Visa fullständig version : Swedish House Mafia - Friends Arena 2012
Jag räknar med att få se många fist-pumpadande med svettiga Kolozzeum t-shirts. :D
Trodde det bara var 15-18åringar som lyssnade på den där smörjan?
Vem ska se Steve Vai på Berns nu på söndag? Över
ser dom i köpenhamn på måndag, det var närmare
DJJOHANSSON
2012-11-22, 00:42
Såg dom la på tomorrowland ellä, jelly ellä?
D-Crawler
2012-11-22, 01:06
Lördagskonserten, kommer bli galet nice!
willtjam
2012-11-22, 01:16
Vill jag se nån snubbe trycka på play så sätter jag upp en spegel. Nej tack.
Lördag it is! Som man längtat :D
Lördag! Kan inte vänta mer nu känns det som!*drool*
Vill jag se nån snubbe trycka på play så sätter jag upp en spegel. Nej tack.
hahaha
Det är underligt hur de som lyssnar på rock/hårdrock/metal/whatever åt det hållet alltid ska snacka skit om house. Förr var det punk men det är tydligen inte lika coolt att hatea på längre, så då hatear man på EMD i allmänhet och house i synnerhet.
Vi som lyssnar på house däremot hatear inte. Det är inte så vi kör. Vi bara njuter.
http://cuethesound.com/wp-content/uploads/2012/04/swedish-house-mafia-coachella-2012-california-usa.jpeg
Kommer att bli awesome.
JackieBoy
2012-11-22, 08:18
Ni borde gå på det som börjar klockan 21 på den riktiga fotbollsstadion i Solna istället.
Det är underligt hur de som lyssnar på rock/hårdrock/metal/whatever åt det hållet alltid ska snacka skit om house. Förr var det punk men det är tydligen inte lika coolt att hatea på längre, så då hatear man på EMD i allmänhet och house i synnerhet.
Vi som lyssnar på house däremot hatear inte. Det är inte så vi kör. Vi bara njuter.
http://cuethesound.com/wp-content/uploads/2012/04/swedish-house-mafia-coachella-2012-california-usa.jpeg
Kommer att bli awesome.
Jag tycker också att det är underligt.
Housemusiken sågas totalt av dessa personer. Det är ingen tydligen ingen "riktig" musik, alla låtar är likadana, låtarna kan slängas ihop på 5 minuter av vem som helst osv... Men om någon skulle råka yttra sig negativt om deras musik, då jävlar!
Men man ska inte dra alla över en kam, många av dessa rock/hårdrock/metal/whatever personer har en bra syn på house :)
Fet bild också!
Kul att bo i solna känner jag bara.
Jävla muppar som kloggar igen vägarna, stationerna och som ser till att polisen häckar med sin jävla helikopter utanför mitt fönster hela natten!
Nåja. Kul att folk får se sina idoler i alla fall.
Ni borde gå på det som börjar klockan 21 på den riktiga fotbollsstadion i Solna istället.
Och se AIK få tokpisk av ett gäng knivbeväpnade gangsters på vespor*rolleyes*
Polaren ringde igår och erbjöd mig biljett. Tackade nej och väntar på riktig musik ist.
martikainen
2012-11-22, 09:08
På fredag! :)
Ikväll är det AIK - Napoli. Undrar hur stor del av Stockholms snutstyrka som finns i Solna idag.
Polaren ringde igår och erbjöd mig biljett. Tackade nej och väntar på riktig musik ist.
Haha. Napoli är inte tuffa idag. De har tom tackat ja till backning av Bajens småkillar...
Ikväll är det AIK - Napoli. Undrar hur stor del av Stockholms snutstyrka som finns i Solna idag.
Stor, 2 jätteevenemang på pytteliten bostadsyta.
Haha. Napoli är inte tuffa idag. De har tom tackat ja till backning av Bajens småkillar...
Det är samma stuk på dom så det är väl en trevlig matchning:d
Lycka till AIK!
Dum fråga, ska till STHLM för SHM på lördag.
Har Sportlife nån anläggning som är extra värd att besöka? Eller är likadana?
stolpskott
2012-11-22, 12:21
Är det då man ska passa på med ett rån på söder när polisstyrkan är upptagen i Solna?
Ni som gillar SHM, är det själva spelningarna/eventet som är det som är bra?
Tar man fram dem på spotify så är det ju ganska skralt med bra låtmatrial, enligt mig. Inget som jag skulle lyssna på i andra sammanhang.
Har lyssnat mycket (och gör fortfarande) på hardtrace och närliggande, gått på spelningar i skogen/industrilokaler osv, så är helt med på grejen att dra iväg och dansa framför en dj.
Samma grej med detta, fast "popifierat"?
Jag tycker också att det är underligt.
Housemusiken sågas totalt av dessa personer. Det är ingen tydligen ingen "riktig" musik, alla låtar är likadana, låtarna kan slängas ihop på 5 minuter av vem som helst osv... Men om någon skulle råka yttra sig negativt om deras musik, då jävlar!
Men man ska inte dra alla över en kam, många av dessa rock/hårdrock/metal/whatever personer har en bra syn på house :)
Fet bild också!
Kanske inte musiken i sig som sågas i detta fall (vad vet jag) men tycker en polare uttryckte sig ganska bra om SHM´s spelning ikväll.
"Nog för jag aldrig skulle betala för att se tre snubbar stå och låtsas DJ'a i några timmar (ja, alla deras konserter är helt förinspelade), men att stå där och låtsas DJ'a måste ju vara helt sjukt tråkigt och konstigt. SHM är fantastiska låtskrivare och gör deras magi i studio om du frågar mig... :)"
Sheogorath
2012-11-22, 13:49
Du kan va en riktig musik.
Kommer att bli awesome.
Dra inte in mig i det här. Jag haetar inte, jag ignorerar :d
Kul att bo i solna känner jag bara.
Jävla muppar som kloggar igen vägarna, stationerna och som ser till att polisen häckar med sin jävla helikopter utanför mitt fönster hela natten!
