Visa fullständig version : Simon - dags att bli stor på riktigt
Hej,
för er som skiter i babblet kan ju hoppa ner till statsen som brukar vara de viktigaste! ;)
jag heter Simon och bor i Boden, Norrbotten. Jag är 19 år och studerar på LTU för närvarande.
Jag är 182 cm lång och väger för närvarande 96.5 kg morgonvikt.
Jag hade lite planer på att tävla i år, men skulle börjat lite tidigare med deffen, för jag var i lite för dålig form, låg på 6.5% som lägst så hade behövt gå ner nåt % till. Sen var de lite annat strul också så sket i de helt enkelt och började bygga!
Har kört 9 dagar på byggperioden idag, gått från 89 till 96.5 morgonvikt, massor av vätska såklart.
Stats
Bänk 140x3 taget idag
Böj 220x1 dock nåra cm ifrån "godkänt" lyft, taget för 1 år sen
Mark 210x1 någon vecka sen
Jag kör väldigt varierat i träningen, bänk brukar jag köra typ "styrkeperioder" lite dådå, för skojsskull. Marklyft kan jag köra typ 6-7 pass sen måste jag ta paus några veckor för får ofta problem med ljumskarna (båda är opererade för ljumskbråck), böj kör jag numera oftast högreppare kring +15 reps.
Nog med babbel, dagens pass kommer i nästa inlägg.
Tediiieee
2012-12-03, 21:55
Bra styrka, spec med tanke på åldern. Vore kul med nån bild också :)
Kommer följas.
Bänkpress
Värmer upp på 50, 90 några reps
120x3
130x3
140x3 + 1 med hjälp
160x2 negativa +5 sek på båda
2 drop å mata till fail på 90 och 50
Sen breda dips supersettade med cableflyes, mata alla set till fail, 3 set
Avslutade med pushdown först i rep 4 set till fail minst 10 reps, sista set 2 drop. Sen med stång samma sak där.
stark :)
Bra styrka, spec med tanke på åldern. Vore kul med nån bild också :)
Kommer följas.
Tackar grabbar!
Trore var 1-2 veckor innan jag sket i dieten låg strax under 8% där
Tänkte dela med mig hur kosten ser ut under byggandet.
Kör 2-3 dagar rätt cleant käk, sen kolhydratsladdning på 3-4e dagen, då blir det mycket pasta, godis, glass, mackor å sånt jag känner för. Jag håller fettet så lågt jag kan och till största delen av omega-3 och 6.
Frukost
10 g bcaa, 4 dl havregryn eller 500 gram risgrynsgröt
Lunch
300 gram kyckling (i ugn utan nå tillagt fett som smör lr nå), 1 paket nudlar
Träning
10g bcca före och 10g dricks under passet, 1.25 dl protte med oboy i efter passet ;)
Post workout meal
300 gram kyckling, 1 paket nudlar
Middag
Äter det morsan gör, för att äta iaf 1 måltid tillsammans med familjen hehe
Om jag känner för de så blir de lite glass på kvällen annars inget alls
45 min innan sängdags 10g bcaa, sen 1.25dl protte innan jag lägger mig
Dricker endast vatten till allt jag äter förutom på laddningsdagarna, fast de är inte ofta jag dricker dricka då heller, eftersom min matlust försämras nå sjukt när jag dricker dricka
Så där äts det varje dag förutom på kolhydrats dagarna då kan de bli mackor till gröten och mycket glass och godis osv
antonolsson
2012-12-04, 13:21
Kul att se dig har! Su är ruggigt stark! Bra med massa också :)
Kul att se dig har! Su är ruggigt stark! Bra med massa också :)
Tack mannen! Du är ju riktigt grym också både styrkemässigt och i volym!
Dagens då:
Körde hams, vader och mage idag
Körde först lårcurl med vader 4 set
Sen körde jag sevens som phil bl.a. brukar köra 7 set, 10 reps, 30 sek vila
först på lårcurl och sen på vader
Avslutade med lite situps, benlyft och crunches i kabel
Imorgon blir det rygg och biccar!
Tediiieee
2012-12-04, 20:33
Diggar ådrorna på birren.*drool*
Diggar ådrorna på birren.*drool*
haha tackar ;)
Dagens pass
Marklyft
uppvärmning på 60, 100 och 130
160x10
fick räcka med ett set idag, första markpasset på 4 veckor nu och hade av nån anledning brutal pump i korsryggen redan efter 2a uppvärmningssetet och de höll i sig hela jävla passet, gjorde fan i mig ont alltså haha...
