handdator

Visa fullständig version : Sjukdom förstör min vinterbulk.. Hjälp mig!

Kevinkarlsson1
2012-12-05, 16:00
Tja! Jag är mitt inne i min bulk och det har gått skit bra! Dvs dem veckorna jag vart frisk.. Jag vill verkligen gå till gymmet och prestera och köra hårt som fan här i vinter. Men sjukdomar hindrar mig.. Först kom virus, sen kom ögoninfektion, halsfluss osv.. Käkade precis slut min antibiotika kur för 10 dagar sen och mådde som en kung och tänkte nu jävlar kan jag köra på hela vintern! Men tro fan jag blev förkyld för 3 dagar sen och nu sitter jag här och är jävligt trött på skiten. Idag mår jag faktiskt lite bättre och hoppas att jag ska må ännu bättre imorgon. Min frågan är nu, vad kommer det sig att jag har vart så mycket sjuk? En läkare sa till mig att jag kunde vart övertränad medan en annan läkare sa att det är bara träna på så fort jag känner mig pigg. Hur ska jag komma tillbaka nu för att inte bli sjuk om en vecka igen? Jag vill verkligen gå till gymmet så fort jag känner mig bra och prestera till 100% men vad jag läst så ska man ta det lugnt några dagar innan man kan köra fullt ut. Hjälp mig!! :)

312
2012-12-05, 16:03
Styrketräning sänker väl immunförsvaret så vitt jag vet?

Kevinkarlsson1
2012-12-05, 16:06
Jo det har jag läst att det ska göra.. Men jag har vart ovanligt mycket sjuk nu det senaste.

påven
2012-12-05, 16:25
Hur gammal är du och vad har du för stats?

Kevinkarlsson1
2012-12-05, 16:30
Är 17 år, ca 182cm lång och väger 65kg.. Stats har jag inte så vidare koll på men bänkpress tar jag 70*3 och benböj ca 100*3 men vad har det med att göra varför jag är sjuk och hur jag ska gå tillväga med det?

hahavaffan
2012-12-05, 16:54
Blev också jämt sjuk när jag tränade förr. Men inte det senaste året, och det enda jag ändrat är mängden sömn och att ALLTID TVÄTTA HÄNDERNA på gymmet, och gärna igen hemma. Har en förmåga att alltid peta i ansiktets alla kroppsöppningar, och efter att ha handskats med folks bakterier, virus och skit på gymmet blir det aldrig bra.

G_lund
2012-12-05, 16:57
Handsprit före och efter gymmet. kanske även nån gång inne på gymmet.. Det har gjort mycket för mig.

Sniggel
2012-12-05, 16:58
Att hålla reda på var man stoppar fingrarna är A och O om man tränar på gym. Om man tvunget måste klia sig på näsan eller nära ögat så går man på toa och tvättar händerna noggrannt först. På så vis kan man skära ner sin sjukdomstid med minst 50% skulle jag våga påstå (försiktigt räknat).
När du tar i en hantel tar du på väldigt många andras händer samt de ställen dessa händer varit på. Samma sak gäller dörrhandtag fastmisstänker att hantlar är en bättre miljö för bakterier pga av att ytan inte är slät.

Raschmus
2012-12-05, 17:02
Tvätta händerna, juice plus, klä dig efter väder.

Menigar
2012-12-05, 17:05
blev också jämt sjuk när jag tränade förr. Men inte det senaste året, och det enda jag ändrat är mängden sömn och att alltid tvätta händerna på gymmet, och gärna igen hemma. Har en förmåga att alltid peta i ansiktets alla kroppsöppningar, och efter att ha handskats med folks bakterier, virus och skit på gymmet blir det aldrig bra.
+1

Kevinkarlsson1
2012-12-05, 19:02
Tack för alla svar! Uppskattas verkligen! Men när brukar ni gå till gymmet efter en rejäl förkylning/sjukdom? Och kör ni på för fullt första dagen? För har läst att man ska börja lugnt och trappa upp träningen i någon vecka :)

Fugly
2012-12-05, 19:38
Tack för alla svar! Uppskattas verkligen! Men när brukar ni gå till gymmet efter en rejäl förkylning/sjukdom? Och kör ni på för fullt första dagen? För har läst att man ska börja lugnt och trappa upp träningen i någon vecka :)

Om jag är helt frisk blir det som vanligt för mig, är jag fortfarande lite snuvig etc fast inte har halsont/feber så kan jag köra lite lättare, bara för säkerhets skull.