handdator

Visa fullständig version : Praktik i restaurang under deff period

Limbo
2012-12-02, 19:40
Hej

Nu är det såhär att 2 veckor av min ''deff period'' så ska jag praktisera i köket på en restaurang då jag går på kockskola. Det innebär till 100% att jag kommer att provsmaka på såser och dylikt. Min fråga är hur jag ska göra med mitt kaloriräknande? Har redan förberett ett kostschema, så ska jag bara skära ner på något i kostschemat de dagar jag har praktik eller hur tycker ni att jag ska jag göra? Kanske har någon annan här erfarenheter från samma sak eller rentutav jobbar fast på en restaurang året runt.

Tack på förhand

clappen
2012-12-02, 19:50
haha

alltså provsmakningar är marginella kalorimängder, och de bränner du enkelt bort när du ändå jobbar. Om du fyller litermått och sväljer gräddsåser dagligen så kan jag förstå att du är orolig däremot, men en sked hit och dit är inga mängder att tala om. Kanske 200kcal? Som sagt optinojja på hög nivå

zeusden1
2012-12-02, 19:56
Håller med! Se till att undvika ölen man dricker efter ett hårt pass bara så är du lugn ;)

benaciii
2012-12-03, 18:35
Ät mindre av någon annan måltid bara?

Reaper123
2012-12-06, 15:10
Känns som kcalut-beräkningen kan fela mer än vad din evetuella små provsmakningar kostar kcalmässigt. Så känns som en piss i nilen för antar du ska deffa mer än 2 veckor?

Men annars lät gissningen -200 kcal på dina övriga måltider rimlig, om du nu vill vara på den säkra sidan...