Djupa stångrodd
(står på en pall som är typ 20 cm hög å går ner så stången e typ 2-3 cm ovanför marken)
60x18
60x15
90x7
sjuuuk kontakt i ryggen
Cablerodd med rep
50x15
50x15
75x10
Supersetade rodd i maskin med rep pulldowns
3 set till fail stega vikten varje set, låg som minst på 20 reps i rodden och 12 i pulldownsen
Latsdrag, knäna på golvet
sevens på 8 plattor
om nu undrar vad jag menar med sevens står de på förra passet
Stångcurl
35 x 12 reps, 2 set
45 x 10 reps, 2 set
Fullt utsträck och ingen momentum/sving i dom för att verkligen krama ur, samt ordentlig squeeze i toppen
Hantelcurl
16 kg 10 reps, 3 set
samma som ovan fast 4 reps på ena handen sen 4 på andra och 2 på första handen igen osv.. ni fattar säkert vad jag menar
Bamsecurls
3plattor mata på till fail i 3 set och fortfarande mycket fokus på att squuze:a i den sista biten i varje rep
Pass 1 idag precis avklarat, quads och vader
Benspark stega upp från 8 plattor till fullt magg (20 plattor), blev 8 reps på sista setet
Knäböj
60x30
60x20
80x20
Utan fullt utsträck och hela tiden en konstant rörelse bortsett från ett kort stopp i botten, tar förjävla bra
Vadpress i smith, pumpa massa reps dock med fint utförande i 5 set på 50 kg
sevens på sittande vadpress 25 kg
Senare ikv blir det pass 2 axlar och triceps
Axlar & triccar
Facepulls i cable för att få lite blod i triccarna
5 set många reps, sista set fullt magg (20 plattor) drop till 13 och 10 och mata på
Hantelpress superset med kabel flyes för baksida axlar
20x20
30x12
35x12
40x12 drop 30x8 drop 15x10
1-2 sek stopp i botten och fin rörelse samt squuuuuueezze i toppen
matade på i kabeln mellan varje set i hantelpressen på 2-4 plattor
Sen massa sidolyft och och framåtlyft och baksida axlar med hantlar osv massa pump med bra utförande osv
Vikten stod på 99 kg efter passet på gymmet
Blir vila idag och grisa i sig kolhydrater, blir nog ben imorn!
Blev en extra vilodag igår istället, myste på med tjejen och åt ännu mera gott! ;)
Pass 1 för idag blev ben
Började med benspark, först 1 ben i taget sen båda samtidigt direkt efteråt, pumpade 5 set på det viset
Vidare på knäböj
50x20
70x15
80x15
90x10
100x10
110x10
120x10
130x10
50x1 skulle ta lite längre vila och mata på +30 reps, redan på första sa det stopp för pumpen var så brutal att jag trodde fan nånting skulle paja för det gjorde så förbannat ont
Hade tänkt köra utfall men blev inget för att de gjorde så jävla ont i låren, så hoppade på hamstrings direkt och mata på massa set liggande lårdcurl och stående enben lårcurl massor av set
Blir att äta och fara om ett tag och köra pass 2 som blir rygg och biceps!
Nano-Sekund
2012-12-09, 19:36
Intressant journal !! Här finns det VERKLIGEN potential !!
Ska bli spännande att följa detta :)
Lägg gärna upp någon film så att vi får se dig "in action"
Keep Up !!
Intressant journal !! Här finns det VERKLIGEN potential !!
Ska bli spännande att följa detta :)
Lägg gärna upp någon film så att vi får se dig "in action"
Keep Up !!
Tack ska du ha, riktigt kul å höra!! :) jo har faktiskt tänkt filma några dagar i rad nu men har varit lite svårt att hitta ställen å sätta telen på när man tränat själv, men kanske dyker upp nån film ikväll när man tränar med en polare! :)
Var så dålig energi å okoncentrerat pass idag (aldrig mer köra dubbel pass på en dag när man kört ben igen!) så passade på att filma några set bara för att visa hur jag tränar på ett ungefär.
v8AqJgvCbhg
Rev av lite poser i slutet men gick fan inte att sätta rygg poserna pga av pumpen, så bjussar på 2 bilder från vilodagen i förrgår, i bättre ljus också.
