Visa fullständig version : Era tvångssyndrom
Captainwide
2012-11-20, 22:23
Tyckte det kunde vara intressant att se vad folk har för konstigheter på G :D
Med tvångssyndrom menas inte att träna eller något liknande utan mer isåfall att fjärrkontroller måste ligga på ett speciellt sätt (exempelvis uppradade breved varandra etc etc.
Mina syndrom är att jag måste alltid har ljudnivån på tvn och radion jämn, dvs 20 eller 25 eller 30 osv.
Jag måste även varje gång jag ska köra marklyft eller knäböj eller liknande tunga set hoppa 2 - 3 gånger som en boxare gör när han ska börja en rond.(dåligt förklarat men visst)
I bestickslådan måste alla besticken ligga åt samma håll.
Jag har näst intill en omedvetet inbyggs motorrik som gör att jag måste gå diagonalt i exempelvis stenplattor och eller liknande.
Skriv på :D
Captainwide
2012-11-20, 22:24
Märkte en del små fel i min text men jajaja det är som det är när det inte blev som det skulle :)
Jag måste öppna och stänga en tråd 7 gånger innan jag skriver i den.
Spartansk
2012-11-20, 22:27
Det går i perioder. Just nu måste jag kolla igenom titlarna på alla nystartade trådar på kolo och kolla alla nya statusuppdateringar på Facebook.
Latissimus Dorsi
2012-11-20, 22:31
Tyckte det kunde vara intressant att se vad folk har för konstigheter på G :D
Med tvångssyndrom menas inte att träna eller något liknande utan mer isåfall att fjärrkontroller måste ligga på ett speciellt sätt (exempelvis uppradade breved varandra etc etc.
Mina syndrom är att jag måste alltid har ljudnivån på tvn och radion jämn, dvs 20 eller 25 eller 30 osv.
Jag måste även varje gång jag ska köra marklyft eller knäböj eller liknande tunga set hoppa 2 - 3 gånger som en boxare gör när han ska börja en rond.(dåligt förklarat men visst)
I bestickslådan måste alla besticken ligga åt samma håll.
Jag har näst intill en omedvetet inbyggs motorrik som gör att jag måste gå diagonalt i exempelvis stenplattor och eller liknande.
Skriv på :D
ja ja ja!
Samma här går typ diagnoalt, om det är en platta måste jag gå över hörnen svårt att förklara :D
Jag måste ha 5 varv toapapper runt handen( inte på mig hela tiden utan när man varit på toaletten), kan inte ta första bettet på ett äpple, banan måste skivas, kan inte äta clementin om inte allt det vita är borta, har en klyfta gått sönder kan jag inte äta den alls/ slänger hela clementinen. Massa småtrams jag har för mig
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Spartansk
2012-11-20, 22:37
Skrattade högt.
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/25482404.jpg
Spartansk
2012-11-20, 22:43
Nu har jag kommit på ett till, jag måste pilla med Plackers tills det gör ont i tandköttet.
Måste skita kl 11 varje dag.
Kolla dörren, spisen, handbromsen flera gånger. Ibland får jag tom köra tillbaka till studion för att kolla så spisen är avstängd om jag är det minsta osäker.
Kan nämna att en gång körde jag ifrån en kastrull och kom tillbaka till en rökfylld studio som tog en månad att bli luktfri.
You made my day
Birkharju
2012-11-20, 22:54
varje gång jag spelar FPS spel måste jag ladda om bössan trots 28/30 skott kvar. det betalar sig en del gånger *gah!*
gustafffsson
2012-11-20, 22:58
Torkar alltid mina händer mot tröjan/armarna innan jag börjar ett set, har inte handsvett eller nåt men måste ändå göra det annars känns det jätte fel.inget negativt med de dock då ja taggar upp mig själv och tömmer huvudet på allt annat :)
Har det vanliga att vissa saker jag gör måste sluta med jämna nummer. Men ibland drar jag något udda bara för att jävlas med mig själv.
T.ex. något som alltid är på jämnt nummer är ljudnivån på mp3 spelaren.
Eldhroka
2012-11-21, 00:04
Dont get me started......
Spartansk
2012-11-21, 00:24
Dont get me started......
Om du ser en snigg killen moste du ge till honom stor piskrapp hehehe :P?
BelowAverage
2012-11-21, 00:28
#måste #skita #före #träning
Tack Axon!
