Visa fullständig version : Scooby pratar om bulk
?v=lf1DCJ1xIdU&feature=fvwrel
Kommentera vad ni tycker om klippet
Latissimus Dorsi
2012-11-22, 16:48
mycket skitnsack på 4:56.
Var det inte samma kille som sa att man inte ska bulka för att man bara blir fet?
I sådana fall kan man ju undra hur en person som väger 60kg på 190cm ska bli stor om man ligger på kaloribalans.
Var det inte samma kille som sa att man inte ska bulka för att man bara blir fet?
I sådana fall kan man ju undra hur en person som väger 60kg på 190cm ska bli stor om man ligger på kaloribalans.
Skillnad på att äta lite mer och att sänka 2 liter glass varje dag kanske. Man behöver ju inte äta mer än nödvändigt.
argakocken
2012-11-22, 17:11
Hur skapar jag en ny tråd?
Gäller ämnet bulk. Är ganska ny på kolozzeum!
Har tränat som en idiot under 8 veckor nu, ca 5-6 dagar i veckan.
Kör biceps, bröst och traps mån.. powerwalk, mage och ben tis..
Triceps, rygg och axlar ons, sen börjar det om för att sluta med 1 vilodag per vecka.
Tar tillskott som Whey-80 på morgon, följt av råggröt till frukost.
Malto, BCAA, Jack3D och kreatin innan gym. Under halva passet mera Malto.
Efter passet tar jag en Gainer pro. 1 timme senare äter jag typ mat som, oxfile, kycklingfile, sallad, pasta keso, grönsaker, ris, potatis osv. STORA LASS. Lunchen brukar bestå av en grillad kyckling med 200 pasta och 250 G keso som ett ex.
Kvällsmat blir gröt eller mackor med keso och kassler eller ägg.. Jag är 180 lång, 25 år gammal och väger nu idag 82,7..
Först gick jag ner 44KG, och nu är mitt mål att
bygga stora muskler. Dock har jag på 8 veckor lagt på mig 3KG fettmassa
och 1HG muskelmassa.. Vad gör jag för fel?? Man blir väldigt omotiverad.
Gått upp 5,6 kg dessa 8 veckor och min anabolic age har ökat från 20 till 28 år..
argakocken
2012-11-22, 17:14
Jag lyfter tungt på gymmet och kör ett 2/h pass
per tillfälle. Ca 5-6 set x 8-12 reps..
Löjligt som det låter så är min drömkropp
att få en kropp som Tom Hardy har i rollen som Bane
i nya batman filmen
argakocken
2012-11-22, 17:17
Ligger på ett ca. överskott om dagen på mellan 500-1000 kalorier
så totalt ungefär 3500k / dagen
Captainwide
2012-11-22, 17:27
Sånt åstadkommer man inte på några månader. Ta det lugnt och reglera kosten efter hur mycket du kan tänka dig att gå upp/ner i vikt. Muskelmassa är 23184130564185614931654131 gånger svårare att lägga på sig än fettmassa.
argakocken
2012-11-22, 17:33
Men att gå upp 3KG fettmassa på 8 veckor
är väl helt i överflöd? Se mina bilder på Galleri..
Jag tränar hårt, och då menar jag extremt hårt.
Midjemått på 105cm, lår 55cm, bröst 102cm, biceps 36,5cm..
Mitt mål är midja 80cm, lår 60cm, bröst 85cm, biceps 42cm
Mit bröstkorg består mest av fett utanpå som det känns, men
vill ha en stor bröstkorg dock i muskler, så kanske inte behöver förminska den men ovandla allt fett där, Samma är det när det gäller min kropp, allt fett sitter på mage och bröst ingen annanstans
Skillnad på att äta lite mer och att sänka 2 liter glass varje dag kanske. Man behöver ju inte äta mer än nödvändigt.