Bröst o triccar idag
Helt uteblivet tryck i kroppen så var inge roligt å träna alls, men bara bita ihop å köra så gott de går!
Bänkpress
uppvärmning på 60 och 100 kg
130x3
140x3
150x3 lite hjälp på alla 3, var mest för känna på vikten lite
drop till 120x3
drop till 100x6
drop till 60x10
riktigt sölig negativ på alla dropen, typ +5 sekunder
sen massa kabel, å kötta från olika vinklar
avslutade med pushdown med rep, stång och enhands massa pumpset
får slänga in mer kolhydrater tror jag, blev inte så mycket kolhydrater på vilodagarna egentligen
lite positivt iaf var att vågen stod på 99.4 på gymvågen idag och att armarna mätte 43 cm, vilket e pb i mått för mina pinnar ;)
Fastback
2012-12-10, 17:09
Ser riktigt grovt ut :D Grymt styrka med! Keep ut up (Y)
Ser riktigt grovt ut :D Grymt styrka med! Keep ut up (Y)
tackar, de ska jag!!
Tänkte bjussa på lite mer bilder, det är nångång i slutet av dieten innan jag sket i den. Jag kommer inte ihåg va jag låg på för bf där dock, sen har jag en liten jämförelsebild på 3 års träning!
Tediiieee
2012-12-10, 20:03
Grymt!
Körde lite extra rygg å biccar idag med en polare som var på besök, blev ett lättare pass bara pumpset hela passet, så var inge speciellt att skriva upp.
Vågen stod på 101 kg på gymmet idag.
Ben idag
blev lite av ett hårdare återhämtningspass
Började med benspark, 4 set med ett ben i taget och sen direkt efter båda benen som ett helt set och pumpa runt 10 reps per ben sen direkt efter 20 reps med båda, sjuk pump efter den övningen vill jag lova!
Knäböj
50x30
70x20
50x20 med 2 sek stop i bottenläget på alla reps
50x50 fyfan de va grisigt jobbigt
Benpress supersettat med lårcurl 4 set 15-20 reps på båda övningarna alla set + ett drop på sista set i lårcurlen
sevens på vadpress i benpressen fick avsluta passet
nå trodde man att benen skulle sprängas där ett tag, men dom klarade sig idag iaf ;)
Fastback
2012-12-12, 18:51
Haha krävs ett jävla pannben för att ta sig igenom 50reppare! :D
Haha krävs ett jävla pannben för att ta sig igenom 50reppare! :D
hahah joo så jävla vidrigt sen när man vill stå upp å "vila" ett tag sista 10 repsen benen vill fara åt alla jävla håll å darrar utav fan :D
Axlar idag
Först 4-5 set omvända cable flyes supersettat med sidolyft alla set till fail, minst 10 reps
Hantelpress supersettad med facepulls i cable
20x20
30x10
35x10
40x8
45x8 pb, har aldrig ens rubbat dom här hantlarna tidigare ;p
alla seten i facepullsen var +15 reppare, stega upp till maxmagg sista set
Sedan blev det massa sidolyft och framåtlyft osv
HMS Laestander
2012-12-13, 19:38
Sjuhelvetes fysik har du!
Lycka till!
Sjuhelvetes fysik har du!
Lycka till!
Tackar mannen, ska bli mycket bättre!
Nano-Sekund
2012-12-15, 08:35
Ruggigt bra formbilder !! Dom sittande hantelpressarna var riktigt imponerande.
Keep Up & fortsätt leverera :)
Ruggigt bra formbilder !! Dom sittande hantelpressarna var riktigt imponerande.
Keep Up & fortsätt leverera :)
Tack så mycket, riktigt kul å höra!! Det kan du vara lugn för, här ska köttas!
Har knappt suttit något vid datorn i helgen men har tränat iaf!
Har kört armar i fredags och bröst i lördags, vilade söndag.
Gick inte så speciellt bra på armpasset, dåligt tryck, men trots det slog man litet pb i armmått 43.2 cm jämfört med 43 några dagar innan det hahah ;)
På bröst passet så var jag rätt nära att göra en 2a på 150 i bänken med ett bröstfäste som gjorde förbannat ont, hade nog fan satt 2-3 reps om man hade sluppit den enorma smärtan.
