handdator

Visa fullständig version : Köp av massagebänk

TheInsane
2012-12-11, 19:48
Hallå
Jag är påväg att köpa en ny massagebänk p.g.a. den jag har är inge vidare, är det någon här som är massör och kan rekommendera någon bänk?

Jag tänkte köpa en Optand men hörde idag att dem har gått i konkurs så jag behöver någon annan bänk, helst med trä ben och inte stål/metall p.g.a. jag ska kunna ta med den.

Mvh
Insane

Thelvino
2012-12-11, 20:46
Tarsus hade jag valt, men det är för att jag har varit i deras lokaler och sett hur de producerar dem. Gillar det.

Sedan använder ju en massa landslag dem med så de måste ju vara rätt bra..

robin-
2012-12-11, 21:26
Gick massagekurs för något år sedan, och har haft planer till och från på att köpa en bänk. Alla jag har pratat med har rekommenderat en Tarsus, den ihopvikbara modellen, kommer ej ihåg vad den heter.

Järvskan
2012-12-11, 21:34
Den finländska marknaden är knappast akuell för dig, men när jag utbildade mig till massör så hade vi tre olika bänkförsäljare på besök. Nästan allihopa i vår klass köpte Jaccaras portabla bänk:

http://www.jaccara.com/images/userfiles/images/mhporanssi.jpg

Bänken är stabil fastän den är relativt lätt. Enda negativa är att man inte kan justera höjden på den, så man måste vara noggrann att man väljer rätt höjd.

Melinda
2012-12-11, 21:44
Fråga Vunnis!
Han har en portabel med träben som inte kostade mycket. Beställde från Holland om jag inte minns fel och kvaliteten är bra! :)

TheInsane
2012-12-16, 22:51
Tackar för alla svar det blev en Epione

Lychgate
2012-12-17, 07:43
Jag använder Harmony Sweden. Mina kunder tycker den är väldigt bekväm och mjuk.

http://massagebanken.se/produkter/std/Bank_HS_bla_std.jpg

Hade min verksamhet varit mer åt det ambulerande hållet med idrottsmassage hade jag kört på en Tarsus då dom är mer solida.

TheInsane
2013-01-01, 11:31
Tack för alla svar det blev en Epione

fiskebulle
2013-01-01, 11:59
Jag sov på en massagebänk inatt. Har aldrig haft så ont i ryggen, ironiskt nog.