Nej, men vem sa att man skulle äta som en idiot? Betyder bulk automatiskt att man försöker gå upp 10kg per månad eller?
vill ha en stor bröstkorg dock i muskler, så kanske inte behöver förminska den men ovandla allt fett där, Samma är det när det gäller min kropp, allt fett sitter på mage och bröst ingen annanstans
Man kan inte omvandla fett till muskler.
Ska du bygga muskler så får du gå upp i vikt, och räkna med att lite (eller mycket, beroende på hur du sköter dig) kommer bestå av fett.
Vill du tappa fett så får du gå ner i vikt, och helt enkelt bygga senare. Under deff (viktnedgång) så bygger man mycket mindre, eller inget.
Ungefär osv osv.
Men att gå upp 3KG fettmassa på 8 veckor
är väl helt i överflöd? Se mina bilder på Galleri..
Jag tränar hårt, och då menar jag extremt hårt.
Midjemått på 105cm, lår 55cm, bröst 102cm, biceps 36,5cm..
Mitt mål är midja 80cm, lår 60cm, bröst 85cm, biceps 42cm
Mit bröstkorg består mest av fett utanpå som det känns, men
Skulle ALRIG bulka med 100cm midja (såvida det inte är muskler som gör den stor). Vilket det inte låter som för dig då du säger att det ligger fett på mage o bröst. speciellt inte 1000kcal+/dag..
Jag tror att du får dom resultat du eftersträvar snabbast genom att först deffa ner dig till en hyffsat låg bf% och sedan bulkar luugnnt :)
argakocken
2012-11-22, 18:33
JEML - Jag lägger upp lite bilder
vid 22.30 ca. ikväll, som du kanske kan
kolla? Så kanske du kan ge lite tips osv. lättare
om du ser hur jag ser ut samt dagens
mätning jag gjorde på gymmet med kroppsfett, muskler osv.
Sen undrar jag även om någon kan hjälpa mig att
berätta hur man skapar en tråd här på kolozzeum?
JEML - Jag lägger upp lite bilder
vid 22.30 ca. ikväll, som du kanske kan
kolla? Så kanske du kan ge lite tips osv. lättare
om du ser hur jag ser ut samt dagens
mätning jag gjorde på gymmet med kroppsfett, muskler osv.
Sen undrar jag även om någon kan hjälpa mig att
berätta hur man skapar en tråd här på kolozzeum?
okej ja gör det :thumbup:
När du går in på en kategori, t.ex. kost och näring finns det en "Knapp" högst upp till vänster typ som heter "nytråd".
Tryck där :)
Bulk inom styrketräning verkar betyda "bli fet" för var och varannan. Tröttsamt och dumt då man skrämmer bort många nybörjare som vill komma nånstans.
DJJOHANSSON
2012-11-22, 19:02
Argakocken är väl ändå ironisk?
Bulk inom styrketräning verkar betyda "bli fet" för var och varannan. Tröttsamt och dumt då man skrämmer bort många nybörjare som vill komma nånstans.
Håller med dig till fullo här, min far.
Argakocken är väl ändå ironisk?
Orkar inte läsa när folk skriver så grötit....min son*cry*
Anders The Peak
2012-11-22, 19:13
Kommentera vad ni tycker om klippet
Duktig kille som vet vad han pratar om...
Håller med! Tränar man hårt och sköter sin kost ska man väl inte behöva lägga på sig fett för att öka i muskler.
Håller med! Tränar man hårt och sköter sin kost ska man väl inte behöva lägga på sig fett för att öka i muskler.
Jo det behöver man, lite fett får man räkna med om man vill bygga maximalt med muskler.
[YT]?v=lf1DCJ1xIdU&feature=fvwrel[YT]
Kommentera vad ni tycker om klippetDu är nog en av dom här inne på brädan som allra minst ska kolla på diverse "gurus" olika åsikter.
Sagt i all välmening! :)
argakocken
2012-11-23, 00:09
JEML - Du kan se mina bilder nu!
Har även skapat en egen tråd, tar gärna emot dina tips!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.