Logga in

Visa fullständig version : Cardio/Powerwalk/Styrketräning i kombination

andreishotyo
2012-12-03, 23:06
Hej alla,

Det känns som att jag stampar på samma ställe hela tiden vad gällande min fettförbränning och jag har i ca 3 månaders tid bedrivit samma typ av konditionsträning innan styrkepass varenda dag (7km löpning och sedan ca 1h styrkepass). Det har gett effekt, jag ökar i vikter och ser effekt och fettet har sakta men säkert börjat sinas bort från kroppen.

Dock tror jag kroppen har vant sig vid detta nu och jag tror att det krävs en förändring för att ta min träning till ytterligare en nivå. Då jag har som slutgiltigt mål att ha synliga muskler och men att inte vara alltför bulkig och osmidig i förhållande till min längd (170cm ca 70kg) så vill jag se "smidig" ut.

Jag hade tänkt byta ut löpningen med 1h på cardiomaskinen istället och detta är absolut inget problem, men jag vill ta fettförbränningen till ytterligare en nivå och det vill jag få genom 1h morgonpromenad innan jobb. Kruxet är att jag vill undvika att tappa muskler och fortsätta bygga men gå ner maximalt med fett utan att få min styrketräning lidande, och just nu äter jag ungefär såhär:

Frukost: 250g kvarg
Mellanmål: Havregrynsgröt (1dl havregrynsgröt 2dl vatten)
Lunch: I 9/10 fall husmanskost på dagens-restaurang i en rejäl portion och salladstillbehör
Kvällsmat: 250g kvarg

Måste jag äta mer protein, måste jag dra ner på min konditionsträning för att inte tappa muskler eller vad tror ni?

Tack för erat tålamod :)

tjing
2012-12-03, 23:13
Jag hade kört en halvtimme lugnare cardio efter styrketräning på t ex cykel, crosstrainer eller gång på löpband.

Alternativt kört raska morgonpromenader på tom mage om det fallit mig på läppen (vilket det gör ibland). Både och är lite overkill.

LizaK
2012-12-14, 06:23
Att gå ned i fett och upp i muskler samtidigt är relativt svårt då man börjar bli mer eller mindre vältränad. Du har inte funderat på deff/bulk?
Svårt att öka i musklermassa vid underskott.. (Men det går)..

Att hålla konditionsträning separerat från styrketräning rekommenderas ofta.
(Det GÅR dock att slå ihop, men är inte opti.)

Variera din träning så kroppen aldrig hinner vänja sig.

Min första tanke är MJÖLK till gröten. Mer protein och havregrötens protein blir då otack vare mjölken också fullvärdigt = 2 flugor i en smäll..

massakay
2012-12-14, 07:27
Frukost: 250g kvarg
Mellanmål: Havregrynsgröt (1dl havregrynsgröt 2dl vatten)
Lunch: I 9/10 fall husmanskost på dagens-restaurang i en rejäl portion och salladstillbehör
Kvällsmat: 250g kvarg

Min första tanke vara frukosten! Känns lite konstigt med så långsamt protein och inga kolhydrater efter nattens långa fasta. Jag skulle nog ta havregrynsgröten som frukost i stället med något snabbare protein som första mål.:)

Lychgate
2012-12-14, 09:13
Ligger du på överskott eller underskott generellt?

Jeml
2012-12-14, 09:18
fan vad lite du käkar, känns som det är risk för att få för lite protein också?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

nitz
2012-12-14, 10:04
Som sagt du äter ganska lite, vilken tid på dagen tränar du?

Ristretto
2012-12-14, 11:06
Du äter alltså runt 450 kcal + en "rejäl" portion till lunch. Jag är ganska övertygad om att du äter för lite. Det är svårt att rymma särskilt mycket mer än 1000-1200 kcal på en vanlig tallrik om man ska äta både lagad mat och sallad, och redan där är portionen så stor att de flesta skulle skämmas.