Visa fullständig version : Är bodyfitness/fitness figure lightporr?
filmjölk
2012-12-09, 23:19
Jag slänger in en molotov-cocktail innan jag går och lägger mig. Jag hoppas att det här kan kapa en vettig och sansad diskussion, trots att det är jag som skapat tråden. Anser du att dessa tävlingsdicipliner eg. till största delen är förklädd lightporr?
Hur du tolkar begreppet lightporr är upp till dig.
MathiasF
2012-12-09, 23:23
Ja det hade väl gått en kvart sen den senaste pollen så man började ju undra om du hade somnat med näsan i filmjölken..
Nej. Bikini däremot, många av "proffsen" ser ut att ha solat, bantat och släng in ett par feta sillisar och sen upp på scen. Fattar inte varför den typen av tävling ens klumpas ihop under IFFB. Kan ju lika gärna vara en egen skönhetstävling som typ ett substitut till miss universum.
BelowAverage
2012-12-09, 23:27
filmjölks polls är ju kung, lyckas alltid provocera precis lagom mycket :D
Hörde nån podcast av body radio när de pratade om just detta, låter riktigt skämmigt om det verkligen går till som de framställde det. Tävlar kvinnor på premissen att det är muskelmassa som ska bedömmas är det synd om man bedömmer snygghet istället.
nej inte för mig iaf, tycker det är fult med maskulina kvinnor.
filmjölks polls är ju kung, lyckas alltid provocera precis lagom mycket :D
Hörde nån podcast av body radio när de pratade om just detta, låter riktigt skämmigt om det verkligen går till som de framställde det. Tävlar kvinnor på premissen att det är muskelmassa som ska bedömmas är det synd om man bedömmer snygghet istället.
Så är det ju i byggning för män med, Snygghe,t dvs symmetri och harmoni osv går över massa.
Eller menar du snygghet i ansiktet? Det är ju sinnessjukt isf.
BelowAverage
2012-12-09, 23:33
Så är det ju i byggning för män med, Snygghe,t dvs symmetri och harmoni osv går över massa.
Eller menar du snygghet i ansiktet? Det är ju sinnessjukt isf.
Nu skämtar de ju friskt på body radio men där lät det typ som att de ska posera gumpen mot domarna, och sedan förföriskt svepa håret, vänta ansiktet mot dem och le flörtigt. Isf tar de det till ett mycket personligare plan, jag har liksom inte sett Arnie försöka flörta till sig domare - men det kanske har hänt *popcorn*
Symmetri har ju fortfarande med muskler att göra, men ansiktet ska man bortse helt från imo. Det låter som att så inte riktigt är fallet, tyvärr.
Lyckligtvis har internet redan lösningen på jämställdhet inom byggning:
http://www.hackcollege.com/wp-content/uploads/2012/11/vendetta-guy-fawkes-mask-on-black-849146.jpg
Ser fram emot nästa poll. :D
BelowAverage
2012-12-09, 23:39
Ser fram emot nästa poll. :D
Inbefore..
Hur tolkar du begreppet lightporr?
Ungefär lika avklätt på Mr Olympia som på AVN Awards.
Birkharju
2012-12-09, 23:46
Jag har själv funderat på detta senaste tiden, sen jag "gillade" BMRs facebook-sida. BMR "Angels" som putar med röven på varje bild som läggs upp, halvnakna och lägg därtill ett "inspirerande citat". Avsaknad av muskelmassa för att ens platsa på en bikini-scen. Pinsamt
Ristretto
2012-12-10, 00:09
Renskav lät inte fel...
Jag har själv funderat på detta senaste tiden, sen jag "gillade" BMRs facebook-sida. BMR "Angels" som putar med röven på varje bild som läggs upp, halvnakna och lägg därtill ett "inspirerande citat". Avsaknad av muskelmassa för att ens platsa på en bikini-scen. PinsamtVar tvungen att kolla upp det där.
Hah. Det ser ju ut som helt vanliga Moore-/Slitz-tjejer som vet hur man putar med röv och läppar.
Nej det tycker inte jag. Kvinnor i den formen är förvisso imponerande men inte attraktiva för fem öre.
Lightporr ??
