handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig att få en sexig jävla kropp

mallis
2012-12-15, 01:04
Jag är ny inom träningsvärlden. Tjej på ca 170 Cm och vikt 55 kg. Vill Minska mitt fett procent och definiera mina muskler. Tränar styrka 5-6 gånger per vecka och cardio 20-30 min efter 3-4 ggr per vecka (maskinen visar att jag bara bränner ca 200 på 20 min så kör inte fort direkt). Nedre delen av magen vill jag få bort fettet och även lår. Hur skulle detta schema funka? Åsikter? Ska jag äta mer fett? Skippa kolhydrater efter träningen förutom bananen?

Frukost
Mandarin (äter knappt c-vitamin annars)

Lunch
30 g proteinshake
1 kokt ägg
Grönsaker (ibland keso/bönor)

Mellis
250 g kvarg
Banan

Direkt efter träning
30 g vassle protte
Banan

20-30 min efteråt*
50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
10 g sötmandlar/cashewnötter
Kycklingklubba
1 fullkornsknäcke
Omelett på 1 halv dl äggvita + 2 hela ägg
1 matsked olivolja
15 g ost
100 g morötter

Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater

Ca 1300-1400 kcal

Vad ska ändras?? Synpunkter??

Latissimus Dorsi
2012-12-15, 01:06
Du gör det rätt komplicerat, ligg på ett underskott och ät rätt högt med protein. Proteinet ser bra ut dock vid en snabb anblick, trivs du när du äter enligt det här schemat?

mallis
2012-12-15, 01:12
Du gör det rätt komplicerat, ligg på ett underskott och ät rätt högt med protein. Proteinet ser bra ut dock vid en snabb anblick, trivs du när du äter enligt det här schemat?

Vet att proteinet ska vara högt, felet jag gjorde innan var för lågt fett så har försökt ändra det.. Det funkar väl bra, Blir sällan hungrig.

Latissimus Dorsi
2012-12-15, 01:16
Vet att proteinet ska vara högt, felet jag gjorde innan var för lågt fett så har försökt ändra det.. Det funkar väl bra, Blir sällan hungrig.

Okej bra, så länge du mår bra är det bra. Ser annars inget tokigt med ditt upplägg, är dock inte allt för rutinerad. Någon annan kan ha vettigare saker att säga.

nitz
2012-12-15, 01:18
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på att gå ner ännu mer i vikt utan satsa på att iaf ligga på balans eller t.om överskott för att bygga muskelmassa.

mallis
2012-12-15, 01:25
Skulle jag vara du skulle jag inte satsa på att gå ner ännu mer i vikt utan satsa på att iaf ligga på balans eller t.om överskott för att bygga muskelmassa.
Det går inte.. Har för fet mage och ben... Dom blir ju fetare så fort jag bara äter lite... Men känns ändå bra att du säger så slipper jag ha ångest när jag äter över min kalorigräns (brukar det på helger ibland)

sumialic
2012-12-15, 01:29
Det går inte.. Har för fet mage och ben... Dom blir ju fetare så fort jag bara äter lite... Men känns ändå bra att du säger så slipper jag ha ångest när jag äter över min kalorigräns (brukar det på helger ibland)

Du får nog backa upp det påståendet med en bild annars påstår jag att du har en förvrängd verklighetsbild och snarare bör uppsöka en psykolog än att träna.

55 kg på 170 cm är väldigt lite.

älskarcola
2012-12-15, 01:32
Magen töjs ut när du äter om du inte visste det ;D..och du kanske behåller vatten lätt (om du förstår hur jag menar) så du ser lite "fetare ut" vilket jag knappast tror att du är, alltså fet.

mallis
2012-12-15, 01:37
Du får nog backa upp det påståendet med en bild annars påstår jag att du har en förvrängd verklighetsbild och snarare bör uppsöka en psykolog än att träna.

55 kg på 170 cm är väldigt lite.
Är smal men har inte den där perfekta smala magen. Får liksom ett veck på
Magen när jag sätter mig...
Magen töjs ut när du äter om du inte visste det ;D..och du kanske behåller vatten lätt (om du förstår hur jag menar) så du ser lite "fetare ut" vilket jag knappast tror att du är, alltså fet.

Jag vet... Kan man på nåt sätt bli av med det? Alltså behålla vatten lätt

sumialic
2012-12-15, 01:40
Är smal men har inte den där perfekta smala magen. Får liksom ett veck på
Magen när jag sätter mig...

Jag vet... Kan man på nåt sätt bli av med det? Alltså behålla vatten lätt

Och det väcket på magen får du inte bort utan att operera in en stålplatta som gör det omöjligt att böja sig frammåt.

mallis
2012-12-15, 01:44
Och det väcket på magen får du inte bort utan att operera in en stålplatta som gör det omöjligt att böja sig frammåt.
Sådär kan jag ta på
Min mage http://iform.se/files/bonnier-ifo/imagecache/430x250/delle.jpg

Så ja smalare magen kan jag få om jag bantar

sumialic
2012-12-15, 01:48
Sådär kan jag ta på
Min mage http://iform.se/files/bonnier-ifo/imagecache/430x250/delle.jpg

Så ja smalare magen kan jag få om jag bantar

Ja, och vill du inte kunna göra så behöver du gå upp i vikt och bygga muskler. Inte gå ner i vikt. Det är inte fett, det är skinn.