Dagens då! Blev rygg å biccar idag.
Stångrodd 4 set stega upp vikten från 60-90 kg blev 14-20 reps
Kabelrodd
50-100kg stega upp i 4 set, 10-20 reps
Latsdrag
3-4 sek negativ + stop högst upp i 3-4 sek och stretcha ut ordentligt varje rep, 12-18 plattor (av 25), 7-18 reps + 2 drop sista setet
Pulldown
10 plattor (av 20) drop till 6 plattor varje set, 4 set med 10-15 reps och 20-25 reps på droppet
Avslutade passet med att krama ur biccarna ordentligt på småvikter och massa reps i olika övningar, börja få ont i fästena i slutet av pumpen!
Nu har man nyss slängt i sig käk och blir att fara in kring 18 å köra dagens andra pass, ben! Blev långt inlägg, bra jobbat om ni läst enda ner hit! ;)
Pass nr 2 idag, beeen
Knäböj
50x15
90x10
120x10
140x6
160x9 lite småpass sista 2 repsen för att hålla uppe klenryggen
Kände för att känna på lite tyngre vikter idag, gick helt ok, hade nog nån rep mer på sista setet, blir å försöka satsa på 170-180 nästa pass med minst 6 reps
Benspark 1 ben i taget sen båda benen supersetat med benpress
10 reps per ben och sen 20 med båda samtidigt i bensparken sen direkt efter 12or på benpressen, körde på 150 i benpressen alla 4 set
Avslutade med liggande lårcurl 5-7 plattor 4 set, 6-15 reps
fick galen kontakt här, pricka perfekt i utförandet
chrille87
2012-12-17, 21:02
Riktigt grym fysik!
Riktigt grym fysik!
Tack ska du ha, kul å höra från en som har gryyym fysik! ;)
Axlar idag
Omvända kabelflyes 4 set, stega från 1-4 plattor och drop på 2 sista seten, 10-20 reps
Hantelpress supersettat med facepulls
20x15
30x10
40x10
45x10 pb igen, riktigt kul
stega mellan varje set i facepullsen från 10-20(fullmagg) plattor och droppa 2 ggr på sista setet
Stående millisar, körde 2 förlängda set på 50 kg (ett set är alltså kör till fail och vila 10 sek, kör till fail och vila 10 sek, kör till fail) körde typ 1½ min vila mellan dom 2 förlängda seten
Avslutade med lite sidolyft, var så jävla slut redan, vet inte hur men stående millisar tar as mycket på sidan också utöver framsidan för mig, inge jag klagar på dock! ;)
Glömde att jag tänkte bjussa på en bild också, var så jävla slut så klarade fan inte hålla kameran stilla så blev lite suddigt menmen!
armar idag
Började med lite stångcurl supersetat med pushdown med rep
30x15
40x12
50x10
55x8
55x6
kommer ej ihåg repsen å de på pushdownen men körde från 6-12 plattor 10-30 reps
Smalbänk superset med hantelcurl
60x10 8-10 sek excentriskt och 2-3 sek stop i botten
och
20 kgs hantlarna 10 reps
4 set
Preachercurl med hantlar supersetat med sittande extension med hantel bakom huvudet eller vad man nu ska kalla den haha
16x10 ordentlig squeeze när jag e i toppen läget så klämmer jag åt ännu hårdare i 2 sek
och på extensionen
11x15-20 reps
avslutade med lite bamse curls i 3 set 10-20 reps
pb igen i armmått 43.5 cm hehehe :D
Bröst och rygg idag
började må illa i uppvärmningen och har mått illa sen dess, undra om de är att man är påväg att bli sjuk eller nåt när man känt sig så jävla trött och haft dålig matlust senaste tiden
blev iaf bara att pumpa på flugvikter, fick bli ett återhämtningspass
men bjussar iaf på en bild från passet (proffsfotograf är man som tar bild med hakan!)
cool fysik, coolt kort! :D
Tediiieee
2012-12-20, 21:46
Ryggen ser SJUK ut, lite mer armar för att matcha kanske?
cool fysik, coolt kort! :D
Tack ska du ha, roligt att lite mer folk börjar kommentera! :)
Ryggen ser SJUK ut, lite mer armar för att matcha kanske?
