Logga in

Visa fullständig version : Har du köpt sex någon gång?

filmjölk
2012-11-22, 17:45
Med anledning av prostitutionstråden skulle det vara intressant med en anonym undersökning på det här området.

Till sex räknas även happy ending massage, onani framför en strippa på privatshow, eller utbyte av andra varor än pengar för sex (tex: "Jag målar om ditt hus för en avsugning"), men inte sådana saker som "Jag gav min flickvän en fin present, hon blev glad och vi hade sex". eller "Jag bjussade på ett par drinkar sedan hade vi ett ONS", eller "jag köpte en porrtidning, alltså köpte jag sex". Gör er inte dummare än ni är och dra sådana paraleller, eller kräv inte närmare gränsdragning, ni vet själva vad som avses även om gränsen kan vara luddig om man vill göra den luddig.

312
2012-11-22, 17:46
Poll?

Nope, det har jag inte.

DJJOHANSSON
2012-11-22, 17:50
Jag har fått betalt för sex men jag har aldrig betalat för sex.

Jpn
2012-11-22, 17:57
Nej det har aldrig hänt, men senaste krogragget stod för både drinkarna och taxin och det räckte för att jag skulle känna mig lite smutsigare än vanligt on the walk of shame dagen efter =/

Amfksp
2012-11-22, 18:02
Jag har gett tjejer pengar efter sex, men aldrig betalat "för" sex. Dvs sexet hade skett ändå, men jag betalade frivilligt efter. En rejäl gråzon. Klickar i ja.
Har även fått saker och pengar för sexuella tjänster.

312
2012-11-22, 18:05
Vad fan, är det vanligt att tjejer köper sex av killar? My mind is blown, blown i tell ya!

LizaK
2012-11-22, 18:09
Vad fan, är det vanligt att tjejer köper sex av killar? My mind is blown, blown i tell ya!

Kan tänka mig att det har blivit vanligare men kan ha fel.

Medelålders damer som får erbjudanden från unga "snygga" killar kan nog säkert tänka sig att betala för nöjet om de är desperata nog. Eller?
Och om så sker är det mindre tabu numera. Gubbisar som köper verkar det ses ned på mest.

cero
2012-11-22, 18:13

Kvinnor som ser någorlunda bra ut lär ju aldrig behöva betala för sex i alla fall.

filmjölk
2012-11-22, 18:14
Medelålders damer som får erbjudanden från unga "snygga" killar kan nog säkert tänka sig att betala för nöjet om de är desperata nog. Eller?
.

Det tror jag nog absolut, men jag tror det är damerna själva som efter ett agressivt drängfullt raggningsförsök på någon stackars 18-årig gymnasiegrabb halar fram plånboken ur handväskan och vill köpa sex, inte att det är så vanligt med själva pojken som kläcker idén.

filmjölk
2012-11-22, 18:20
Kvinnor som ser någorlunda bra ut lär ju aldrig behöva betala för sex i alla fall.

Du missförstår nog den avancerade psykologin som ibland ligger bakom. En del kvinnor vill ju bara ha män som inte vill ha dem, oavsett hur många andra män som vill, eller hur bra de än ser ut. Ju större problem som är ivägen destå intressantare är "bytet". "Jasså han är gift?" "Jaha min väninna är ihop med honom?" "Det är min lillasysters sambo" "Han är präst och lever i celibat? "han är bög" - allt sådant är afrodisiakum för en viss sorts kvinnor.

cero
2012-11-22, 18:21
Jag har gett tjejer pengar efter sex, men aldrig betalat "för" sex. Dvs sexet hade skett ändå, men jag betalade frivilligt efter. En rejäl gråzon. Klickar i ja.

Kan det vara så att du betalar i hopp om att tjejen ska ta initiativ till mer sex?

Gober
2012-11-22, 18:23

Vill du utveckla det där? Du ligger med en tjej och efter "äsch va fan! här har du en femhundring" ?

awesomooo
2012-11-22, 18:24
Brukar alltid kasta några hundralappar på henne efter och kalla henne något olämpligt. Kan man även göra när man använder handen framför datorn, känns mer äkta att kasta lite pengar på skärmen och säga "ho*a" när man är klar.

Nee har jag inte gjort och kommer aldrig göra det heller.

312
2012-11-22, 18:24
Vill du utveckla det där? Du ligger med en tjej och efter "äsch va fan! här har du en femhundring" ?

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Stoltz
2012-11-22, 18:28

:laugh::laugh::laugh:

60 000 spänn i timpenning är fan rätt bra..!

cero
2012-11-22, 18:30

;)

Måsse
2012-11-22, 18:34
Nope. Har dock betalat en tjejs inträde på krogen och senare åkte vi hem till henne och nuppade. Men det kan väl inte räknas? :D

Amfksp
2012-11-22, 18:36
Kan det vara så att du betalar i hopp om att tjejen ska ta initiativ till mer sex?

Nej, mer att jag har haft mycket pengar och dom inte. Ungefär: här har du till taxi och något kul utöver det om du vill.

filmjölk
2012-11-22, 18:39
Nej, mer att jag har haft mycket pengar och dom inte.

Så en slags överklassångest? Du skäms lite över dina pengar och känner att pengarna ger dig ett slags övertag över många tjejer, så att själva upplevelsen känns orättvis på något sätt?

Amfksp
2012-11-22, 18:40
:laugh::laugh::laugh:

60 000 spänn i timpenning är fan rätt bra..!

Mer åt 250kr per timme :cool:

Amfksp
2012-11-22, 18:41
Så en slags överklassångest? Du skäms lite över dina pengar och känner att pengarna ger dig ett slags övertag över många tjejer, så att själva upplevelsen känns orättvis på något sätt?

Nej, absolut inte. Mer för att vara snäll. Skäms absolut inte.

Gober
2012-11-22, 18:43
Nej, absolut inte. Mer för att vara snäll. Skäms absolut inte.

Snäll? Är det hemlösa tjejer du ligger med eller vad är det som gör att du måste vara snäll och ge dem pengar?

Betalar man någon för sex så är det prostitution oavsett baktanke, eller missar jag något?

Amfksp
2012-11-22, 18:45
Snäll? Är det hemlösa tjejer du ligger med eller vad är det som gör att du måste vara snäll och ge dem pengar?