Nåja. Kul att folk får se sina idoler i alla fall.
Jag tänkte försöka fly Solna i tid så man slipper kaoset.
Tar man fram dem på spotify så är det ju ganska skralt med bra låtmatrial, enligt mig. Inget som jag skulle lyssna på i andra sammanhang.
Känns som att topplistan på Spotify är samma låt i olika remixer tyvärr.
Kanske inte musiken i sig som sågas i detta fall (vad vet jag) men tycker en polare uttryckte sig ganska bra om SHM´s spelning ikväll.
"Nog för jag aldrig skulle betala för att se tre snubbar stå och låtsas DJ'a i några timmar (ja, alla deras konserter är helt förinspelade), men att stå där och låtsas DJ'a måste ju vara helt sjukt tråkigt och konstigt. SHM är fantastiska låtskrivare och gör deras magi i studio om du frågar mig... :)"
Ja förinspelningar har blivit vanligt bland de stora artisterna, vilket är beklagligt. Som du skriver så är dom otroligt skickliga i studion, och då är det synd att ryktet dras ner något pga förinspelningarna.
Jag förstår om man av den anledningen väljer att inte gå dit.
Jag själv tycker att den underhållning spelningarna ger mig är lätt värt att betala biljettpriset för, house-nörd som man är... ;)
(Någon som vet hur deras set kommer se ut under helgen??)
Minimjölk
2012-11-22, 15:00
[At 21:00]
{Play}
Blip- beeep-beep- beeeep. beeeep, bep-beeeeep...
[Repeat until 00:00]
Sorry
Ni som gillar SHM, är det själva spelningarna/eventet som är det som är bra?
Har lyssnat mycket (och gör fortfarande) på hardtrace och närliggande, gått på spelningar i skogen/industrilokaler osv, så är helt med på grejen att dra iväg och dansa framför en dj.
De är grymma DJ's. De mixar riktigt bra, deras sets är insane. De vet verkligen vad det handlar om; att bara langa energi, glädje, extas.
Skogsstamp är inte alls samma sak. Det är lättare att trancea då, men det är inte samma eufori som vid stora spelningar.
De gör ett grymt bra set med sina egna och andra topplåtar, spelar upp det setet, det är en insane show under tiden, fett ljud, alla är glada, det är bara grymt bra.
Och de gör faktiskt saker på scen också, även om deras set såklart är färdigt (annars skulle det inte kunna synkas med saker som konfetti, fyrverkerier, annan pyroteknik, laser, mm.)
Du kan va en riktig musik.
+1
Har lite skum inställning till SHM. Dyrkar Axwell som en gud, gillar Ingrosso för hans talang och Dj-stil och Angello kan man liksom bara inte ogilla trots alla skandaler med förinspelade set och låtar gjorda på färdiga loopar (Knas). Men tillsammans har jag inte riktigt sett någon storhet i dem. Låtarna de har producerat under namnet SHM har inte varit något att skriva hem om, designen på alla deras grejor (flyers, T-shirts etc) är direkt vedervärdig och när det kommer till Dj'andet är jag av åsikten att fler kockar ger sämre soppa.
Nej, jag är helt klart positivt inställd till att de ska satsa på sina solo-projekt.
Ja förinspelningar har blivit vanligt bland de stora artisterna, vilket är beklagligt. Som du skriver så är dom otroligt skickliga i studion, och då är det synd att ryktet dras ner något pga förinspelningarna.
Jag förstår om man av den anledningen väljer att inte gå dit.
Jag själv tycker att den underhållning spelningarna ger mig är lätt värt att betala biljettpriset för, house-nörd som man är... ;)
De måste ha ett färdigt set för att göra en bra show. Det blir inte bra med ljus, pyroteknik, mm om de ska livemixa. Det gör inget, du vet ju inte vad som ska komma ändå och det kommer att vara insane! De är alla mkt duktiga DJs, till skillnad från ex Nicky Romero, Deadmau5, Avicii som mest är grymma producenter.
En vild gissning är att de kommer att droppa greyhound w/ antidote senare på kvällen ;)
Lite avis är jag allt på de som ska gå imorgon som dessutom får Style of Eye som för-dj!
yyfMzmi1vwM
{Play}
Sorry
Det är sånt här jag menar. What the actual fuck alltså. Varför sitter man som icke-emdfan och konstant rackar ner på musiken? Vad får man ut av det? Bevis för att "sin egen" (rockrelaterade) genre är den bästa, renaste?
Inte fan sitter vi som gillar EMD i era tradiga rocktrådar och säger "omg vad trumsolon låter dåligt, Bank-boff-boffboffboff-krashkrash boff bom bom krash, riktigt keff!"
Har lite skum inställning till SHM. Dyrkar Axwell som en gud, gillar Ingrosso för hans talang och Dj-stil och Angello kan man liksom bara inte ogilla trots alla skandaler med förinspelade set och låtar gjorda på färdiga loopar (Knas). Men tillsammans har jag inte riktigt sett någon storhet i dem. Låtarna de har producerat under namnet SHM har inte varit något att skriva hem om, designen på alla deras grejor (flyers, T-shirts etc) är direkt vedervärdig och när det kommer till Dj'andet är jag av åsikten att fler kockar ger sämre soppa.
Nej, jag är helt klart positivt inställd till att de ska satsa på sina solo-projekt.
Do you even loop SHM Essential mix 2010?
xvzgbeUqTmA
jag tror att anledningen till varför all denna press-play tendens som har kommit nu på sistone är att pyrotekniken, gasmaskinerna, eldarna och allting som tillhör framförandet kräver att det finns någon sorts "låtschema" som de kan gå efter, finns inget värre än scenattribut som inte är synkade med musiken.
alla tre har varit i den här branschen tillräckligt länge för att kunna mixa, scratcha osv med en ögonbindel för ögonen.
{Play}
Sorry
*facepalm*
Ni som skriver sånt här vet ju verkligen inte vad det handlar om.
