handdator

Visa fullständig version : magsjuk

aldoschadewitz
2012-12-11, 19:55
hej, igår vid 4 tiden blev jag klar med mitt biceps och vadpass. körde både restpauses och dropsets så dem blev nerbrytna brutalt..

sedan när jag satte mig i bastun började jag må dåligt och nu är jag magsjuk. lyckades dricka upp mina aminosyror 1h efter passet men sen när jag kom hem så spydde jag upp spydde jag efter nån timma.. har på de senaste typ 30h timmarna fått i mig lite skorpor o nyponsoppa och en whey shake..

bryts de musklerna jag tränade ner extra mycket pga av det passet då jag inte kan äta nått för att bygga upp dom med mat efter? vad ska jag göra???
lär ju inte finnas några muskler kvar när jag är frisk igen...

aranada05
2012-12-11, 22:19
Du kanske förlorar en del muskler nu, men du återfår dem när du blir frisk igen. Jag tycker det var bra att du körde. Alltid bättre att träna än att inte göra det (med sunt förnuft)

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

feyin
2012-12-11, 22:31
Det du tappar återfår du lika snabbt igen.

aldoschadewitz
2012-12-12, 00:53
skönt o höra. känndes inte direkt opti att lyckas få i sig 5g protein/dag

Ballt
2012-12-12, 12:35
skönt o höra. känndes inte direkt opti att lyckas få i sig 5g protein/dag

Fokusera på att vila mkt, få i dig vätska och om du kan så käkar du. Oroa dig inte för mkt om att tappa muskler.

Pretorian
2012-12-12, 12:52
Och gå inte till gymmet förräns du är helt frisk. Jag vill inte bli smittad.

aldoschadewitz
2012-12-12, 18:20
Och gå inte till gymmet förräns du är helt frisk. Jag vill inte bli smittad.

åkte precis runt till hela stans gym och spydde på lite folk (främst de konditionstränande). skulle tänkt på smittorisken tidigare.. fan

nää, men idag mådde jag bättre och har inte spytt sen i måndags.då borde jag väll kunna träna imorgon? (torsdag)

Pretorian
2012-12-12, 19:26
nää, men idag mådde jag bättre och har inte spytt sen i måndags.då borde jag väll kunna träna imorgon? (torsdag)

Nej... inkubationstid på mist TVÅ veckor. Ta denna tid till att spendera med nära och kära... :em:

Idefi
2013-03-03, 13:21
Bumpar med en kort fråga.
Har legat magsjuk nu i 4 dagar. Knappt fått i mig någon mat alls, det mesta kommer upp. Fått i mig några skorpor, lite blåbärssoppa och lite vassle per dag, men nu pratar vi inga stora mängder mat. Hinner man tappa någon nämnvärd massa på 4-5 dagar med så pass lite mat?

Tolkia
2013-03-03, 13:36
Allt du tappar under en kort tids sjukdom hämtar du snabbt upp när du väl är frisk igen. Ett par dagar är ingenting i ett livsperspektiv. Bristen på aptit under en magsjukeperiod kompenseras med präktig hunger när man väl är frisk.

Idefi
2013-03-03, 13:54
Allt du tappar under en kort tids sjukdom hämtar du snabbt upp när du väl är frisk igen. Ett par dagar är ingenting i ett livsperspektiv. Bristen på aptit under en magsjukeperiod kompenseras med präktig hunger när man väl är frisk.

Kanon, tack för svaret.
Det har du nog rätt i :)