Betalar man någon för sex så är det prostitution oavsett baktanke, eller missar jag något?

Jag måste inte, jag har gjort det ett fåtal ggr av fri vilja. Som sagt, sexet skedde utan överenskommelse om pengar. Jag betalade inte för sex. Jag gav pengar efteråt.

eiri
2012-11-22, 18:45
Brukar köra en, faan är lite hungrig kan du inte laga lite mat åt mig? eller städa lite grann efter sexet, tar jag betalt då ? :D

MathiasF
2012-11-22, 18:48
Jag har sålt mig själv en gång.

mangemani
2012-11-22, 18:49
bara en fundeing nu, att bjuda på drinkar, att bjuda ut på middag, att köpa presenter etc åt tjejer för att försöka få till det, det borde väl räknas på nått sätt som att betala för sex?

Ulvamal
2012-11-22, 18:49
Nej. Jag blandar inte sex och pengar.

agazza
2012-11-22, 18:51
Jag brukar gå med på att bli nedsupen för att bli medgörlig, det bör räknas.

cero
2012-11-22, 18:55
bara en fundeing nu, att bjuda på drinkar, att bjuda ut på middag, att köpa presenter etc åt tjejer för att försöka få till det, det borde väl räknas på nått sätt som att betala för sex?

Nej, alldeles för långsökt.

Gober
2012-11-22, 18:56

Det kan man tycka men personligen tycker jag att det är stor skillnad. Om en man eller kvinna bjuder den andra parten på en trevlig kväll och detta leder till sex så ser jag en skillnad på att två människor har sex där den ena parten får en sedelbunt i betalning och därmed har gjort en slags affär i syfte att tjäna pengar på sex.

Men det ligger ju kanske något i det du skriver och kanske är det därför många som är ute på date gärna betalar för sig själv för att inte den andra parten ska förvänta sig något i utbyte?

Amfksp
2012-11-22, 18:57

Om ditt syfte är sex så tycker jag det.

Tricklew
2012-11-22, 18:59
Sluta haka på Amfksp nu, han säger ju att det inte finns någon överenskommelse om pengar i förväg, däremot så händer det att han efteråt ger pengar för att de ska lämna, det är inte prostitution, det är bara en bra idé.

Fatalist
2012-11-22, 19:01
Jag har betalat en tjej efter sex en gång, men det var 200kr och det var för att hon skulle kunna köpa ett dagen-efter-piller eftersom kondomen sprack. Så jag klickade i nej ;)

eulalia
2012-11-22, 19:01
Kan tänka mig att det har blivit vanligare men kan ha fel.

Och om så sker är det mindre tabu numera. Gubbisar som köper verkar det ses ned på mest.

I egenskap av att vara typ medelålders och tjej, men nej tack, inte för min del! Könsumgänge ska ske med ömsesidig vilja utan inblandning av något så osexigt som pengar, oavsett om det är ett mysigt hångel eller ett köttigt råk*ull.

mangemani
2012-11-22, 19:06
Nej, alldeles för långsökt.

Det kan man tycka men personligen tycker jag att det är stor skillnad. Om en man eller kvinna bjuder den andra parten på en trevlig kväll och detta leder till sex så ser jag en skillnad på att två människor har sex där den ena parten får en sedelbunt i betalning och därmed har gjort en slags affär i syfte att tjäna pengar på sex.

Men det ligger ju kanske något i det du skriver och kanske är det därför många som är ute på date gärna betalar för sig själv för att inte den andra parten ska förvänta sig något i utbyte?

ok, men om nu personen har sex i tankarna? skulle det kunna räknas som det då då? låt säga att man betalar en prostituerad 2000 spänn för sex och bjuder en tjej på krogen på drinkar och annat för exakt samma summa(i hopp om att få sex), räknas inte det som samma sak?
bara en fundering som jag haft, vad säger ni?

Thelvino
2012-11-22, 19:10

Det beror på hur uttalat det är, om du säger till tjejen att du ger henne något för att hon ska ligga med dig så ja, då kan du bli dömd. Men annars så blir man ju inte det och det är ju rätt.

"11 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning, döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år. "

https://lagen.nu/1962:700#K6P11

Gober
2012-11-22, 19:12
ok, men om nu personen har sex i tankarna? skulle det kunna räknas som det då då? låt säga att man betalar en prostituerad 2000 spänn för sex och bjuder en tjej på krogen på drinkar och annat för exakt samma summa(i hopp om att få sex), räknas inte det som samma sak?

Tycker inte det är samma sak men visst om man bjuder någon på en massa kostsamma nöjen med enbart sex i baktanke så ligger det kanske och flyter omkring i samma sfär :d

Men fortfarande så är det för mig inte samma känslokalla affär utan kanske mer att den parten som blir bjuden tycker att den andra är trevlig och givmild och därför kanske lite lättare går med på att hamna i säng (även om det kanske hade slutat med detta ändå). Men för den parten som bjudit på allt och enbart har tanken att få ut sex av detta, mja då är det kanske lite torskvarning?

För mig känns det nog lite sorgligt både att betala pengar och att känna sig tvungen att bjuda på en massa saker bara för att få sig ett skjut.

Ganymedes
2012-11-22, 19:13
Man betalar inte för sexet. Man betalar för att hon ska gå.

Angel
2012-11-22, 19:17
Har en kompis som hade ett ONS ett gång (detta var i Jkpg), på morgonen så blev det lite konstigt stämning...iallfall så skulle han gå och hon sa hejdå och gick på toa. När hon kom ut sen så hade lagt typ 63,50:- eller någon liknande summa på köksbordet. Nästan en pizza ju, sa hon.

Gober
2012-11-22, 19:19
Har en kompis som hade ett ONS ett gång (detta var i Jkpg), på morgonen så blev det lite konstigt stämning...iallfall så skulle han gå och hon sa hejdå och gick på toa. När hon kom ut sen så hade lagt typ 63,50:- eller någon liknande summa på köksbordet. Nästan en pizza ju, sa hon.

Classy :d

mini
2012-11-22, 19:25

Hur kan man köpa något den andra inte vet att den säljer?

agazza
2012-11-22, 19:27
Hur kan man köpa något den andra inte vet att den säljer?

