handdator

Visa fullständig version : frågor om att deffa

chicken unit
2012-11-26, 20:24
väger: 70kg
längd: 170cm

hur mycket borde jag väga?

kommer det mesta av fettet vara borta när jag väger så mycket?

hur borde min kost vara?

kan jag göra saker för att få fettförbränningen att bli effektivare?

hur mycket borde jag gå ner i vikt varje vecka för att vara hälsosam och inte påverka mig psykiskt?

komigen
2012-11-26, 20:30
Den information du ger oss är alldeles för lite, skriv hur du tränar, vad ditt mål är... EN BILD! En bild ger 1000 svar så att säga. En bild helt enkelt...

chicken unit
2012-11-26, 20:37
Den information du ger oss är alldeles för lite, skriv hur du tränar, vad ditt mål är... EN BILD! En bild ger 1000 svar så att säga. En bild helt enkelt...

tränar inte alls, men planerar att börja har inte riktigt en schema än. Målet är att få kroppsfett mängden till 10-15%. Bilden vet jag inte om kanske laddar upp en snart.

Jokk
2012-11-26, 20:42
tränar inte alls, men planerar att börja har inte riktigt en schema än. Målet är att få kroppsfett mängden till 10-15%. Bilden vet jag inte om kanske laddar upp en snart.

Som sagt en bild säger mer än tusen ord. Väger du 70 kilo och är 185cm lång och på något vis lyckas ha för mycket fett så måste du ha väldigt lite muskler i dagsläget?

Vad är ditt mål mer än att nå 10-15% kroppsfett, risken är stor att du bara kommer se tanig och undernärd ut om du deffar ner dig utan att ha någon muskelmassa att visa upp.

Jeml
2012-11-26, 20:47
Jag anser att ett bra riktmärke för personer som inte tränat eller alternativt har lite muskel massa trots att dom tränat (som jag själv) är att deffa till längden -110 och sedan börja bygga.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

komigen
2012-11-26, 21:30
Ladda upp en bild, det är ju ändå ''anonymt'' om det är något sånt du tvekar över.

Men läs detta iallfall! Läs igenom hela, jag slarvade förut med att bara skum-läsa igenom hela, men läs och försök förstå. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881