Ristretto
2012-11-21, 00:30
Om jag ser bajsfläckar i toan måste jag kissa bort dem.
Enda jag kan komma på är pengar, klarar inte av att ha oordning på sedlar, alla skall vara vända rätt och sen valörordning, får jag tillbaks pengar huller om buller så står jag vid kassan och lägger dom rätt innan dessa placeras rätt i plånboken.
Har extremt svårt att ha under 2K i plånboken också
Går jag ut med hunden och "vet" att jag bara skall ta en kortpromenad genom skogen så tar jag med mig en 500ing i fickan bara för att
Den sista håller jag på att arbeta på just nu.
Enda jag kan komma på är pengar, klarar inte av att ha oordning på sedlar, alla skall vara vända rätt och sen valörordning, får jag tillbaks pengar huller om buller så står jag vid kassan och lägger dom rätt innan dessa placeras rätt i plånboken.
Har extremt svårt att ha under 2K i plånboken också
Går jag ut med hunden och "vet" att jag bara skall ta en kortpromenad genom skogen så tar jag med mig en 500ing i fickan bara för att
Den sista håller jag på att arbeta på just nu.
Kort? Har du banken i din madrass också? oldschool :cool:
Själv brukar jag bli ganska nojjig när jag ska resa bort, kollar alla sladdar, kranar och känner så att dörren är låst sjukligt många gånger. Detta händer oftast när jag är försenad och stressad. Har läst att allvarligt tvångsbeteende kan uppstå efter att en person varit extremt stressad under en längre period så man får väl passa sig ;-)
Går i mönster (t.ex. varannan ruta på trottarer i stan, jämna eller ojämna steg på olikfärgade asfaltsytor m.m).
Räknar bokstäver i ord, räknar ord i meningar. Försöker få ihop dem till trevliga tal.
Räknar saker i största allmänhet. Pelare, träd, knappar. Det mesta...
Letar mönster i saker. Vissa tapeter kan göra mig upprörd om de är avskurna på fel plats.
Brukar oftast yttra sig när hjärnan inte är upptagen.
Just det: lägger tillbaka vikterna i någorlunda ordning mellan seten, när småskolan har varit på plats och spridit ut dem huller om buller. Alla måste hitta sin jämnviktiga kamrat.
Fan va störda ni är. :D *hug*
Brukar få små tvångssyndrom som är helt ologiska som kan hålla i sig ett tag, tar slut sen kommer nya. Det senaste är jätteskumt, jag har glasögon när jag chillar/läser/dator etc. och ibland känns det som om dom sitter fel och istället för att bara rätta till lite måste jag ta av mig skiten och liksom hålla dom över huvudet som apan i lejonkungen håller Simba - över det högsta objektet i min synvinkel för att sedan ta på mig dom igen. Det håller nog i sig ett tag till, känner hur det börjar mattas av dock woho :D
Något som hållit i sig ett bra tag dock är att jag måste högerklocka på varje sida jag är inne på så den där vita rutan kommer upp för att sedan vänsterklicka bort den igen :confused:
Shit jag är konstig
Kan inte skita någon annanstans än hemma. Med ETT undantag- Om jag är utomlands så går det an.
Och en ganska sjuk som jag hatar sedan länge.
Om jag spelar ett spel, FPS, MMO, vad som helst, så MÅSTE jag nudda väggen eller kullen åt höger om jag råkat springa på den vänstra. Annars blir det typ en tyngd i högra delen av skallen som aldrig släpper.
Är jag ett psykfall?
Kom på en till; Brukar slå ihop tänderna för varje lyktstolpe som man passerar i bilen, men bara i bilen, inte i buss och andra färdmedel.
Måste skvätta vatten på kranar, om det är tvållödder eller liknande på dem. Samma med handhållna duschmunstycken; inget lödder!
Latissimus Dorsi
2012-11-21, 07:56
Kan inte skita någon annanstans än hemma. Med ETT undantag- Om jag är utomlands så går det an.
Och en ganska sjuk som jag hatar sedan länge.
Om jag spelar ett spel, FPS, MMO, vad som helst, så MÅSTE jag nudda väggen eller kullen åt höger om jag råkat springa på den vänstra. Annars blir det typ en tyngd i högra delen av skallen som aldrig släpper.
Är jag ett psykfall?
