handdator

Visa fullständig version : Spotify - vad är problemet!?

Yes
2012-11-29, 22:52
Är det bara jag som haft problem med Spotify senaste tiden? På mobilen slutar det plötsligt synca och i bästa fall hjälper det om man startar om det. Ofta går det hackigt. Nu vill det inte på datorn heller.

Är jag ensam om det eller vad är problemet?

tossefar
2012-11-29, 22:57
Inga problem här.

Mental
2012-11-29, 23:01
Funkar fint för mig

Amfksp
2012-11-29, 23:07
Har så fram och tillbaka, dock funkat skitbra senaste månaden, har du uppdaterat?

Yes
2012-11-29, 23:07
Okej. Spotify mobbar mig. Fan!

Yes
2012-11-29, 23:08
Har så fram och tillbaka, dock funkat skitbra senaste månaden, har du uppdaterat?
Jag har uppdaterat. Innan dess brukade jag inte ha problem.

vicarious
2012-11-29, 23:17
Du är ej ensam. Jag har aldrig problem på dattan men i mobilen däremot, jisses. Hela playlists som jag har nedladdade i telefonen kan försvinna helt plötsligt och så måste jag synka om skiten. Nu har det dock fungerat bra i några veckor, men tidigare i höst höll jag på brinna av.

hahavaffan
2012-11-30, 06:29
Inga problem här. Vilken plattform kör du? Du har väl en iFön? Vilken kvalitet synkar du med? Har du gott om ledigt utrymme?

Problemet som vicarious har kan ju uppstå om man synkar på många enheter, för det finns en maxgräns och överskrider man den så raderas synkade låtar från någon av enheterna. Avänder själv Spotify flera timmar dagligen med iOS, Lion och Windows 7 och har aldrig problem faktiskt.

vicarious
2012-11-30, 09:31
Inga problem här. Vilken plattform kör du? Du har väl en iFön? Vilken kvalitet synkar du med? Har du gott om ledigt utrymme?

Problemet som vicarious har kan ju uppstå om man synkar på många enheter, för det finns en maxgräns och överskrider man den så raderas synkade låtar från någon av enheterna. Avänder själv Spotify flera timmar dagligen med iOS, Lion och Windows 7 och har aldrig problem faktiskt.

Ok kanske förklarar det hela. Men jag synkar bara på 2 enheter (telefoner).

hahavaffan
2012-11-30, 10:20
Ok kanske förklarar det hela. Men jag synkar bara på 2 enheter (telefoner).Två enheter ska ju inte vara ett problem. Tre är max.

Dåren
2017-04-26, 18:26
Kapar denna tråd i stället för att göra en ny. Någon som upplever problem med uppspelning på Spotify? Jag har försökt spela låtar från vitt skilda artister som jag lyssnat på via tjänsten så sent som i förra veckan, nu är låtarna plötsligt "inte tillgängliga". Ingen annan förklaring ges. Hittar inga meddelanden på någon av Spotifys twitterkonton. Någon annan med samma problem?

T.ex. vill jag lyssna på Rammsteins skiva "Reise, Reise", men det låter sig inte göras.

BelowAverage
2017-04-26, 18:58
Har av och till problem med mobilens sync men aldrig datorn. Tror det har mer att göra med att mobilnätet också fungerar lite si och så. Reise reise är tillgänglig.
Den logiska slutsatsen blir att Asimov är kung och att spotify mobbar Yes och Dåren.

Dåren
2017-04-26, 19:15
Har av och till problem med mobilens sync men aldrig datorn. Tror det har mer att göra med att mobilnätet också fungerar lite si och så. Reise reise är tillgänglig.
Den logiska slutsatsen blir att Asimov är kung och att spotify mobbar Yes och Dåren.

Ja, det verkar så! *gah!*

Dåren
2017-05-06, 08:25
OK, jag kommer åt (alla) låtar via mobilen som "inte är tillgängliga" via datorn. Jag måste ha sjabblat till någon inställning. Vad kan det vara?