De måste ha ett färdigt set för att göra en bra show. Det blir inte bra med ljus, pyroteknik, mm om de ska livemixa. Det gör inget, du vet ju inte vad som ska komma ändå och det kommer att vara insane!
spot on!
{Play}
Sorry
Du är så cool som lyssnar på riktig musik dude! Verkligen..
isterbuk
2012-11-22, 16:39
Fredag, VIP! Let's go!!
Shit vem visste att house-folk va så jävla lättstötta.
Mollestam
2012-11-22, 17:33
Tar tåget från Helsingborg till Solna på lördag, kommer bli så jävla fett.
Frågan är ju dock om det når upp till Bossens spelning den 28 juli i somras...
Shit vem visste att house-folk va så jävla lättstötta.
Ja, FUCKA inte med plinka-plinka musiken!
Men för att vara seriösa, SHM är ganska dåliga, som Avicii.
Men visst finns det go musik
Sheogorath
2012-11-22, 17:39
Ja, FUCKA inte med plinka-plinka musiken!
Men för att vara seriösa, SHM är ganska dåliga, som Avicii.
Men visst finns det go musik
Nu kommer jag låta så jävla hipster att jag vill spy på mig själv, men Avicii var bra innan han blev känd. Avicii 2008/2009 är kvalité. Sen kom nog pengadjävulen och satte tänderna i pöjken. :(
Ondskapelsen
2012-11-22, 17:40
Jag är inte hårdrockare, jag är musiker, och jag kan förstå att folk uppskattar House-musik. Det är en genre javisst.
Men det är totalt oförsvarbart att gå och "se" housemusik live tillsammans med tusentals andra. Jävla lämmeltåg.
Sheogorath
2012-11-22, 17:45
Jag är inte hårdrockare, jag är musiker, och jag kan förstå att folk uppskattar House-musik. Det är en genre javisst.
Men det är totalt oförsvarbart att gå och "se" housemusik live tillsammans med tusentals andra. Jävla lämmeltåg.
Man tar droger och dansar tillsammans. You have a problem brah?
Fredszky
2012-11-22, 18:01
har aldrig förstått storheten att en nisse står sådär ballt med ena hörluren på sne och upp med en hand åt folkmassan, samtidigt som han ser grymt upptagen ut att försäkra sig att "play"-knappen är intryckt. Jävla lämmeltåg.
Sheogorath
2012-11-22, 18:04
Jag har aldrig förstått.
Fixed.
HMS Laestander
2012-11-22, 19:55
har aldrig förstått storheten att en nisse står sådär ballt med ena hörluren på sne och upp med en hand åt folkmassan, samtidigt som han ser grymt upptagen ut att försäkra sig att "play"-knappen är intryckt. Jävla lämmeltåg.
DET ER JU JETEHEFTIGT HEHEHEHEHE
Nej. Förstår inte heller. Så extremt dödstråkig musik så det finns ju inte. Du hör en låt, sen har du hört alla. Såg också att typ 50% av låtarna de spelar är mixar från andra artister. Har det gått så långt så de inte ens kan kombinera själva längre?
DET ER JU JETEHEFTIGT HEHEHEHEHE
Nej. Förstår inte heller. Så extremt dödstråkig musik så det finns ju inte. Du hör en låt, sen har du hört alla. Såg också att typ 50% av låtarna de spelar är mixar från andra artister. Har det gått så långt så de inte ens kan kombinera själva längre?
Ni tillför ju inte tråden ett skit. Tänker inte ens börja argumentera emot era åsikter, tyck vad fan ni vill. Men besudla inte tråden med massa trams.
Ska till Friends Arena imorrn, ser fram emot det.
redbrigade
2012-11-22, 21:20
Nu kommer jag låta så jävla hipster att jag vill spy på mig själv, men Avicii var bra innan han blev känd. Avicii 2008/2009 är kvalité. Sen kom nog pengadjävulen och satte tänderna i pöjken. :(
Hahah har tänkt det samma, var ett par låtar i början som var riktigt bra. Var väl då han skiftade mellan Tim Berg och Avicii?
Det är dansmusik, det ska inte lyssnas på i ensamhet ;)
www.sr.se/p3 dom kör direkt :)
Fatalist
2012-11-22, 21:46
Tackade nej till en gratisbiljett (ståplats) på fredagsspelningen. Ångrar mig bittert nu. :D
Vafan, jag hade fel. dom körde inte live :/
Sheogorath
2012-11-22, 22:32
Hahah har tänkt det samma, var ett par låtar i början som var riktigt bra. Var väl då han skiftade mellan Tim Berg och Avicii?
Han har bara släppt någon enstaka låt som Tim Berg, allt annat som Avicii, inkl.- debuten. Allt efter Levels är ju dessvärre bara dynga. Trist hur det kunde bli sånt pajas av något som varit så bra och lovande. :(
Fråga angående det här med att trycka på play. Läste artikeln med Deadmau5 (?) i The rolling stone där det skrevs att alla bara trycker play för att kunna synka ljudet med pyroteknik m.m.
Hur kommer det sig att man inom alla andra genrer kan få ihop det utan att de sjunger playback?
HMS Laestander
2012-11-22, 23:10
Fråga angående det här med att trycka på play. Läste artikeln med Deadmau5 (?) i The rolling stone där det skrevs att alla bara trycker play för att kunna synka ljudet med pyroteknik m.m.
Hur kommer det sig att man inom alla andra genrer kan få ihop det utan att de sjunger playback?
Skulle anta att det beror på att på dessa sk "konserter" (kanske bättre benämnt ljusshower) så används ju inte musiken som huvudframträdandet, utan är en del av showen, varvid annan musik nyttjar just musiken och bygger runt den istället för att lägga på den.
Tricklew
2012-11-22, 23:40
{Play}
Sorry
Störtkul som så ofta Minimjölk, ännu roligare när folk trots din sorry fortfarande blir förbannade.