Kom på en till; Brukar slå ihop tänderna för varje lyktstolpe som man passerar i bilen, men bara i bilen, inte i buss och andra färdmedel.
Vad i helvete har samma som den sista fast att jag måste blunda snabbt
Letar mönster i saker. Vissa tapeter kan göra mig upprörd om de är avskurna på fel plats.
http://themetapicture.com/19-things-that-will-drive-your-ocd-self-insane/
Eldhroka
2012-11-21, 08:40
Psyket nästa.
Raschmus
2012-11-21, 08:47
Hahaha
Raschmus
2012-11-21, 09:02
Dubbelpost
Ristretto
2012-11-21, 09:03
skrattade högt.
+1
ARMSTARK
2012-11-21, 09:07
Jag stör mig på saker som inte ser färdiga ut. Nån granne som håller på å bygga ett staket tex och sen stannar bygget av i 2 år, nästan så jag smyger dit och gör klart det på natten.
Jag tappar fokus om jag "tvingas" lyfta med olika vikter på var sida om stången (även om det är samma vikt).
T.ex om jag har lastat på en gul 15kg-vikt av märket casall på ena sidan så måste jag leta igenom hela gymmet efter en annan 15kg casall-vikt. Det funkar inte med en 15kg alex-vikt. *facepalm*
Symmetri *cupid*
Jag har tusentals andra liknande idéer för mig, men det tar vi en annan gång. Jag älskar att ha rutin på saker och ting och tappar lätt fokus om saker stör mina dagliga rutiner. Jag kan därför uppfattas som väldigt tankspridd och glömsk.
En sak till som nog kan klassas som ett tvångsbetéende är att varje morgon när jag vaknar så är det första jag gör att gå på toaletten för att göra "nummer två". Problemet är bara att jag vet med mig att jag aldrig kan göra "nummer två" förrän jag har varit uppe i någon timme. Så det blir bara att jag sitter där en stund och kollar kolo och facebook på mobilen innan jag fortskrider med min vardag.
Kan inte komma på något. *jorgen*
Ristretto
2012-11-21, 09:31
T.ex om jag har lastat på en gul 15kg-vikt av märket casall på ena sidan så måste jag leta igenom hela gymmet efter en annan 15kg casall-vikt. Det funkar inte med en 15kg alex-vikt. *facepalm*
Så måste jag också göra, viktskivorna måste också vara vridna åt rätt håll (texten inåt om det är gamla Eleiko-gummivikter och platta sidan utåt om det är gamla Eleiko-järnvikter). Det har blivit mycket lättare nu när gymmet i princip rensat ut alla gamla skivor till förmån för Eleikos OL-vikter.
ARMSTARK
2012-11-21, 09:32
Jag tappar fokus om jag "tvingas" lyfta med olika vikter på var sida om stången (även om det är samma vikt).
Symmetri *cupid*
Jag har tusentals andra liknande idéer för mig, men det tar vi en annan gång. Jag älskar att ha rutin på saker och ting och tappar lätt fokus om saker stör mina dagliga rutiner. Jag kan därför uppfattas som väldigt tankspridd och glömsk.
En sak till som nog kan klassas som ett tvångsbetéende är att varje morgon när jag vaknar så är det första jag gör att gå på toaletten för att göra "nummer två". Problemet är bara att jag vet med mig att jag aldrig kan göra "nummer två" förrän jag har varit uppe i någon timme. Så det blir bara att jag sitter där en stund och kollar kolo och facebook på mobilen innan jag fortskrider med min vardag.
Det hade jag svårt med förut, nu tvingar jag mig själv i terapisyfte att blanda vilt, kan bli en tia på ena sidan och två femmor på andra. Wild and crazy känner jag mig då! :d
King Grub
2012-11-21, 09:40
Inget speciellt. Jag kollar spisen och dörren innan jag går och lägger mig, men det räcker med en gång.
extra kakao
2012-11-21, 10:06
Fippla med benen under bänkpress =/
eternallord
2012-11-21, 10:08
går i mönster (t.ex. Varannan ruta på trottarer i stan, jämna eller ojämna steg på olikfärgade asfaltsytor m.m).
Räknar bokstäver i ord, räknar ord i meningar. Försöker få ihop dem till trevliga tal.
Räknar saker i största allmänhet. Pelare, träd, knappar. Det mesta...
Brukar oftast yttra sig när hjärnan inte är upptagen.
