handdator

Visa fullständig version : Deffen - åsikter samt inputs uppskattas.

lofito
2012-12-18, 19:25
Så har jag hållt på med min deff i drygt 2 månader och tappat ett antal kilon.
Jag vet att jag under denna korta period kanske gått ner lite för fort, men ah, så är det. Känner mig mycket piggare efter att ha tappat dessa kilon och mer klar
i skallen när jag inte äter sån skitmat som jag gjorde förr.

Jag vill ha lite inputs här nu utifrån mina bilder. Jag väger ungefär runt 71 kg i detta nu men känner att jag fortfarande har en del kg kvar att göra mig av med. Kanske drygt 5 kg? Borde jag inte vara mer rippad vid detta laget om jag väger 71 kg och har styrketränat i drygt 2 år, varav 1 år seriöst?
Är 178 cm lång för övrigt.

Vad bör jag göra tycker ni? Vill gå ner lite till drygt 67-68 kg och därifrån ligga på kaloribalans ett par veckor. Därifrån hade jag tänkt ligga på svagt kcal överskott och börja bygga för ett bra tag. Vad tycker ni, samt om resultaten?

Vill höra alla tips och råd. Känns som att jag är aningen tanig på något sätt. Vill bli mer kraftfull i min kropp, mer explosiv. Få det där jävla trycket. Saknar det lite.

MVH

lofito
2012-12-20, 21:33
Finns det absolut ingen som kan ge lite råd samt inputs på detta?
:( Trist.

Langster
2012-12-20, 21:44
Hur rippad du bör vara beror ju på var du i startade. Personligen skulle jag nog fortsätta att deffa tills jag blev hyfsat nöjd om jag var du. Grov blir man genom att träna många fler år än ett. Inte genom att bli fetare. Ha tålamod, kan vara lättare att ha det om man ser bra ut när man gör det :d
Så deffa på ett tag till skulle jag säga.