Visa fullständig version : Julklappstips - 50Kr?
Vi har julmiddag på måndag och tanken är att man ska köpa julklappar åt varandra för max 50Kr. Jag försöker komma på något roligt men lyckas inte så bra.
Han jag ska köpa till borde vara ganska lätt. Skön snubbe med humor, så han tål att skämtas med.
Vad jag hittat hittils är en burk bacongodis:
http://www.roligaprylar.se/Bacon-Godis.html
Jag måste dock hitta någon butik i Stockholm om det ska funka, hinner liksom inte beställa nåt.
Tips?
Köp 2 trisslotter per näsa. Vi har samma system fast 100kr och det blir 3 per näsa. Julklappar är en omöjlighet och skrapa lott tycker alla om.
Dom har ju höjt triss till 30kr nu så det går inte =D
Ganska tråkigt att köpa lotter också.
Jockefoten
2012-12-15, 12:53
Kan vi inte göra tråden till en Tips på julklappstråd?
Jag behöver köpa en julklapp för 100-500kr som ska passa alla... Hjälp!
Yes: Storbaka sockerkaka/bröd/skorpor eller nått annat o ge bort en påse till varje person?
Dom har ju höjt triss till 30kr nu så det går inte =D
10kr över budget har ingen dött av *cry*
Lotter är ett billigt och mysigt sätt att skapa lite spänning i tillvaron...alla drömmer vi om miljonerna
Vad ger man till morfar, mormor etc ....dom har redan allt och behöver endast hjälp med städningen .
Jag gav bort ett presentkort till ett såntdär ställe där fiskar äter bort död hud från ens fötter. Det blev ett rätt stort samtalsämne vid bordet då flera aldrig skulle våga sig på det och några andra blev väldigt intresserade. Minns inte pris men mellan 1-500 var det ju.
Sokrates696
2012-12-15, 12:58
50:- 1 pkt kaffe, biobiljett, trisslott eller liknande.
500:- Presentkort, cash, klippkort gym, biljett till nått evenemang/upplevelse, Nått från bolaget?
Antingen ger jag nått jag vet personen vill ha eller så får det bli cash, lotter, eller presentkort.
/Tommy.
mattilainen
2012-12-15, 13:18
Köp 2 trisslotter per näsa. Vi har samma system fast 100kr och det blir 3 per näsa. Julklappar är en omöjlighet och skrapa lott tycker alla om.
Skulle aldrig köpt lotter till andra personer utanför familjen. Tänk om den jäveln vinner. Ego som jag är skulle jag inte klara av det.
Hur högt värdesätter du dig själv ? annars presentkupong på en lapdance av dig.. Vid tillfälle present innehavaren väljer
Tigerkotten
2012-12-15, 13:55
biobiljetter
http://www.roligaprylar.se/Uppblasbart-Enhorningshorn-For-Katter-.html
Hur högt värdesätter du dig själv ? annars presentkupong på en lapdance av dig.. Vid tillfälle present innehavaren väljer
Jag har inte lagt ner år av böjande för att mina lapdances ska vara värda endast 50Kr. En hundring, minst, är jag värd!
gå in på telenor, de har snygga smartphone fingervantar för 49kr
Glutenkatt
2012-12-15, 16:33
Någon som har ett julklappstips för en 51åring? Farsan alltså.
Ska ligga runt 100-150kr.
Lotter och presentkort är för tråkigt.
Väldigt skitnödigt här. Det är ju tanken som räknas och det är ingen nyhet att 99% blir besvikna på sina presenter om dom inte kommer direkt från önskelistan.
Glutenkatt
2012-12-15, 16:44
Väldigt skitnödigt här. Det är ju tanken som räknas och det är ingen nyhet att 99% blir besvikna på sina presenter om dom inte kommer direkt från önskelistan.
Ja, för en trisslott säger ju verkligen "Jag älskar dig"-
Lägger man så lite tanke bakom en julklapp så förstår jag inte varför man köper julklappar överhuvudtaget.
Ja, för en trisslott säger ju verkligen "Jag älskar dig"-
Lägger man så lite tanke bakom en julklapp så förstår jag inte varför man köper julklappar överhuvudtaget.
Hur många klappar för 50kr ger det budskapet? Är man så illa tvungen att fokusera på en present till sin käresta osv så är det något som är fel i relationen. Över.
gå in på telenor, de har snygga smartphone fingervantar för 49kr
Det var ett bra förslag faktiskt. Står mellan det och en ballscratcher just nu.
Touchvantarna var ett bra tips, det kan nog ganska många faktiskt ha användning av någon gång.
Annars är det fullständigt värdelöst att köpa något för 50-100kr som ska passa "alla". Helvete vad mycket bättre det är att skita i det, IMO.
Skulle aldrig köpt lotter till andra personer utanför familjen. Tänk om den jäveln vinner. Ego som jag är skulle jag inte klara av det.
Indeed.
Hade hängt mig i julgranen samma afton om personen skrapat fram en vinst över 500kr.
Vi köper bara en present till en person var. Bara en kul grej där vi lottade ut personer att köpa till.
Tycker det är roligt men det är svårt att hitta nåt bra för så lite pengar. Speciellt när det är någon man inte jobbar så nära med. Annars hade jag väl bara dragit till med en rulle silvertejp och en ballgag.
Glutenkatt
2012-12-15, 18:35
Hur många klappar för 50kr ger det budskapet? Är man så illa tvungen att fokusera på en present till sin käresta osv så är det något som är fel i relationen. Över.
Någon slags balans bör det finnas. En bajskorv är lika bra som en trisslott.
Skulle personligen bli extremt förolämpad om någon gav mig en trisslott.
BelowAverage
2012-12-15, 18:52
En cool, luggsliten gammal klassiker från ett antikvariat skulle inte sitta fel.
Jockefoten
2012-12-15, 18:53
En cool, luggsliten gammal klassiker från ett antikvariat skulle inte sitta fel.
Sånt som är perfekt om man vet vem som ska få presenten.
Vi kör med jullotteri hemma så paketet måste passa alla. :(
BelowAverage
2012-12-15, 18:54
Sånt som är perfekt om man vet vem som ska få presenten.
Vi kör med jullotteri hemma så paketet måste passa alla. :(
Ett par svettluktande stickade sockor fyllda med julgodis. Omaka par såklart.
Finare godis/choklad är en bra grej om det är till random person. Alla gillar ju att äta.
petersson
2012-12-15, 19:25
Finare godis/choklad är en bra grej om det är till random person. Alla gillar ju att äta.
Säkert någon LCHF-are som blir besviken men ändå nöjd över att få berätta för alla en gång till om sin diet
Säkert någon LCHF-are som blir besviken men ändå nöjd över att få berätta för alla en gång till om sin diet
Tror nog inte att det går att göra någon nöjdare än så :D
gratefuldead
2012-12-15, 19:35
Som diabetiker hade jag tolkat en sådan gåva som ett mordförsök.
blev sugen själv på de där vantarna, så köpte mig ett par:)
funkar klockrent
Som diabetiker hade jag tolkat en sådan gåva som ett mordförsök.
Då har du en underlig förhållning till din diabetes. Nästan alla mina diabetespatienter äter godis ibland, oftast i skydd av måltid. Eller kompenserar med insulin. Trist om du känner att du kommer dö om du äter godis.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.