+1
Captainwide
2012-11-21, 10:22
Likadant för mig med samma vikter på varje sida och löddret på vattenkranar.
Som -Armstark- sa så stör jag mig ordentligt på halvfärdiga projekt, åker förbi en mur som inte är färdig än, varje gång så svär jag för mig själv i huvudet när jag ser den..det har gått 3 år nu.....
Måste snurra bänkpresstången 2-5 varv innan varje set. Måste rätta till låset på halsbandet så att låset ligger centrerat i nacken.
Njää. Inte direkt.
Det enda jag kan komma på är att om jag t.ex. fått i arbete att skotta uppfarten och jag är 94% klar så kommer någon och säger "Det räcker så!", så har jag jäkligt svårt att bara lämna det sista ogjort. Ska man göra något så gör man det ordentligt!!
Jofan, "hoppar" över saker när jag kör bil/är passagerare, eller tar "sats" och hoppar, kan vara från lyktstolpar, träd, byggnader, vita pelarna. Det utförs med tårna. Tror det har att göra med att jag DESPERAT ville vara Spindelmannen när jag var liten. Ja, jag skulle inte säga nej idag heller.
Kort? Har du banken i din madrass också? oldschool :cool:
Själv brukar jag bli ganska nojjig när jag ska resa bort, kollar alla sladdar, kranar och känner så att dörren är låst sjukligt många gånger. Detta händer oftast när jag är försenad och stressad. Har läst att allvarligt tvångsbeteende kan uppstå efter att en person varit extremt stressad under en längre period så man får väl passa sig ;-)
Är extremt tjockskallig också, banken ville inte ge mig en ny kod till mitt kort när jag glömt bort min, utan ville ha betalt för det, och att dom ett tar pengar för varje transaktion som görs, sen håller koll på vad jag köper, sen skall jag betala extra för det. Detta föranledde till att jag kör mer eller mindre allt manuellt, har mina fasta kostnader på autogiro men alla inköp görs kontant.
Det kostar dom mer än det kostar mig, sen hatar jag alla dom där som skall stå med slitna kort och köpa ett tugggummipaket osv så skall det slås in koder osv.
Strul med elektronik
Vilket jag nyttjar för att rättfärdiga mina fixaideer
Kollar bröstrem, benremmar, treringar och handtag samt utför reservdragsprocedur typ sådär en miljon gånger innan jag hoppar ut ur flygplan, men det är nog det enda...
Jofan, "hoppar" över saker när jag kör bil/är passagerare, eller tar "sats" och hoppar, kan vara från lyktstolpar, träd, byggnader, vita pelarna. Det utförs med tårna. Tror det har att göra med att jag DESPERAT ville vara Spindelmannen när jag var liten. Ja, jag skulle inte säga nej idag heller.
+1 på ALLT!
Spindelmannen var min stora idol.
StarkaUlf
2012-11-21, 11:55
Måste alltid lägga mig och sova åt vänster till att börja med. Fungerar helt enkelt inte att börja lägga mig åt höger, känns fel, trots att jag tycker det är skönare att ligga åt höger och således byter efter 10 minuter kanske.
Är jag ett psykfall?
Den är ju en classic, brukade göra så när jag var liten, fast jag tryckte ner en fot istället för tänderna. Kan hända att jag fortfarande gör så ibland, men kommer snabbt på mig själv med att det inte är normalt så då slutar jag :d
Det enda jag har är väl att kolla ugnen noga och att jag måste göra om saker jag misslyckas med in absurdum tills det blir rätt etc. Lite perfektionism/tvång, men klart hanterbart :)
Du lockade fram spontanskratt, grattis :D
Enda jag kommer på nu är låsning av dörrar, att har jag hållt på i källaren och låst upp källardörren och sedan låst den och sedan går och lägger sig och sedan kommer tankarna "låste jag dörren" och jag kan ligga och skruva mig i sängen ca 1h innan jag går ner till källaren och kollar om det är låst och såklart så är det låst.
Akerhage
2012-11-21, 14:10
Det här hör väl alla till en och samma kategori kanske..
1. Kan inte lämna kvar vattendroppar på diskbänken eller köksytorna.
2. Måste placera saker rakt (på bordet, kuddarna i sängen, saker på fönsterbrädet etc)
3. Kan inte ha saker framme (plockar bort talrliken direkt efter jag/vi har ätit)
4. Kan inte äta om jag vet det inte är iordningplockat först i köket. (även om jag sitter i vardagsrummet).
Tror jag kan göra en lång lista faktiskt, mycket som snurrar i mitt huvud ibland. Dock inga problem med det och jag får ett rent och fint hem på köpet! :)
Ordning och reda i smörbyttan!!
