handdator

Visa fullständig version : Batman Vs. Spiderman?

ARMSTARK
2012-11-22, 11:49
Ja enlige den här bilden så...
http://i48.tinypic.com/25ipvr5.jpg

Juxta
2012-11-22, 11:51
Kräks Spidde? Smakade det sparris kanske?

Pudzianovski
2012-11-22, 11:53
Spindelmannen vinner lätt över läderlappen :)

stolpskott
2012-11-22, 11:57
Spindelmannen vinner lätt över läderlappen :)

Lol, nej.

aijou
2012-11-22, 12:02
Lol, nej.

Lol, jo.

Pelle2
2012-11-22, 12:04
Lol, jo.

Lol, nej

Ristretto
2012-11-22, 12:05
Lol, va?

BelowAverage
2012-11-22, 12:05
Lol, jo.

Lol, nej.
inb4 c-c-c--c-combobreaker...... fan ta dig //edit!

Spartansk
2012-11-22, 12:13
qlhX4gGikEA&feature=player_profilepage

miaz
2012-11-22, 12:20
christian bale vinner över båda som spelat spindelfjanten.

Kimball
2012-11-22, 12:35
Lol, nej.

Förutsatt att Batman inte haft tid på sig att utforma counters genom månader av forskning tordes spindeln kicka rätt mycket rumpa?

King Grub
2012-11-22, 12:36
Batman vinner över Spider-Man trots att han inte har superkrafter. Batman vinner över Superman (och har så gjort).

Ronn
2012-11-22, 12:51
I en spontan strid vinner nog spindeln men om lappen är förberedd så är det kört för spindeln

Minimjölk
2012-11-22, 12:56
Batman vinner över Spider-Man trots att han inte har superkrafter. Batman vinner över Superman (och har så gjort).

Du som är insatt eller andra för den delen. Finns det någon semivetenskaplig sammanställning över vilka superhjältar som överglänser vilka. Gärna med lite mer kött på benen än av typen att jag anser att Nalle Puh är starkare än Hulken pga alla Honingsburkar han burit i sina dagar.

Tack!

Gober
2012-11-22, 12:57
Batman vinner, inget snack.

King Grub
2012-11-22, 12:58
http://media.comicvine.com/uploads/0/40/1468038-batpapaspank_middle.jpg

Och ja, bilden är riktig. :D Från Batman 1 1940.

King Grub
2012-11-22, 13:02
Du som är insatt eller andra för den delen. Finns det någon semivetenskaplig sammanställning över vilka superhjältar som överglänser vilka. Gärna med lite mer kött på benen än av typen att jag anser att Nalle Puh är starkare än Hulken pga alla Honingsburkar han burit i sina dagar.

Tack!

Det tror jag inte. Särskilt inte som det finns flera förlag, främst Marvel och DC för klassiska hjältar, och inget förlag vill att deras hjälte skulle förlora.

Så olika nivåer av krafter också. Om Hulk är den starkaste dödliga hjälten på jorden, skulle han krossas mellan tummen och pekfingret på en Celestial.

Men i DC Universe är Batman antagligen #1. Utan krafter. Han är den enda i JLA utan krafter och alla andra är rädda för honom. Han har utarbetade planer för att kunna döda alla andra JLA-medlemmar, inklusive Superman, omedelbart, en och en eller alla tillsammans, ifall det skulle behövas, om dom togs över av en ond kraft eller liknande.

Röda Björnen
2012-11-22, 13:04
Batman vinner, you know why ?

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/26069330.jpg

Gober
2012-11-22, 13:06
http://media.comicvine.com/uploads/0/40/1468038-batpapaspank_middle.jpg

Och ja, bilden är riktig. :D Från Batman 1 1940.

hehe, ja den är bra.

http://i27.photobucket.com/albums/c172/wertham/Catwoman-batman01a.jpg

Finns många godbitar från de gamla upplagorna.

King Grub
2012-11-22, 13:06
http://media.comicvine.com/uploads/0/40/1469057-dickspank_super.jpg

Juxta
2012-11-22, 13:10
Hahahah!

Ungen sammanfattade det bäst: "Huh?"

nitz
2012-11-22, 13:12
Det tror jag inte. Särskilt inte som det finns flera förlag, främst Marvel och DC för klassiska hjältar, och inget förlag vill att deras hjälte skulle förlora.

Så olika nivåer av krafter också. Om Hulk är den starkaste dödliga hjälten på jorden, skulle han krossas mellan tummen och pekfingret på en Celestial.

Men i DC Universe är Batman antagligen #1. Utan krafter. Han är den enda i JLA utan krafter och alla andra är rädda för honom. Han har utarbetade planer för att kunna döda alla andra JLA-medlemmar, inklusive Superman, omedelbart, en och en eller alla tillsammans, ifall det skulle behövas, om dom togs över av en ond kraft eller liknande.

+1
Mannen som gick up one on one mot Darkseid, helt utan krafter

Perramja
2012-11-22, 13:13
Vem kan slå dessa herrar? :d

http://pluppfisk.webblogg.se/images/2008/adam_west_1205847594_7072331.jpg

King Grub
2012-11-22, 13:14
Dock krävs det ju att han har tid att reagera. Om Superman eller Flash står bredvid honom och får för sig att göra honom illa, är det ju slut, oavsett vad han har i sitt utility belt.

Flash är förövrigt en av dom mäktigaste, med en enda superkraft. Hur stoppar man någon som kan röra sig i ljushastighet?

Perramja
2012-11-22, 13:14
7-uz_tZptuU

Chrba
2012-11-22, 13:27
Dock krävs det ju att han har tid att reagera. Om Superman eller Flash står bredvid honom och får för sig att göra honom illa, är det ju slut, oavsett vad han har i sitt utility belt.

Flash är förövrigt en av dom mäktigaste, med en enda superkraft. Hur stoppar man någon som kan röra sig i ljushastighet?

Man lurar in honom i ett rum, låser och BOOM!

ceejay
2012-11-22, 13:29

Han är så snabb så att han hinner inse what's up!

Chrba
2012-11-22, 13:33
Han är så snabb så att han hinner inse what's up!

Inte om man är lite smart, typ LEX LUTHOR EVIL GENIUS smart! Flash tror att han kliver in i ett vanligt motelrum, tänker inte så mycket på att dörren stängs och BOOM!

Juxta
2012-11-22, 13:34
http://media1.break.com/dnet/media/2011/12/22/2f1de308-4b14-478a-a647-1920e8b9634f.jpeg

King Grub
2012-11-22, 13:50

Han vibrerar sig genom väggarna.

Chrba
2012-11-22, 13:56
Han vibrerar sig genom väggarna.

Fast väggen innehåller ett flytande material så om han försöker vibrera sig igenom så kommer alla atomer att flyta isär och han dör, sedan BOOM!

aijou
2012-11-22, 14:05
christian bale vinner över båda som spelat spindelfjanten.

