handdator

Visa fullständig version : Lönt att skaffa journal?

Sia
2012-12-04, 07:22
Träningen går bra, men blivit mest mysträning på gymmet efter vad jag tycker är roligast. Men nu måste jag nog göra någon förändring, för resultaten går långsamt och det hjälper knappast motivationen. Därför ska jag träffa en kompis som tränar grymt mycket mer, och hitta på nytt schema. Men det kräver ju av mig att jag fortsätter öka på tempot, och en journal kanske är en bidragande faktor, man vill visa resultaten.

Fast, är det läsvärt? Är det lönt att jag lägger ut det på internet än skriver liten dagbok hemma istället och för siffror i den?
Det finns redan massa "klen-tjej-vill-bygga" bloggar, vad kan jag göra för att få min intressant?

Är ingen direkt aktiv medlem, brukar mest sitta och läsa trådar när jag letar info om något. Är nog också för blyg för att lägga ut bilder. Mått och sånt är inga problem men åter igen, det är väl knappast lika kul för en läsare...

Råd, tips, eller ska jag återkomma när det börjar hända riktiga grejer och jag har nått att verkligen komma med?

Määng
2012-12-04, 07:28
Det finns redan många såna journaler, jo. Men behöver du verkligen 30+ följare för att hålla dig motiverad?
Är knappast någon som läser min journal heller. Jag använder den mest för att hålla koll på min egen träning.

Edit: Om du nu vill ha 30+ följare så finns det säkert någon som har tips.

Tolkia
2012-12-04, 07:28
Du är ju den enda som kan bestämma om det är värt besväret att starta en journal, här eller någon annanstans. Det finns vad jag vet inga krav (uttalade eller outtalade) på att man måste ha uppnått någon viss fysisk kondition för att få offentliggöra sin träning. Om du vill starta från scratch eller avvakta tills du är "vältränad nog" beror ju på vad du vill ha för typ av feedback/bekräftelse.

C.E.J.
2012-12-04, 07:33
Min uppfattning är att kolotjejerna har bra koll på varandra, eftersom ni är ganska få, och att de peppar varandra mycket. Din journal behöver inte ha något "extra" för att vara berättigad, så att säga. Det är ju egentligen likadant för killarna, finns säkert hundra journaler här som drivs av killar som är lika långa, tunga och starka. Vad gäller bilder verkar det inte vanligt i tjejjournalerna, vilket är förståeligt. Vidare är det ganska osannolikt att du skulle vara svagare än någon annan tjej.

Jag tycker inte att några av dina invändningar ska hindra dig från att starta journal :)

Ulvamal
2012-12-04, 07:49
Prova. Se hur det känns. Själv har jag nyligen börjat skriva journal här, och gillar det. Det är kul att skriva!
Jag inbillar mig inte att jag har massor av läsare, men några är det och det är kul. Fast den verkliga kicken är att se journalen växa. Inlägg för inlägg. Det är liksom ett kvitto på att jag faktiskt sköter träningen, och ett offentligt sådant. Det motiverar mig.

Sia
2012-12-04, 07:58
Tack för snabba svar allihop! Jo det är ju främst för min egen skull jag startar den :)

Och fler än några få läsare behövs knappast, utan det är mest feedback lite då och då av någon som skulle behövas.

Får nog våga mig på att testa iaf ikväll, så har jag en orsak att inte gå tillbaka och mysträna inom en vecka.
Man kan väl alltid ta bort journalen sen igen om man skriver alltför sällan?