Förövrigt så älskar jag denna tråd. Morty din rackare, finns det något du inte gråter över? Zyzz, feminism, invandrare, bilister och fotgångare som inte respekterar cyklister etc, hoppas du dricker mycket vätska.
jolly7907
2012-11-23, 01:58
Det var mäktigt att se 35k människor stå och hoppa när SHM spelade. Blir spännande att se hur fredag och lördag ter sig, ska väll komma lite mer folk.
Fyfan för alla FB-uppdateringar och klipp med så dålig kvalité på ljud & bild att dom borde få böter.
Skulle anta att det beror på att på dessa sk "konserter" (kanske bättre benämnt ljusshower) så används ju inte musiken som huvudframträdandet, utan är en del av showen, varvid annan musik nyttjar just musiken och bygger runt den istället för att lägga på den.
Du har säkert rätt. Tycker bara hela konceptet blir töntigt, speciellt när folk säger hur bra dem var. Kommer bli mycket snack om vilken dag de lirade bäst.
Minns när jag var på summerburst att jag sa till alla mina polare att de lika gärna hade kunnat sätta in en CD och tryckt på play och jag hade inte märkt någon skillnad. De vet att det inte är riktigt min genre och var förstående men förklarade hur tråkigt det hade blivit för dem. På vägen hem tjatar de om vilken bra kick det var bla bla bla.
Ingen var gladare än jag när jag länkade artikeln i The Rolling Stones :)
Fyfan för alla FB-uppdateringar och klipp med så dålig kvalité på ljud & bild att dom borde få böter.
Ytterligare en tråkig grej med den här genren. De behöver knappt någon laser då hela publiken ändå står och filmar. När jag var på Bruce Springsteen i somras syntes knappt några mobiler alls medan man på SHM-filmer kan titta på spelningen i efterhand från åtminstone 25.000 olika vinklar.
Fishtank
2012-11-23, 02:49
Störtkul som så ofta Minimjölk, ännu roligare när folk trots din sorry fortfarande blir förbannade.
Förövrigt så älskar jag denna tråd. Morty din rackare, finns det något du inte gråter över? Zyzz, feminism, invandrare, bilister och fotgångare som inte respekterar cyklister etc, hoppas du dricker mycket vätska.
Öppnar tråden och ser den här posten och inser att jag måste läsa hela tråden.
Finns potential här.
Förövrigt.
Madison square set är fortfarande det bästa jag funnit på internet.
Helt underbart.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
anton2000
2012-11-23, 02:56
Kom nyss hem därifrån. Jag är hårdrockare men fick gratisbiljetter så wtf. Var dock rätt skoj. Men trodde faktiskt att det skulle vara lite mer röj. Men men.
Ajuste, vilka nördar som går på PRICK 21 och slutar prick 23. Inga rockstjärnefasoner där inte.
anton2000
2012-11-23, 03:30
Alltså det var helt sjukt. När konserten började var det i princip bara jag och en till på arenan som inte tog upp mobilen och filmade. Riktigt galet.
DJJOHANSSON
2012-11-23, 08:17
Iiiiii fatta hur bra som varr omgomg!!!
Mitt liv är fullbordat!!! #shm
Kan dö lycklig!!! Iiiii ooooh aaajh hajakakakvwve va bra shm shm shm va!!!!
ÅÅH KÄFTEN, dom som skrev detta. Jag kan se framför mig hur de sitter i sina stolar och knappt rör en fena under hela spelningen.
Figurenha
2012-11-23, 08:18
Ytterligare en tråkig grej med den här genren. De behöver knappt någon laser då hela publiken ändå står och filmar. När jag var på Bruce Springsteen i somras syntes knappt några mobiler alls medan man på SHM-filmer kan titta på spelningen i efterhand från åtminstone 25.000 olika vinklar.
Kan det ha något att göra med att det antagligen är lite åldersskillnad på dom som går på SHM och Bruce?
Kan det ha något att göra med att det antagligen är lite åldersskillnad på dom som går på SHM och Bruce?
Spot on, Bruce fansen betalar fortfarande sina räkningar via postgiro och funderar på om de ska skaffa sig en Ajphåne som arbetskollegan har :)
Du glömde "folk som inte trycker ur det sista ur yoghurtförpackningen" samt "kostrådgivare som konsekvent har fel i nästan allt". Gråter även över dem.
Nämen seriöst tradiga hårdrockare som hoppar in i en tråd om ett ämne som inte ens engagerar dem för att säga att de verkligen VERKLIGEN inte gillar housemusik, det är ingen skicklighet att vara DJ, att all musik låter likadant, att det är sjukt att vilja gå på sådan konsert, mm, mm trampar mig fan på tårna för att jag tycker att det är elakt. Det blir liksom inte ens kul när nån gör det för att trolla för det drunknar i de som är seriösa med dessa klagåmål.
Spot on, Bruce fansen betalar fortfarande sina räkningar via postgiro och funderar på om de ska skaffa sig en Ajphåne som arbetskollegan har :)
+1 :thumbup:
Minimjölk
2012-11-23, 09:18
Det är sånt här jag menar. What the actual fuck alltså. Varför sitter man som icke-emdfan och konstant rackar ner på musiken? Vad får man ut av det? Bevis för att "sin egen" (rockrelaterade) genre är den bästa, renaste?
Inte fan sitter vi som gillar EMD i era tradiga rocktrådar och säger "omg vad trumsolon låter dåligt, Bank-boff-boffboffboff-krashkrash boff bom bom krash, riktigt keff!"
*facepalm*
Ni som skriver sånt här vet ju verkligen inte vad det handlar om.
Du är så cool som lyssnar på riktig musik dude! Verkligen..
Tagga ner! Jag trodde det var uppenbart att jag skämtade. Trodde mitt sorry var tillräckligt tydligt men ni tolkade det kanske som att SHM skulle sampla Dilbas-Sorry som avslutningslåt för kvällen?
Jag gillar musik överlag och kan uppskatta vissa av SHMs alster men jag föredrar alla dagar i veckan att när jag går på en spelning/konsert så skall det framföras live. Därav min putslustiga kommentar om Press play!