Självklart så snackar vi inte om filmerna. :smash:

Gober
2012-11-22, 14:16
Lite OT men om någon läst Superman Red Son så är det en ganska intressant fight mellan den kommunistiska Superman (som i dena novell föds i Ryssland) och Batman som här är en terrorist med ett ständigt tredagarsstubb. Rekommenderas varmt.

Här kan Batman ses med en inbyggd bomb.
http://www.tradereadingorder.com/wp-content/uploads/2010/12/Superman-Red-Son-Thick-Little-Skulls.jpg

nitz
2012-11-22, 14:17
En till intressant fight är ju den i The Dark Knight Returns

312
2012-11-22, 14:19
Kräks Spidde? Smakade det sparris kanske?

Du menar smakade på penis?

Juxta
2012-11-22, 14:21
Du menar smakade på penis?

Kaaaaaaaaanske... :naughty:

Jag trodde det var meningen med bilden, att det såg ut som Spidde sög av Läderlappen? Jobbigt om det bara var jag som tyckte det. :em:

Spartansk
2012-11-22, 14:22

Jag trodde det var meningen med bilden, att det såg ut som Spidde sög av Läderlappen? Jobbigt om det bara var jag som tyckte det. :em:

Jag tyckte det också. *hug*

312
2012-11-22, 14:22
Jag tyckte det också. *hug*

Samma här, så det är fan bäst att du också ger mig en kram.

Juxta
2012-11-22, 14:25
Alla som tänkte på att Läderlappen och Spindelmannen hade en snabbis mitt på gatan får härmed en manlig kram. You are not alone!

*hug*

Chrba
2012-11-22, 14:27
Alla som tänkte på att Läderlappen och Spindelmannen hade en snabbis mitt på gatan får härmed en manlig kram. You are not alone!

*hug*

Tack! *hug*

aijou
2012-11-22, 14:29
Hallååå! Fattar ni inte att det är spindeln som inspekterar B-mannens utility belt. Är ni bakom flötet hela bunten? *facepalm*

eulalia
2012-11-22, 14:31

Var jag den enda som tänkte som så att fladdermusen fick sig en omgång, man ser ju inte vem som gömmer sig där bakom manteln?

ARMSTARK
2012-11-22, 14:36
Spindelmannen tar sig en protein drink, det är allt jag har att säga om bilden...

Tap3worm
2012-11-22, 14:36
http://img.tapatalk.com/d/12/11/22/apenusep.jpg

Säger väl allt? (Trots att där är super-man)

Batman alla dagar i veckan!

stolpskott
2012-11-22, 15:17
Folk som säger att Batman skulle förlora en fight om han inte var förberedd har rätt. Men det är just det som är grejen; Batman är alltid förberedd. Om han skulle slåss mot Spidde skulle han ha klurat ut något sätt att slå ut hans nätskjutare och sedan lurat ner honom i ett hål med väggar som Spiderman inte kan få fäste på. Inga konstigheter.

Men om vi snackar spontana, surprise slagsmål så är batman inte nummer 1. Det är nog antingen Stålmannen eller Hulken, som möttes i April 1996 i den senaste tidningen Marvel och DC samarbetat på: DC vs. Marvel comics (eller Marvel comics vs. DC). En rad olika marvelhjältar fick möta en rad olika DC hjältar i 4 nummer, parallellt med en metaforisk storyline. Har för mig att stålis "vann", i deras tidigare två möten har det blivit oavgjort.

aijou
2012-11-22, 15:37
Folk som säger att Batman skulle förlora en fight om han inte var förberedd har rätt. Men det är just det som är grejen; Batman är alltid förberedd. Om han skulle slåss mot Spidde skulle han ha klurat ut något sätt att slå ut hans nätskjutare och sedan lurat ner honom i ett hål med väggar som Spiderman inte kan få fäste på. Inga konstigheter.

Men om vi snackar spontana, surprise slagsmål så är batman inte nummer 1. Det är nog antingen Stålmannen eller Hulken, som möttes i April 1996 i den senaste tidningen Marvel och DC samarbetat på: DC vs. Marvel comics (eller Marvel comics vs. DC). En rad olika marvelhjältar fick möta en rad olika DC hjältar i 4 nummer, parallellt med en metaforisk storyline. Har för mig att stålis "vann", i deras tidigare två möten har det blivit oavgjort.

Fast Spindelmannen har ju smiskat Hulken ett antal gånger vill jag minnas.

Vilson
2012-11-22, 15:42
Omöjligt att säga vem som spöar vem av alla superhjältar då deras krafter är så sjukt jävla inkonsekventa.

Otur
2012-11-22, 22:31
Batman har väl enbart slagit superman genom att använda kryptonit?
Om Batman och Spider-man möts random och börjar slåss, så har batman inte en chans.
Med prep time så ska det inte vara några problem.

Men inte utan förberedelser.

Spider-man tog väl hand om ett gäng x-men (utom xavier)

Näe jag kan inte se hur batman kan spöa spider-man. Han är på tok för snabb, han kommer bara stå och blocka alla slag från batman.

Spartansk
2012-11-22, 22:32
Näe jag kan inte se hur batman kan spöa spider-man. Han är på tok för snabb, han kommer bara stå och blocka alla slag från batman.

Än viktigare är väl hans spindelsinne. Han kommer hoppa undan från Batmans slag innan Batman ens slår dem.

Otur
2012-11-22, 22:37

Thor slår ner han med sin hammare, utan problem.

"Thor has been shown to be able to swing Mjolnir at twice the speed of light[28] (and this was never claimed to the fastest that Thor could swing it either)."

http://marvel.wikia.com/Thor_(Thor_Odinson)

Otur
2012-11-22, 22:38
Än viktigare är väl hans spindelsinne. Han kommer hoppa undan från Batmans slag innan Batman ens slår dem.

Japp, instämmer helt.

Batman går inte runt och är förberedd på hur han ska kunna spöa ungeför 200 potentiella hot hela tiden. Men han kan nog plocka dom flesta med förberedelse somsagt.

nitz
2012-11-22, 22:39
Fast Spiderman har ju haft problem med mänskliga fiender förut.... Så det är ju inte helt hundra att det skulle bli så

Frantic
2012-11-22, 22:43
Hur spöar Batman Spider-Man och alla andra superhjältar? Ni säger att han är förberedd men kan ni ge några konkreta exempel på hur han spöar tex spidey och Stålmannen?

Otur
2012-11-22, 22:48
Kolla denna, Justice League Doom http://www.imdb.com/title/tt2027128/.
Batman har utarbetade planer för hur man ska besegra/spöa alla medlemmar i Justice League. Planerna blir stulna.

Där sätts "hans" plan i verket far att ta ut stålmannen tex.

Otur
2012-11-22, 23:00

Tack!