Den slutsatsen kan man ju inte direkt dra direkt..

Amfksp
2012-11-22, 19:28
Ett annat exempel: en hemmafru som endast stannar hos sin man pga hans pengar, och har sex med honom då och då får att han inte ska lämna henne. Säljer hon sex?

Fyllot
2012-11-22, 19:28
Vill man ligga snyggt så är det Prag som gäller...otroligt vilka fagra damer som för några hundra gör det mesta.

Ett annat exempel: en hemmafru som endast stannar hos sin man pga hans pengar, och har sex med honom då och då får att han inte ska lämna henne. Säljer hon sex?

självklart gör hon det. Varför tror du fula gubbar får i vissa fall vackra unga kvinnor? Det är modern prostitution precis som drinkluder på krogen etc.

mini
2012-11-22, 19:29
Den slutsatsen kan man ju inte direkt dra direkt..

Vilken slutsats pratar du om?

Sokrates696
2012-11-22, 19:32
Har inte gjort det, men tror f-n det skulle bli billigare än att prenummerera.
Det kostar pengar hela tiden, inte blir det mye gjort i sänghalmen heller efter 15år. ;)

/Tommy.

Gober
2012-11-22, 19:32
Vill man ligga snyggt så är det Prag som gäller...otroligt vilka fagra damer som för några hundra gör det mesta.

Åh vad härligt det låter, tycker gott du kan ta en weekend med Janolsson.

Och för att vara on topic, nej det har jag aldrig och tanken har aldrig funnits.

eulalia
2012-11-22, 19:36

självklart gör hon det. Varför tror du fula gubbar får i vissa fall vackra unga kvinnor? Det är modern prostitution precis som drinkluder på krogen etc.

Jag undrar hur en sådan tjej egentligen mår??

Själv åker mina tankar till hur illa ställt endel tjejer hade det förr i tiden, då dom inte hade något annat val än att stanna för att barnen skulle få mat tex.

Fyllot
2012-11-22, 19:38
Åh vad härligt det låter, tycker gott du kan ta en weekend med Janolsson.

Och för att vara on topic, nej det har jag aldrig och tanken har aldrig funnits.

Bättre att hjälpa hororna så dom får sitt levebröd än att sitta ensam på dass och gråta ut.

Gober
2012-11-22, 19:39
Bättre att hjälpa hororna så dom får sitt levebröd än att sitta ensam på dass och gråta ut.

Det förstår jag att du gör ganska ofta.

mvh

Fyllot
2012-11-22, 19:40

Själv åker mina tankar till hur illa ställt endel tjejer hade det förr i tiden, då dom inte hade något annat val än att stanna för att barnen skulle få mat tex.

Egentligen inget konstigt. En hel del kvinnor verkar tända på makt vilket i sig brukar generera en hel del pengar. Bör man då poängtera att dessa kvinnor inte är särskilt ytliga vilket framställer dom i bättre dager?

Amfksp
2012-11-22, 19:42

Många mår nog rätt bra, dom har mycket deg att spendera på diverse nöjen, tid och antagligen vänner i samma sits.

tjabon
2012-11-22, 19:43
Testade en gång i Amsderdam bara för att se hur det var. (Typ 200 kr för 30 min)
Ingen höjdare direkt, kan jag påstå men nu vet jag.

Angel
2012-11-22, 19:45
Testade en gång i Amsderdam bara för att se hur det var. (Typ 200 kr för 30 min)
Ingen höjdare direkt, kan jag påstå men nu vet jag.

Hmm.....jag vill ha en redogörelse!

eulalia
2012-11-22, 19:49
Du har säkert rätt i att vissa går igång på sånt som makt och dominanta karlar, dom trivs säkert med sin roll. Tror att det finns en stor skala med olika orsaker till att tjejer finner sig i att leva med någon för pengarnas skull, jag har inte lust att kalla alla tjejer för prostituerade i alla fall.

Fyllot
2012-11-22, 19:51
Du har säkert rätt i att vissa går igång på sånt som makt och dominanta karlar, dom trivs säkert med sin roll. Tror att det finns en stor skala med olika orsaker till att tjejer finner sig i att leva med någon för pengarnas skull, jag har inte lust att kalla alla tjejer för prostituerade i alla fall.

Du kan kalla dom bekväma. Att endast sköta om köket, städning och att ligga på rygg nån gång i månaden är allt annat än ansträngande.

Spettet
2012-11-22, 19:51
Endast i Grand Theft Auto inte annars.

Gober
2012-11-22, 19:53
Endast i Grand Theft Auto inte annars.

Just det ja, och nedan ser vi mitt första sexköp.

http://www.awesomehq.com/wp-content/uploads/2011/01/leisuresuitlarry1.jpg

eulalia
2012-11-22, 19:55
Du kan kalla dom bekväma. Att endast sköta om köket, städning och att ligga på rygg nån gång i månaden är allt annat än ansträngande.

Vissa tjejer är kanske bekväma, andra är ägodelar, det är vad jag tror.

Spettet
2012-11-22, 19:55

:d

Jaeg
2012-11-22, 20:00
Var en kvinna som var skyldig mig pengar och skojade om hon kunde få betala av i natura. En halvtimme senare ringde hon på dörren och efter det har vi aldrig pratat. Antar hur som att hon inte är skyldig mig pengarna längre? En jävla dyr tjänst må jag säga men var väl smart av henne antar jag...

mangemani
2012-11-22, 20:12

:laugh:

Sheogorath
2012-11-22, 20:16

Kan. Inte. Sluta. Skratta!!!! :laugh: :D

Ulvamal
2012-11-22, 20:17

Intala dig det, du. Så slipper du undra på vilka punkter du kommer till korta jämfört med dessa män.

Ignatius72
2012-11-22, 20:22
Nej, och har aldrig ens övervägt det. Men det har inget med moral att göra. Jag vill bara inte.

tjabon
2012-11-22, 20:44
Hmm.....jag vill ha en redogörelse!

Hahaha!!!!