ARMSTARK
2012-11-21, 14:28
Det här hör väl alla till en och samma kategori kanske..
1. Kan inte lämna kvar vattendroppar på diskbänken eller köksytorna.
2. Måste placera saker rakt (på bordet, kuddarna i sängen, saker på fönsterbrädet etc)
3. Kan inte ha saker framme (plockar bort talrliken direkt efter jag/vi har ätit)
4. Kan inte äta om jag vet det inte är iordningplockat först i köket. (även om jag sitter i vardagsrummet).
Tror jag kan göra en lång lista faktiskt, mycket som snurrar i mitt huvud ibland. Dock inga problem med det och jag får ett rent och fint hem på köpet! :)
Jag har precis flyttat ihop med en tjej som börjar hänga upp tvätt, efter hälften börjar hon göra nåt annat, halva tvätten ligger kvar i tvättmaskinen, möblerar om i köksskåpen, det blir en massa grejjer över på diskbänken, hon börjar fixa nåt annat...
Vill du ha en tjej? Bortskänkes mot avhämtning. :d
Jofan, "hoppar" över saker när jag kör bil/är passagerare, eller tar "sats" och hoppar, kan vara från lyktstolpar, träd, byggnader, vita pelarna. Det utförs med tårna. Tror det har att göra med att jag DESPERAT ville vara Spindelmannen när jag var liten. Ja, jag skulle inte säga nej idag heller.Hah, exakt samma för mig. Jag måste "hoppa" över saker. Ibland blir det mötande bilar, ibland blir det lyktstoplar men oftast de där stolparna med reflex som sitter i vägrenen. Dock bara när jag kör eller sitter i passagerarsätet. Är jag i baksätet eller sitter på tåg eller buss händer det aldrig.
Rikard Jansson
2012-11-21, 15:41
Hade ganska grova tvångstankar när jag var mindre, vet dock inte om det räknas i samma kategori^^
Akerhage
2012-11-21, 16:38
Jag har precis flyttat ihop med en tjej som börjar hänga upp tvätt, efter hälften börjar hon göra nåt annat, halva tvätten ligger kvar i tvättmaskinen, möblerar om i köksskåpen, det blir en massa grejjer över på diskbänken, hon börjar fixa nåt annat...
Haha, fy fasen! Hade aldrig funkat. Min tjej har börjat lära sig iaf att hålla ordning lite. Dock brukar jag alltid börja mitt pass med att städa då jag kommer till henne. Annars sitter jag där och kan inte slappna av alls. Men hon har förståelse iaf =)
Jag lider med dig!
Captainwide
2012-11-21, 17:29
Kom in på ämnet med min samhällslärare och fick reda på att han har exakt 143 slipsar hemma hos sig och han har tydligen hängt dom i kulör, från ljusast till starkast på väggen.
Han har även alltid slips dagen då hans elever ska ha något prov, sista inlämningsdagen på en uppsats eller speciella händelser på året. (Låter som bs jag vet, men jag är fullt seriös)
Jag vet att jag har massor med tvångstankar men jag kan fan inte komma på någon.
Att posta i trådar där jag inte har något att tillföra möjligtvis.
Det går i perioder. Just nu måste jag kolla igenom titlarna på alla nystartade trådar på kolo och kolla alla nya statusuppdateringar på Facebook.
+1 speciellt jobbigt om man varit borta en vecka eller mer och måste scrolla igenom alla statusar...
varje gång jag spelar FPS spel måste jag ladda om bössan trots 28/30 skott kvar. det betalar sig en del gånger *gah!*
+1, det roliga är att precis när man reloadar dör man, varenda jävla gång
Om du ser en snigg killen moste du ge till honom stor piskrapp hehehe :P?