Tycker detta är en intressant fråga.
Vart ska man dra gränsen? Alla karaktärer? Upp till kosmiska snubbar?

En som är riktigt hård enligt dom flesta är Thanos, med IFG. Fast han är ju ingen hjälte precis. Men bland dom mäktigare definitivt.

http://925rebellion.com/wp-content/uploads/2012/05/Thanos-Cartoon-Photo.jpg

http://i.annihil.us/u/prod/marvel/i/mg/f/03/4f1996007e564/detail.jpg

Vilson
2012-11-22, 23:36
Förr eller senare måste nån säga det så jag kan lika gärna göra det nu. Son Goku spöar alla.

Råttan
2012-11-22, 23:45
Haha strippen i vegas, springer alltid runt massa folk som klätt ut sig å vill ha cash för bilder.

Doctor Snuggles
2012-11-22, 23:50
Honda Housey by harmbar.

yaldish
2012-11-22, 23:53
Hur spöar Batman Spider-Man och alla andra superhjältar? Ni säger att han är förberedd men kan ni ge några konkreta exempel på hur han spöar tex spidey och Stålmannen?

Batman har vunnit över Hulken när det gjordes en crossover mellan Marvel / Dc Comics. Genom att lugna ner honom och få honom att bli en vanlig människa igen.

Ja, han skulle vunnit över Spiderman.

Den enda som kan döda Batman enligt mig är Wolverine. I och med att han har adamantium som skelett.

nitz
2012-11-23, 00:01
Batman sköt som sagt ijäl Darkseid som är en av de farligare karaktärerna i DC universumet.
Och trots att det egentligen inte är canon så spöade Batman Superman i The Dark Knight Returns.
Men däremot så ska man inte underskatta exakt hur stark Superman är.
Dock så har ju inte Spiderman någon egenskap som är SÅ farlig som superman har.
Edit: Props för watchmen avatar yaldish ;)

Vilson
2012-11-23, 00:13
Den enda som kan döda Batman enligt mig är Wolverine. I och med att han har adamantium som skelett.

Då bygger Batman en megamagnet och sen äger han honom på det sättet. Wolverine är ju typ svagast av alla. Stålmannens skelett borde väl dessutom va lika starkt som Wolverines.

Appel
2012-11-23, 00:13
Läderlappen får pisk för han har bara en massa mojänger och spindelmannen har superkrafter och har whoppat en massa folk med fetare mojänger än läderlappen har. PUNKT SLUT så är det bara.

nitz
2012-11-23, 00:16
Då bygger Batman en megamagnet och sen äger han honom på det sättet. Wolverine är ju typ svagast av alla. Stålmannens skelett borde väl dessutom va lika starkt som Wolverines.
Fast Superman har ju den uppenbara nackdelen med kryptonit... Wolverine är ju typ odödlig, vilket verkligen är det han lever på, han går ju inte ur en fight som involverar skjut vapen utan att ha blivit skjuten ex antal gånger :P

Vilson
2012-11-23, 00:21
Fast Superman har ju den uppenbara nackdelen med kryptonit... Wolverine är ju typ odödlig, vilket verkligen är det han lever på, han går ju inte ur en fight som involverar skjut vapen utan att ha blivit skjuten ex antal gånger :P

Sant. Superman tål inte kryptonit och eftersom han är superkorkad och alla hans skurkar verkar äga kryptonit antingen av en slump eller för att de vet hans svaghet så får han alltid en del stryk.

Wolverine är typ odödlig ja, men typ vem som helst hade kunnat fånga honom, binda fast honom och sen lämna honom oskadliggjord i nån källare. Eller kväva honom om han kräver syre för att överleva.

stolpskott
2012-11-23, 00:26
Sant. Superman tål inte kryptonit och eftersom han är superkorkad och alla hans skurkar verkar äga kryptonit antingen av en slump eller för att de vet hans svaghet så får han alltid en del stryk.

Wolverine är typ odödlig ja, men typ vem som helst hade kunnat fånga honom, binda fast honom och sen lämna honom oskadliggjord i nån källare. Eller kväva honom om han kräver syre för att överleva.

Eller så separerar man huvudet från kroppen. Det är svårt pga hans skelett, men kan inte tänka mig att det är omöjligt.

Ronn
2012-11-23, 00:30
Rent krasst är väl såna med starka telepatiska krafter som Dr. Xavier farligast, tur att han är en snäll sympatisk kille som gillar glass.

Appel
2012-11-23, 00:39
Av alla superhjältar så hade stålmannen vunnit om inte kryptonit varit inblandat, då hade Hulken regerat.

http://www.google.se/imgres?q=lou+ferrigno+hulk&num=10&hl=sv&tbo=d&biw=1360&bih=556&tbm=isch&tbnid=HkhVoJxXcm-k0M:&imgrefurl=http://kooztop5.blogspot.com/2012/09/top-5-images-of-hulk.html&docid=11gRomANc9DUJM&imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-jE-4lgTBNKM/UFFlfnu3w1I/AAAAAAABxh4/NvqeuAYnCXI/s1600/1982%252BHulk.jpg&w=240&h=320&ei=zbeuUPq6OM7Vsga03IDwDg&zoom=1

nitz

Jag tycker också det är fascinerande hur alla innehar krypronit, man kan ju tycka att det inte borde vara så vanligt....

Eller så separerar man huvudet från kroppen. Det är svårt pga hans skelett, men kan inte tänka mig att det är omöjligt.
Fast man vet ju inte om det dödar honom, det är bara vad folk tror...

Detta kan för övrigt vara en av de nördigaste trådarna på länge :D?

yaldish
Rent krasst är väl såna med starka telepatiska krafter som Dr. Xavier farligast, tur att han är en snäll sympatisk kille som gillar glass.

http://1.bp.blogspot.com/-nPg7p0SsNeE/TgkJBWUZfXI/AAAAAAAAAgc/EiZpW6GllMs/s1600/dr-manhattan.jpg

stolpskott
2012-11-23, 00:50

Om vi ska ta upp telepati så bör ju

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100623100143/x-men/images/a/aa/Dark_phoenix.jpg

nämnas.

Jag tycker också det är fascinerande hur alla innehar krypronit, man kan ju tycka att det inte borde vara så vanligt....

Det har jag också tänkt på. Med tanke på att det kom ett meteorregn med kryptonit verkar det finnas kopiösa mängder tillgängliga på jorden.

Fast man vet ju inte om det dödar honom, det är bara vad folk tror...

Det är mycket möjligt att han inte blir permakillad av det, men lås in alla kroppsdelar i ett eget bankvalv så spelar det ingen roll om han lever eller inte, som bäst kan benen ligga och sprattla i var sitt rum.

Detta kan för övrigt vara en av de nördigaste trådarna på länge :D?