Något man tittar på därför att man är lite småkåt, men inte speciellt
intresserad av proportioner, fettprocent m.m. ??
-Ja!! Absolut !! .. :)
Tja typ.. så jag röstade JA. Jämförelsen med slitz/moore-brudar är tyvärr ibland alltför rätt, speciellt på reklamtjejer/montertjejer.
Fast samtidigt förstår jag helt och hållet IFBB, dom här klasserna bör nog locka bra mycket mer folk än vad byggning/fitness gör. Sen om man frågar random snubbe eller tjej så är nog dom här "otränade" tjejerna ett mycket mer "lagom" och "sunt" kroppsideal, mindre "äckligt" eller "manligt".
Jag har själv funderat på detta senaste tiden, sen jag "gillade" BMRs facebook-sida. BMR "Angels" som putar med röven på varje bild som läggs upp, halvnakna och lägg därtill ett "inspirerande citat". Avsaknad av muskelmassa för att ens platsa på en bikini-scen. Pinsamt
Stämmer ganska bra in på tjejerna som stod i bmr's monter nu under FF.
mangemani
2012-12-10, 08:54
jo, det skulle iaf jag vilja påstå.
stor bystade, inoljade tjejer/kvinnor med ingen nämnvärd muskelmassa, stå och puta med rumpan, framskjutna bröst medans de gör någon form utav "sexig"/"utmanande" rörelse/pose på scenen, det är för mig "lightporr" iaf.
Bikiniklassen i USA borde väl vara det som stämmer in på Filmjölks beskrivning.
Banta+sillisar+sola+sära på benen på scenen=Profit*popcorn*
This
Nej. Bikini däremot, många av "proffsen" ser ut att ha solat, bantat och släng in ett par feta sillisar och sen upp på scen. Fattar inte varför den typen av tävling ens klumpas ihop under IFFB. Kan ju lika gärna vara en egen skönhetstävling som typ ett substitut till miss universum.
En sport där stjärtvickande ingår i bedömningen hamnar lätt under lättporr.
Rikard Jansson
2012-12-10, 10:43
Vad är renskav?
De kanske är före herrarna i utvecklingen? Kai Greene är den enda som snappat upp "vickandet" på rumpan :)
Filmjölks nästa poll borde helt klart vara: När börjar herrarna vicka på rumpan?
De kanske är före herrarna i utvecklingen? Kai Greene är den enda som snappat upp "vickandet" på rumpan :)
Filmjölks nästa poll borde helt klart vara: När börjar herrarna vicka på rumpan?
Haha *kissass*
Ja, precis som alla andra "sporter" där det tävlas i utseende, dvs BB osv. Hälften av alla som sitter i publiken gör väl det för dom blir lite småkåta?
Ondskapelsen
2012-12-10, 13:06
Jag tycker nej. Men bikinifitness är däremot ren porr.
filmjölk
2012-12-10, 13:51
Vart ligger skillnaden på Bodyfitness, fitness figure och Bikinifitness?
Bodyfitness:
DaarjOn3LdI
De andra grenarna ser väldigt lika ut om man youtube:ar.
Här är bikini (utan fitness?):
_xx_IW5Qfqo
filmjölk
2012-12-10, 13:58
Vad är renskav?
Det är renkött. Finns i frysdisken i din lokala större mataffär (inte bland färsen, kotletterna etc) brukar finnas renskav och viltskav (som är ren, älg, hjort) det är helt överdrivet gott att steka i smör med svamp och krydda lätt, skulle du mot förmodan inte gilla det så smakar det underbart om du häller på lite grädde och köttbuljong och låter det puttra ett tag.
Scratch89
2012-12-10, 14:01
Fast du ser väl att skillnaden mellan Bikini och Body Fitness är muskelmassa?
Det är renkött. Finns i frysdisken i din lokala större mataffär (inte bland färsen, kotletterna etc) brukar finnas renskav och viltskav (som är ren, älg, hjort) det är helt överdrivet gott att steka i smör med svamp och krydda lätt, skulle du mot förmodan inte gilla det så smakar det underbart om du häller på lite grädde och köttbuljong och låter det puttra ett tag.