:laugh:
när jag var yngre så var jag tvungen att ta på saker ett jämnt antal gånger, t,ex om jag nuddar nånting oavsiktligt med armbågen måste jag gå tillbaks och göra samma sak igen. Om det inte känns bra så gör jag det 4 gånger, det var mycket obehagligt att skippa det, men väldigt skönt att göra det. Lyckligtvis är det inte så längre
Ett mindre tvångssyndrom jag har idag är att jag måste dra i handtaget på ytterdörren för att kolla att det är låst, fast jag kollade för 2 sekunder sedan :D
Vad i helvete har samma som den sista fast att jag måste blunda snabbt
Hahah, så sju in i helvetes jobbigt är det också, och försöker man att hindra sej själv från att göra det så slutar det med att man vill kasta sej ut genom fönstret och brottas med björnar. :laugh:
när jag var yngre så var jag tvungen att ta på saker ett jämnt antal gånger, t,ex om jag nuddar nånting oavsiktligt med armbågen måste jag gå tillbaks och göra samma sak igen. Om det inte känns bra så gör jag det 4 gånger, det var mycket obehagligt att skippa det, men väldigt skönt att göra det. Lyckligtvis är det inte så längre
Ett mindre tvångssyndrom jag har idag är att jag måste dra i handtaget på ytterdörren för att kolla att det är låst, fast jag kollade för 2 sekunder sedan :D
för att ni skall inse vilket dilemma det var att göra saker ett jämnt antal gånger så drar jag två till exempel. Om jag gick in i ett klassrum och satte mig så kändes allt fel, och jag låtsades gå på toa för att kunna ta i handtaget och gå in en gång till :Virro även under fotbollsmatcher medförde det komplikationer. Om jag tacklade någon och tog bollen så skrek min kropp "STANNA!" för jag ville bli tacklad på samma sida igen. Struntade i det dom flesta gångerna, och gick helt enkelt emot nån med motsvarande sida senare, det var skönt :D
< ex-psykiskt störd människa
Captainwide
2012-11-21, 20:05
hahah när jag var liten trodde jag att allt som fanns hade känslor... tyckte synd om allt som slängdes och glömdes bort.. ja, Toy Story spelade en stor roll av mitt ungdomsliv.
Kom in på ämnet med min samhällslärare och fick reda på att han har exakt 143 slipsar hemma hos sig och han har tydligen hängt dom i kulör, från ljusast till starkast på väggen.
Han har även alltid slips dagen då hans elever ska ha något prov, sista inlämningsdagen på en uppsats eller speciella händelser på året. (Låter som bs jag vet, men jag är fullt seriös)
Han låter grym! Klart man ska klä upp sig på viktiga dagar. Ser inte så mycket OCD, förutom antalet slipsar, men han gillar ju tydligen slipsar, och man måste ju organisera dem på något sätt!
Kan inte ta alla trappsteg i trappor, måste skippa minst ett trappsteg vare sig jag ska upp eller ned. För säkerhets skull brukar jag ta vartannat trappsteg upp eller hoppa ned sista biten. Jag kan stanna upp innan trappor bara så att personen framför håller avstånd så att jag kan hålla mitt vartannat-tempo. Brukar även tänka att av alla som gått upp för den här trappan idag så är jag INTE den långsammaste, helst den snabbaste. Egentligen gillar jag trappor men det kan bli lite avancerat ibland...
F U Brah! :Virro
När jag går så måste jag se vänstra foten i synfältet (om jag kollar ner lite mot marken), men inte högra, då blir det skitjobbigt.
Måste sträcka/"stretcha" mitt vänstra knäveck då och då, samma min vänstra arm. Måste blinka hårt med vänstra ögat ibland.
Allt med vänster, wtf.
När jag går så måste jag se vänstra foten i synfältet (om jag kollar ner lite mot marken), men inte högra, då blir det skitjobbigt.
Måste sträcka/"stretcha" mitt vänstra knäveck då och då, samma min vänstra arm. Måste blinka hårt med vänstra ögat ibland.
Allt med vänster, wtf.
Vänsterhänt?
Jag kan inte göra eller tänkta på talet 13, om det händer måste jag tänka på 14
Kolla om spis och kylär stäng flera gånger
Kolla om jag verkligen ställde larmet på rätt tid (brukar bli tjatigt efter 5 ggr)
Helst vill jag göra saker jämt antal gånger
När jag var yngre så sköt jag alltid laser med bakspegeln på bilen på alla stålpar och dylikt vi åkte förbi :D
Captainwide
2012-11-22, 08:57
Han låter grym! Klart man ska klä upp sig på viktiga dagar. Ser inte så mycket OCD, förutom antalet slipsar, men han gillar ju tydligen slipsar, och man måste ju organisera dem på något sätt!
