Logga in

Visa fullständig version : Spela musik från mobiltelefon i bil utan A2DP, men med AUX ingång

Mart|n
2012-11-25, 11:20
Hej!

För ett halvår sedan bytte jag bil, och en sak som inte var med i den nya bilstereon var möjligheten att strömma musik via bluetooth, men bilen har iaf handsfree via bluetooth...

Jag vill ju inte behöva plugga in en 3,5mm kabel varenda gång jag vill spela vanlig hederlig dödsmetal. Så frågan är då vad för utrustning jag skall införskaffa.

Kraven jag har är att det ska vara via bluetooth till aux, alternativt FM om det är riktigt bra kvalitet. Samt att den ska matas via 12V uttaget.

Har ni några bra tips?

MathiasF
2012-11-25, 11:22
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/streaming-och-mediaspelare/F4U037CW/belkin-fm-bluetooth-receiver-f4u037cw

Mart|n
2012-11-25, 11:31
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/streaming-och-mediaspelare/F4U037CW/belkin-fm-bluetooth-receiver-f4u037cw

ulaqZinAz9g

Mmm.... Jag har kikat lite på den, och den borde fungera. Det som gör mig lite osäker är att jag vill använda bilens handfree, och inte den som är i pucken. Men det borde gå att lösa i parningsinställningarna i telefonen, dvs att jag endast sänder "media" till pucken.

Sen en annan fråga som dök upp är ifall telefonen (Galaxy S3) tillåter flera bluetoothanslutningar.

MathiasF
2012-11-25, 12:43
Jag hade inte köpt sånt mög oavsett, jag är allergisk mot krims krams och plastigt skit.

Mart|n
2012-11-25, 18:39
Jag hade inte köpt sånt mög oavsett, jag är allergisk mot krims krams och plastigt skit.

Jag köpte det plastiga krims krams skit möget, och den fungerar alldeles utmärkt, ska bara gömma undan den lite bättre.

Fungerade direkt, samtal till bilens handsfree, media via plastmöget.

Fishtank
2012-11-25, 19:23
Mmm.... Jag har kikat lite på den, och den borde fungera. Det som gör mig lite osäker är att jag vill använda bilens handfree, och inte den som är i pucken. Men det borde gå att lösa i parningsinställningarna i telefonen, dvs att jag endast sänder "media" till pucken.

Sen en annan fråga som dök upp är ifall telefonen (Galaxy S3) tillåter flera bluetoothanslutningar.

Telefonen gör.
Men då måste stereon och belkinadaptern också göra det, annars får du bara en.

MathiasF
2012-11-25, 19:53
Jag köpte det plastiga krims krams skit möget, och den fungerar alldeles utmärkt, ska bara gömma undan den lite bättre.

Fungerade direkt, samtal till bilens handsfree, media via plastmöget.

;)