O ja :D

Mart|n
2012-11-23, 06:56
Death head 2 hade nog nitat alla.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Arne Persson
2012-11-23, 07:23

Vilket atomnummer har grundämnet kryptonit?

hahavaffan
2012-11-23, 07:43
http://i.imgur.com/zBLGP.jpg

yaldish
2012-11-23, 07:47
vilket atomnummer har grundämnet kryptonit?

126

Otur
2012-11-23, 08:12
Alla påverkas inte av telepati.

Ska vi ta när superhjältarna verkligen peakar. Så har varken, Goku, Xavier, Dr. Manhatten eller någon en av superhjältarna en chans mot tex Rune king Thor

http://media.comicvine.com/uploads/1/11315/402521-6992_super.jpg

Eller Pre-crisis superman (om har ingen av hans motståndare krytonit)

http://lounge.moviecodec.com/images/attachment/pre-crisis-superman-and-the-flash-destroy-hst-in-a-week-21691.jpg

Det är inte många superhjältar som har mycket att hämta där.

ARMSTARK
2012-11-23, 09:00
Vad säger ni om den här bilden då?
http://i48.tinypic.com/2hcoxth.png

inter
2012-11-23, 09:08
iV4LjkPo5xY

Sparven från Minsk
2012-11-23, 11:24
Jag vet vem som vinner mellan Batman och Wolverine i alla fall :D
UuKQ3Oc97Wk

Ronn
2012-11-23, 12:30
Spöar alla!

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/dvd/lionsgate/KickAss3-lg.jpg

nitz
2012-11-23, 16:12
Spöar alla!

Jag håller med Hit-Girl är ganska badass

nitz
2012-11-23, 16:15
Om vi ska ta upp telepati så bör ju

nämnas.

Det har jag också tänkt på. Med tanke på att det kom ett meteorregn med kryptonit verkar det finnas kopiösa mängder tillgängliga på jorden.

Det är mycket möjligt att han inte blir permakillad av det, men lås in alla kroppsdelar i ett eget bankvalv så spelar det ingen roll om han lever eller inte, som bäst kan benen ligga och sprattla i var sitt rum.

O ja :D
Dark Phoenix! Tänkte jag inte på... Dark Phoenix = Badass!

Exakt det jag också tänkte på... Alla verkar ha sin egen privata stash av kryptonit... Man tycker ju det borde finnas några stenar totalt, vitt utspridda...

Haha, fast återigen kommer vi till adamantium problemet....

Nördigt and we love it ;)

SeeYay
2012-11-23, 16:53

Tack!

Tidningen "Wizard" rankning.
http://www.youtube.com/watch?v=DLhJ46gSz9w
http://list25.com/the-25-most-powerful-superheroes-of-all-time/2/

Bosanac
2012-11-23, 17:22

Beror på. I vissa comic books och filmer är t.ex Superman immun helt mot kryptonit, röda solen och magi som är hans tre enda svagheter. Vad ska Batman göra då? Nada..Sen är det överdrivet att Batman har så bra koll, finns flera books där han erkänner sig som nr 2 till Superman även om han aldrig öppet skulle erkänna det till dom andra i JLA

nitz
2012-11-23, 17:56
Vad säger ni om den här bilden då?

Batman spelar död som en del av en fälla för the Joker :)

Otur
2012-11-23, 19:24
Tidningen "Wizard" rankning.
http://www.youtube.com/watch?v=DLhJ46gSz9w
http://list25.com/the-25-most-powerful-superheroes-of-all-time/2/

Kul länk. Thor är min personliga favorit. Men det beror ju helt på hur man räknar honom. Classic, Odinforce, eller RK.

Sparven från Minsk
2012-11-23, 20:12
Thor äger så är det bara

Otur
2012-11-23, 20:30
Thor äger så är det bara

Precis :)

Termy
2012-11-23, 20:47
Thor är min alla tiders favoritkaraktär inom Marvel. Men då tråden spårade ur lite från batman vs spiderman till allmäna styrkejämförelser, karaktärer emellan...

http://media.comicvine.com/uploads/12/124269/2609291-1493339-thanos_fight_6_super_super.jpg

Nördpoäng till den som kan säga vilken story som denna bild tillhör.

Stefan J
2012-11-23, 21:04
Thor är min alla tiders favoritkaraktär inom Marvel. Men då tråden spårade ur lite från batman vs spiderman till allmäna styrkejämförelser, karaktärer emellan...

http://media.comicvine.com/uploads/12/124269/2609291-1493339-thanos_fight_6_super_super.jpg

Marvel: The End. Thanos smälter samman med "heart of the Universe" och blir så att säga hela universum.

Termy
2012-11-23, 21:14
Marvel: The End. Thanos smälter samman med "heart of the Universe" och blir så att säga hela universum.

:hbang:

Otur
2012-11-23, 21:18

Den har väl inte spårat ur?:d

Jag hoppas man får se vad Thor verkligen går för i någon av de kommande filmerna. Tycker han har känts lie nerfad.

nitz
2012-11-23, 22:13
Den har väl inte spårat ur?:d

Jag hoppas man får se vad Thor verkligen går för i någon av de kommande filmerna. Tycker han har känts lie nerfad.

Jag håller med, han och Iron Man var ju typ jämna... Och det känns ju inte helt rätt...

Otur
2012-11-23, 22:37
Nej det gör det verkligen inte. Om Thanos (som ser ut att bli villain i Avengers 2) får tag på IFG så räcker det inte med att vara nästan jämnlik med Iron Man.

Men vi kom väl fram till att Spider-man plockar batman?

Sparven från Minsk
2012-11-23, 22:53
Jag håller med, han och Iron Man var ju typ jämna... Och det känns ju inte helt rätt...

Fighten var ju inte så lång heller, och tror inte Thor gick all in. Iron Man vart ju dock superladdad av Thors blixt, så han var ju "starkare" än vanligt just då.

Rikard Jansson
2012-11-23, 22:56
De var inte typ jämna, egentligen. Thor hade ju redan haft sönder iron mans hand på dräkten, och inget Iron Man kan göra kan skada Thor, så till slut hade helt enkelt järnmannens dräkt gått sönder.

Sparven från Minsk
2012-11-23, 23:11
De var inte typ jämna, egentligen. Thor hade ju redan haft sönder iron mans hand på dräkten, och inget Iron Man kan göra kan skada Thor, så till slut hade helt enkelt järnmannens dräkt gått sönder.

Och bucklat hans hjälm ganska ordentligt med. Thor verkade mest lite irriterad :D

andyone
2012-11-23, 23:18
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5vu2j1iuZ1rrh5vco1_400.png

/trid pls

Tediiieee
2012-11-23, 23:27
http://static4.fjcdn.com/comments/3546233+_b3c5f6253fa0031b3b51e89d5fa93e81.jpg

Matsa
2012-11-24, 00:53
Kul att Thor nämns så mycket i den här tråden, i äldre trådar på samma tema tycks han mer eller mindre ha glömts bort. Lär ju inte vara många av de dödliga superhjältarna som har mycket att komma med mot en berserkad Thor (eller en helt vanlig Thor heller). :)

stolpskott
2012-11-24, 01:17
Men vi kom väl fram till att Spider-man plockar batman?

