Visa fullständig version : Deff, intag vid nattjobb.
EfterlysT
2012-11-26, 05:04
Jag jobbar som skiftarbetare och jobbar i tre veckor följt av tre veckor ledigt rullande. Under en jobbperiod har jag totalt sju nätter.
Nu är jag en vecka in i en deff inför en resa till asien i Januari.
Det jag aldrig har blivit klok på är hur man ska äta på nätterna. Jag vet ju min kaloribudget per dag men tycker det är svårt med just nätterna.
Just nu äter jag följande mellan 23:00 och 06:00: (de dagar jag jobbar natt)
750g kvarg
2skivor wasa husman
1 burk makrill i tomatsås
Totalt:
800Kcal
105,4g protein
48g kolhydrater
18,35g fett
Om jag inte skulle äta på nätterna efter att jag har gått på vid 23:00 tills jag går upp runt 14:00 så kommer jag ju att få svårt att trycka i mig hela mitt intag på eftermiddagen och kvällen.
När jag kliver ur sängen åker jag och tränar innan jag äter första riktiga målet mat.
Hur gör ni andra som måste jobba natt ? Nu blir det ju bara sju pass på tre veckor men det känns ändå som att både kost, sömn och träning blir skit dessa dagar.
phoenix91
2012-11-27, 17:09
Jag jobbar som skiftarbetare och jobbar i tre veckor följt av tre veckor ledigt rullande. Under en jobbperiod har jag totalt sju nätter.
Nu är jag en vecka in i en deff inför en resa till asien i Januari.
Det jag aldrig har blivit klok på är hur man ska äta på nätterna. Jag vet ju min kaloribudget per dag men tycker det är svårt med just nätterna.
Just nu äter jag följande mellan 23:00 och 06:00: (de dagar jag jobbar natt)
750g kvarg
2skivor wasa husman
1 burk makrill i tomatsås
Totalt:
800Kcal
105,4g protein
48g kolhydrater
18,35g fett
Om jag inte skulle äta på nätterna efter att jag har gått på vid 23:00 tills jag går upp runt 14:00 så kommer jag ju att få svårt att trycka i mig hela mitt intag på eftermiddagen och kvällen.
När jag kliver ur sängen åker jag och tränar innan jag äter första riktiga målet mat.