Tack ska du ha!! Jo armar och även axlar har varit verkligen ett problemområde ända från start, de roliga är att jag har jobbat på dom mest av allt jag har på kroppen, hahaha! Men har börjat öka riktigt bra på dom nu senaste tiden då jag har ändrat om tänket i träningen, så snart så är dom förhoppningsvis ikapp :D
Tänkte att jag kunde lika gärna skriva hur mitt tänk angående träningen när jag ändå var inne på det på min förra kommentar. Det har gett riktigt bra ökningar senaste tiden då jag börjat använda dom.
Jag baserar mycket av min träning på Phil Heath, Dorian Yates och Aleksey Lesukov.
Från Phil, har jag "snott" tänket med att varje repetition tänka vilka muskler är det som jobbar precis nu, hur ska jag vinkla för att träffa bestämd muskel så mycket som möjligt. Oftast när jag kör så har jag "tom" blick, tittar upp eller till och med blundar. Jag har helt släppt det med att kolla i speglar hur repetitionen ser ut, det viktigaste är inte att det ser snyggt ut, det är att det är rätt muskel som arbetar.
Från Dorian är det just squeezen i varje rep att riktigt krama ur muskeln så hårt det bara går, det ska nypas åt varje rep samt att köra forcade reps.
Från Aleksey så är det att helt och hållet döda ut momentum i övningar hellre göra för korta reps när det är tungt än att svinga/studsa etc (blir ju kortare å kortare reps tills det inte går att röra t.ex. bicepscurlen man kör).
Jag mixar ofta alla dom tankarna, Minst två av dom här tre tankar är ALLTID med i varje övning, att hela tiden tänket på vilken muskel som jobbar, bort med momentumet och forcade reps. Ni kan nog gissa varför jag strök under en av dom tre, för den är ALLTID med förutom såklart vid maxlyft då.
Går ju självklart inte att ha med alla tankar på samma gång (speciellt när jag väl kör något maxlyft då och då), samt vissa funkar bättre i vissa övningar men ett exempel är ju att man kan ju inte t.ex. korta av rörelsen samtidigt som man ska squeeza allt de går i slutet av repen.
/wall of text
Tänkte det kan ju kanske va kul att läsa, fast vad vet jag. ;)
Fastback
2012-12-21, 00:35
Där snackar vi massa! :thumbup:
Där snackar vi massa! :thumbup:
Tack, och en jävla massa mer ska det bli! ;)
Blir vila idag känner att kroppen behöver det, imorgon blir det nog mest troligt ben som ska dödas!
Hade inte tid att skriva igår, var fullt upp hela dagen
men jag körde axlar och armar istället för ben, ska köra ben om ett tag.
Men från igår då!
började med att supersetta omvända cableflyes med stångcurl, pumpade många reps på båda övningarna och hade extremt squeeze i stångcurlen när man e högst upp riktigt försökte jag krossa biccarna med att att krama så jävla hårt det gick, körde så förövrigt på resterande bicceövningar
Preachercurl med hantel supersetat med facepulls, kommer inte ihåg vikter å sånt här heller men blev väl en 3-4 set med minst 10 reps.
"arnold curls" supersetat med sidolyft, samma här jag la inte minne på set/reps på såna här mindre "ointressanta" övningar var bara 100% fokus på att krama ut musklerna så hårt de bara går
Militärpress supersetat med drag till hakan med stång
3 set på båda
Tyngsta setet var på 80 kg i milisarna minns fan inte repsen men nånstans mellan 3-5 reps vilket är PB hur som helst eftersom jag inte kört på den vikten ;)
körde med långa stopp varje rep, varje set i militärpressarna
FILM kommer ev. upp ikv på nåra set från militärpressarna och poseringsfilm om nu min snälla flickvän ids lägga in på datorn och skicka till mig ;)
Sen blev det att över till att krama ur triccarna rejält med
liggande tricepsextensionen med ez stång
pushdown med rep
pushdown med stång
fick ÄCKLIG pump här körde 2-3 negativ och kontrollerad press på alla övningarna och en liten extra squeeze i botten
återkommer senare med benpasset ikv, nu äre iväg till gymmet som gäller!
antonolsson
2012-12-23, 17:56
Ser fram emot filmen! ser riktigt bra ut för övrigt! :)
Ser fram emot filmen! ser riktigt bra ut för övrigt! :)
Yes blir lite roligare med bilder/film! :) Tack Anton!