Så antingen går du upp i vikt och bygger muskler, opererar in en stålplatta eller uppsöker en psykolog för att bli nöjd med dig själv.

mallis
2012-12-15, 01:56
Ja, och vill du inte kunna göra så behöver du gå upp i vikt och bygga muskler. Inte gå ner i vikt. Det är inte fett, det är skinn.

Så antingen går du upp i vikt och bygger muskler, opererar in en stålplatta eller uppsöker en psykolog för att bli nöjd med dig själv.
Alla fitness modeller äter ju bara ca 1400 kcal?? Vill bygga muskler jo .. Sen är det visst fett?!

Jag låg på kaloribalans/överskott förut och blev bara tjockare...

sumialic
2012-12-15, 02:03
Alla fitness modeller äter ju bara ca 1400 kcal?? Vill bygga muskler jo .. Sen är det visst fett?!

Jag låg på kaloribalans/överskott förut och blev bara tjockare...

Bygga muskler gör du genom att ligga på ett kaloriöverskott. Du bygger i regel inte muskler och går ner i fett samtidigt. Och nej, fitnessmodeller äter inte 1400kcal och bilden du länkade till är inte fett, det är skinn.

sumialic
2012-12-15, 02:15
Jag kan också göra så med min mage och den ser ut såhär: http://oi49.tinypic.com/69hl6p.jpg

Tycker du jag har mycket fett?

mallis
2012-12-15, 02:30
Jag kan också göra så med min mage och den ser ut såhär: http://oi49.tinypic.com/69hl6p.jpg

Tycker du jag har mycket fett?
Men du är kille
.. Jag vill ha tajta lågmidjade jeans med tajt linne utan Att ha en liten mage

sumialic
2012-12-15, 02:40
Men du är kille
.. Jag vill ha tajta lågmidjade jeans med tajt linne utan Att ha en liten mage

Men vad förstår du inte? Du kan inte uppnå det du vill. Det är OMÖJLIGT.

Eller så får du faktiskt lägga upp en bild på din mage så vi kan få se det där fettet.........

sumialic
2012-12-15, 02:52
Och vadå jag är kille? Du svarade inte på om du tyckte jag hade mycket fett eller inte. Vad drar du själv för slutsatser av att jag har synliga magrutor och kan göra så med min mage som personen på bilden?

mallis
2012-12-15, 02:57
Och vadå jag är kille? Du svarade inte på om du tyckte jag hade mycket fett eller inte. Vad drar du själv för slutsatser av att jag har synliga magrutor och kan göra så med min mage som personen på bilden?
Ok.. Men om jag ska ligga överskott, kan jag äta det där och resten snask på helger?

massakay
2012-12-15, 05:39
Frukost
Mandarin

Va! En mandarin till frukost??? Min tvååring äter 10 gånger mer till frukost. Jag tyckte du sa att du ville ha en jävla sexig kropp. Tycker det mer liknar anorektiskt beteende, med en mandarin som första mål när kroppen är uttömd efter natten*facepalm*

mallis
2012-12-15, 06:10
Va! En mandarin till frukost??? Min tvååring äter 10 gånger mer till frukost. Jag tyckte du sa att du ville ha en jävla sexig kropp. Tycker det mer liknar anorektiskt beteende, med en mandarin som första mål när kroppen är uttömd efter natten*facepalm*

Ja och ibland äter jag inget. Jag klarat mig bra fram
Tills lunch utan mat så spar hellre dom kalorierna till efter jag tränat eftetsom att det är viktigast. Sen sover jag hellre extra eftersom sömn är viktigt än att gå upp tidigare för att äta frukost som jag klarar mig utan. Problem officer?

Skriver från mobilen

Maine_Cat
2012-12-15, 06:28
Jag är ny inom träningsvärlden. Tjej på ca 170 Cm och vikt 55 kg. Vill Minska mitt fett procent och definiera mina muskler. Tränar styrka 5-6 gånger per vecka och cardio 20-30 min efter 3-4 ggr per vecka (maskinen visar att jag bara bränner ca 200 på 20 min så kör inte fort direkt). Nedre delen av magen vill jag få bort fettet och även lår. Hur skulle detta schema funka? Åsikter? Ska jag äta mer fett? Skippa kolhydrater efter träningen förutom bananen?

Frukost
Mandarin (äter knappt c-vitamin annars)

Lunch
30 g proteinshake
1 kokt ägg
Grönsaker (ibland keso/bönor)

Mellis
250 g kvarg
Banan

Direkt efter träning
30 g vassle protte
Banan

20-30 min efteråt*
50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
10 g sötmandlar/cashewnötter
Kycklingklubba
1 fullkornsknäcke
Omelett på 1 halv dl äggvita + 2 hela ägg
1 matsked olivolja
15 g ost
100 g morötter

Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater

Ca 1300-1400 kcal

Vad ska ändras?? Synpunkter??

