handdator

Visa fullständig version : Handledsproblem!!!

Dymion
2004-02-12, 21:32
När jag kör skivstångscurl, hantelcurl fria vikter över huvudtaget så är det som att vänsterhandled domnar bort och jag tappar nästan greppet!! Jag vet inte vad detta kan bero, det är fruktansvärt enerverande eftersom att jag känner att jag har mycket mer att ge än vad jag kan göra när handleden domnar bort..Jag har upplevt detta fenomen de senaste gångerna jag varit på gymmet, vad ska GÖRA??!!

Tacksam för svar..

MvH Dymion

Garnax
2004-02-12, 21:40
Låter konstigt att den domnar bort...

ingen aning....

banansoppa
2004-02-12, 21:50
Svaga handleder?
En polare har precis samma problem, han skulle orka mycket mer om det inte vore för hans otroligt svaga handeleder.
Släng på några handledsövningar när du gymmar, eller du kanske redan gör det?

Dymion
2004-02-12, 21:51
Ja jag har ganska svaga handleder, försöker lägga in handledsträning men jag vet inte någon riktigt bra övn.

Fuktansvärt jobbigt när vänstra handleden viker sig:cryout:

Karl_alfred
2004-02-12, 21:54
Originally posted by Dymion
När jag kör skivstångscurl, hantelcurl fria vikter över huvudtaget så är det som att vänsterhandled domnar bort och jag tappar nästan greppet!! Jag vet inte vad detta kan bero, det är fruktansvärt enerverande eftersom att jag känner att jag har mycket mer att ge än vad jag kan göra när handleden domnar bort..Jag har upplevt detta fenomen de senaste gångerna jag varit på gymmet, vad ska GÖRA??!!

Tacksam för svar..

MvH Dymion
Kör du mycket cheating alltså t ex. gungar med öve3rkroppen i bicepscurl, studsar med stången vid bänk? I så fall klarar förmodligen inte dina handleder av denna egentligen för tunga vikt och därmed värken.

Dymion
2004-02-12, 22:05
Jag kör väldgt strikt utförande på övningarna och inte spec tungt

CoRe_85
2004-02-13, 00:07
Originally posted by Dymion
Jag kör väldgt strikt utförande på övningarna och inte spec tungt

tips, gå ner på lättare vikter och kör många gånger, så får handlederna jobba upp sig(hjälpte för mig), kör även lite grippers hemma så kanske det hjälper.

Jimbo
2004-02-13, 00:30
kan det inte vara att du greppar stången för hårt och därav får smärta i handlederna?

Garnax
2004-02-13, 00:43
du kan ta en lätt hantel och guppa upp och ner med handleden.

Ett hemmabygge jag kör med är en stång med ett snöre på mitten
och i botten en vikt...sen sitter man med stången i händerna och snurrar upp vikten sen ner igen...

Tar mycket bra på underarmar och handled.

//garnax

Jense
2004-02-13, 02:09
Varför ska han gå ner på lättare vikt, helt onödigt.

Träna handlederna , underarmarna och fingrarna precis lika mycket som resten av kroppen , med lika mycket jävlar anama bakom..

Testa denna övningen

Håll en skivstång bakom ryggen , pronerat grepp.. handryggen fram dvs och curla där med handlederna. brukar kännas ganska skonsamt