Bailah
2012-11-22, 20:45
Hah, nej.

cero
2012-11-22, 21:16

Finns det någon som inte har sex i tankarna när man bjuder en snygg tjej drinkar på krogen? Så länge man inte har gjort upp att "vi ligger om du bjuder mig på X antal drinkar" (och även här får man ju avgöra från fall till fall - behöver ju inte nödvändigtvis vara prostitution bara för att ett potentiellt hemsläp frågar efter några drinkar med glimten i ögat), eller om det på något annat sätt är underförstått att kvinnan i fråga säljer sig, så räknas det inte enligt mig.

Var en kvinna som var skyldig mig pengar och skojade om hon kunde få betala av i natura. En halvtimme senare ringde hon på dörren och efter det har vi aldrig pratat. Antar hur som att hon inte är skyldig mig pengarna längre? En jävla dyr tjänst må jag säga men var väl smart av henne antar jag...

Detta kan väl tyckas vara OK beroende på hur hon såg på saken. Kände hon sig pressad, desperat och ångestfylld över att inte kunna betala tillbaka skulden är det givetvis fel. Det vore att utnyttja henne. Men om hon ändå ville ligga med dig (eller t om hade tänkt försöka göra det) och samtidigt var skyldig dig ett par hundralappar som hon egentligen hade kunnat betala, så kan man ju tycka att det är okej.

Beholder
2012-11-22, 21:43
Undra om det finns samband mellan parti folk röstar på och deras villighet att köpa sex.

filmjölk
2012-11-22, 22:09
Undra om det finns samband mellan parti folk röstar på och deras villighet att köpa sex.

Jag gissar att folk som röstar S, M, C, V och FP är överrepresenterade som sexköpare. KD, SD, MP, F! är underrepresenterade, en notis är nog att även om antalet KD/F!-sexköpare är litet, så är de få KD/F!-sexköpare som finns de som köper sex oftast.

Jaeg
2012-11-22, 22:10
Detta kan väl tyckas vara OK beroende på hur hon såg på saken. Kände hon sig pressad, desperat och ångestfylld över att inte kunna betala tillbaka skulden är det givetvis fel. Det vore att utnyttja henne. Men om hon ändå ville ligga med dig (eller t om hade tänkt försöka göra det) och samtidigt var skyldig dig ett par hundralappar som hon egentligen hade kunnat betala, så kan man ju tycka att det är okej.

Tror själv inte hon mådde dåligt över det utan hon såg nog sin chans att köpa sig loss från en skuld på ett enkelt sätt. Vidare var det ju inte jag som lade fram idén men visst hakade jag på och tänkte att vi gott kunde skita i pengarna efteråt.

Oavsett så har jag ju egentligen betalat för sex. Rätt skumt egentligen.

Nordenator
2012-11-22, 22:18
Jag gissar att folk som röstar S, M, C, V och FP är överrepresenterade som sexköpare. KD, SD, MP, F! är underrepresenterade, en notis är nog att även om antalet KD/F!-sexköpare är litet, så är de få KD/F!-sexköpare som finns de som köper sex oftast.

Ja kyrkan får ju gratis från altarpojkarna :D

(Ja, jag vet att vi är protestanter)

awesomooo
2012-11-22, 22:23
Måste vara sjukt sorgligt, ångesten efter man har betalat alltså. Skulle absolut inte göra det men om man skulle befinna sig i Amsterdam full och hög en vacker dag så är det inte helt omöjligt att man skulle få för sig att göra en sån sak.

Spartansk
2012-11-22, 22:29
Jajamen! När jag var på Mallorca en gång så gick jag in på en bordell och betalade en hora för samlag. Och det här var på tiden då jag var helt emot prostitution, så jag ångrade mig väldigt mycket efteråt.

Dock var jag full, så det räknas inte.

Exdiaq
2012-11-22, 22:38
Nej.

Sheogorath
2012-11-22, 22:42
Nej. Det är som med steroider - inte en moralfråga men hade förändrat min bild av mig själv på ett sätt som inte hade varit acceptabel.

egge
2012-11-22, 22:44
Nej. Men jag var i stripptältet på Kiviks marknad när jag var 14. :P

muddler
2012-11-22, 22:57
Nej jag behöver inte det men har inga skrupler för att göra det. Kommer garanterat hända om jag drar utomlands och kommer i läge bara för att ha det på CV:t.

burkmannen
2012-11-22, 23:24
Nej. Det är som med steroider - inte en moralfråga men hade förändrat min bild av mig själv på ett sätt som inte hade varit acceptabel.

Skillnaden på en moralfråga och din egen bild av dig själv?

Måsse
2012-11-22, 23:24
Nej jag behöver inte det men har inga skrupler för att göra det. Kommer garanterat hända om jag drar utomlands och kommer i läge bara för att ha det på CV:t.

Inte bör man väl ha sånt med på CV:t?

Tricklew
2012-11-22, 23:26
Inte bör man väl ha sånt med på CV:t?

Självklart borde du det, ger ett stort kontaktnät, prostituerade känner många.

Ont: Nej, men har inget moraliskt mot det.

Måsse
2012-11-22, 23:27
Självklart borde du det, ger ett stort kontaktnät, prostituerade känner många.

Jaha, men tänkte att seriösa företag kanske finner det stötande?

Tricklew
2012-11-22, 23:31
Jaha, men tänkte att seriösa företag kanske finner det stötande?

Det märks att du är ung och oerfaren, inte en susning om hur vuxenlivet och arbetsvärlden ser ut. Lita på mig nu.

Måsse
2012-11-22, 23:38
Det märks att du är ung och oerfaren, inte en susning om hur vuxenlivet och arbetsvärlden ser ut. Lita på mig nu.

Nej, det är sant. Bör man skriva upp en handtralla på fyra timmar och tre kvart?

egge
2012-11-22, 23:40
Nej, det är sant. Bör man skriva upp en handtralla på fyra timmar och tre kvart?

Skojar du?! Är det sant så är det det enda du behöver skriva!

Gober
2012-11-22, 23:51

Tror det var en gång när jag halkade in på 4chan och någon länkade till en livestream där två snubbar (kan ha varit far och son) satt i en riktigt vidrig knarkarkvart och drog i sina slaka pittar (tror att den ena satt på en badring). Dom slutade bara några minuter då och då för att ta en puff på deras crackpipa, därefter återgick dom till att dra och dra och dra medan de stirrade med tom blick i kameran. När jag började titta på detta hade det pågått i flera timmar. Tror fan jag satt och kollade på detta i minst 30min.