Frukost
1 dl havregryn +1 dl blåbär/hallon + 1 msk pumpafrö, 1 ägg

Mellanmål
200 g kesella alt 100 g makrill eller tonfisk

Lunch
200 g kött/fisk 225-250 g grönsaker + sallad 1dl ris

Proteindrink före träningen
Efter en banan+ 2 ägg

Middag
se lunch

Kvällsmål
keso+ bär+ halv advokado

Så här äter jag för att orka träna de mängderna och formen kommer därefter. Sedan jaja jag har plattmage men modet att visa den avstår jag. Du kan inte tvinga kroppen i någon större utsträckning att ta fett där du vill. Den formen får du med år av träning och det du kallar fett är hud vid din vikt.

För att nå dina mål behöver du med största sannolikhet ligga på ett litet överskott och träna tungt för att om ngt år skala av lite fett. Du anger att du är ny så antar att du inte hållt på så länge. Hur ser ditt träningschema ut idag dags att förändra för att utvecklas?

mallis
2012-12-15, 07:19
Frukost
1 dl havregryn +1 dl blåbär/hallon + 1 msk pumpafrö, 1 ägg

Mellanmål
200 g kesella alt 100 g makrill eller tonfisk

Lunch
200 g kött/fisk 225-250 g grönsaker + sallad 1dl ris

Proteindrink före träningen
Efter en banan+ 2 ägg

Middag
se lunch

Kvällsmål
keso+ bär+ halv advokado

Så här äter jag för att orka träna de mängderna och formen kommer därefter. Sedan jaja jag har plattmage men modet att visa den avstår jag. Du kan inte tvinga kroppen i någon större utsträckning att ta fett där du vill. Den formen får du med år av träning och det du kallar fett är hud vid din vikt.

För att nå dina mål behöver du med största sannolikhet ligga på ett litet överskott och träna tungt för att om ngt år skala av lite fett. Du anger att du är ny så antar att du inte hållt på så länge. Hur ser ditt träningschema ut idag dags att förändra för att utvecklas?

Pga mitt jobb kan jag inte ändra frukosten, lunchen och melliset. Men efter kan jag...

Kan skicka schemat

Maine_Cat
2012-12-15, 07:51
Pga mitt jobb kan jag inte ändra frukosten, lunchen och melliset. Men efter kan jag...

Kan skicka schemat

Kan inte eller vill inte? Vad du har för namn på målen är oviktigt frågan är vad du äter. När det gäller träningsschema så får du skriva här jag svarar inte på PM.

massakay
2012-12-15, 08:14
ibland äter jag inget. Jag klarat mig bra fram
Tills lunch utan mat

OK! Alla människor är i och för sig olika, men att det skulle vara bra för muskelbygge eller fettförbränningen har ja svårt att tro. Du skulle gott kunna unna dig en stadigare frukost, och även mycket mat runt träningen utan att gå upp i fettmassa.

Ingen som tränar hårt och vill ha en supersexig kropp klarar sig utan frukost fram till lunch, det är i alla fall min åsikt

Sen sover jag hellre extra eftersom sömn är viktigt än att gå upp tidigare för att äta frukost som jag klarar mig utan.

Vem har sagt att det är bättre att sova längre på morgonen i stället för att gå upp och fylla på kroppen med näring in för dagens träningspass?

massakay
2012-12-15, 08:27
Alla får göra som dom själva vill, men för mig själv är det dags för frukost nummer 2 nu 08:30, det blir 2 stora kycklinfiléer och en rågkuse och två omega3 kapslar. Vid 05:30 vart det 2,5 dl havregryns gröt med 30g vassleprotein, ett ägg som jag svalde ner med 30ml mivitotal plus vitaminer/mineraler och nästan en liter vatten.

Vad olika vi människor är och äter:)

BigBoy
2012-12-15, 08:52
Det är inte sexigt att se ut som en utmärglad ko..

Ulvamal
2012-12-15, 09:06
Det är inte sexigt att se ut som en utmärglad ko..

Var det någon som undrande vad du har för preferenser? Inte? Så du skrev det där helt och hållet för att dela med dig av din egen känsla av värdelöshet, så att vanmakten för ett ögonblick skulle synas dig mindre? Iiiiiiinte sexigt. =)

On topic: Bästa TS, var försiktig! Mången ätstörning har börjat med det tänkande du bitvis visar prov på. En bra tumregel, hur ironiskt det än kan synas, är att gå på andras bedömning om huruvida din mage är tjock eller ej snarare än din egen.

Men. Vill du ta bort fett så deffa. Det är ingen magisk skillnad på dig visavi alla andra, hård träning och bra kost med litet underskott komer att funka, och kommer att göra dig underviktig Deluxe. Jag antar att du är vuxen, vilket betyder att det är helt ditt eget val. Lycka till!