Ni tycker inte själv att det hade varit roligare att få höra vad de kan leverera live som DJs?
Medan SHM-fansen inte är gamla nog för egna räkningar, har skaffat senast Ajphånen just för att kompisarna har det ;)
Eller så kanske man vill lyssna på musiken istället? Med Bruce vet man ju säkert att man kommer få höra ett helt nytt framförande varje spelning.;) Då kan man dessutom hitta bra mycket bättre videos uppe från spelningen.
Att spela in allt, som vissa gör nuförtiden (även på Brucekonserten till viss del märkte jag), känns oroväckande likt början på 90-talet då alla skulle köpa videokameror och filma allt från förlossningar till begravningar istället för att faktiskt vara med och ta del av det som hände. Man gör sig själv till en utomstående kameraman istället för att leva sig in i det som faktiskt pågår runt omkring en.
Jag tror att skillnaden ligger i att leva i ögonblicket och njuta av musiken kontra att spela in allt för att försäkra sig om att alla andra kan se hur roligt man hade... Kamerainspelning med dålig kamera verkar aldrig göras för egen skull (vem fan ser på den inspelningen ensam i efterhand) utan mest som ett sätt att lägga upp ögonblicket på fb eller andra sidor och få bekräftelse från andra över hur roligt man hade.
Medan SHM-fansen inte är gamla nog för egna räkningar, har skaffat senast Ajphånen just för att kompisarna har det ;)
Ja jag vet, försökte bara visa på hur löjligt det är att klanka ner på musik bara för att man inte förstår eller inte gillar den, så jag gjorde samma löjliga sak. Jag lyssnar själv mest på Hip Hop och rap och det är samma fenomen där, alla så kallade rockers och människor som lyssnar på "riktig" musik klagar då istället på att Hip Hop minsann bara är någon som läser "ord från ett papper" eller "pratar till datagjord musik" osv osv.. att alla kan göra detta och att det inte krävs någon talang.
Det roliga är att man hör väldigt sällan eller aldrig Hip hop människor eller House människor klaga på att hårdrock eller rock är något löjligt.
Make peace not war ;) höh höh
Har lyssnat uteslutande på edm senaste 10-15 åren och förstår inte alls varför SHM är stora, eller jo det gör jag, hej kommersiell radiomusik.
Extremt överreklamerade tillsammans med avicii.
Ja jag vet, försökte bara visa på hur löjligt det är att klanka ner på musik bara för att man inte förstår eller inte gillar den, så jag gjorde samma löjliga sak. Jag lyssnar själv mest på Hip Hop och rap och det är samma fenomen där, alla så kallade rockers och människor som lyssnar på "riktig" musik klagar då istället på att Hip Hop minsann bara är någon som läser "ord från ett papper" eller "pratar till datagjord musik" osv osv.. att alla kan göra detta och att det inte krävs någon talang.
Det roliga är att man hör väldigt sällan eller aldrig Hip hop människor eller House människor klaga på att hårdrock eller rock är något löjligt.
Finns sådana oxå tyvärr. Hip hop och House har iaf sluppit bli påhoppat på samma sätt som hårdrocken var i moralpanikens Sverige på 80-talet. Tror lite av "taggarna utåt"/"vi mot världen"-mentaliteten sitter kvar lite därifrån hos en del.
Kan förstå att folk attraheras av t.ex SHM igår även om jag inte skulle kalla det konsert utan en show eller fest.
Finns sådana oxå tyvärr. Hip hop och House har iaf sluppit bli påhoppat på samma sätt som hårdrocken var i moralpanikens Sverige på 80-talet. Tror lite av "taggarna utåt"/"vi mot världen"-mentaliteten sitter kvar lite därifrån hos en del.
Kan förstå att folk attraheras av t.ex SHM igår även om jag inte skulle kalla det konsert utan en show eller fest.
Hum, EDM hade det nog inte direkt lätt på 90-talet. Var det många riktade satsningar från polisen för att stoppa rockspelningar? Men såklart har du rätt i moralpanikandet och att det såklart har gjort så att rockarna är väldigt mkt taggarna utåt.
Det är verkligen mer fest än konsert, absolut. Arrangemanget skulle såklart bli bättre om de också hade den ståndpunkten. Det är trots allt för musiken man är där, de kör inte bara SHM-låtar utan en salig blandning med betoning på sin egen musik.
Hum, EDM hade det nog inte direkt lätt på 90-talet. Var det många riktade satsningar från polisen för att stoppa rockspelningar? Men såklart har du rätt i moralpanikandet och att det såklart har gjort så att rockarna är väldigt mkt taggarna utåt.
Det är verkligen mer fest än konsert, absolut. Arrangemanget skulle såklart bli bättre om de också hade den ståndpunkten. Det är trots allt för musiken man är där, de kör inte bara SHM-låtar utan en salig blandning med betoning på sin egen musik.
Nja, kanske inte polisen men däremot har väl politiker stoppat spelningar.
Alltså det var helt sjukt. När konserten började var det i princip bara jag och en till på arenan som inte tog upp mobilen och filmade. Riktigt galet.
Varför vill man göra så? Kvalitén blir ju urusel.
Varför vill man göra så? Kvalitén blir ju urusel.
Jag vet inte! Men minst 70-80% gjorde det. Antagligen relaterat till instagram.
#SHM #House #Dance #Trance #Fest #fekke #GEALLT #WOOHOO #Friendsarena #penis #hashtags #jagärnån #pleaserespond
HMS Laestander
2012-11-23, 13:04
Okej. You hit the spot. Jag lyssnar till 95% på Metal om jag får valet själv. Varför? För att det är den bästa, mest stimulerande musiken för mig.
På mina andra 5% som jag lyssnar på blir en hel del Foo Fighters, Band of Horses, Arctic Monkeys, osvosvosv.
Däremot har jag inte några problem med hiphop när det är just hiphop. Alla dessa radioartister som är på låtsas och sjunger om bitches n hoes... de är fan inte hiphop utan snarare frukten av pengakåthet och brist på självrespekt.
