handdator

Visa fullständig version : Träna med tand infektion/inflammation?

itwillbe
2012-12-09, 10:48
Hej träna när man är sjuk är farligt

gäller det samma när man har infektion inflammation med tanden? d borde ej vara d va? för är ej sjuk ba ont i köttet

tjing
2012-12-09, 13:48
Vet ej, men jag vet att jag tränade på citadon när jag opererat visdomstanden och den var helt svullen och skit.

Eller alltså, menar du att du bara är lite öm någonstans i tandköttet? Träna på.

sp0941
2012-12-09, 14:55
Jag har också tränat med helvetes tandvärk i visdomstand. Funkade hur bra som helst för mig. Om det sen var smart eller ej, kan jag inte svara på. Men jag överlevde iaf :)

King Grub
2012-12-09, 16:33
Infektionen är lokal så det skall inte påverka resten av kroppen att träna.

itwillbe
2012-12-09, 21:10
Infektionen är lokal så det skall inte påverka resten av kroppen att träna.

Även om min lymfkörtel har blivit lite större än vanligt pga infektionen?

dentar
2012-12-10, 12:08
det jag kan komma och tänka på är att ibland när jag tar i så in i helv.. så har jag kommit på mig själv att jag kan bita ihop riktigt ordentligt(gnissla tänder typ) kanske kan vara värt att tänka på :p

itwillbe
2012-12-11, 07:50
var hos tandläkaren igår, han sa ja kan träna så länge d inte blir jätte svullet o går upp mot örat(Smärtan) fan hoppas d blir bättre snart, körde tungt bröstpass igår gick bra

tjing
2012-12-11, 11:52
Hade något liknande 7 år sedan kom jag på. Min infektion började i en tand och spred sig ner i halsen så jag fick någon slags halsfluss, skitnasty. Tandköttet runt tanden blev mjukt och svart och jag vaknade en natt av att det blödde i käften. Läkaren skrev ut antibiotika omedelbart.