1684_
2012-12-15, 09:27
men snälla.... *SUUUUUUUUUUUCKAR DJUPT!* 55kg på 170cm e ingenting! Och en liten mag där ner har alla NORMALA FRISKA tjejer! Jag tycker du ska vara rädd om din kropp! Sluta noja, ät varierat med gottis emellanåt, motionera... Voila kroppen fixar resten själv!

Du e väl ingen fitness brud eller i tävlngsform? Även dom har lite put mage vid off season.
Hoppas du e medveten om hormoner (östrogenet=mens) produceras/bildas nedre magen, utan underhudsfett = ingen mens = massa sjukdomar = barnlöshet.

Gör inte mitt misstag, e själv 170cm och kämpar för att upp nå 60-65kg. Jag väger också 55kg idag, och jag kan säga att ALLA människor jag träffar på, säger att man e som ett skelett...

Pretorian
2012-12-15, 09:44
Inget snask på helger. Ät mycket mat och träna hårt på gym. Skippa skräpmaten. Låt det ta tid.

Wiizra
2012-12-15, 09:49
OK! Alla människor är i och för sig olika, men att det skulle vara bra för muskelbygge eller fettförbränningen har ja svårt att tro. Du skulle gott kunna unna dig en stadigare frukost, och även mycket mat runt träningen utan att gå upp i fettmassa.

Ingen som tränar hårt och vill ha en supersexig kropp klarar sig utan frukost fram till lunch, det är i alla fall min åsikt

Vem har sagt att det är bättre att sova längre på morgonen i stället för att gå upp och fylla på kroppen med näring in för dagens träningspass?

Fel. Det är många som klarar sig utan frukost till lunch som tränar hårt.

Sniggel
2012-12-15, 10:20
Att sikta på att inte ha något veck att greppa när man sätter sig ner är på tok för höga krav. Även med svältnivåer av fett kommer det att vara "greppvänligt". Man måste se till verkligheten. Huden kan inte dra ihop sig så mycket.

"Fitnessbrudarna" har även de veck när de sätter sig ner. Men de tar inga bilder av det och lägger upp på sin blogg :P

Nu när jag sagt det så tycker jag att matvalen ser vettiga ut. Om det är lagom mängd kalorier och vart ditt fokus ska ligga vet jag förstås inte. Det är mycket träning du utför vilket inte behöver vara något problem men det kan bli om du äter lite och därmed skapar ett stort underskott.
Om jag utgår från vad du väger och att du vill få "en sexig kropp" så känns det som att de förändringar du kan göra är något som kommer att ta tid eftersom det mestadels handlar om att få mer muskler och muskler tar tid att bygga.
Därför kanske det kan vara vettigt att inte äta för lite. Du behöver inte sikta på att gå upp i vikt förstås men att försöka nå ditt mål på kort sikt (1-4 månader) kommer nog bara sluta i besvikelse. Detta eftersom viktnedgång + mycket träning på redan låg vikt kan kraftigt hindra förutsättningarna för att bygga muskler.
Större energitillgång innebär en bättre miljö för prestation och muskelbygge och om du t ex accepterar din kropp och håller dig kring din nuvarande vikt (+-3 kg) och fokuserar på träningen i 1-2 år så kan kroppen komma att se annorlunda ut (sexigare) efter den tiden.

Min erfarenhet av att ha hållt på med styrketräning i 14 år, varit på många olika gym och pratat med många människor med liknande intresse är:
De som lyckas göra de största förändringarna av sin kropp är de som fokuserar främst på att bli bättre på det de tränar snarare än de som fokuserar på att manipulera vikten och ha träningen som ett redskap att åstadkomma detta.
Ser du skillnaden?

Problemet är då ifall man har "men tänk om jag blir tjock/går upp i vikt" i bakhuvudet. Det sätter förmodligen käppar i hjulet. Nu är det klart att man kan ha viss kontroll så man inte skenar uppåt i vikt men ett visst avslapnnat förhållande till vikten bör man ha.
"Det gör inget att jag gick upp 2-4 kg i år eftersom jag har haft ett strålande träningsår. Jag ser t om smalare ut pga musklerna jag fått. Nu kanske det passar att gå ner några av dessa kilon och se hur det ser ut."

massakay
2012-12-15, 10:36
Fel. Det är många som klarar sig utan frukost till lunch som tränar hårt.

Jag vet! Det är massa anorektiker i landet som klarar hela dagar på en gurkbit och som tränar och springer morgon och kväll och som håller på och tyna bort.

BigBoy
2012-12-15, 10:45
Var det någon som undrande vad du har för preferenser? Inte? Så du skrev det där helt och hållet för att dela med dig av din egen känsla av värdelöshet, så att vanmakten för ett ögonblick skulle synas dig mindre? Iiiiiiinte sexigt. =)

On topic: Bästa TS, var försiktig! Mången ätstörning har börjat med det tänkande du bitvis visar prov på. En bra tumregel, hur ironiskt det än kan synas, är att gå på andras bedömning om huruvida din mage är tjock eller ej snarare än din egen.

