lekt kostrådgivare åt tjejer jag med. Varje gång någon köper "mitt" koncept att äta mat istället för pulver-dieter blir man ju så glad att man vill gifta sig med dom hehe
Finns bara fördelar med att deffa med mat! Man blir mätt, man ger kroppen det den behöver - nämligen fast föda så att magen och tarmarna får jobba lite, man lär sig för livet. Pulverdieter är 1steg fram 2steg bak - värdelöst i längden.
massakay
2012-12-23, 09:38
Pulverdieter är 1steg fram 2steg bak - värdelöst i längden.
Absolut!:)
det är nog lagom, tänk på att få i dig vettigt fett och inte bara genom rapsolja, tex omega 3 osv
Rapsolja är en källa till vettigt fett, t.ex. alfa-linolensyra som är en omega-3 fettsyra.
vassle innehåller fett? :)
Olika sorters proteinpulver innehåller fett, men inte de fettsyrorna som krävs för överlevnad. Iaf när det gäller vassle.
Till trådskaparen: http://en.wikipedia.org/wiki/PSMF
Tjackari
2012-12-24, 01:13
Har i perioder i mitt liv endast levt på proteinpulver. Har jobbat som försökskanin på astra zeneca när jag pluggade. Då hade de en viktgräns på 100 kg för att få vara med. Så var alltid tvungen att hetsbanta för att krypa under.
Det såg likadant ut varje gång. Första dagen gick bra. Andra dagen lite sämre. Sen blev man dum i huvudet. Efter en vecka kunde jag inte tänka på annat en mat. Kom ihåg att jag käkade en halv burk flourtabletter med lakritsksmak på en kväll bara för att de var kalorifria (tror jag) och jag var så sjukt sugen på något.
Hur som helst så fick man alltid gå igenom rigorösa tester (lämna blod osv) för att se om man var frisk.
Klarade alltid men de klagade alltid på att jag bla annat hade järnbrist Hade säkert brist på det mesta men minns framförallt järnet.
Spelar liksom ingen roll om man käkar vitaminpiller. 90 % är fettlösliga (kroppen behöver fett för att kunna tillgodose vitaminerna) Typ bara c-vitaminer som är vattenlösliga.
Men prova o se vad som händer. Om inte annat så är det väl bara att börja käka igen. Men se till att få i dig lite fett också men det har ju halva tråden redan påpekat
Tjackari
2012-12-24, 01:15
Du kan se fram emot att pissa med röven.
Du vet inte hur rätt du har. Jag såg det som en slags tarmsköljning.
stromming
2012-12-24, 02:09
Men nu får ni ge er med konstiga dieter
Jag bara undrade vad som händer med kroppen om det gynnar eller suger. Skulle aldrig klara en sån diet ens i 2 dagar. Har hört att
Modeller, fitnesstjejer osv går på sån diet innan uppvisning/tävling osv
Jag bara undrade vad som händer med kroppen om det gynnar eller suger. Skulle aldrig klara en sån diet ens i 2 dagar. Har hört att
Modeller, fitnesstjejer osv går på sån diet innan uppvisning/tävling osv
det gör dom inte
Tjackari
2012-12-24, 10:24
I mars väntar stektströmmingpåknäckebröds-dieten. En uppskattad tradition för mig.
God jul allihopa. Nu blir det ett skönt ryggpass innan köttbullarna ska sköljas ner med julsnapsen.
Hmmm julsnaps-dieten??? nej det får vänta till näste jul tror jag..
massakay
2012-12-25, 06:02
Jag bara undrade vad som händer med kroppen om det gynnar eller suger.
Klart det SUGER!*gah!*
massakay
2012-12-25, 06:11
Ha ha ha!! Men det verkar som om vi kommer få se fler och fler av den har typen av dieter. Folk blir bara mer och mer desperata i strävan efter en snyggare och välsvarvad kropp, men med minsta möjliga ansträngning;)
Ajsomfan
2012-12-25, 08:02
Prottepulverdiete ala Ola Wallengren har jag kört två ggr med 13 dagar som max. Jättebra och lärorikt men skulle aldrig orkar/palla/vilja göra den i 2 månader dock. Max sju dagar sen får det vara nog.
Eddie Vedder
2012-12-25, 09:57
Ha ha ha!! Men det verkar som om vi kommer få se fler och fler av den har typen av dieter. Folk blir bara mer och mer desperata i strävan efter en snyggare och välsvarvad kropp, men med minsta möjliga ansträngning;)
Du kan i och för sig hitta en del historiska grejer som är desto värre. :D Tuktandet, disciplinerandet och kontrollerandet av kroppen är inte direkt ett modernt fenomen om man säger så. :)
Old Nick
2012-12-25, 13:14
Om man leker med tanken att köra en proteinshakesdiet där man blandar med mjölk, hur skulle det då se ut näringsmässigt? Ett par shakar om dagen bestående av 3 dl standardmjölk blandat med 30 gram mjölkproteinkoncentrat skulle väl ge hyfsat med näring, samt lite fett och kolhydrater. Enformig som tusan förstås, men det skulle nog funka bra mycket bättre i längden än om körde med vassle och vatten.
det gör dom inte
Det finns det säkert massvis som gör när dom slarvat med förberedelserna, klassik panikbantning.
Jag känner en snurrig kille som var vaken i 14 dagar på amfetamin utan mat och bara vatten för att testa om det gick.
Riiiiiiight.
*bs*
massakay
2012-12-25, 19:13
Riiiiiiight.
*bs*
yes! Right. Det är sant!
Ajsomfan
2012-12-25, 23:13
yes! Right. Det är sant!
Givetviis är det sant, allt tjackisar säger är ju det sååå...
14 dygn, get out of here :laugh:....
massakay
2012-12-26, 08:24
Givetviis är det sant, allt tjackisar säger är ju det sååå...
14 dygn, get out of here :laugh:....
Skratta på du!. Lägg inte så stor vikt i det. Han höll på dö i alla fall! Det var en nära vän som troligen VILLE ta livet av sig.
1-2 månader? tror att du lär få ont i magen när du sedan ska återgå till fast föda
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.