Ben idag då!
Började med utfall
Gick 10 meter i 10 set med 15 kgs hantlar i varje hand, 30 sek vila mellan seten
Sedan 25 kgs hantlar 2 x 20 meter
Sedan 30 kgs hantlar 20 meter
Sedan 20 kgs hantlar 20 meter, drop till 15 kgs, 10 meter och drop igen till 10 kgs, 20 meter
Benspark
6 plattor 1 ben i taget 10 reps sedan 2 ben 10 reps med stop i botten och högst upp med extra squeeze i 2 sek
3 set
Knäböj supersetat med liggande lårcurl
på böjen blev det 50 kg 3 set, 5 sek negativ ca 15 lugna och fina reps
på lårcurlen blev det att köra på 25 kg med extrem squeeze i 2-3 sek, det var klämma sönder hamsen som gällde varje rep!
Sedan fick det vara bra för idag, tänkte släppa stoltheten och visa en benbild från passet:
Här är video från förra axelpasset, såg nu att jag körde inte långa stopp på de här setet hehehe, var lite för tungt för de :D
zt74I2EVFdE
Dagens pass blev bröst och lite triccar
Bänkpress
värmde upp på 50 och 90 kg
130x1
150x1 papper
160x0 fan va irri, var sååå nära men gick inte helt
90xfail kommer ej ihåg hur många det blev
Lutande bänk i smith
pump på 60-80 kg 3-4 sek negativa
Sen lite kabelflyes pumpa på massor av reps och set i olika vinklar
Avslutade med lite liggande triceps extension, pushdown med rep och pushdown med stång
Körde rygg och lite biccar igår
Breda latsdrag
50x20
65x15
75x15
90x10
100x8
125(fullt magg)x6 fusk med kontroll, ser till dock att alltid ha muskeln maximalt spänd så inte momentumet tar över helt och hållet
drop till 90x6
drop till 50x20
Supersettade pulldowns med maskinrodd
Körde rätt små vikter på båda och klämde åt rejält med latsen i varje rep tog galet bra
Kabelrodd
4 set stega från 55 kg upp till 100 kg(fullt magg)
"latsdrag" i cablecross ett handtag på varje sida
3 set från 6, 10 och 14 plattor på seten, 10-20 reps
Körde stångcurl och Preachercurl 4 set på båda, ordentlig squeeze 8-10 reps
Har knappt suttit vid datorn senaste tiden, så har inte blivit skrivande!
Testade träna på sensia24 i Piteå igår och där träffa man ju ingen mindre än köttberget från Älvsbyn, Anton Olsson!
Dagens pass hemma i Boden blev ben!
Började med benspark för att värma ben och knän osv
4 set 10-20 reps
Knäböj
50x10
50x20
50x30
50x46 finns film nedan, tappade räkningen hade tänkt göra 50!
Avslutade passet med lite högrep i benpressen supersetat med liggande lårcurl, 4 set och 5 set vader.
Körde med flickvännen så fick ha stången riktigt långt ner haha ;)
fe_q31UbPlE
Dagens pass blev axlar och armar
Började med omvända kabelflyes supersetat med bamsecurls.
Körde 10-20 reps i 4 set, mycket squeeze i toppläget.
Preachercurl supersetat med facepulls i kabel
11x15 > 50xfail
11x15 > 50xfail
16x10 > 50xfail
Ez-curl på 20 kg
30 reps, 3 set, ordentlig squeeze i toppläget
Hantelpress superset med sidolyft
21x30 > 16x10
26x20 > 16x10
21x20 > 11x12
Avslutade med lite extra sidolyft och pushdown i både stång och rep samt en hands.
Körde även detta pass med flickvännen så här bjuds det på en bild ;)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537891_440896232642128_80404881_n.jpg
Bröst och lite triccar idag
Bänkpress
60x10
100x10
130x5
140x3
150x1+2 med lite små hjälp på båda
100x12
Lutande bänk i smith
60-80 kg, 5 sek negativ + stopp i botten, 10-12 reps
Avslutade med pushdown med olika handtag i en massa set
Rygg och biccar idag
Testade köra biccar före rygg idag för första gången i mitt liv, vilket blir att fortsätta med!