Men. Vill du ta bort fett så deffa. Det är ingen magisk skillnad på dig visavi alla andra, hård träning och bra kost med litet underskott komer att funka, och kommer att göra dig underviktig Deluxe. Jag antar att du är vuxen, vilket betyder att det är helt ditt eget val. Lycka till!

Vilken vanmakt?

massakay
2012-12-15, 10:45
Problemet är då ifall man har "men tänk om jag blir tjock/går upp i vikt" i bakhuvudet. Det sätter förmodligen käppar i hjulet. Nu är det klart att man kan ha viss kontroll så man inte skenar uppåt i vikt men ett visst avslapnnat förhållande till vikten bör man ha.
"Det gör inget att jag gick upp 2-4 kg i år eftersom jag har haft ett strålande träningsår. Jag ser t om smalare ut pga musklerna jag fått. Nu kanske det passar att gå ner några av dessa kilon och se hur det ser ut."

Bra skrivet:) Det är lite som min inställning till min vikt också!

Egentligen så skiter jag ju i vad jag väger, det är mer spegeln som får avgöra om jag ska t.ex deffa eller bulka eller kanske köra på kaloribalans ett tag

Alfers
2012-12-15, 12:29
http://www.leighpeele.com/wp-content/uploads/2010/02/10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg
En klassisk bild som visar varför lättviktare måste lägga på sig ett par kilo.
Självklart ser det lika illa ut för tjejer.
Du kommer inte att få en "sexig jävla kropp" om du gurkbantar på 55 kilo.
Lägg krutet på att styrketräna tungt och ät lika tungt.

1684_
2012-12-15, 14:06
lyssna nu på folket här, gå inte ner i nått skit träsk och förstör kroppen! våga äta ordentligt, styrketräna tungt och unna dig av livet på normala nivåer, vila när du e trött mm...

Morty
2012-12-15, 17:19
Jättebra skrivet Sniggel!

Wiizra
2012-12-15, 17:26
Jag vet! Det är massa anorektiker i landet som klarar hela dagar på en gurkbit och som tränar och springer morgon och kväll och som håller på och tyna bort.

Eller inte.

massakay
2012-12-15, 19:11
Eller inte.*gah!*

stevez
2012-12-15, 22:43
Utöver det som redan skrivits, ska du träna 10 fucking dagar i veckan och ligga på sådär lågt intag föda så är risken för skador större än vad som jag anser är accepterbart.

Morty
2012-12-16, 10:58
Angående hur man vill att sin mage ska se ut: hur man kan dra i den, ta tag i den mm bestämmer inte så mycker hur den ser ut normalt sett. Jag är smal men kan ändå ta tag i en rejäl fettklump.

Sitter och drar: http://i.imgur.com/JtHD5.jpg

Står och är snygg: http://i.imgur.com/BQm2c.jpg

Man får ha lite rimliga mål men framför allt hjälper det, som Sniggel säger:
De som lyckas göra de största förändringarna av sin kropp är de som fokuserar främst på att bli bättre på det de tränar snarare än de som fokuserar på att manipulera vikten och ha träningen som ett redskap att åstadkomma detta.
Ser du skillnaden?

Sen jag började träna prestationsinriktat inom triathlon och styrketräna med 5/3/1 så har jag blivit betydligt snyggare.

Rikard Jansson
2012-12-16, 11:00
Jag fattar inte det morty citerade av sniggel :(

Ulvamal
2012-12-16, 11:15
Jag begriper, och jag håller med, om det citerade.

Men! Störst förändring är inte samma sak som "blir snyggare" ffs.

Sumobrottare exempelvis. Stor förändring.
Eller jag själv, på vägen mot maxstyrka.

Det är illa när det inte går att greppa magvecken för att händerna inte på långa vägar är stora nog.

tjing
2012-12-16, 14:46
Det är lömskt med speglar, då kroppen kan se väldigt olika ut i olika ljus och på olika avstånd.

55 kg på 170 cm är kring där många tjejer vill ligga viktmässigt, vilket säger mig att du skulle behöva mer rump- och benmuskler. Öka kalorierna lite och lägg in mer hård träning för ben och rumpa.

Skippa clementinen på morgonen (ät 1-2 ägg istället om du vill), skippa konditionsträningen vid styrkepasset och släng in en morgonpromenad på kring 30-60 min så många morgnar du vill.

Morty
2012-12-16, 16:46

Vilka muskler är dina bästa? Varför är de bäst?

Rikard Jansson
2012-12-16, 16:47
Vilka muskler är dina bästa? Varför är de bäst?

Vader och lår såklart. Närå men, byggare då? Alltså de som är bra på att bygga, inte som jag^^

clappen
2012-12-16, 16:57
55kg på 170 är ju inom normalspannet. Man kan nog tom gå ner på 50kg utan att det ska vara speciellt ohälsosamt, då är har man t.ex. en klassisk idealvikt för "supermodeller". Vad som är snyggt är subjektivt för gemene man

till TS skulle jag rekommendera kcalbalans/något överskott och lite såndär styrketräning, om du vill ha en fast och snygg kropp.

