handdator

Visa fullständig version : Tjock röv - vad kan jag göra åt det?

Fomalhaut
2012-11-25, 02:26
Jag är kille men lägger det mesta av fettet på röven. Grejen är att svaret på vad jag kan göra åt min tjocka röv kan tyckas enkelt: Gå ner i vikt. Problemet är bara att röven inte försvinner helt ens då. Jag är 178 cm och väger för närvarande 83. Gymmar tre gånger i veckan och är relativt stark (starkast på bänkpress där jag maxar 120 [inte för att det säger så mycket om min generella muskelmassa, men ändå]). Jag har gått ner till vikter som 68 och då blir röven påtagligt mindre (men fortfarande för stor för min då smala överkropp) men det känns så fasansfullt omanligt att ligga på en sådan vikt; jag vill ju vara musklig.

Jag förstår att det bästa i teorin är att ligga på ett väldigt litet kaloriunderskott för att långsamt bränna bort fett men inte muskler, men det tar mycket tid, tankar och kanske även pengar i anspråk att genomföra en bra deff (eller?) och det känns så satans jobbigt att slita på gymmet i över ett halvår utan att gå upp någonting whatsoever i muskler. Klart jag hade gjort det om jag vore övertygad om att tjockisröven skulle försvinna men jag har liksom försökt få bort den genom deff men det har inte gett önskvärda resultat.

Ledsen för att inlägget är ostrukturerat och abstrakt men jag är frustrerad över detta och klockan är mycket. Jag har det rätt dåligt ställt ekonomiskt just nu (student) men funderar liksom över att spara ihop till en fettsugning. Det vore en tragisk lösning men en sista utväg. Frågan är bara om ens det skulle ge goda resultat.

Några konkreta frågor får bli:
1. Har ni några bra tips, utöver att genomföra en lång jävla deff och hoppas på det bästa?
2. Tror ni detta handlar om något slags hormonimbalans? Jag har alltid haft ganska lätt för att bygga muskler och styrka så jag tror i alla fall inte det är det manliga hormonet som brister (fast jag är å andra sidan ingen expert på området).
Och apropå denna fråga: Jag har faktiskt tänkt snacka med sjukvården om det här, men jag vet inte vart man vänder sig angående hormonella grejer. Kan tyckas konstigt att höra av sig till vården om en rent kosmetisk sak men jag mår dåligt över det och då blir det med ens någonting annat än en trivialitet. Vilken del av sjukvården bör man höra av sig till?
3. En sak som ju är sjukt viktig att veta om man ska genomföra en deff (eller bulk, för den delen) korrekt är: hur snabbt är kroppens näringsupptag ungefär? Det slog mig häromdagen att jag aldrig hört det talas om detta i tränings- och dietsammanhang trots att det är avgörande för hur du bör gå tillväga.

Fan, jag känner verkligen att jag famlar i mörkret på min jakt att slippa detta.

Rahf
2012-11-25, 02:42
Det handlar om din genetiska uppbyggnad. Vissa har helt enkelt en fallenhet för att lagra mer fett i rumpa och lår än andra. Gå in i defftråden och läs igenom instruktionerna där. Förhoppningsvis blir du lite klokare.

Hur gammal är du? Tonåring? 20 år ungefär? Gott om tid.

midwinterholes
2012-11-25, 19:33
Jag är kille men lägger det mesta av fettet på röven. Grejen är att svaret på vad jag kan göra åt min tjocka röv kan tyckas enkelt: Gå ner i vikt. Problemet är bara att röven inte försvinner helt ens då. Jag är 178 cm och väger för närvarande 83. Gymmar tre gånger i veckan och är relativt stark (starkast på bänkpress där jag maxar 120 [inte för att det säger så mycket om min generella muskelmassa, men ändå]). Jag har gått ner till vikter som 68 och då blir röven påtagligt mindre (men fortfarande för stor för min då smala överkropp) men det känns så fasansfullt omanligt att ligga på en sådan vikt; jag vill ju vara musklig.

Jag förstår att det bästa i teorin är att ligga på ett väldigt litet kaloriunderskott för att långsamt bränna bort fett men inte muskler, men det tar mycket tid, tankar och kanske även pengar i anspråk att genomföra en bra deff (eller?) och det känns så satans jobbigt att slita på gymmet i över ett halvår utan att gå upp någonting whatsoever i muskler. Klart jag hade gjort det om jag vore övertygad om att tjockisröven skulle försvinna men jag har liksom försökt få bort den genom deff men det har inte gett önskvärda resultat.

Ledsen för att inlägget är ostrukturerat och abstrakt men jag är frustrerad över detta och klockan är mycket. Jag har det rätt dåligt ställt ekonomiskt just nu (student) men funderar liksom över att spara ihop till en fettsugning. Det vore en tragisk lösning men en sista utväg. Frågan är bara om ens det skulle ge goda resultat.