Tänk vilket arv han kommer ge efter sig! :D
Rikard Jansson
2012-11-22, 09:11
Fan vad irriterande med 143 slipsar. Varför inte 144?
Captainwide
2012-11-22, 09:13
varför inte 145 så att det blir någorlunda rätt i skallen på mig åtminståne....
Rikard Jansson
2012-11-22, 09:13
12x12=144
kan inte komma på något. *jorgen*
+1
Moste sluta lesa tråden.. känner tvongstankar koma..
Jag reagerar inte på en enda av dom där. Vad betyder det? Känns som det är allmänt bekräftat att man ska reagera på sånt. Är jag en sociopat?
Jag har för övrigt inga tvångssyndrom. När jag var liten var det avloppsbrunnar och sånt tjafs plus gå jämna steg mellan balkonger, stolpar osv. Men inget längre.
Raschmus
2012-11-22, 13:46
Skulle tjejen lägga på i telefon utan att säga "puss" får jag ett djävla utbrott och det känns sjukt olustigt. Inte att hon inte skulle älska mig eller få vaginan full av penis just för att hon inte sa puss
Hah, exakt samma för mig. Jag måste "hoppa" över saker. Ibland blir det mötande bilar, ibland blir det lyktstoplar men oftast de där stolparna med reflex som sitter i vägrenen. Dock bara när jag kör eller sitter i passagerarsätet. Är jag i baksätet eller sitter på tåg eller buss händer det aldrig.
Samma som ovanstående, plus att jag gärna kastar granater på andra bilar. Typ ska hinna tajma att granaten jag slängde på vägen skall explodera samtidigt som mötande bil kör över den.
Sen åker jag gärna skateboard efter bilen framför i en lång lina och gör sjuka tricks samtidigt som jag kastan ovanstående granater.
Är fortfarande sådan men mycket mindre.
Måste kolla på spisen 100 gånger innan jag går och lägger mig eller ska gå ut. Måste känna på alla vridsaker så att de pekar rakt upp och repetera: noll, noll, noll,off,noll,noll,off,noll,noll,noll osv tills jag känner mig nöjd.
Ska jag gå ut måste jag trycka på dörren hårt flera gånger och kolla i springan så det är låst. Jag kan vara hundra på att dörren var stängd och låst när jag går men kan ibland känna mig tvungen att gå tillbaka och kolla igen....
Måste vrida alla kranar till det kalla och trycka hårt så de är avstängda och hålla handen under ifann det kommer vatten, även fast jag fan ser att det inte rinner något....:smash:
Några av mina tvångssyndrom....
Faktoriserar och tänker på egenskaper hos tal jag ser, bussnummer t.ex.
Kollar att spisen är avstängd innan jag går ut/lägger mig.
Spenderar även någon minut på att se att alla dörrar är stängda samt låsta innan utgång/sänggående.
Sedan får jag för mig saker ibland, typ att jag råkat sätta mig på något äckligt på tunnelbanan :).. Då måste jag kika såfort jag får möjligthet om jag har fått en fläck på jackan/kappan/byxorna.. Meow.
Måste alltid se en film i full HD om jag kollar på tv eller dator.
Om jag slår till min höger arm, måste jag slå till min vänster så att jag får exakt lika ont, om jag får mer ont, måste jag jämna ut det. Kan i princip hålla på hur länge som helst.
Jag stänger alltid alla dörrar oavsett om ingen är hemma.
Ibland stoppar jag ut huvudet från fönstret för att ta frisk luft, for att sedan gå in igen och se om jag känner någon konstig lukt.
Captainwide
2012-11-23, 15:39
Om jag slår till min höger arm, måste jag slå till min vänster så att jag får exakt lika ont, om jag får mer ont, måste jag jämna ut det. Kan i princip hålla på hur länge som helst.
Tänk om det händer något allvarligt med ena sidan av kroppen, ex att du måste amputera högerarmen... vad gör du då? :confused:
Ristretto
2012-11-23, 16:58
Då måste jag kika såfort jag får möjligthet om jag har fått en fläck på jackan/kappan/byxorna.. Meow.
Brukar du hitta något?
Brukar du hitta något?
Ibland gör jag ett fynd.
Om typ du har suttit där innan eller så :)..
Ristretto
2012-11-24, 00:47
Ibland gör jag ett fynd.