Bara om Batman inte har möjlighet att planera.

Matsa
2012-11-24, 01:33
Bara om Batman inte har möjlighet att planera.

Då är det nog inga bra odds. Batman har ju typ mer planer för att hantera andra superhjältar än vad Parachutes har för zombieapokalypsen.

Spartansk
2012-11-24, 01:36
Har inte Spindelmannen dessutom mer moral? Typ om nån skurk säger "ge dig Spindelmannen, annars dödar jag Mary Jane", så kommer Spindelmannen ge sig, men om samma skurk säger "ge dig Läderlappen, annars dödar jag Walter", kommer Läderlappen verkligen ge sig då?

nitz
2012-11-24, 01:40
Jag kom att tänka på en sak till vi ändå glömt, trots att Batman är bättre på att planera så är faktiskt Peter Parker ett geni också...
Däremot.. OMFG Thanos Avengers 2?!
Full Nerdmode /on

stolpskott
2012-11-24, 02:05
Har inte Spindelmannen dessutom mer moral? Typ om nån skurk säger "ge dig Spindelmannen, annars dödar jag Mary Jane", så kommer Spindelmannen ge sig, men om samma skurk säger "ge dig Läderlappen, annars dödar jag Walter", kommer Läderlappen verkligen ge sig då?

För läderlappen är inte en person som gör de val en person skulle göra. Han är en idé, en tanke om något som inte slåss för sig själv utan alla andra.
Om han behövde göra valet som Bruce Wayne skulle han nog backa, men om han är i bat-dräkten så är han i bat-dräkten.

Jag kom att tänka på en sak till vi ändå glömt, trots att Batman är bättre på att planera så är faktiskt Peter Parker ett geni också...

Det förändrar inte det faktum att han i princip handlar på impulser och infall när han slåss. Ja, det är smarta infall som han agerar på, men det är fortfarande ett väldigt förutsägbart tonårigt beteende han har i sättet han slåss på. Typ "Jag vet, jag kan dra ner den där väggen över min fiende! Det gör jag!" och gör sedan det. Batman har däremot redan stärkt upp väggen med ett armeringsskum och detonerar en sprängladdning (den han monterade dit innan fighten ens börjat) som får spidde att ramla ner i ett piray-akvarie. Det spelar ingen roll hur många kubikcentimeter vatten Parker kan räkna ut att han tränger undan när han faller ner i vattnet, eller hur snabbt det kommer gå för pirayorna att äta upp honom. Han är körd ändå.

nitz
2012-11-24, 02:08
Det spelar ingen roll hur många kubikcentimeter vatten Parker kan räkna ut att han tränger undan när han faller ner i vattnet, eller hur snabbt det kommer gå för pirayorna att äta upp honom. Han är körd ändå.
Hahahaha :laugh: klockrent.

Otur
2012-11-24, 09:09
Vi höjer nördstämpeln lite till på denna tråd.

The Mighty Thor Tribute, från Serien.

YyFNAN2SZHY&feature=related

Min favoritscen börjar vid 7.09. När han kommer tillbaka och svisar super-skrulls vem som bestämmer.

Glömde 10.30 också. Thor visar galacticus hur det ska gå till :)

Spartansk
2012-11-24, 09:19
Jag måste komma in och vara lite negativ i allt Thor-prat. Det stör mig att de har ändrat så mycket från den ursprunliga nordiska mytologin. Med alla ändringar borde de bytt namn på Thor också.

aijou
2012-11-25, 20:00
Jag snubblade den här fantastiska bilden av Fubango (http://fubango.deviantart.com/) på deviantart (http://www.deviantart.com/) och kom att tänka på den här tråden.

http://th00.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/309/e/9/spidey_bat_by_fubango-d4f4yrf.jpg

Sedan slog det mig att Spindelmannen och Läderlappen inte har någon anledning att slåss med varandra. Tänk vad de skulle kunna åstadkomma om de samarbetade istället. *cupid*

Fuark
2012-11-25, 21:20
Batman skulle troligtvis vinna

Overall skulle den här snubben ta hem pokalen! :cool:

http://www.captainbluehen.com/wp-content/silver-surfer.jpg

Rikard Jansson
2012-11-25, 21:25
Dr. Manhattan is my main man, tar hem allt!

everlas
2012-11-25, 21:46
Dr. Manhattan is my main man, tar hem allt!

Phoenix vinner över han, lätt

Rikard Jansson
2012-11-25, 21:47
Phoenix vinner över han, lätt

Pfft

everlas
2012-11-25, 21:51
Pfft

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20100623100143/x-men/images/a/aa/Dark_phoenix.jpg
nuff said.

Rikard Jansson
2012-11-25, 21:53
nuff said.

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20090109150531/watchmen/images/2/2b/Doctor_Manhattan_(Movie).jpg

come teh f at me bro

everlas
2012-11-25, 21:57
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20090109150531/watchmen/images/2/2b/Doctor_Manhattan_(Movie).jpg

come teh f at me bro

Han suger, bara är ledsen hela tiden. roligare med arga och elaka skurkar :d

King Grub
2012-11-25, 22:11
Mäktigast av alla är The One Above All.

www.marvel.wikia.com/One-Above-All_(Multiverse)

Apparently responsible for the existence of all life in the Multiverse and possibly beyond, the One-Above-All is the master and sole superior of the cosmic overseer and arbitrator known as the Living Tribunal.

Powers

As the supreme being of the Omniverse, the One-Above-All is Omnipotent, Omnipresent, Omniscient and Omniversal, infinitely above all cosmic powers and abstract entities, even the Living Tribunal.

Abilities

Beyond any known system of abilities.

Strength level

Beyond any known system of strength.

Weaknesses

No possible weaknesses

Rikard Jansson
2012-11-25, 22:12
Ja jo jag tror Stefan berättade det. Men ultrakaraktärerna som guldiga superman, goku och the one above all är ZzZzZz... Är förövrigt inte Stan Lee mäktigast? eller är han TOAA?

Jockefoten
2012-11-25, 22:14
http://lounge.moviecodec.com/images/attachment/pre-crisis-superman-and-the-flash-destroy-hst-in-a-week-21691.jpg

Det är inte många superhjältar som har mycket att hämta där.

Inte för att vara den som är den. Men så där kan man inte göra. Inte ens lite.

stolpskott
2012-11-25, 23:54
Inte för att vara den som är den. Men så där kan man inte göra. Inte ens lite.

Om vi ska börja ifrågasätta logiken i serietidningar så kan vi lika gärna ge upp på en gång. Det finns liksom inget slut på det hela.