Jag var otroligt äcklad men kunde inte slita mig då jag på något sätt blev hypnotiserad av det jag såg framför mig.

Kände mig så otroligt smutsig när jag äntligen lyckades stänga ner datorn och rensa historiken : (

Vet inte varför jag berättar detta.

Exdiaq
2012-11-22, 23:56
Kände mig så otroligt smutsig när jag äntligen lyckades stänga ner datorn och rensa historiken : (

Förbjud livestreams!

Olegh
2012-11-22, 23:57
Tror det var en gång när jag halkade in på 4chan och någon länkade till en livestream där två snubbar (kan ha varit far och son) satt i en riktigt vidrig knarkarkvart och drog i sina slaka pittar (tror att den ena satt på en badring). Dom slutade bara några minuter då och då för att ta en puff på deras crackpipa, därefter återgick dom till att dra och dra och dra medan de stirrade med tom blick i kameran. När jag började titta på detta hade det pågått i flera timmar. Tror fan jag satt och kollade på detta i minst 30min.

Jag var otroligt äcklad men kunde inte slita mig då jag på något sätt blev hypnotiserad av det jag såg framför mig.

:laugh: :laugh:

Gober
2012-11-23, 00:03
Förbjud livestreams!

haha, jo jag håller med. Men man har ju råkat se en del roliga saker också. En gång fick jag en annan länk till en livestream med en svensk vit rastatjej, miljöpartist (gissar jag) som satt naken och tillfredsställde sig själv med granris till bakgrundsmusik som bestod av naturens ljud, typ lugna panflöjtstoner med plötsliga uggleljud, oouuu ouuu ouuu!.....Och folk påstår att cannabis är ofarligt.

Sorry för OT.

Edit, skulle vara kul om någon skrev "åhh den såg jag också"

Nebuchadnezzar
2012-11-23, 00:10
Nej, men så fort jag blivit banker så...

Fartman
2012-11-23, 01:44
Skillnaden på en moralfråga och din egen bild av dig själv?

Man dömer inte andra för det även om man inte själv vill göra det?

Ontopic: Nej. Är nog ingenting för mig, nu är jag dessutom inte singel så då vore det ju riktigt illa.

C.E.J.
2012-11-23, 02:04
Man dömer inte andra för det även om man inte själv vill göra det?

Ontopic: Nej. Är nog ingenting för mig, nu är jag dessutom inte singel så då vore det ju riktigt illa.

Det vore alltså mindre illa att köpa sex om man har partner? :confused:

MrBoris
2012-11-23, 02:29
Aldrig gjort men har polare som köpt horor när de varit utomlands trots att de varit i förhållande

Fartman
2012-11-23, 02:34
Det vore alltså mindre illa att köpa sex om man har partner? :confused:

Nej, mer illa att köpa sex när man har partner (otrogen). Kanske inte framgick.

The_RobRoy
2012-11-23, 03:13

Mer regel än undantag att det fungerar så här i Asien, men dom ser inte på det som något hemskt. Det tror inte jag vi i Sverige gjorde för 100 år sen heller.

Pengar = framtiden säkrad för en själv och kanske till och med hela ens släkt = trygghet, vilket är viktigare än allt annat för en kvinna.

Lever man i ett land utan socialt skyddsnät deluxe som oss i Sverige måste man vara pragmatisk, är man en fattiglapp kan man se ut som Brad Pitt, man är inte vidare het för giftemål ändå.

Det svåra som svensk kille blir att förlika sig med tanken att ens tjej till stor del är ihop med en pga ens pengar. Det känns rätt konstigt..

Fishtank
2012-11-23, 03:40
Enormt offtopic men.
Vad jobbar du egentligen med där i Asien Rob?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

J.V
2012-11-23, 04:11
Edit, skulle vara kul om någon skrev "åhh den såg jag också"HAHHAhHAhHAHhHAh! :laugh::laugh:

The_RobRoy
2012-11-23, 05:26
Gober levererar :D

Förstår dock vad Amfksp menar, har man sex med en tjej som tjänar 1000 kr i månaden och det är någon man verkligen hade en trevlig kväll med, att ge en femhundring är ingenting för honom, men för henne är det verkligen en stor grej.

Fishtank: På bank, som alla andra i den här stan :)

Zoltan Szabo
2012-11-23, 06:59
Skulle aldrig falla mig i att betala för sex eller för den delen klara av att ha sex med en person som tar betalt.

Blev erbjuden pengar för att ha sex däremot. Tjejen i bankomatkön bakom mig frågade mig om jag ville följa med henne hem mot pengar. Tackade bestämt med vänligt "nej tack!"

Detta var en utekväll så jag antar hon orkade inte ragga upp någon den kvällen. :) Och nej hon var absolut inte ful ;)

hahavaffan
2012-11-23, 07:40
HAHHAhHAhHAHhHAh! :laugh::laugh:+1 vad händer? Gober äger :laugh:

Juxta
2012-11-23, 09:26
Har blivit erbjuden pengar från snubbar för sex(jag är hetero) och tackat nej.
Har polare som gjort det utomlands och gör det per rutin vid varje utomlandsresa.

Själv skulle jag aldrig göra det. Jag skulle för evigt vara osäker på om jag sponsrade någons heroinmissbruk, eller om jag bara gav pengar till tjejens hallick. Vet inte heller om jag skulle kunna ligga med någon som jag inte fått i säng pga att jag attraherar henne.

Beholder
2012-11-23, 10:46
Det här med sexköp får en annan karaktär när en polis som jobbar i prostitution gruppen berättar hur det går till.Otroligt vidrigt faktiskt. Det är modern slavhandel. Det är hot om våld, våld kidnappningar.

Kischen
2012-11-23, 10:57
Inte gjort men skulle kunna göra. Beror på omständigheterna.

AronP
2012-11-23, 11:00
Det här med sexköp får en annan karaktär när en polis som jobbar i prostitution gruppen berättar hur det går till.Otroligt vidrigt faktiskt. Det är modern slavhandel. Det är hot om våld, våld kidnappningar.
Ja, för köp av sex är ju en helt svart och vit handel. Antingen säljer du och blir totalt utnyttjad eller så säljer du inte. Så är det ju...verkligen...