Morty
2012-12-16, 17:03
55kg på 170 är ju inom normalspannet. Man kan nog tom gå ner på 50kg utan att det ska vara speciellt ohälsosamt, då är har man t.ex. en klassisk idealvikt för "supermodeller". Vad som är snyggt är subjektivt för gemene man

till TS skulle jag rekommendera kcalbalans/något överskott och lite såndär styrketräning, om du vill ha en fast och snygg kropp.

Det är undervikt och mycket sannolikt att kvinnor får hälsoproblem såsom utebliven mens, lågt blodtryck, anemi, etc vid så låg vikt.

1684_
2012-12-16, 18:09

Som kommer givetvis ifrån det manliga könet...
Orkar inte ens kommentera knappt, men som Morty skrev.

det där var det dummaste jag har läst i den här tråden clappen...*facepalm*

clappen
2012-12-16, 18:18
Det är undervikt och mycket sannolikt att kvinnor får hälsoproblem såsom utebliven mens, lågt blodtryck, anemi, etc vid så låg vikt.

Vadå undervikt? Hur många tjejer som helst, iallafall unga, har såna där stats, och dom ser inte ut som benrangel. Dom är ju typiska.

Sniggel
2012-12-16, 20:15

Haha ok. Fattar varför du ifrågasätter också ;)
Det är iaf mina iakttagelser. När fokuset ligger på träningen snarare än att "få en snygg kropp" ökar chanserna att få en snygg kropp.
Du kanske har andra erfarenheter men mina talar dramatiskt för att de som är "ute efter en snygg kropp" ("här är min diet") när de börjar träna, misslyckas oftare med just detta än de som tränar för att bli "starkare" eller "snabbare" eller vad det nu handlar om.
Vissa undantag förstås eftersom vissa aktitiveter inte brukar leda till så stora kroppsförändringar.

Eddie Vedder
2012-12-16, 20:30
Vadå undervikt? Hur många tjejer som helst, iallafall unga, har såna där stats, och dom ser inte ut som benrangel. Dom är ju typiska.

Sen finns det ju faktiskt mer saker att beakta än enbart vikt och längd här och nu. Man kan ju se varningstecken i vissa personers förhållande till mat också. Och bara för att en person väger x vid tidpunkt A utesluter det ju inte att samma person kommer väga 15 kg mindre vid tidpunkt B om det får fortgå. "Jag vill bara gå ner något kg till" och sedan "jag vill bara få fram rutorna" och sedan något kg till osv. osv. osv. är ingen helt ovanlig utveckling.

Jeml
2012-12-16, 20:36

Jag håller med, 55kg är inte undervikt. 50kg är på gränsen.

Men inte fan är något av det snyggt.. man lår inte ha några former och se ut som en spagettipinne.

Morty
2012-12-17, 00:05

17,3 BMI är undervikt. Det är inte nyttigt generellt för tjejer är vara underviktiga, killar klarar det mycket bättre. Att du tycker att de inte ser ut som benrangel beror snarare på normer än på att det inte är underviktigt.

mallis
2012-12-17, 20:32

Jag har en våg som visar hur mycket vatten jag har, det var rätt mycket. Hur fan blir man av med det? Jag dricker knappast mycket vatten..

Sniggel
2012-12-17, 20:48
Vader och lår såklart. Närå men, byggare då? Alltså de som är bra på att bygga, inte som jag^^

Majoriteten av killar på gym är "byggare". De vill få större muskler och se bra ut naken. På något vis känns det som om man inte får lov att tillhöra gruppen byggar om man inte är framgångsrik.
Därmed blir jämförelsen mellan "byggare" och "de som tränar för att bli bättre" (t ex de som tränar för styrka) orättvis. Eftersom alla som tränar för styrka får lov att räknas i i gruppen "tränar för styrka".

Sen tycker jag väl också att byggare. Dvs de som tränar för att få större muskler och som faktiskt tar träningen på allvar. Lyckas bättre än de som "vill hålla sig i form" eller "få strandkroppen". Dvs att ha på tok för stort fokus på kosten och viktnedgång som något som skapar en en välsvarvad muskulatur. När det är träningen och givmilt med näring som innebär stora förändringar på sikt.

Tolkia
2012-12-17, 21:21
Jag har en våg som visar hur mycket vatten jag har, det var rätt mycket. Hur fan blir man av med det? Jag dricker knappast mycket vatten..
Kroppen består mest av vatten. Du vill inte bli av med det, för då slutar den att fungera och du dör.

Amfksp
2012-12-17, 21:52

Ät mindre kolhydrater och salt.

mallis
2012-12-17, 22:06
Ät mindre kolhydrater och salt.

Okej tack för tipset.. Inte för att jag äter värst mycket av något av det men ska tänka på det.

Jeml
2012-12-17, 23:10
Okej tack för tipset.. Inte för att jag äter värst mycket av något av det men ska tänka på det.

och varför ska du tänka på det!?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Maine_Cat
2012-12-18, 05:49
Om du är 170 cm väger 55 kg och tänker på att göra dig av med vatten + ger info om att du inte äter specillt ngt av vare sig salt eller kolhydrater.