Grotesk
2012-11-26, 00:14
Eftersom tråden numera handlar om alla möjliga så tänker jag hävda att denne herre spöar alla:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d9/Spawn_Classic.jpg/215px-Spawn_Classic.jpg

Punkt.

Yes
2012-11-26, 00:27
Till skillnad från alla påhittadde nördhjältar finns faktiskt Batman på riktigt. Därför vinner han.

Da na na na - Baaatmaaaan!

Vilson
2012-11-26, 02:00
Eftersom tråden numera handlar om alla möjliga så tänker jag hävda att denne herre spöar alla:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d9/Spawn_Classic.jpg/215px-Spawn_Classic.jpg

Punkt.

Är det Spawn? Han var väl inte mycket att hämta?

Grotesk
2012-11-26, 10:33
Är det Spawn? Han var väl inte mycket att hämta?

Det är Spawn och eftersom jag tycker han är bäst så vägrar jag lyssna på alla andra som påstår motsatsen!

Tsubodai
2014-05-09, 09:26
Till skillnad från alla påhittadde nördhjältar finns faktiskt Batman på riktigt. Därför vinner han.

Da na na na - Baaatmaaaan!
På tal om verkliga figurer så kan den här vara av intresse
lLl7Qe35O64

Här är några andra intressanta fighter

pROkQ-VOh5k

e8K1m6SCRz4

oyl97TG8jbA

Har ni sett den senaste kan ni se denna för att se hur ett dbz fan reagerar
6f9WHOqL17U

Arne Persson
2014-05-09, 09:43

Hade det numret...

Pernam
2014-05-09, 09:52
Ang. Wolwerine så har jag en gammal blaska där Spindeln och Wolverine fightas på en kyrkogård i Öst-Berlin och Wolwerine säger åt Spiderman att det det enda sättet han kan vinna på är att använda all sin styrka och knäcka nacken på Wolverine, men att han inte har stake till att göra det.

Khyron_
2014-05-09, 14:15
Inte ens GL + Batman kan spöa superman.
wkFzXkpjXmM
*popcorn*

nitz
2014-05-09, 14:16
*popcorn*
Fast till Batmans försvar så visste han ingenting om Superman vid det tillfället.

Vilson
2014-05-09, 15:50
Fast till Batmans försvar så visste han ingenting om Superman vid det tillfället.

Det finns inget "till Batmans försvar". Har dom en fight så vinner Stålmannen alla gånger om han vill. Vill han inte så kanske han förlorar.

XXXL
2014-05-09, 20:19
wkFzXkpjXmM
*popcorn*

Varför gör man stålmannen så "ond" idag för? Tänker både på de här klippet, och filmen Man of Steel. Stålmannen har ju haft en ikoniskt trygg uppväxt med perfekta föräldrar (Martha/Jonathan) och har nästan en kristen moral, förstår inte hur man kan spinna vidare på det till att han senare i livet ska ha blivit "ond"

Är det för att göra han lite häftigare?

R Scarpa27
2014-05-09, 20:24
this is scary...
ska stålmannen rädda mänskligheten domedagen? :D
http://3.bp.blogspot.com/-PDBH7AAeuPo/US1SwizV_bI/AAAAAAAACBw/R8Rveh_qlmg/s1600/Supervstermi.jpg

eller robocop? :D
http://2.bp.blogspot.com/-bVqIxO_jDXA/UuMcOpYkH4I/AAAAAAAACs4/V-eaQCkDfAg/s1600/4+roboter_04_001.jpg

R Scarpa27
2014-05-09, 20:30
eller vad tros om denna:
http://4.bp.blogspot.com/-zNhcNW6X7mc/UliPXMU6DRI/AAAAAAAACRo/TSlES9eKxMg/s1600/mugen009.png

kraftkarta.
http://3.bp.blogspot.com/-3uKpzdJBMAs/US1IdVetHUI/AAAAAAAACBQ/Lg_pRDmHEKA/s1600/mfa.png

King Grub
2014-05-09, 20:40
Inkorrekt. Hulk t ex har inte en plupp på Speed. Hulk är extremt snabb.

http://static.comicvine.com/uploads/scale_super/3/31336/652093-08022007001jm6.jpg

Och det var den klena grå Hulk. Den gröna ursinnige är mycket snabbare.

Grotesk
2014-05-09, 21:05
eller robocop? :D

Aaah, påminner om det gamla goa liret "RoboCop Versus The Terminator." :d

jenni
2014-05-09, 22:17
Hmm, Catwoman såklart*rolleyes*
http://media.theiapolis.com/aR/cDCDCDC/d4/e4/hM8/i25HG/r1/s1/t4/u1/wG4/z23/michelle-pfeiffer-catwoman-and-michael-keaton.jpg

gohei
2014-05-09, 22:33
Varför gör man stålmannen så "ond" idag för? Tänker både på de här klippet, och filmen Man of Steel. Stålmannen har ju haft en ikoniskt trygg uppväxt med perfekta föräldrar (Martha/Jonathan) och har nästan en kristen moral, förstår inte hur man kan spinna vidare på det till att han senare i livet ska ha blivit "ond"

Är det för att göra han lite häftigare?

Var han ond i MoS? Det måste jag ha missat isåfall.

XXXL
2014-05-09, 22:42
Var han ond i MoS? Det måste jag ha missat isåfall.

DyX4g1dAGr0

Det här är så out-of-character för stålmannen så jag var tvungen att snabbspola nästan.

Okej om du inte förstår vad jag menar så är han ju kanske inte ond men han är överdrivet aggresiv för att vara stålmannen, och då menar jag överdrivet med stort Ö.

Vivaldi
2014-05-09, 22:46
Spiderman mördar batsey .. och jag är en massiv batsey fanboy

Peter Parker är ett geni, kanske inte på Bruce's nivå, men ändå ett mycket snabbtänkt geni, det tycks många glömma.
Utöver det lägger vi till hans muterade muskulatur vilket tillåter honom att lyfta flera ton, hans oerhörda snabbhet samt sjuka vighet ger honom ytterligare övertag, och till sist har vi "spider sense" som körsbäret på den fullkomliga smackdownsunday'n Batman tyvärr kommer att få.

Om inte Batman köper en Batnuke dtvs.

gohei
2014-05-09, 22:54
DyX4g1dAGr0

Det här är så out-of-character för stålmannen så jag var tvungen att snabbspola nästan.

Okej om du inte förstår vad jag menar så är han ju kanske inte ond men han är överdrivet aggresiv för att vara stålmannen, och då menar jag överdrivet med stort Ö.

Okej det kan jag gå med på, men personligen är det inget jag stör mig på.

XXXL
2014-05-09, 23:08
Okej det kan jag gå med på, men personligen är det inget jag stör mig på.