OnT så har jag inte köpt sex av en hora än.

Morty
2012-11-23, 12:14
haha, jo jag håller med. Men man har ju råkat se en del roliga saker också. En gång fick jag en annan länk till en livestream med en svensk vit rastatjej, miljöpartist (gissar jag) som satt naken och tillfredsställde sig själv med granris till bakgrundsmusik som bestod av naturens ljud, typ lugna panflöjtstoner med plötsliga uggleljud, oouuu ouuu ouuu!.....Och folk påstår att cannabis är ofarligt.

Min flickvän.

Spartansk
2012-11-23, 12:29

Vad heter sidan?

Gober
2012-11-23, 12:35
Vad heter sidan?

Fråga Morty så kanske du kan få en private show?

Spartansk
2012-11-23, 12:39
Morty, kan jag få en privat show? Jag kan betala med att rita av henne.

Morty
2012-11-23, 13:21
Sounds fair!

cero
2012-11-23, 13:23
Förstår dock vad Amfksp menar, har man sex med en tjej som tjänar 1000 kr i månaden och det är någon man verkligen hade en trevlig kväll med, att ge en femhundring är ingenting för honom, men för henne är det verkligen en stor gre

Fast om det inte är en engångsförteelse, så kommer ju kvinnan kanske känna sig tvingad att ha sex fler gånger för att kunna betala räkningarna.

Amfksp
2012-11-23, 13:49
Fast om det inte är en engångsförteelse, så kommer ju kvinnan kanske känna sig tvingad att ha sex fler gånger för att kunna betala räkningarna.

I de fallen detta skett(ett fåtal) så har kvinnorna i fråga kunnat betala sina räkningar ändå.
Du använder "tvingad" på ett väldigt konstigt sätt... Jag kan omöjligt ta ansvar för vad någon annan möjligtvis, kanske känner. Finns det inte uppsåt så finns det inte.

cero
2012-11-23, 15:04
I de fallen detta skett(ett fåtal) så har kvinnorna i fråga kunnat betala sina räkningar ändå.
Du använder "tvingad" på ett väldigt konstigt sätt... Jag kan omöjligt ta ansvar för vad någon annan möjligtvis, kanske känner. Finns det inte uppsåt så finns det inte.

Empati?

Om personen man ligger med riskerar att inte kunna betala viktiga utgifter, och inte har lyckats hitta ett arbete eller få tag på ett lån, så kan ju personen bli desperat och välja sex som en sista utväg. Anar man någont sånt och forsätter att hosta upp hundralappar efter sex trots att det inte finns någon direkt överenskommelse om det, så tycker jag fortfarande man får ta en del av ansvaret.

Om man nu ska vara en logiknisse så kan man ju jämföra detta med att någon klipper din gräsmatta (alltså bokstavligt talat) för att få pengar till räkningarna, men att sälja sin kropp ska ingen behöva göra. Nu var inte detta riktat mot dig specifikt, utan bara rent allmänna spekulationer. Här i Sverige har vi ju ett så pass bra skyddsnät att mängden riktigt utsatta personer är ganska låg relativt sett, men i länder med kass ekonomi kan jag tänka mig att sånt här är ganska vanligt.

Amfksp
2012-11-23, 15:13
Vi tycker olika helt enkelt. Kommer nog inte längre med detta.

Kischen
2012-11-23, 15:25
Dom flesta kvinnor (även män) vill ligga med mig så win win om jag skulle betala för det också.

C.E.J.
2012-11-23, 16:52
Nej, mer illa att köpa sex när man har partner (otrogen). Kanske inte framgick.

Haha, var tvungen att läsa om fyra gånger innan jag såg att du hade skrivit "inte singel" :D

tjabon
2012-11-23, 18:37
Skulle aldrig falla mig i att betala för sex eller för den delen klara av att ha sex med en person som tar betalt.

Blev erbjuden pengar för att ha sex däremot. Tjejen i bankomatkön bakom mig frågade mig om jag ville följa med henne hem mot pengar. Tackade bestämt med vänligt "nej tack!"

Detta var en utekväll så jag antar hon orkade inte ragga upp någon den kvällen. :) Och nej hon var absolut inte ful ;)

http://www.founditemclothing.com/itgoesto11/wp-content/uploads/2010/02/zapped-gods-gift-to-women-shirt-lg.jpg

:hbang: :hbang:

Hemma Gymmaren
2012-11-23, 20:13
En fråga angående detta ämne. Om en person frågar mig om hur många jag har legat med. Kan jag då ta med alla horor jag har varit tillsammans med?

Detta är bara ett exempel. Jag har aldrig betalat för sex.

Amfksp
2012-11-23, 20:17
Ja, du har ju legat med dom eller hur?

Hemma Gymmaren
2012-11-23, 20:18
Ja, du har ju legat med dom eller hur?

Jo visst. Men det känns ändå som om den listan skulle vara lite orättvis. Speciellt i en tävling.

Amfksp
2012-11-23, 20:21
Vem fan tävlar om sådant?

Hemma Gymmaren
2012-11-23, 20:23
Vem fan tävlar om sådant?

Människor brukar göra det, Douchebags....

ryss
2012-11-23, 23:07
Jag har inte betalat för själva sexet. Har däremot sålt sex, min kropp (stripp osv.)

Som fattig gymnasiestudent var det ett lätt sätt att tjäna lite cashmoney

gratefuldead
2012-11-23, 23:46
Jag har inte betalat för själva sexet. Har däremot sålt sex, min kropp (stripp osv.)

Som fattig gymnasiestudent var det ett lätt sätt att tjäna lite cashmoney

Efter allt jag läst av dig genom åren verkar du leva drömlivet.

Gober
2012-11-23, 23:51

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m4hg5u23Db1qcku53o4_500.jpg

Ljuvligt
2012-11-23, 23:59
Följdfråga: Du dejtar en person och får reda på att hen tidigare betalt för sexuella tjänster. Kommer detta att påverka ditt intresse? Om ja, hur pass mycket?

Latissimus Dorsi
2012-11-23, 23:59
nej, ska man ha gjort det?

Spartansk
2012-11-24, 00:07
nej, ska man ha gjort det?

Nej, det känns som en rätt onödig investering.