Däremot ska jag kanske också påpeka att man genom åren fått en del flak för den musikstil man föredrar, av just folk som lyssnar på säg SHM, hiphop, rnb och annan liknande dynga. Så det är inte direkt rent hus på båda sidor.
För övrigt, denna tråd... *popcorn*
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=192163
Ihihihih.
Jag vet inte! Men minst 70-80% gjorde det. Antagligen relaterat till instagram.
#SHM #House #Dance #Trance #Fest #fekke #GEALLT #WOOHOO #Friendsarena #penis #hashtags #jagärnån #pleaserespond
hahaha :D
Ni som var där igår, fick ni stå länge i kö?
anton2000
2012-11-23, 14:24
Ni som var där igår, fick ni stå länge i kö?
Ne inte in men ut. Det tog typ 1,5h att hämta ut jackan. Det var minst sagt sjukt packat och vissa fick panik pga trängseln. Det blev även lite slagsmål.
Ne inte in men ut. Det tog typ 1,5h att hämta ut jackan. Det var minst sagt sjukt packat och vissa fick panik pga trängseln. Det blev även lite slagsmål.
Galet. Var du där redan när det öppnade 18:00? hur länge fick du vänta? Fick man ha alkohol på dansgolvet? Var det långa köer när man skulle handla något?
anton2000
2012-11-23, 15:24
Galet. Var du där redan när det öppnade 18:00? hur länge fick du vänta? Fick man ha alkohol på dansgolvet? Var det långa köer när man skulle handla något?
Ne, drog dit lite efter 20. Så ingen väntan då i princip. 3.5or på vanliga och drinkar/starköl på VIP-stället var det. Sen finns det områden vid läktarna där man kan köpa öl. Men man får inte ta med någonting ut därifrån, inte ens vatten. Så det var många som köpte massa bärs och sen upptäckte att man inte fick ta ut drickan till dansgolvet, lite drygt.
Sett åtskilliga som lyssnar på house hatea just på SHM. De är less på att fjortisar snott "deras" schanger och popifierat den.
Lyssnar inte själv på trance, men antar att det är lite samma som med nu-metallen under 90-talet. Typ Linkin Park etc var ofta allmänt hatade bland sk riktiga metallfans.
Sett åtskilliga som lyssnar på house hatea just på SHM. De är less på att fjortisar snott "deras" schanger och popifierat den.
Lyssnar inte själv på trance, men antar att det är lite samma som med nu-metallen under 90-talet. Typ Linkin Park etc var ofta allmänt hatade bland sk riktiga metallfans.
Typ så jag känner. En massa småungar som tror att avicii och shm är vääärldens största djs. Ett stort skämt. Går inte ens att lita på the dj list längre eftersom alla snorisar röstat fram sina kommersiella radioartister.
Vad hände med trance energy? Det heter bara energy nu och Sensation är sabbat med "en drink i ena handen och pumpa i luften med andra-folket" som är där för att dricka och ragga.
Var där 18:00, köade typ 75 minuter in och 90 minuter ut. Mkt dåligt arrangemang. Alldeles för tight med folk.
Fastback
2012-11-23, 20:12
Ingen som råkar ha två ståplatsbiljetter över för morgondagens spelning eller? :D
SATAN vad hårt dom öppnade. Trodde jag verkligen inte. Massa härliga ID's lirade dom iaf. Riktigt mäktig känsla att va där.
BAi9RenKI-c
Video som går att beskåda i full HD, har inte orkat kolla igenom den än men lär väl antagligen göra det.
Polarn som va både torsdag och fredag sa att dom inte lira samma set så det var väl rätt kul att höra att det inte är exakt samma set 3 dagar i rad. Kan tänka mig sinnessjukt ös idag också då det är sista.
ID, vad står det för egentligen? Vet att det är låtar utan namn men vad står ID för? Ska gå ikväll, fan va gött det ska bli.. Otto Knows som förband är ju inte fy skam direkt :D
Sheogorath
2012-11-24, 12:17
ID, vad står det för egentligen? Vet att det är låtar utan namn men vad står ID för? Ska gå ikväll, fan va gött det ska bli.. Otto Knows som förband är ju inte fy skam direkt :D
Identity? Det är inte nödvändigtvis låtar utan namn utan mer "för skrivande person okänd låt". Ungefär som "UFO". Det kan ju vara en väderbalong men är "unidentified" för betraktaren. ;)
Bästa ID låten under kvällen, helt SICK
xg-7XetqJUo
Phil Heath
2012-11-24, 13:50
Riktigt tung al3ks!
Ja, radiomusik lika plastig som som vanlig. Att alla står och filmar istället för att dansa säger allt. Dansa är inte en näve i luften och en drink i andra woop woop.
Det måste vara jobbigt att hata all mainstream musik och att ha en helt egen smak där endast okända artister som inte hunnit blivit kända/är för dåliga för att bli "mainstream" kvalar in.
Känd musik = mainstream = många gillar = dålig? Förstår inte..
Rent logiskt borde mainstream musik vara den "bättre" eftersom fler folk gillar den?
Tricklew
2012-11-24, 19:28
Marknadsföring är rätt så betydande för hur det går till pelle. Sedan brukar de ha en del åsikter vilket leder till att dansare som ser bra ut mimar och dansar till musik de inte har lagt ett uns av kreativitet i.
phone
Iiiiii fatta hur bra som varr omgomg!!!
Mitt liv är fullbordat!!! #shm
Kan dö lycklig!!! Iiiii ooooh aaajh hajakakakvwve va bra shm shm shm va!!!!
ÅÅH KÄFTEN, dom som skrev detta. Jag kan se framför mig hur de sitter i sina stolar och knappt rör en fena under hela spelningen.
Ja fyfan, dansar de inte har de INGEN rätt att bli lyckliga/glada över en spelning. USCH!
Fredszky
2012-11-24, 19:36
Rent logiskt borde mainstream musik vara den "bättre" eftersom fler folk gillar den?
går helt hand i hand med att de flesta folk är idioter.
