handdator

Visa fullständig version : Roligaste perioden i deffen

Zapson
2012-12-09, 20:46
Tjooo alla glada.

Riktar mig till dig som redan har deffat, eller du som deffar just nu. Vilken period var roligast? När kände du att det gick lättast? Var det i början när du var motiverad och det var nytt, eller i slutet när rutorna började komma?

Mellan vilka procentsatser märkte du som störst skillnad?

:):)

sp0941
2012-12-09, 21:05
Tycker det är roligt genom hela deffen. I början med motivationenpå top och fortsatt genom hela deffen i takt med att resultaten blir allt tydligare och känslan av att vara "lätt" och hård i kroppen blir allt mer påtaglig.

Jag märkte som störst skillnad efter första 4 veckorna, efter det gick det fort! eller vad syftar du på med "procentsatserna"?

Edit; Lättast tycker jag det går efter några veckor då man kommit in i deffen fullt ut.

Zapson
2012-12-09, 22:30
Tycker det är roligt genom hela deffen. I början med motivationenpå top och fortsatt genom hela deffen i takt med att resultaten blir allt tydligare och känslan av att vara "lätt" och hård i kroppen blir allt mer påtaglig.

Jag märkte som störst skillnad efter första 4 veckorna, efter det gick det fort! eller vad syftar du på med "procentsatserna"?

Edit; Lättast tycker jag det går efter några veckor då man kommit in i deffen fullt ut.

Tex om man går ner tre procentenheter i kroppsfett. Mellan vilka nivåer skillnaden blir som störst. ;)

Typ från 16 till 13 eller från 10 till 7.

Birkharju
2012-12-09, 22:39
Desto lägre kroppsfett du har. Desto större skillnad kommer varje % göra när du går ned. Jag har inte varit så mycket lägre än 10% BF men sist jag deffade gjorde 13-10 % väldigt stor skillnad :)

nitz
2012-12-09, 23:53
Början och slutet är roligast i min åsikt.
Fast hela deffen är rätt rolig imo (om än lite dryg ibland) :)

TeddyGirl97
2012-12-10, 05:17
Tycker det bara är jobbigt hela tiden... man gör det bara för att få fler killar efter sig, pga press utifrån och pga dagens ideal... egentligen är man ju inte ens i närheten av överviktig BMI och dessutom försvinner mensen efter en relativt kort periods deff för mig...

Det är bäst när det e klart ! :cool:

sp0941
2012-12-10, 06:46
Tycker det bara är jobbigt hela tiden... man gör det bara för att få fler killar efter sig, pga press utifrån och pga dagens ideal... egentligen är man ju inte ens i närheten av överviktig BMI och dessutom försvinner mensen efter en relativt kort periods deff för mig...

Det är bäst när det e klart ! :cool:

Fan va synd att du känner att deffen inte är för din skull, utan för nån annans skull. Men sure, vi har väl alla våra anledningar. Tycker det är jobbigt hela tiden? Du kanske ligger på onödigt stort underskott?

Det ska vara kul att träna, oavsett deff/bulk. Går man runt hungrig/trött/seg/orkeslös så gör man imo något lite väl hårt. Ok om det rör sig om en kort kort period, men en längre deff ska ju vara hållbar. Dvs inte något plågeri!

sp0941
2012-12-10, 06:49
Tex om man går ner tre procentenheter i kroppsfett. Mellan vilka nivåer skillnaden blir som störst. ;)

Typ från 16 till 13 eller från 10 till 7.

Nu har jag aldrig gått och mätt mitt fettprocent på det sättet så att jag följde kurvan nedåt för varje procentenhet. MEN, som någon tidigare i tråden skrev så blir ju skillnaden betydligt större ju lägre ner i procent man kommer.