Visa fullständig version : Stillasittande
knuckles
2012-12-14, 21:02
Tränar ~5 dagar i veckan, mest konditionsträning på helgen löpning osv. Har ett problem som jag inte vet hur jag ska tackla. Läser sista året på gymnasiet och vi har en laptop som vi använder till största delen av vårt arbete. Det blir väl 6-7h framför en dator per dag. Detta medför en hel del stillasittande och trots att jag är "relativt" aktiv, vill jag ändå hitta på saker att göra, framför allt på helgen som ökar rörlighetsfaktorn. På vilodagar som fredagar sittar jag mest framför datorn och lyssnar på musik, eller ser på TV.
Ska man gå på promenader? Skotta snö? Att träna ännu mer kanske inte är så bra, vill bara röra på mig.
Lychgate
2012-12-14, 21:05
Rör på dig då? Gör nått roligt eller ta en promenad. Inte konstigt att få spring i benen när man är van vid att träna och sedan sitter en hel dag.
Geocaching kanske?
Nördigt som bara den men ger en ett mål med promenaderna, eller hur man nu vill ta sig fram till dem.
Har man en smartphone är det busenkelt att komma igång numera.
är du på riktigt? Gå i affärer, städa, promenera, träffa kompisar, lär dig spela trummor, hugg ved, jobba i trädgården, hjälp föräldrar,
knuckles
2012-12-14, 21:14
Haha jag bor ute i vildmarken så promenader låter vettigt, får köra Bear Grylls style. Tack för era förslag jag ska föra dem till mitt sinne. I denna snöstorm kommer det bli ännu mer intressant.
willtjam
2012-12-14, 21:20
Sitter du mycket under dagen så borde du röra på dig lite då och då. Upp och vandra i fem minuter efter varje timmes stillasittande t.ex.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82309
Glöm inte att risken för hemorrojder blir större när du är stillasittande.
Johanss0n
2012-12-14, 21:27
haha skön du är, du "vill" röra på dig men sitter framför tvn istället.
Lite konkreta tips:
Har du bil? Sälj den.
Har du cykel? Släng den.
Har du busskort? Klipp sönder det.
Utveckla fobi för hissar och rulltrappor.
Bor du ej på markplan? Skaffa ett rep som du klättrar in och ut med (du får givetvis inte använda benen det är bara tillåtet för kärringar och pensionärer)
Ha ett fönster ständigt öppet så att du är tvungen att röra på dig konstant för att inte förfrysa.
Spamma alla forum/sociala medier där du är medlem med tysk hårdporr och reklam för webshopar som säljer kosttillskott så att du blir bannad och därmed har färre anledningar att sitta framför datorn.
Reflektera över ditt liv, gråtrunka.
scout_scatter
2012-12-14, 22:29
Lite konkreta tips:
Har du bil? Sälj den.
Har du cykel? Släng den.
Bor du ej på markplan? Skaffa ett rep som du klättrar in och ut med (du får givetvis inte använda benen det är bara tillåtet för kärringar och pensionärer)
Ha ett fönster ständigt öppet så att du är tvungen att röra på dig konstant för att inte förfrysa.
Spamma alla forum/sociala medier där du är medlem med tysk hårdporr och reklam för webshopar som säljer kosttillskott så att du blir bannad och därmed har färre anledningar att sitta framför datorn.
:laugh:
knuckles
2012-12-15, 14:33
Lite konkreta tips:
Har du bil? Sälj den.
Har du cykel? Släng den.
Haha det är bara det att jag är så överviktig, jag vill bara se på TV och äta chips... Tar till och med chips till träningen för att få extra kolhydrater och godis efter... är allmänt lat och slö.
Johanss0n
2012-12-15, 15:07
Haha det är bara det att jag är så överviktig, jag vill bara se på TV och äta chips... Tar till och med chips till träningen för att få extra kolhydrater och godis efter... är allmänt lat och slö.
Fast då vill du ju inte röra på dig, du vill vara en sån som vill röra på sig.
knuckles
2012-12-15, 15:32
Fast då vill du ju inte röra på dig, du vill vara en sån som vill röra på sig.
Okej "guilty". Älskar dock mitt snask.
Du får väl bestämma dig för vad som är viktigast för dig, att må bra och se bra ut eller att slappa och käka snask, du kan ju givetvis kompromissa och få lite av båda men det är ju något du måste bestämma dig för själv, inga "tips" kommer hjälpa där. :)
knuckles
2012-12-15, 16:14
Du får väl bestämma dig för vad som är viktigast för dig, att må bra och se bra ut eller att slappa och käka snask, du kan ju givetvis kompromissa och få lite av båda men det är ju något du måste bestämma dig för själv, inga "tips" kommer hjälpa där. :)
Är fettsugning ett alternativ? Asså att man äter i intervaller och sedan bara suger ut schabraket.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.