Några konkreta frågor får bli:
1. Har ni några bra tips, utöver att genomföra en lång jävla deff och hoppas på det bästa?
2. Tror ni detta handlar om något slags hormonimbalans? Jag har alltid haft ganska lätt för att bygga muskler och styrka så jag tror i alla fall inte det är det manliga hormonet som brister (fast jag är å andra sidan ingen expert på området).
Och apropå denna fråga: Jag har faktiskt tänkt snacka med sjukvården om det här, men jag vet inte vart man vänder sig angående hormonella grejer. Kan tyckas konstigt att höra av sig till vården om en rent kosmetisk sak men jag mår dåligt över det och då blir det med ens någonting annat än en trivialitet. Vilken del av sjukvården bör man höra av sig till?
3. En sak som ju är sjukt viktig att veta om man ska genomföra en deff (eller bulk, för den delen) korrekt är: hur snabbt är kroppens näringsupptag ungefär? Det slog mig häromdagen att jag aldrig hört det talas om detta i tränings- och dietsammanhang trots att det är avgörande för hur du bör gå tillväga.

Fan, jag känner verkligen att jag famlar i mörkret på min jakt att slippa detta.
Jag har exakt samma problem och därför väger jag aldrig mer än 80kg, som redan det är för mycket. Jag är också 178.

Gå ned till 73 kg, gå sakta upp till 78 kg över flera månader, gå tillbaka, repeat tills du byggt upp överkroppen.

Ditt genetiska max är din längd minus 100. Jag ställer mig tveksam till att du skulle väga 78 kg om du var stenhård, om du kan gå ned till 68 och vara spinkig.

Du är fet helt enkelt. Tappa vikt långsamt och bygg mer muskler. Jag börjar se fett bra ut, det är askul. Du kommer bli av med problemet tids nog. Gör ingen himla fettsugning. Fortsätt kötta.

Sniggel
2012-11-25, 19:47
Vissa grejer får man lära sig att leva med. Man kanske inte tycker om vissa drag man har.
Det ända (höhö) du skulle kunna göra är att träna upp all annan muskulatur så att det i ditt tycke blir mer proportionerligt. Ett kraftigt bålparti, större lår och större överkropp (typ hela resten av kroppen ;)) hade bidragit till att få rumpan att se mindre ut.
Det är ett långtidsprojekt så du är medveten om vilken ansträngning som är involverad.

LillisJ
2012-11-25, 19:49
Tjejer gillar killar som inte är plattrövade. Trufax

cero
2012-11-26, 01:06
Låter som att du har mycket muskelmassa på rumpan, om den fortfarande är stor vid 68 KG. Kroppsliga komplex är ganska vanliga inom diet-/träningssammanhang, så du kan ju lägga upp en bild på din kropp så du får lite perspektiv. Ganska vanligt att man ser liknande trådar: "Hjälp, [kroppsdel] är för liten/stor", och när man ser bilden som laddas upp efter ett par sidors tjat så ser det helt jäkla normalt ut. Behåll kalsongerna på bara.

Amfksp
2012-11-26, 01:36
Samma här. Min röv är riktigt fläskig även om jag går ner mot 10% BF. Ådriga axlar, mage, armar och sen fläskig röv ser lite lustigt ut.
Man får leva med det bara.

Fomalhaut
2012-12-11, 11:54
Jag har exakt samma problem och därför väger jag aldrig mer än 80kg, som redan det är för mycket. Jag är också 178.

Gå ned till 73 kg, gå sakta upp till 78 kg över flera månader, gå tillbaka, repeat tills du byggt upp överkroppen.

Ditt genetiska max är din längd minus 100. Jag ställer mig tveksam till att du skulle väga 78 kg om du var stenhård, om du kan gå ned till 68 och vara spinkig.

Du är fet helt enkelt. Tappa vikt långsamt och bygg mer muskler. Jag börjar se fett bra ut, det är askul. Du kommer bli av med problemet tids nog. Gör ingen himla fettsugning. Fortsätt kötta.

Jaså? Så du har genom sansad, långsam deff lyckats bli av med fettet?
Grejen är den att det känns som att jag har två konflikterande problem där botandet av det ena förvärrar det andra; komplex över andra proportioner gör att jag vill bygga muskler för att det ska se (i mina ögon) mer okay ut. När jag ivrigt ger mig i kast med att bygga muskler byggs rövjäveln på.

Ja, förmodligen är jag rätt fet nu. Vägde tio kilo mindre för ett halvår sedan. visst har jag blivit lite starkare under dessa sex månader av gymning -- men knappast tio kilo ...

Tack för alla svar hittills. Det låter säkert patetiskt, men fan vad jag önskar att det här problemet försvann. Komplex av den typen fuckar upp livet. Kan inte ens föreställa mig den sinnesfrid jag have avnjutit om jag slapp det.

LizaK
2012-12-16, 04:54
Är den fast eller sladdrig?

Du kan ju alltid träna musklerna runtom så att den därmed så småningom blir mindre iögonfallande.

För övrigt anser jag som tjej att killar gärna får ha en häck. Sålänge den inte jäser ut runtom honom som en nedgliden badring är det väl egentligen bara trevligt :). Skäms inte!

daloatf
2012-12-16, 18:51
Har också en av mina största fettdepåer på rumpan, jag har bara accepterat det. Tycker att du ska göra detsamma. Och sen tror jag inte du har så stor rumpa som du tror.

Sniggel
2012-12-16, 18:59
Tjejer gillar killar som inte är plattrövade. Trufax

Efter 25 nånting är jag övertgad om att en stor majoritet tjejer föredrar en kraftigare röv framför en platt.

Chips
2012-12-18, 18:47
Alltså, det där är nog ingen fara. Det brukar la se riktigt bra ut när/om du blir lite större.

Tror också att många gillar lite röv, istället för helt platt. Du ska vara glad att du inte har Chipstuttar (http://chipstuttar.se/). ;)