Marknadsföring är rätt så betydande för hur det går till pelle. Sedan brukar de ha en del åsikter vilket leder till att dansare som ser bra ut mimar och dansar till musik de inte har lagt ett uns av kreativitet i.
phone
Så du menar att anledningen till att all cool musik som inte är känd är just okänd på grund av marknadsföring? Då borde väl alla försöka marknadsföra sig lite bättre och bli "mainstream" och tjäna lite pengar istället för att harva underground och spela för hippies :) För om all bra musik skulle bli "mainstream" så skulle ju "mainstream" inte vara lika ocoolt längre? no? =)
För det känns som att så fort musik blir känd och artisterna börjar tjäna pengar, så blir den automatiskt mindre cool och bra, eftersom alla fjortisar och okunniga svennar då börjar lyssna på den coola musiken som hippiesarna tidigare fick ha för sig själva;)
isterbuk
2012-11-24, 22:13
Var helt magiskt igår, så glad idag! :)
Vettefan om jag gillade det så mycket alltså, var där ikväll, inte så imponerad, då gillade jag Avicii bättre faktiskt och David Tort som förband var också sjukt bra..
De spelade alldeles för mycket nytt som man inte kände igen idag, känns lite trist, man går inte på en så stor konsert för att höra nya låtar, iaf inte jag? Man vill ju liksom kunna beatet och texten så man kan köra lite sing-along liksom!
Den som klagade på att man inte kan dansa, nej det är klart ingen dansar när det inte finns någon plats att dansa på? Det var ju inte direkt så att man hade en yta runtomkring sig som var fri utan man stod ju i princip på varandra hela konserten, klart man inte dansar då så får man väl hoppa o flyga runt med armarna istället för att dansa.
over and out!
bear.flowertwig
2012-11-25, 12:25
går helt hand i hand med att de flesta folk är idioter.
:d ..
Ska bli så skönt att slippa den här smörjan.
Vettefan om jag gillade det så mycket alltså, var där ikväll, inte så imponerad, då gillade jag Avicii bättre faktiskt och David Tort som förband var också sjukt bra..
De spelade alldeles för mycket nytt som man inte kände igen idag, känns lite trist, man går inte på en så stor konsert för att höra nya låtar, iaf inte jag? Man vill ju liksom kunna beatet och texten så man kan köra lite sing-along liksom!
!
Jag förstår inte hur du kan tycka att Avicii's spelning var bättre? Sjukt tråkig grabb som bara lira egna låtar och David Guetta i princip. Här har du setlisten (http://www.1001tracklists.com/tracklist/11288_avicii-at-globen-arena-stockholm-sweden-2012-03-02.html)så förstår du vad jag menar. Totalt värdelöst även om det finns några guldklimpar.
Avicii/Guetta house är ju sjukt lam. Nu säger jag inte att alla SHM's låtar är okomersiella osv. men dom lirade iaf lite hårt och udda. Typ ID't jag länka för ett par inlägg sen eller Here We Go med Swanky och Hard Rock Sofa.
Fick du inte nog med sing-a-long på typ DYWC, Save The World, Sweet Disposition, Teenage Crime, Calling, In My Mind, Antidote osv?
Ljud och ljus var 10x bättre nu än Avicii i Globen.
Det jag gillar med SHM är ju, brukar vara Ingrosso som ligger bakom, de mashups och så de spelar. Dom gör jävligt mycket. Nåt Avicii inte hade mycket utav i Globen.
Så nej, köper inte att Avicii skulle va bättre än SHM, även om det är klart du får tycka det :)
Phil Heath
2012-11-25, 15:22
Avicii är inte ens en bra DJ. Tråkiga set och ingen energi. Han bara står och pumpar med högerhanden litegrann. Grym producent men ingen vidare dj. SHM däremot har båda delarna.
Jag förstår inte hur du kan tycka att Avicii's spelning var bättre? Sjukt tråkig grabb som bara lira egna låtar och David Guetta i princip. Här har du setlisten (http://www.1001tracklists.com/tracklist/11288_avicii-at-globen-arena-stockholm-sweden-2012-03-02.html)så förstår du vad jag menar. Totalt värdelöst även om det finns några guldklimpar.
Avicii/Guetta house är ju sjukt lam. Nu säger jag inte att alla SHM's låtar är okomersiella osv. men dom lirade iaf lite hårt och udda. Typ ID't jag länka för ett par inlägg sen eller Here We Go med Swanky och Hard Rock Sofa.
Fick du inte nog med sing-a-long på typ DYWC, Save The World, Sweet Disposition, Teenage Crime, Calling, In My Mind, Antidote osv?
Det jag gillar med SHM är ju, brukar vara Ingrosso som ligger bakom, de mashups och så de spelar. Dom gör jävligt mycket. Nåt Avicii inte hade mycket utav i Globen.
Så nej, köper inte att Avicii skulle va bättre än SHM, även om det är klart du får tycka det :)
Jaa visst lirade de hårt och sådär, vet inte. kanske hade för mycket förväntningar på det så man vart besviken liksom.. Ljudet var likvärdigt med globen tyckte jag men ljuset var definitivt bättre på SHM.
Mollestam
2012-11-25, 19:37
Gårdagens spelning var helt sjuk. Lyckades ta oss in i främsta "zonen" redan innan Otto Knows, och saaaatan vilket tryck det blev där, inte många som inte dansade faktiskt.
Det måste vara jobbigt att hata all mainstream musik och att ha en helt egen smak där endast okända artister som inte hunnit blivit kända/är för dåliga för att bli "mainstream" kvalar in.
Känd musik = mainstream = många gillar = dålig? Förstår inte..
Utöver det Tricklew sade har de flesta ingen musiksmak utan lyssnar på vad som spelas på radio och söker inte upp egen musik. Då blir det att de gillar dussinmusik som SHM.
Avicii levererar mkt feta sets ibland han med (http://www.1001tracklists.com/tracklist/9369_avicii-at-pier-94-new-york-united-states-2011-12-31.html) även om jag till stort håller med dig.
