Klong
2012-12-20, 23:18
Hej.
Har trän på gym snart 4 år, första 2 ½ utan nån som helst kunskap eller engagemang, senaste 1 ½ år med stort engagemang inne i gymet, bara senaste halvåret med engagemang för kost, så skulle egentligen ha fått mycket mer resultat än jag har i dagsläget om jag bara tänkt till.
Jag har kört samma schema ett tag nu:
Måndag: bröst, axlar, triceps
Tisdag: rygg, biceps, underarmar
Onsdag: ben, mage
Torsdag: bröst, axlar, triceps
Fredag: rygg biceps
Lördag: vila
Söndag: ben, mage
Slänger även in en extra vilodag på antingen tisdag, onsdag eller torsdag
Jag har kört såhär baserat på att det tar 48-72 timmar för en muskel att återhämta sig, och när jag satte ihop skiten ville jag bara pumpa så mycket jag kunde.
Har ett tag nu funderat på om det inte är bättre med en större split och ett pass per grupp i veckan, t.ex
Måndag: bröst, mage
Tisdag: axlar, vader
Onsdag: vila
Torsdag: armar
Fredag: ben, korsrygg
Söndag: rygg, traps
Mitt mål är massbygge, styrka är ett plus men inte fokus.
Tankar, åsikter?
Tackar!
Har trän på gym snart 4 år, första 2 ½ utan nån som helst kunskap eller engagemang, senaste 1 ½ år med stort engagemang inne i gymet, bara senaste halvåret med engagemang för kost, så skulle egentligen ha fått mycket mer resultat än jag har i dagsläget om jag bara tänkt till.
Jag har kört samma schema ett tag nu:
Måndag: bröst, axlar, triceps
Tisdag: rygg, biceps, underarmar
Onsdag: ben, mage
Torsdag: bröst, axlar, triceps
Fredag: rygg biceps
Söndag: ben, mage
Slänger även in en extra vilodag på antingen tisdag, onsdag eller torsdag
Jag har kört såhär baserat på att det tar 48-72 timmar för en muskel att återhämta sig, och när jag satte ihop skiten ville jag bara pumpa så mycket jag kunde.
Har ett tag nu funderat på om det inte är bättre med en större split och ett pass per grupp i veckan, t.ex
Måndag: bröst, mage
Tisdag: axlar, vader
Onsdag: vila
Torsdag: armar
Fredag: ben, korsrygg
Söndag: rygg, traps
Mitt mål är massbygge, styrka är ett plus men inte fokus.
Tankar, åsikter?
Tackar!