Serverat med pressad potatis och lingon :eating:
Rikard Jansson
2012-12-10, 14:44
Sweet:D
nej inte för mig iaf, tycker det är fult med maskulina kvinnor.
Jag tycker precis tvärtom, det är snyggt med vältränade tjejer och damer med muskler.
Men det finns ju gränser förstås, både vad gäller bodybuilding och styrkesporter.
Sen kan ju vissa tävlingsdicipliner vara förklädd lightporr, men det är en annan sak.
Scratch89
2012-12-10, 15:32
Kan vi inte göra en tråd om damernas beachvolleyboll också?
Fast du ser väl att skillnaden mellan Bikini och Body Fitness är muskelmassa?
Vem bryr sej ??
:d
Robbmeister
2012-12-10, 16:50
Inte sitter man och kollar på bikini tävlingar för att bedöma symmetrin, definationen och muskelmassan precis... :D
WHITEFOLKS
2012-12-10, 16:56
Bikini och bodyfitness är nog till BB vad gruppträning är till gym.
Det drar den stora massan och möjliggör existensen till viss del. Det man "kan hoppas på" (om är BB-fan) är att de inte helt överger BB :)
filmjölk
2012-12-11, 00:19
Kan vi inte göra en tråd om damernas beachvolleyboll också?
Dambeachvolley är ju tragik på hög nivå, reglerat så att byxorna max får vara en viss storlek/skärning så att stjärten skall exponeras. Gubbkåtfarbrorn i mig gillar att kolla på dam beachvolley, men hela själen säger "Vafaaan?"
Jag blir lite sur på hela grejen med att blanda in skönhet, utstrålning och spela på sexualitet i idrott. Det retar mig på något sätt att någon som är snyggare och sexigare och utnyttjar det och får mer "cred" (sponsring, uppmärksamhet etc) än någon som är en bättre atlet när de håller på med idrott. Snygga människor har ju fördelar överallt annars pga att de är snygga, måste de få cred för det i det här smmanhanget också? kan vi inte försöka bortse ifrån vår skenande libido emellanåt och försöka att inte blanda ihop sex med sport?
WHITEFOLKS
2012-12-11, 00:28
"In early 2012, the International Volleyball Federation announced it will allow shorts (maximum length 3 cm (1.2 in) above the knee) and sleeved tops at the London 2012 Olympics. Richard Baker, the federation spokesperson, said that "many of these countries have religious and cultural requirements so the uniform needed to be more flexible".[21] And in fact the weather was so cold for the evening games at London 2012 that the players sometimes had to wear shirts and leggings.[22]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Beach_volleyball#Uniform_controversy
Jukka Sejlite
2012-12-12, 17:13
Sjukt gott med grädde! och med potatis!
Sitter faktiskt och äter renskav just nu:) Inte i pita-bröd dock..
OnT: Mja, näst intill
filmjölk
2012-12-12, 17:31
Själva "cirkusen" som omger damfitness/"fitnessbrudar" o dyl är ytterligare några snäpp närmare porr. Jag tycker att en simpel youtube-video med ihopklippta sekvenser visar det bättre än jag kan beskriva:
9FtMRZ-Zc_Y
Det där är själva essensen eller själen av "idrotten" som jag ser det. I ett dimmigt gränsland mellan lightporr, fetisch och skrotlyftande. Är det där moraliskt försvarbart?
Själva "cirkusen" som omger damfitness/"fitnessbrudar" o dyl är ytterligare några snäpp närmare porr. Jag tycker att en simpel youtube-video med ihopklippta sekvenser visar det bättre än jag kan beskriva:
9FtMRZ-Zc_Y
Det där är själva essensen eller själen av "idrotten" som jag ser det. I ett dimmigt gränsland mellan lightporr, fetisch och skrotlyftande. Är det där moraliskt försvarbart?
Det är väl helt ok för individerna att anspela på sin sexualitet (utanför tävling). Men själva tävlingarna behöver ju inte vara inriktade på detta. Det bör ju inte vara så att sexualitet/sexighet ska vara ett av kriterierna för att lyckas bra.
Inte om jag får tycka till iaf.
Det borde isåfall skapas nån fristående "skönhetstävling" för detta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.