Avicii levererar mkt feta sets ibland han med (http://www.1001tracklists.com/tracklist/9369_avicii-at-pier-94-new-york-united-states-2011-12-31.html) även om jag till stort håller med dig.
Det där va ju typ identiskt med det setet han lira i Globen :d
Den som klagade på att man inte kan dansa, nej det är klart ingen dansar när det inte finns någon plats att dansa på? Det var ju inte direkt så att man hade en yta runtomkring sig som var fri utan man stod ju i princip på varandra hela konserten, klart man inte dansar då så får man väl hoppa o flyga runt med armarna istället för att dansa.
over and out!
Vill jag höra alla låtar som spelats senaste 6månaderna så går jag till en krog eller sätter på en spotify lista hemma. Det som gör ett bra DJ set för mig iaf är bra mashups och gärna nya releaser (hörde iofs inga nya från SHM i fredags). Men tyckte det var riktigt bra, jag var inte alls imponerad av Aviici. Det blev inget drag pga att han inte "ryckte" med alla som SHM lyckas med.
Vill jag höra alla låtar som spelats senaste 6månaderna så går jag till en krog eller sätter på en spotify lista hemma. Det som gör ett bra DJ set för mig iaf är bra mashups och gärna nya releaser (hörde iofs inga nya från SHM i fredags). Men tyckte det var riktigt bra, jag var inte alls imponerad av Aviici. Det blev inget drag pga att han inte "ryckte" med alla som SHM lyckas med.
Det va ju typ 4 ID's i SHM's set? :)
rememberence
2012-11-25, 20:34
http://www.1001tracklists.com/tracklist/20612_swedish-house-mafia-at-friends-arena-stockholm-day-3-sweden-2012-11-24.html
Utöver det Tricklew sade har de flesta ingen musiksmak utan lyssnar på vad som spelas på radio och söker inte upp egen musik. Då blir det att de gillar dussinmusik som SHM.
Läs det jag skrev i nästa inlägg
Läs det jag skrev i nästa inlägg
Min kommentar gäller även för det inlägget.
Jag slutar inte lyssna på musiken jag lyssnar på om den skulle spelas oftare. Faktum är att en del av den musik jag lyssnar på nu har spelats oftare, dock inte på senare tid. T ex Tubular Bells, Oxygene, m.fl.
De som inte är intresserade av musik lyssnar på vad som spelas på radio och inneställen (som också spelar populärradiomusik) istället för att söka upp musik själva. För dem är musik ingen stor del av livet och de är mer ute efter upplevelsen på en klubb/koncert/liknande. Därför är deras musiksmak inte mer raffinerad än t ex SHM.
Fint så, bara man inte försöker få det till att man faktiskt tycker att musiken är så fantastisk... för det är den inte.
Det va ju typ 4 ID's i SHM's set? :)
IDs betyder inte att dom är okända iofs, dom flesta IDs spelat flitigt på podcasts osv. Behöver inte ens betyda att dom inte har ett namn kan bara vara personen som skrivit set listan som inte vet vad den heter.
IDs betyder inte att dom är okända iofs, dom flesta IDs spelat flitigt på podcasts osv. Behöver inte ens betyda att dom inte har ett namn kan bara vara personen som skrivit set listan som inte vet vad den heter.
Jadu, dom 4-5 ID'na som spelades har jag aldrig hört iaf å då är jag relativt uppdaterad inom genren vågar jag påstå. Å det har inget att göra med setlisten att göra. Men mycket möjligt att dom kanske har lirats på nån pod under senaste månaden.
rememberence
2012-11-25, 22:18
Jadu, dom 4-5 ID'na som spelades har jag aldrig hört iaf å då är jag relativt uppdaterad inom genren vågar jag påstå.
Tittar du på länken jag postade ovan så ser du att i princip alla utom en låt är ID'ad :)
anton2000
2012-11-25, 23:10
Min kommentar gäller även för det inlägget.
Jag slutar inte lyssna på musiken jag lyssnar på om den skulle spelas oftare. Faktum är att en del av den musik jag lyssnar på nu har spelats oftare, dock inte på senare tid. T ex Tubular Bells, Oxygene, m.fl.
De som inte är intresserade av musik lyssnar på vad som spelas på radio och inneställen (som också spelar populärradiomusik) istället för att söka upp musik själva. För dem är musik ingen stor del av livet och de är mer ute efter upplevelsen på en klubb/koncert/liknande. Därför är deras musiksmak inte mer raffinerad än t ex SHM.
Fint så, bara man inte försöker få det till att man faktiskt tycker att musiken är så fantastisk... för det är den inte.
Jo. Valid point. Sen är det ju rätt mycket meck med att lyssna på musik som inte spelas på radio. Det tar tid att hitta den, kanske inte finns på spotify/TBP. Dessutom så tar ju många skivor 20-10000 lyssningar innan man verkligen börjar uppskatta ett album. Vem har tid med det liksom?
Så det kan ju vara nice att käka en slafsig kebabrulle ibland istället för en 7-rätters på gondolen. Så att säga.
Frågan är ju dock om det når upp till Bossens spelning den 28 juli i somras...
Var bara tvungen att flika in här, men ingen spelning når upp till den *cupid*
om några timmer i Köpenhamn så smäller det JJAAAAADDDDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
vicarious
2012-11-26, 16:25
Vilket jävla spam det har varit om SHM senaste dagarna. IG, FB osv.
xg-7XetqJUo
Gåshud! *cupid* Var där under fredagen, också en alldeles förjävla bra spelning. Mäktigt när 40.000 pers tar över och sjunger "Don't you worry child". Ett deformerat skelett efter all dans var givet :D
rememberence
2012-11-26, 22:27
xg-7XetqJUo
Antar att ni vill veta vad låten heter: Dimitri Vegas & Like Mike - Wakanda
Acapella från derb - africa, en i övrigt sjukt bra låt.
8ksI59ljrAs
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.