Ez-curl, smalt grepp
30x20
40x12
45x12
47.5x10
Ordentlig squeeze i toppläget som vanligt
Bamsecurl
30x12
35x10
35x10
35x10
Hammercurl superset med Preachercurl med hantel
26x10 > 11x15, 4 set
Kabelrodd med stång, supinerat grepp
40x25
60x15
80x12 drop 40x15
Fyhelvete att squeeze:a med supinerat grepp kändes som att vart enda litet fiber i hela jävla ryggen träffades
Latsdrag, supinerat grepp
50x15
50x15
70x12
Hantelrodd, höll hanteln i supinerat under hela rörelsen
30x20
35x15
40x10
Pulldown med stång, supinerat grepp
50x15, 4 set
Blir definitivt att köra mycket supinerat grepp i fortsättningen på ryggpassen! Går att stretcha ut ryggen längre i dom flesta övningar + att det känns som att jag träffar mycket större ytor på ryggen i squeeze-läget.
Axlar idag
Börjde som vanligt med baksidan körde:
Omvända kabelflyes och sen facepulls 4 set på båda 10-15 reps
Hantelpress
20x15
30x10
40x10
50x2 pb haha blev många reps!
Skippade 47.5 och körde direkt på 50:s, varit sugen på att se om man gör nåt rep på dom ett tag nu
35x8-10 reps kommer ej ihåg exakt
Körde sen enhands sidolyft supersetat med drag till hakan med stång 4 set, 12 reps
Avslutade passet med sevens i kabelflyesen
Tänkte köra en snabb update på läget bara!
Har inte haft nån direkt ork att skriva senaste tiden, får se om man kanske får tillbaka suget, börjar ev. skriva imorn igen om jag orkar hehe!
Har tränar på som vanligt, nånting värt å notera är väl att jag tagit 160 i bänken och 200 i böjen(börjat få lite sug att köra lite tyngre igen), idag körde jag den där övningen då man ligger på rygg på backen å kör som en benpress i smithen, gjorde en väldigt lätt 20a som mest.
Sen får vi inte glömma att jag börjar äntligen närma mig 45 cm(med pump) runt armarna, 44.7 i förrgår ;)
Lite bilder från det ena passet jag körde igår, armar. Så fort orken kommer börjar man skriva mer igen ;)
Duktig du är sötis:)
Puss på dig*cupid*
Blir vila idag, imorgon får de ta och bli en uppdatering, lutar mot att det blir armar!
Ne nu fick de bli och klämma in ett pass iaf! ;)
Bröst, utsida och baksida axlar idag!
Bänkpress
50x10
90x10
120x5
130x4
140x3
150x3 1 rep mer än förut, vilket kan betyda kanske 165 i maxlyft på en bra dag!
Lutande bänk i smith
50x10 långsamma med stopp i botten
80x8 samma här
100x6 långsam negativ inge stopp dock
100x6 drop 80x8 drop 50x10
Sen blev det massa sidolyft och baksida axlar i kabel och med hantlar, börjar få upp styrkan i sidorna nu, gör några hyfsat fina reps på 22.5 nu i sidolyft.
Du är stark du!;)
Haha puss på dig med ;)
Ben idag
Värmde upp med lite benspark 2 set för mina knäns skull!
Sedan blev det
Knäböj (atg) superset med benpress
60x10 > 150x10
100x10 > 150x10
130x6 > 200x8
170x3+1 hjälp > 250x8
Benpress uppåt i smith (ligger med ryggen på golvet)
180x30
220x20
270x15
Liggande lårcurl superset med vadpress i benpressen
5px15 > 150x20 i 4 set
Rätt bra pass, kände mig klen i början men fick till det efter att ha stega upp sakta i böjen, sedan lossna de!
Ben idag!
Knäböj superset med sumobenpress
90x10 > 150x10
130x8 > 200x10
170x3 > 200x10
200x2 > 200x10
Liggande på rygg och pressar fötterna upp i luften i smith
170x15
270x10
300x8
Liggande lårcurl superset med sumobenpress
5px10 > 100x15, 4 set
Vadpress i benpress
4 set på 100 kg till fail
Gick riktigt fint idag, härligt pass!
Finns inget speciellt att skriva om dagens pass förutom att jag måttade 45cm runt armarna efteråt ;)
Jag orkar inte just nu skriva så utförligt om varje pass, om det nu inte har gått riktigt bra eller liknande. Får hoppas på att man får tillbaka motivationen till att skriva igen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.