Jag förstår dig, och jag förstår alla andra som gillar filmen för den är ju överlag rätt "cool" med alla effekter och sådär. Men för mig som fått en annan bild av Stålis blev den filmen (Och så som han var på de där klippet som länkades nån sida bak när han slogs mot Batman och GL) bara fel.

gohei
2014-05-09, 23:15
Jag förstår dig, och jag förstår alla andra som gillar filmen för den är ju överlag rätt "cool" med alla effekter och sådär. Men för mig som fått en annan bild av Stålis blev den filmen (Och så som han var på de där klippet som länkades nån sida bak när han slogs mot Batman och GL) bara fel.

Det förstår jag. Jag har själv inte läst så mycket serier med just Stålmannen så det mesta av min kunskap kommer från diverse filmer/serier samt sånt som jag läst mig till om honom och jag är ju fullt medveten om att han ska vara "the good guy" typ men sen har jag också full förståelse för Snyder om han känner att han vill testa något nytt.

nitz
2014-05-10, 00:26
Det finns inget "till Batmans försvar". Har dom en fight så vinner Stålmannen alla gånger om han vill. Vill han inte så kanske han förlorar.
Dock har Batman vunnit över Supes förut ;).

Spiderman mördar batsey .. och jag är en massiv batsey fanboy

Peter Parker är ett geni, kanske inte på Bruce's nivå, men ändå ett mycket snabbtänkt geni, det tycks många glömma.
Utöver det lägger vi till hans muterade muskulatur vilket tillåter honom att lyfta flera ton, hans oerhörda snabbhet samt sjuka vighet ger honom ytterligare övertag, och till sist har vi "spider sense" som körsbäret på den fullkomliga smackdownsunday'n Batman tyvärr kommer att få.

Om inte Batman köper en Batnuke dtvs.

I en fight out of the blue så vinner Spiderman, hands down, men får Batman tillräckligt lång tid på sig att fundera ut en bra plan så kan spelplanen kanske vändas imo.

BigSpawn
2014-05-10, 08:16
Jag har noll koll på superhjältar och visste inte direkt mycket om dr. Manhattan innan jag såg watchmen. Men känns inte han som en topdog? Grymma krafter, kan teleportera och allt möjligt samtidigt som han grym smart och antagligen inte är lätt att lura i en fälla?

Han kan peka på nån och dom explodera, och han består bara av ren energi?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

BigSpawn
2014-05-10, 08:31
Han kan se in i framtiden med?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Vilson
2014-05-10, 12:26
Dock har Batman vunnit över Supes förut ;).

Exakt, för att Stålmannen låter honom vinna. Vill stålmannen vinna så vinner han, simpel as that.

rooz
2014-05-10, 13:17
Exakt, för att Stålmannen låter honom vinna. Vill stålmannen vinna så vinner han, simpel as that.

Är ju inte sådär jätteklurigt att skada superman. (Även om man inte är darkseid) Bl.a kryptonitkula i vanlig revolver.

Red Apple
2014-05-10, 13:22

Du har inte läst så mycket serietidningar va?

Vilson
2014-05-10, 13:27
Du har inte läst så mycket serietidningar va?

Tillräckligt. Det är ni som inte kan tänka ordentligt om ni tror Batman har en suck mot Stålmannen. Stålmannen har en svaghet- kryptonit. Undviker han detta vilket han lätt kan göra så vinner han men stålis springer alltid så gärna in i kryptonit fastän han egentligen inte behöver.

Red Apple
2014-05-10, 13:32
Tillräckligt. Det är ni som inte kan tänka ordentligt om ni tror Batman har en suck mot Stålmannen. Stålmannen har en svaghet- kryptonit. Undviker han detta vilket han lätt kan göra så vinner han men stålis springer alltid så gärna in i kryptonit fastän han egentligen inte behöver.

Att han inte lyckas undvika kryptonit är inte samma sak som att han låter Batman vinna. Du har uppenbarligen inte läst tillräckligt och du har fel.

Vilson
2014-05-10, 13:38
Att han inte lyckas undvika kryptonit är inte samma sak som att han låter Batman vinna. Du har uppenbarligen inte läst tillräckligt och du har fel.

Nope, du har fel. Han kan undvika kryptonit om han vill. Ska man gå med på deras båda egenskaper och inte hänvisa till en enskild händelse där Batman har spöat Stålmannen så vinner Stålmannen.

Bosanac
2014-05-10, 13:56
Finns ju versioner där Stålmannen är immun mot kryptonit och magi som han också är svag för. Vilken version ska man följa? Finns X antal.

Ska man försöka vara lite nyanserad så i en perfekt värld så finns det ALDRIG en suck att en vanlig människa(Batman) även om han är så perfekt man kan komma som en dödlig människa ha en chans mot Stålmannen. Sen att man väljer att skriva upp honom med att han besegrat Stålmannen etc, visst det har ju hänt enligt serietidningar/filmer men nej, jag köper inte det egentligen.

Red Apple
2014-05-10, 14:30
Nope, du har fel. Han kan undvika kryptonit om han vill. Ska man gå med på deras båda egenskaper och inte hänvisa till en enskild händelse där Batman har spöat Stålmannen så vinner Stålmannen.

Uppenbarligen inte, eftersom han inte lyckats undvika kryptonit ett flertal gånger. Visst, han kan sätta sig på Mars och sura, men då lär det ju inte bli mycket till fight med någon.

Ska man gå på deras båda egenskaper, vilket serietecknarna har gjort, så finns det en möjlighet att Batman kan vinna över Stålmannen, eftersom han har gjort det (i enstaka fall, ja, men det är inte så många gånger de har mött varandra). Jag hävdar inte att Stålmannen inte kan vinna, i flertalet scenarion skulle han definitivt piska skiten ur Bats, men att säga att Batman aldrig någonsin skulle kunna vinna är ett bevisat felaktigt påstående. Att hävda motsatsen är bara tjurskallighet och fanboy-ism ;)

Finns ju versioner där Stålmannen är immun mot kryptonit och magi som han också är svag för. Vilken version ska man följa? Finns X antal.

Man ska självklart gå efter canon-versionen av karaktärerna.

rooz
2014-05-10, 14:55

Dock så faller Superman mycket på sin egna godhet, och oviljan att döda. Ska mycket till för att Stålmannen faktiskt dödar batman.

I JLA: Doom (Baserat på JLA: Tower of babel) så oskadliggör man superman genom att lura honom upp på ett tak i tron om att han ska rädda en man som ska begå självmord. Istället skjuts han med en kryptonit-kula.

Simpelt & effektivt.

Herrcules
2014-05-10, 15:08
Dock så faller Superman mycket på sin egna godhet, och oviljan att döda. Ska mycket till för att Stålmannen faktiskt dödar batman.

I JLA: Doom (Baserat på JLA: Tower of babel) så oskadliggör man superman genom att lura honom upp på ett tak i tron om att han ska rädda en man som ska begå självmord. Istället skjuts han med en kryptonit-kula.