Följdfråga: Du dejtar en person och får reda på att hen tidigare betalt för sexuella tjänster. Kommer detta att påverka ditt intresse? Om ja, hur pass mycket?

Nej, inte om hon har lagt av.

tjing
2012-11-24, 01:11

Ja.

Vet ej.

Inte så mycket för det i sig, som att det säger en del om henne på något sätt. Det känns rätt drastiskt att prostituera sig med tanke på hur stigmatiserat det är.

ryss
2012-11-24, 03:13

Haha intressant. Vad tänker du på mer specifikt? Jag har alltid varit fruktansvärt bra på att tala, jag är även mycket rolig i verkliga livet (låter lite fult att säga om sig själv men för att ge dig en uppfattning). Det är något som har hjälpt mig extremt mycket i många olika avseenden. Sen skriver jag ju väldigt sällan på kolozzeum, skriver väl endast om jag har något som kan vara intressant att läsa :D

jahaa
2012-11-24, 03:30
Haha intressant. Vad tänker du på mer specifikt? Jag har alltid varit fruktansvärt bra på att tala, jag är även mycket rolig i verkliga livet (låter lite fult att säga om sig själv men för att ge dig en uppfattning). Det är något som har hjälpt mig extremt mycket i många olika avseenden. Sen skriver jag ju väldigt sällan på kolozzeum, skriver väl endast om jag har något som kan vara intressant att läsa :D

Var de inte du som köpte ett företag för 6 mille när du var 21? Och när du gick gymnasiet var du så fattig att du behövde strippa?

ryss
2012-11-24, 03:41
Var de inte du som köpte ett företag för 6 mille när du var 21? Och när du gick gymnasiet var du så fattig att du behövde strippa?

5 miljoner, 19 år. Har man någon släkting som kan låna ut pengar till en med en avbetalningsplan på 5 år efter att ha kollat på alla papper och ser att det är fullt rimligt etc. tycker jag inte det är något speciellt. Eftersom han också är delägare i företaget så kommer han ju kamma hem en del av företagets bonus varje år efter dessa 5 år. Investering

Ljuvligt
2012-11-24, 09:41
Nej, det känns som en rätt onödig investering.

Nej, inte om hon har lagt av.

Ja.

Vet ej.

Inte så mycket för det i sig, som att det säger en del om henne på något sätt. Det känns rätt drastiskt att prostituera sig med tanke på hur stigmatiserat det är.

Jag var nog lite otydlig, jag menade att individen köpt sexuella tjänster och inte sålt.

Spartansk
2012-11-24, 09:43
Jag var nog lite otydlig, jag menade att individen köpt sexuella tjänster och inte sålt.

Nä, jag hängde med. Eftersom jag är för laglig prostitution så kan jag inte döma någon som köpt sex, tänker jag. Om det inte var från en person som troligtvis led av det.

Jockefoten
2012-11-24, 09:49
5 miljoner, 19 år. Har man någon släkting som kan låna ut pengar till en med en avbetalningsplan på 5 år efter att ha kollat på alla papper och ser att det är fullt rimligt etc. tycker jag inte det är något speciellt. Eftersom han också är delägare i företaget så kommer han ju kamma hem en del av företagets bonus varje år efter dessa 5 år. Investering

Får man fråga vad det är för typ av företag?

Phil Heath
2012-11-24, 10:04
Får man fråga vad det är för typ av företag?

Bordell verksamhet:cool:

DJJOHANSSON
2013-01-12, 22:39
Haha jag måste bumpa den här.

shadowfire
2013-01-12, 23:12
huga detta var ett hett samtalsämne på min senaste resa där jag stod för de som vägrar gå på strippklubb och vägrar köpa sex... men det var ett hett ämne, särskilt då vi skannat av bilder på webbsidor om hur de prostituerade såg ut osv.. hmmz.

shadowfire
2013-01-12, 23:21
detta var det som de flesta talade om, bara för att hinta lite vad som diskuterades;
http://www.playa-escorts.com/

De som inte hade lust att gå var rätt anti till att köpa sex, antingen för att de kunde få en tjej som egentligen inte ville sälja sig, eller pga att det faktiskt går att få sex gratis i sverige rätt lätt.

De som var för var mer för att tjejerna på bilderna var sådana man "aldrig kunde få ändå", "lika bra att passa på", "så snygga tjejer i Sverige är bara stureplanstroppar och det kostar mer att bjuda dem på drinkar o taxi för o få samma sak". Alla taxichaffisar + inkastare på random nattklubb hintade om detta om man såg lite bister ut när man tittade på nattklubben.

En av killarna som köpte sex vaknade på hotellrummet med kådisen på och hotelldörren på glänt, visakortet borta och 4600 kr fattigare på visakortet.. hur de fick ut pengarna är ett mysterium.

Jag lägger ingen större värdering i något, har mitt eget ståndtagande å det håller jag fast vid, men ändå intressant o höra hur andra ser på det.

mattepatte
2013-01-12, 23:23
Tror du beskrev köpare/folk som avstår ganska spot on faktiskt ;D

Duran
2013-01-12, 23:51
Jag har aldrig köpt sex men förvånade mig själv med att tänka tanken för några år sen. Tänkte att det skulle vara okomplicerat men när jag försökte leva mig in i situationen insåg jag att jag skulle tycka att det var konstigare och kymigare än i gratissituationer. Dessutom tycker jag att det är moraliskt tvivelaktigt, jag vill verkligen inte råka hjälpa någon att skada sig själv sexuellt.

Lachrillo
2013-01-13, 02:17
Är inte emot tanken men känner inte att jag behöver det, däremot har jag alltid undrat hur det vore att besöka exempelvis Red light district :) det måste ju vara så att folk kan utspela sina fantasier utan att behöva söka en partner som matchar på det planet, eller kanske folk bara har sex med dem för att ha sex?, kan ju tillägga att jag avskyr kondomer och kommer därmed med största sannolikhet aldrig ha sex med en prostituerad :P ( om inte man gör det bara för erfarenheten ?, både danmark och holland är det ju lagligt )

Fredron
2013-01-13, 02:42
detta var det som de flesta talade om, bara för att hinta lite vad som diskuterades;
http://www.playa-escorts.com/

De som inte hade lust att gå var rätt anti till att köpa sex, antingen för att de kunde få en tjej som egentligen inte ville sälja sig, eller pga att det faktiskt går att få sex gratis i sverige rätt lätt.

