handdator

Visa fullständig version : bulk

aldoschadewitz
2012-12-19, 21:11
Hej, jag har gått upp 2kg på senaste 14veckorna. Detta blir en ökning på ca 140g per vecka. med andra ord ligger snittet på ca 140kcal överskott/dag?

jag äter tills jag blir mätt hela tiden och äter 4 gånger om dagen. jag ser till att jag äter så att jag orkar med att träna och öka vikterna progresivt men är det till fördel att jag öker kalori överskottet ytterligare typ 100kcal/dag?

vill bygga så fort som möjligt men lägga på mig så lite fett som möjligt

Jeml
2012-12-19, 21:17
bygga så fort som möjligt och lägga på sig så lite fett som möjligt går inte ihop..

fortsätter du i samma takt har du gått upp 7kg till nästa år, förhoppningsvis en kvalitativ uppgång och du behöver inte deffa förrens kanske nästa vår (beroende på hur tjock du är nu).

Lägger du dig på säg 500kcal överskott kommer du se skillnad snabbare men du kommer också behöva deffa snart :p

aldoschadewitz
2012-12-19, 21:34
är trött på mat, kommer deffa ner till ca 6-7% i sommar igen. ligger på runt 10% nu tror jag.

får nog höja kaloriintaget lite till då. inte kul att se absen bli sämmre :P

Ramrod
2012-12-20, 09:01
Låter som vettiga ökningar (0,5kg i månaden), det finns nog ingen anledning att öka kcal-intaget mer än vad det är nu ifall du inte vill lägga på dig mer fett, håll på i den här takten så länge du tänkt, gå upp 7kg och har du tur är hälften muskler.

aldoschadewitz
2012-12-20, 13:16
aa jag räknar inte kalorier eller sånt ändå... om jag inte lägger på mig så mycket fett kanske det räcker med några veckors deff