Bör du helt klart fundera på din mentala hälsa och inställning till din kropp.

Tänk er för vilka tips ni ger TS jag anar oråd.

Tolkia
2012-12-18, 07:18
Det finns en utbredd myt att man håller kilovis med överskottsvatten i kroppen, på vilket rätt kost eller tillskott skulle ha effekten hos en nål på en vattenballong. Det stämmer inte. Visst kan man dra på sig vätska i samband med att man ätit väldigt mycket, eller, för tjejer, före menstruation, men det handlar inte om några stora mängder, relativt kroppsvikten. Om man samlar på sig så mycket vätska att man verkligen tydligt ser det med ögat (och inte bara ser i sitt huvud) är det dags att gå till farbror doktorn och ta reda på hur man har det med t.ex. hjärtat och njurarna.

mallis
2012-12-18, 17:39
och varför ska du tänka på det!?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
För att jag inte vill se tjock ut?
Om du är 170 cm väger 55 kg och tänker på att göra dig av med vatten + ger info om att du inte äter specillt ngt av vare sig salt eller kolhydrater.

Bör du helt klart fundera på din mentala hälsa och inställning till din kropp.

Tänk er för vilka tips ni ger TS jag anar oråd.

Tro mig min mage är INTE platt och mina lår kunde varit mindre jo tack.

Sniggel
2012-12-18, 18:03
Tycker du selekterar svaren dåligt här mallis. Det ser ut som om du ignorerar det mest relevanta inläggen (när det gällde vätskan).

mallis
2012-12-18, 18:45
Tycker du selekterar svaren dåligt här mallis. Det ser ut som om du ignorerar det mest relevanta inläggen (när det gällde vätskan).

Helt ärligt så förstod jag inte det inlägget...

Spiffy
2012-12-18, 18:54
Skummade bara igenom tråden, men ser inga bilder eller exempel på vad TS tycker är en sexig jävla kropp.
Det skiljer sig nämligen en hel del vad folk tycker är en sexig jävla kropp.

LarsLasr
2012-12-18, 19:54
Helt ärligt så förstod jag inte det inlägget...

Enda gångerna du behöver oroa dig över för mycket vätska i kroppen är när du har hjärtproblem eller njurproblem, så det finns ingen anledning att ändra på vattenintag, saltintag eller kolhydratintag på grund av detta.

Tror ditt mål med en fast och sexig kropp mest beror på brist av muskler då tjejer pga hormoner och biologi har mer underhudsfett än killar. Du kan inte dieta bort detta underhudsfett utan måste fylla ut med muskler under för att få en fast kropp, om du varken har muskler eller fett känns huden lös och följsam. Det är extremt svårt att ligga på underskott och försöka bygga muskler samtidigt, så mitt tips är att sluta vara rädd för kalorier och börja träna ordentligt :)

mallis
2012-12-18, 20:46
Enda gångerna du behöver oroa dig över för mycket vätska i kroppen är när du har hjärtproblem eller njurproblem, så det finns ingen anledning att ändra på vattenintag, saltintag eller kolhydratintag på grund av detta.

Tror ditt mål med en fast och sexig kropp mest beror på brist av muskler då tjejer pga hormoner och biologi har mer underhudsfett än killar. Du kan inte dieta bort detta underhudsfett utan måste fylla ut med muskler under för att få en fast kropp, om du varken har muskler eller fett känns huden lös och följsam. Det är extremt svårt att ligga på underskott och försöka bygga muskler samtidigt, så mitt tips är att sluta vara rädd för kalorier och börja träna ordentligt :)

Men jag åt mycket och tränade regelbundet i 3 månader.. Det resulterade till att mina ben blev stora och min mage fet... Fattar INTe vad jag gör för fel:(

LarsLasr
2012-12-18, 21:36
Vad innebär träna regelbundet? Det måste vara en utmaning också, om du inte kan särskilt mycket om träning kan det vara svårt att läsa sig till kunskap. Känner du ingen som kan hjälpa dig?

Kan vara bra att ha en bild på en kropp att sträva efter som man kan visa för att få folk att förstå, och ta inte en som är photoshoppad då det är svårt att uppnå sådan perfektion med träning ;)

massakay
2012-12-19, 08:13
Men jag åt mycket och tränade regelbundet i 3 månader.. Det resulterade till att mina ben blev stora och min mage fet... Fattar INTe vad jag gör för fel:(

Kan du inte skriva ner vad du åt då, och när du åt vad (en dags matintag) Så blir det lättare och se varför du blev fet om lår och mage av mycket mat och regelbunden träning.

Tränar man hårt har jag svårt att tro att man blir fet av mycket mat, så vida det inte är massa choklad, chips grädde i maten eller annan kalorität föda;)

tjing
2012-12-19, 12:46

Felet är kosten, kort och gott.

Morty
2012-12-19, 13:22
Felet är kosten, kort och gott.

