handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver

Kevinkarlsson1
2012-12-12, 18:59
Tjaa! Är mitt uppe i en bulkperiod och har precis gjort slut på min gainer pro. Så nu tänkte jag köpa whey-100, vad tycker ni om det? Är det ett bra proteinpulver för pengarna? Men frågan är ju också om jag ska fortsätta med gainer och köpa in en till påse eller om man ska köpa proteinpulver. Eftersom jag bulkar så får jag ju i mig en del kalorier genom gainern men vettifan. Vad tycker ni?

andeem
2012-12-12, 19:10
Whey-100 ger mindre bang for the buck än Whey-80. Och enligt många är Whey FX godare än Whey-80.

Jag väljer proteinpulver före gainer, och ser till att få kolhydraterna från andra källor.

bigjepp
2012-12-12, 19:10
Tjaa! Är mitt uppe i en bulkperiod och har precis gjort slut på min gainer pro. Så nu tänkte jag köpa whey-100, vad tycker ni om det? Är det ett bra proteinpulver för pengarna? Men frågan är ju också om jag ska fortsätta med gainer och köpa in en till påse eller om man ska köpa proteinpulver. Eftersom jag bulkar så får jag ju i mig en del kalorier genom gainern men vettifan. Vad tycker ni?

Beror på din kost.. Får du i dig tillräckligt med kalorier genom kosten så skippa gainern.
Angående whey-100 är den bara löjligt dyr, kör på whey 80 istället.

Kevinkarlsson1
2012-12-12, 19:17
Okej! Jo alltså får ju käka jävligt mycket utan att göra min "egna" shake som jag kommit på. Måste käka kanske rejält på dagarna för att uppnå mitt kalorimål om jag inte gör den. Men antar att det går mixa lite havregryn eller något istället för gainern. Därför frågan kom upp var för att gainern snart va slut och det var extrapris på whey-100 just idag:)

Thelvino
2012-12-12, 21:57
Pure whey på Kolozzeum kanske?

Kung atlas
2012-12-12, 22:12
Pure whey på Kolozzeum kanske?

Pure whey päron/vanilj = så jäkla gott*drool*

massakay
2012-12-13, 07:11
antar att det går mixa lite havregryn eller något istället för gainern.

Ja! Som mellan mål ja. Men inte som återhämtningsdrink direkt efter passet. Då är gainer överlägsen.

Men det råder väldigt delade meningar om gainer här på forumet så du får nog testa och se själv vad som passar dig bäst.:)