Simpelt & effektivt.

Den scenen från JLA hade nästan alla hjältar fallit för. Men de konstiga är just i den scenen är att Superman lätt hade kunnat ducka kulan(för superman är snabbare än kulor).

Men hade båda vetat att man prick skulle slåss söndag klockan 9 mitt i öknen, så hade det inte spelat någon roll hur mycket Batman förbereder sig. 1 slag av superman hade krossat Batman, mosat honom totalt.

gohei
2014-05-10, 16:16
Så länge Batman inte tar någon gisslan eller på något sätt fixat så att oskyldiga dör till följd av att Batman dör så borde Superman inte ha några problem. Om nu Superman enbart hade i tankarna på att Batman ska dö så är det ju såklart mycket enklare; spräng hela jorden bara.

Okau
2014-05-10, 18:43
Thor bör vara överlägsen

Magnus N
2014-05-10, 18:51
Thor bör vara överlägsen

Mot ?

nitz
2014-05-10, 19:02
Den scenen från JLA hade nästan alla hjältar fallit för. Men de konstiga är just i den scenen är att Superman lätt hade kunnat ducka kulan(för superman är snabbare än kulor).

Men hade båda vetat att man prick skulle slåss söndag klockan 9 mitt i öknen, så hade det inte spelat någon roll hur mycket Batman förbereder sig. 1 slag av superman hade krossat Batman, mosat honom totalt.

Men generellt så sätter sig inte Batman i sånna situationer, han skall ju ändå vara en av världens smartaste människor så jag tror att om han hade fått en invit att dyka upp för en fist fight i öknen klockan 9 to the death så hade han stannat hemma :P.

Rolig trivia, Batman spöade Superman för ca 1 månad sen i serierna, detta var vad författaren hade att säga om saken när någon dubbelkollade med honom:

http://greg-pak.tumblr.com/post/81735318369/stupid-question-but-in-the-batman-superman-annual-did

Sen kan man dra argumentet att Superman uppmanade Batman att gå på hårt osv i det numret eftersom det var en turnering och inte gick på lika hårt själv, men still.

vvrab
2014-05-10, 19:49
Superman är nog mycket smartare än Batman. Dels är han en utomjording från en mycket mer avancerad ras, dels kan röra sig i otroliga hastigheter. Det betyder att hans hjärna måste processa information mångfald snabbare än Batman. Att Batman spöar honom sker ju bara för att tecknarna vill det. En korkad svag, femårig tjej utan krafter skulle kunna döda Superman om tecknarna ville det.

Herrcules
2014-05-10, 19:52
Men generellt så sätter sig inte Batman i sånna situationer, han skall ju ändå vara en av världens smartaste människor så jag tror att om han hade fått en invit att dyka upp för en fist fight i öknen klockan 9 to the death så hade han stannat hemma :P.

Rolig trivia, Batman spöade Superman för ca 1 månad sen i serierna, detta var vad författaren hade att säga om saken när någon dubbelkollade med honom:

http://greg-pak.tumblr.com/post/81735318369/stupid-question-but-in-the-batman-superman-annual-did

Sen kan man dra argumentet att Superman uppmanade Batman att gå på hårt osv i det numret eftersom det var en turnering och inte gick på lika hårt själv, men still.

Du har en poäng. :P

Håller alltså serien på än? kanske borde köpa alt. läsa på internet :D

XXXL
2014-05-10, 19:53
Superman är nog mycket smartare än Batman. Dels är han en utomjording från en mycket mer avancerad ras, dels kan röra sig i otroliga hastigheter. Det betyder att hans hjärna måste processa information mångfald snabbare än Batman. Att Batman spöar honom sker ju bara för att tecknarna vill det. En korkad svag, femårig tjej utan krafter skulle kunna döda Superman om tecknarna ville det.

Han skulle ju kunna göra typ såhär

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hQDmKl1HCaU#t=170

Rikard Jansson
2014-05-10, 20:08
Batman vinner för att superman är supertråkig.

agazza
2014-05-10, 20:18
Hur står sig Dr manhattan i dessa diskussioner? Grub?

Magnus N
2014-05-10, 20:31
Hur står sig Dr manhattan i dessa diskussioner? Grub?

ser inte hur Manhattan inte skulle vinna i de flesta/alla situationer, är inte jätteinsatt direkt men av vad jag läst så är det rätt ensidigt

agazza
2014-05-10, 20:35
ser inte hur Manhattan inte skulle vinna i de flesta/alla situationer, är inte jätteinsatt direkt men av vad jag läst så är det rätt ensidigt

Jo men manhattan verkar ju ha blivit överlistad förut ifall jag inte missminner mig

nitz
2014-05-10, 20:37
Du har en poäng. :P

Håller alltså serien på än? kanske borde köpa alt. läsa på internet :D

Det finns en hel del av tidningarna som trycks just nu som jag skulle kunna rekommendera.

Nja, Mr. Terrific (världens 3e smartaste i DCu) har jag för mig sa att batman var den näst smartaste på planten (förmodligen efter Luthor isf (hur väl det stämmer vet jag dock inte)).
Sedan är Batman Justice Leagues ledare samt taktiskt ansvarige.

Låt oss se över några exempel på sätt Batman vunnit på:
1. Syntetiserad kryptonit i lungorna. (Dark Knight Returns)
2. Kryptonitsten + många slag i ansiktet i deras fight i en turnering. (Superman/Batman Annual #1, som jag nämnde nyss.)
(Låt oss inte glömma bort att kryptonit påverkar Superman kraftigt i perioder).
3. Planerna Ra's snodde av Batman som byggde på att använda en form av röd kryptonit som Batman har skapat för att kunna stoppa Superman utan att döda honom.
(Tower of Babel)

Kan även tillägga att utan planering + gear + någon form kryptonit skulle Batman bli mosad på 3 sekunder.
Jag argumenterar inte för att Batman alltid vinner, utan bara att det inte är helt omöjligt.

Magnus N
2014-05-10, 20:56
Jo men manhattan verkar ju ha blivit överlistad förut ifall jag inte missminner mig

I princip alla i marvel/dc har väl någon gång blivit besegrad, men ser man bara hur jag hade satt oddsen hade de varit i manhattans favör rätt ordentligt som jag kan se det iaf

Herrcules
2014-05-10, 21:21
Det finns en hel del av tidningarna som trycks just nu som jag skulle kunna rekommendera.

Gärna! :)

nitz
2014-05-11, 17:51
Gärna! :)

Det kan vi ta vidare i den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6988433#post6988433
Så slipper vi gå för OT här :)

R Scarpa27
2014-05-11, 18:42
Aaah, påminner om det gamla goa liret "RoboCop Versus The Terminator." :d

oo jaeklar ja.....
det måste jag fixa, längesedan man lirade det. riktigt awesome .