handdator

Visa fullständig version : Fråga om kreatine (vatten intag)

ShippEn
2012-12-06, 17:07
Howdy!

Creatine Monohydrate, rekommenderas ett dagligt intag på 2 liter vatten.

Vatten i alla former och blandningar antar jag? Bara för säkerhets skull så frågar jag.

Att blanda protein pulver med 2-3 DL vatten räknas fortfarande som ett 2-3 DL vatten intag för kreatinet?

Simpel ja eller nej fråga, anledningen till att jag frågar varför att en snubbe sa att man ska dricka 2 liter rent vatten om dagen vilket känns lite konstigt.

Doggeh
2012-12-06, 17:24
Jag dricker upp mot 5-6l varje dag.

Jag skulle ha sagt endast vatten. Att räkna ex. cocacola och kaffe som vattenintag hade åtminstone inte jag gjort. Då har jag koffein och kolhydrater i åtanke.

Wiizra
2012-12-06, 17:25
Det finns en kreatin tråd.

ShippEn
2012-12-06, 17:31
Jag dricker upp mot 5-6l varje dag.

Jag skulle ha sagt endast vatten. Att räkna ex. cocacola och kaffe som vattenintag hade åtminstone inte jag gjort. Då har jag koffein och kolhydrater i åtanke.

Dock är det en liten skillnad på att blanda 1 dl pulver med 2-3 dl vatten, jag räknar ej med kaffe, cola eller något i mat väg förutom när jag tar vatten från kranen och blandar med gainer / protein pulver.

Det finns en kreatin tråd.

Som inte svarar på min fråga.

Wiizra
2012-12-07, 00:14
Dock är det en liten skillnad på att blanda 1 dl pulver med 2-3 dl vatten, jag räknar ej med kaffe, cola eller något i mat väg förutom när jag tar vatten från kranen och blandar med gainer / protein pulver.

Som inte svarar på min fråga.

Det är därför den finns. För att du frågar i den.