Visa fullständig version : frukost!
Skulle vilja ha lite förslag på frukost. Blir ju mycket havregrynsgröt och omelett. Lite variation skadar ju inte =)Gärna med lite mer kcal
Grahamsgröt, Risgrynsgröt, Mannagrynsgröt, Omelett, Äggröra, Pizza, Tomater, Torkat kött, Grenar.
Där har du några förslag.cofffee
smörgåsAR med diversee pålägg, typ stekt ägg. Standard mjölk till det?
Gör annars en gröt pudding, valfri gröt kokat på mjölk, knäck i ägg och in i ugnen, ät med... Tja, keso och nån god kräm eller nått till.
Granola/crunchy med fil/yoghurt/kräm.
Mannagrynsgröt på 5 dl mjölk och 30 g mannagryn! Blanda sen in lite fun light efter du har kokat för extra god smak :)
Skulle vilja ha lite förslag på frukost. Blir ju mycket havregrynsgröt och omelett. Lite variation skadar ju inte =)Gärna med lite mer kcal
Vad tycker du är gott? Ät det.
Pretorian
2012-11-30, 07:28
Den här frukosten gillar jag.
Blanda in lite vispat ägg samt extra äggvita och MASSERA in i de kritvita bröden. Häll över lite Stevia sötningsmedel och stek dem lätt. Sen serverar du med tinade bär, Stevia och kanel:
https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-10-27%2009%2000%2059.jpg
sealmask
2012-11-30, 08:13
Köp polarknäck, stora runda knäckebröd med becel, 10%ig ost, 1-2st kalkonskivor, gurka och aromat! Optimackor!
Sen brukar jag äta kvarg,keso, 0,1&ig yoghurt och pumpakärnorbland vid sidan om.
Vad tycker du är gott? Ät det.
+1
Du kan ju äta precis vad du vill till frukost. Måste inte vara gröt/musli/ägg/knäckemackor etc. Gårdagens middagstester fungerar utmärkt tex.
Den här frukosten gillar jag.
Blanda in lite vispat ägg samt extra äggvita och MASSERA in i de kritvita bröden. Häll över lite Stevia sötningsmedel och stek dem lätt. Sen serverar du med tinade bär, Stevia och kanel:
https://dl.dropbox.com/u/7501234/Koloz/Photo%202012-10-27%2009%2000%2059.jpg
Fyfan vad fint!
tacksam för svaren! Dem där mackorna ser ju mäkta goa ut =)
Jag har kört en mix nu på morgonen med 5dl rödmjölk, 1dl whey protein, 1 banan, 3dl havregryn, 1 ägg, och 1 msk jordnötssmör. Funkar perfekt och man står sig fram till 9 frukosten :)
jflycore
2012-11-30, 22:30
Varma mackor är guld! Risgrynsgröt också! Hitta något du verkligen gillar och ät det. Frukost är ju dagens viktigaste måltid, och då får man nästan äta vad som helst :D
abstract
2012-12-01, 06:52
Frukost är ju dagens viktigaste måltid
False. Att få i sig det man ska som är det viktiga, sedan när eller vid vilket mål man väljer att göra det ganska individuellt;)
Såna här trådar förstår jag verkligen inte. Hur dålig fantasi kan man ha? Om du vill ha en frukost där kalorier inte spelar så stor roll så är det väl bara att äta det du tycker är gott? Vi kan ju inte berätta för dig vad du gillar.
Proteinpannkakor..
Proteinplättar..
Matmuffins. Snabblagat och roligt.
Kan varieras i det oändliga. Gör dem med skinka/ost, spenat/feta... Eller tillsätt stevia/socker och bär.. Variera mjölet..
Såna här trådar förstår jag verkligen inte. Hur dålig fantasi kan man ha? Om du vill ha en frukost där kalorier inte spelar så stor roll så är det väl bara att äta det du tycker är gott? Vi kan ju inte berätta för dig vad du gillar.
Denna tråden kan ju tex. få honom att snubbla över något "recept" han aldrig tänkt på? Eller en kombination han aldrig smakat?
Sure, det finns jävligt många trådar i ämnet.
bra tråd, kan ingen mod döpa om den till 1000 och 1 sätt att äta frukost?
OT:
alla sorters gröt med sylt, frukt, nötter, bär osv.
ägg
kvarg
pannkakor
ostkaka
vassle
lite av vad jag kom på nu :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.