De som var för var mer för att tjejerna på bilderna var sådana man "aldrig kunde få ändå", "lika bra att passa på", "så snygga tjejer i Sverige är bara stureplanstroppar och det kostar mer att bjuda dem på drinkar o taxi för o få samma sak". Alla taxichaffisar + inkastare på random nattklubb hintade om detta om man såg lite bister ut när man tittade på nattklubben.

En av killarna som köpte sex vaknade på hotellrummet med kådisen på och hotelldörren på glänt, visakortet borta och 4600 kr fattigare på visakortet.. hur de fick ut pengarna är ett mysterium.

Jag lägger ingen större värdering i något, har mitt eget ståndtagande å det håller jag fast vid, men ändå intressant o höra hur andra ser på det.

Haha jag flyger faktiskt till Playa del Carmen om några timmar.
Kommer vara där ett par månader så bumpar här om det blir några besök på strip clubar eller liknande :D

Gober
2013-01-13, 07:18
kan ju tillägga att jag avskyr kondomer och kommer därmed med största sannolikhet aldrig ha sex med en prostituerad :P ( om inte man gör det bara för erfarenheten ?, både danmark och holland är det ju lagligt )

Ja som vi alla vet kan du vara bli smittad av prostituerade.

Drfg
2013-01-13, 07:27
Ja som vi alla vet kan du vara bli smittad av prostituerade.

Är ju lite skillnad mellan att stå på en kulle med en golfklubba uppsträckt i luften under ett åskväder och att springa från bilen till huset :)

BlötSnö
2013-01-13, 07:55
Jag är varken för eller emot. Mina åsikter är inte tillräckligt starka åt endera håll.
Personligen kommer jag nog aldrig köpa sex, men det beror inte på något moraliskt dilemma utan snarare det faktum att situationen i sig förmodligen är ganska obehaglig.

Okej
2013-01-14, 02:24
Jag ser mig själv rätt (väldigt) liberal till allting och all prostitution är inte människohandel i smutsiga lägenheter styrda av kriminella, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka hela den här karusellen är obehaglig.

Fram till för något år sedan kände jag bara att "meh, palla bry", jag hade aldrig några planer på att köpa sex men någon gång skulle jag köpa en lapdance, bara för att prova på det. Så på resan kring nyår '11-'12 stack jag och ett par vänner till en, vad vi trodde var, strippklubb och mitt sätt att tänka kring prostitution fick sig en spinn.

Nej, jag köpte inget, inte ens en lapdance. Men när vi kom in i horhuset, eller Brothel som det hette mådde jag bara illa. Jag har aldrig riktigt kunnat relatera till när folk säger att dom känt sig smutsiga men där och då förstod jag precis. Det var helt kliniskt rent och alla (besökare) var välklädda och damerna var uppfräschade men hela situationen var bisarr, bara tanken att jag kunde köpa en annan människas kropp just här och nu för bara 700 spänn fick mig att må riktigt illa.

Jag behövde slå en nummer 1 så jag letade mig till toaletten och att gå dit var också obehagligt, jag gick förbi små "fetisch-rum" med tydliga bilder på vad som fanns innanför och på toaletten fanns det klassiska glory holet in i väggen bredvid en ringklocka och en korg med kondomer. Jag tyckte, och tycker fortfarande det är roligt att skämta om glory holes, sex och allt annat i världen men just där var jag inte så häftig och det var inte så roligt.

Ett par av mina bekanta som var med köpte och jag ser inte ner på dom på något sätt, inte då och inte nu i efterhand. Man skulle väl kunna summera det som att jag inte har någon egentlig åsikt om prostitution, låt folk göra som dom själva vill bara jag slipper se det.

Det är väldigt lätt att leka allan ballan så som jag själv gjorde men väl på plats var det inte lika häftigt, det är en väldigt speciellt stämning på sådana ställen som är svår att beskriva och det kan verkligen få en att tänka

krilleh
2013-01-14, 02:45
Är inte emot tanken men känner inte att jag behöver det, däremot har jag alltid undrat hur det vore att besöka exempelvis Red light district :) det måste ju vara så att folk kan utspela sina fantasier utan att behöva söka en partner som matchar på det planet, eller kanske folk bara har sex med dem för att ha sex?, kan ju tillägga att jag avskyr kondomer och kommer därmed med största sannolikhet aldrig ha sex med en prostituerad :P ( om inte man gör det bara för erfarenheten ?, både danmark och holland är det ju lagligt )

Jag har testat en gång på Red light district och kan säga att de va inget speciellt. Kostade en röding och för de fick man en avsugning med kondom + missionären. Kan också tilläggas att jag var verkligen inte nykter på nåt sätt vid detta tillfälle.

Detta var för ett par år sedan. Idag skulle jag inte gjort de.

mini_Arnold
2013-01-14, 06:14
Jag har testat en gång på Red light district och kan säga att de va inget speciellt. Kostade en röding och för de fick man en avsugning med kondom + missionären.

Deprimerande. Då kan man lika bra dunka sin enögde bandido i väggen fram och tillbaka.

Jag har aldrig betalat för sex mer än som rollspel och då bara en tjugolapp.
Bra mycket mer än hon skulle fått som en riktig gatuarbetare kan jag säga.

Har dock fått en tjej att tvätta mina balkongfönster efter en natts sexytime medans jag fixade frukost.
Är ingen gentleman direkt men hon kämpade väl natten före så lite mat skulle hon få.

tigerofsweden
2013-01-14, 08:01
Deprimerande. Då kan man lika bra dunka sin enögde bandido i väggen fram och tillbaka.

Jag har aldrig betalat för sex mer än som rollspel och då bara en tjugolapp.
Bra mycket mer än hon skulle fått som en riktig gatuarbetare kan jag säga.

Har dock fått en tjej att tvätta mina balkongfönster efter en natts sexytime medans jag fixade frukost.
Är ingen gentleman direkt men hon kämpade väl natten före så lite mat skulle hon få.

:laugh: Skönt du är tillbaka!

olle lindblad
2013-01-14, 08:07
Har aldrig gjort och kommer aldrig göra.