Logga in

Visa fullständig version : Analys?

Hawaii2005
2012-12-19, 22:04
Någon som pallar en liten analys av mitt tränings och kost upplägg?

Frukost: "Morgonshake" innehållandes, gojibär, chiafrö, hampafrö, havremjölk.
Mellanmål: 1-2 frukter
Lunch: Vanlig varierad mat, likt tallriksmodellen.
Mellanmål: Macka/filmjölk/frukt eller nått liknande

20-30 min före träning: Proteinshake
Träningspass: alt 1: 30-40 min konditionspass följt av kroppsövningar i ca 25 min som täcker de största muskelgrupperna. Alt 2: 20-30 min kondition följt av styrketräning i ca 20-30 min, sporadiskt med fria och tunga vikter, försöker täcka de flesta och största musklerna. Alt 3: kondition i 60 min, följt av lätt kroppsövingspass i ca 10 min.

Låt säga att jag kör alt 1 ca tre grr i veckan och alt 2 och 3 en till två gånger i veckan.
Efter träning: Nått återhämtande typ; banan, spenat hampafrö-shake.
Middag: Varierad kost med lite kolhydrater och högt proteininnehåll och mkt grönsaker typ brockoli och groddar.

Utöver gymträningen powerwalkar jag eller ialf går jävligt snabbt 5-6 gånger i veckan i ca 40-60 min, ibland på förmiddagen och i bland på eftermiddagen. Intar av någon anledning CLA-kaplslar också..

Mina mål då? Som ni säkert förstår är jag inte ute efter att bygga stora muskler. Först o främst vill jag leva hälsosamt! Men jag vill också att det ska synas på min kropp (sexpack är ett mål), och jag vill ha en jävla kondition och låg vilopuls! Är jag ute o cyklar eller på hyfsat rätt väg? Supertacksam om nån orkade läsa igenom detta! Och ännu bättre svara:)

Skitväder
2012-12-19, 22:14
Funderat på någon kampsport typ MMA ?

Hawaii2005
2012-12-19, 22:22
Oh, faktiskt aldrig, ingen dum ide! De närmaste månaderna går det dock inte eftersom jag är stomiopererad pga tjocktarmssjukdom (tagit bort hela tarmen).. Men ska helt klart överväga nått liknande när jag blir stomifri! :) är 26 år, de e inte försent va? 27 när jag kan börja förmodligen.

HerrM
2012-12-19, 22:48
Varför lite kolhydrater till middagen? Tränar man hårt behövs mycket kolisar. *flex*

Hawaii2005
2012-12-19, 23:13
Varför lite kolhydrater till middagen? Tränar man hårt behövs mycket kolisar. *flex*

Vet inte, faktiskt. Försöker undvika vanlig ris/pasta/potatis, med käkar qinoa, LCHF-Pasta, fullkornsbulgue' kör typ liiite mindre än en portin enl varans förpackningsanvisningar, eller äter jag en brocolli typ..

Vet själv att jag är lite rädd för kolhydrater, och ganska fixerad vid fettförbränning och det kan ju bli lite fel då. Därför ber jag om lite hjälp:)