Logga in

Visa fullständig version : Finns det en app som gör att man kan begränsa nätverksåkomst?

timoat
2012-11-25, 01:08
Jag använder min mobil som trådlös nätverkspunkt, men seriöst, jag har ingen självdisciplin, och internettandet påverkar mitt jobb (egenföretagare hemifrån) för mycket.

Jag letar efter en app som är lösenordsskyddad, där jag kan ställa in under vilka timmar den kan komma åt nätverket. Då kan jag be nån annan skriva in lösenordet när jag inte tittar. Skulle helst fortfarande vilja kunna använda gpsen dock.

Alla tips mottages gärna!

z_bumbi
2012-11-25, 08:29
Stäng av mobilen?

miaz
2012-11-25, 08:37
om man inte har självdisciplin så ser jag inte stänga av mobilen
som mycket till lösning.

timoat
2012-11-25, 11:03
Precis.. På samma sätt som at vissa inte kan ha godis hemma utan att nalla på det kan jag inte ha internet hemma utan att nalla på det!

agazza
2012-11-25, 11:09
Hur du kan vara egenföretagare hemifrån och inte klara av att hålla dig borta från telefon går inte ihop.

Förklara

timoat
2012-11-25, 11:29
Hur menar du? Vad är svårt att förstå?

agazza
2012-11-25, 11:59
Hur menar du? Vad är svårt att förstå?

nevermind :)

C.E.J.
2012-11-25, 20:36
Synd att du bara fått pissiga svar, men de har åtminstone gett dig två nya idéer: app som begränsar nätverksåtkomst (verkar ju inte finnas), och en app som screenar pissiga svar på seriösa frågor.

timoat
2012-11-25, 20:51
ja, men det var nog lite väntat. Tror jag kommit fram till en temporär lösning, jag har hittat ett par appar som begränsar vilka appar som kan accessa nätet. EZ internet timer, då bör jag kunna blocka browsern, ha mailen och banken igång samt kryptera hotspoten, får be en släkting knappa in ett lösenord. tycker det är lite synd, det finns säkert en marknad för det. alla mina egenföretagarkompisar tycker de spenderar för mycket tid på nätet.

timoat
2012-11-25, 21:02
Full control heter appen som limiterar appacess.

z_bumbi
2012-11-26, 10:26
Synd att du bara fått pissiga svar, men de har åtminstone gett dig två nya idéer: app som begränsar nätverksåtkomst (verkar ju inte finnas), och en app som screenar pissiga svar på seriösa frågor.

Eller så tänker man bara igenom saker innan man skriver, har du testat det någon gång?

Det enklaste för att försöka begränsa impulser är att försvåra att impulsen utförs och det krävs inte så mycket t ex att helt enkelt stänga av telefonen.

hahavaffan
2012-11-26, 11:16
Eller så tänker man bara igenom saker innan man skriver, har du testat det någon gång?

Det enklaste för att försöka begränsa impulser är att försvåra att impulsen utförs och det krävs inte så mycket t ex att helt enkelt stänga av telefonen.Telefonen i detta fall kanske används till annat än bara dataåtkomst? Samtal med kunder? Mail från leverantörer? Etc. Det kanske är fler än CEJen som ska tänka igenom saker innan han skriver?