Kan ju precis lika gärna varit ostrukturerad och otillräcklig träning.

andeem
2012-12-19, 13:28
Tre månader är ingenting.

Morty
2012-12-19, 13:30

Jag gör rätt grymma gains sett över 3-månadersperioder. Det går ju dock långsammare för tjejer men ser man inte resultat på 3 månader så gör man något fel i sin träning och behöver försöka ta reda på vad det är.

massakay
2012-12-19, 13:54

tre månader är alldeles för kort tid för att få en jävla sexig kropp på i alla fall;)

mallis
2012-12-19, 21:36
Kan du inte skriva ner vad du åt då, och när du åt vad (en dags matintag) Så blir det lättare och se varför du blev fet om lår och mage av mycket mat och regelbunden träning.

Tränar man hårt har jag svårt att tro att man blir fet av mycket mat, så vida det inte är massa choklad, chips grädde i maten eller annan kalorität föda;)

Frukost: 1 frukt

Lunch: husmanskost, åt väldigt mycket
Men aldrig mycket kolhydrater bara lagom eller lite

Mellanmål: 3-4 mackor med lite smör och ibland ost
Eller Müsli och lite fil

Efter träning
Bönor/linser
Kyckling

Hmm.. D va så jag åt... Var mycket kcal Max 2500

Fru_Flisa
2012-12-21, 19:40
Ifall du ligger på en högre kcal nivå dagligen och även på helgen men håller det jämnt och inte äter något extra på helgen eller "unnar" dej att äta skräp så kommer kolhydraterna lagras mer effektivt så du kan nyttja dem till energi vid träning istället för att de lagras som fett ifsall du överäter samma mängd vid fåtal tillfällen (helg) med efterföljande vattenabsorbering (vilket du tror är fett? det är inte är det).

mallis
2012-12-21, 20:33
Ifall du ligger på en högre kcal nivå dagligen och även på helgen men håller det jämnt och inte äter något extra på helgen eller "unnar" dej att äta skräp så kommer kolhydraterna lagras mer effektivt så du kan nyttja dem till energi vid träning istället för att de lagras som fett ifsall du överäter samma mängd vid fåtal tillfällen (helg) med efterföljande vattenabsorbering (vilket du tror är fett? det är inte är det).

Okej jo tyvärr så blir det en hel del fusk på helgerna. Ska börja skärpa mig.

massakay
2012-12-22, 06:27

Klart man ska unna sig något gott ibland, men kanske inte t.ex fredag,lördag,söndag och kanske någon gång mitt i veckan som jag vet många som gör bland mina tränande vänner. Och så undrar dom varför det inte händer något med fett förlusten. De säger ju att dom äter nyttigt i veckorna.

Om jag bara går till mig själv så är det alkoholen som har varit den största boven i dramat, så jag har plockat bort alkoholkonsumtionen helt det senaste året. Och det har gett otroliga resultat, det är som dag och natt i styrka och muskeltillväxt och välmående. Alltid pigg, glad och fokuserad på träning och kosten.

Nu vet ju inte jag om du dricker mycket, men om! Så kan det vara värt att tänka över, för det gör stor skillnad att dricka t.ex varje lördag eller att inte dricka! Bara ett tips! Det är faktiskt många som inte tror det gör någon märkbar skillnad. men det gör det!:) /MASSAKAY

jenni
2012-12-26, 20:12
men snälla.... *SUUUUUUUUUUUCKAR DJUPT!* 55kg på 170cm e ingenting! Och en liten mag där ner har alla NORMALA FRISKA tjejer! Jag tycker du ska vara rädd om din kropp! Sluta noja, ät varierat med gottis emellanåt, motionera... Voila kroppen fixar resten själv!

Du e väl ingen fitness brud eller i tävlngsform? Även dom har lite put mage vid off season.
Hoppas du e medveten om hormoner (östrogenet=mens) produceras/bildas nedre magen, utan underhudsfett = ingen mens = massa sjukdomar = barnlöshet.

Gör inte mitt misstag, e själv 170cm och kämpar för att upp nå 60-65kg. Jag väger också 55kg idag, och jag kan säga att ALLA människor jag träffar på, säger att man e som ett skelett...

+1

sen måste jag ge dig 1684 lite credd för jag tycker du har gjort grymma framsteg sen du började skriva här :)

NNIF
2012-12-26, 20:13

dåså sluta säga att du inte går ner oavsett vad du gör *gah!*

Februari
2012-12-26, 20:41
Står och är snygg: http://i.imgur.com/BQm2c.jpg

Okej, det var väldigt off topic så jag tar bort :P

1684_
2012-12-26, 20:43
+1

sen måste jag ge dig 1684 lite credd för jag tycker du har gjort grymma framsteg sen du började skriva här :)

Tack*cupid* Behövdes :)
I never give up!

NNIF
2012-12-26, 20:46
Det är du verkligen!

haha va?!

Februari
2012-12-26, 20:50
haha va?!

Nä, jag ändrar det *facepalm*

Morty
2012-12-28, 09:36