Om typ du har suttit där innan eller så :)..
Du kan ju inte bara ta det isåfall, ge hit mina grejer!
Du kan ju inte bara ta det isåfall, ge hit mina grejer!
Risottorester?
Du ska inte låta folk sätta sig på dig, Ristretto.
Spartansk
2012-11-24, 01:11
Gäller det ovansida/undersida också? Till exempel om du råkar sparka tån i något, måste du banka huvudet i något?
Hur fan ser det ut om du går i en skenande folkmassa i rusningstrafik?
Ristretto
2012-11-24, 01:20
Du ska inte låta folk sätta sig på dig, Ristretto.
Folk?
Tänk om det händer något allvarligt med ena sidan av kroppen, ex att du måste amputera högerarmen... vad gör du då? :confused:
Då är det kört :D
Gäller det ovansida/undersida också? Till exempel om du råkar sparka tån i något, måste du banka huvudet i något?
Hahah, nope. Bara vänster/höger sida än så länge.
För mig är siffror viktiga i vissa situationer. Tex när jag kör bil och lyssnar på radion måste jag vrida volymen till nivå 6,9,12 eller 15, annars känns det absolut inte bra och jag har svårt att sluta tänka på det under bilfärden.
Skulle tjejen lägga på i telefon utan att säga "puss" får jag ett djävla utbrott och det känns sjukt olustigt. Inte att hon inte skulle älska mig eller få vaginan full av penis just för att hon inte sa puss
Det där klassar nog in som ett mentalt problem. Kanske inte tvångssyndrom, men eventuellt en viss släng av paranoia, osäkerhet eller svartsjuka. Bra att du är medveten om att det är ologiskt iaf!
Vet inte om jag sagt detta innan och det var väl mest när jag var yngre men:
Ibland när jag gjorde mig medveten om mina steg så tänkte jag så här:
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Bra! Men nu måste det vara symmetriskt så jag måste börja på höger också!
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Bra! Men det är inte helt symmetriskt, jag speglar hela händelsen:
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Det känns bättre! Fast jag kan göra det mer symmetriskt genom att spegla hela raddan från början till slut:
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Och så fortsatte det så länge jag klarade av att hålla reda ordningen.
Detta kunde jag även tillämpa på saker som att slå sig på låret med fingrarna, omväxlande höger och vänster.
Problemet är ju att det aldrig blir helt symmetriskt för det kommer alltid vara ena sidan som börjar. Jag kan tyvärr inte bete mig kvantmekaniskt även om det hade underlättat för själva tvångssyndromet :P
Raschmus
2012-12-05, 17:09
Vet inte om jag sagt detta innan och det var väl mest när jag var yngre men:
Ibland när jag gjorde mig medveten om mina steg så tänkte jag så här:
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Bra! Men nu måste det vara symmetriskt så jag måste börja på höger också!
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Bra! Men det är inte helt symmetriskt, jag speglar hela händelsen:
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Det känns bättre! Fast jag kan göra det mer symmetriskt genom att spegla hela raddan från början till slut:
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Sätter ner vänster
Sätter ner vänster
Sätter ner höger
Och så fortsatte det så länge jag klarade av att hålla reda ordningen.
Detta kunde jag även tillämpa på saker som att slå sig på låret med fingrarna, omväxlande höger och vänster.
Problemet är ju att det aldrig blir helt symmetriskt för det kommer alltid vara ena sidan som börjar. Jag kan tyvärr inte bete mig kvantmekaniskt även om det hade underlättat för själva tvångssyndromet :P
Jag byggde alltid pyramider.
Exempelvis trycka till med;
Långfinger
Pek och ringfinger (samtidigt)
Lillfinger, långfinger och tumme (samtidigt)
Lillfinger, ringfinger, pekfinger, tumme (samtidigt)
Alla fingrar (samtidigt)
Sedan tillbaka till avslutningsvis långfinger
Börja om
Och så kunde jag hålla på hur jävla pisselångt och länge som helst.
Ett test till de som är nyfikna. Ställ dig upp och snurra ett varv år höger varpå du sätter dig ner igen utan att "snurra tillbaka till ett neutralt läge".
Jag gjorde det precis och nu mår jag skit.
Ett test till de som är nyfikna. Ställ dig upp och snurra ett varv år höger varpå du sätter dig ner igen utan att "snurra tillbaka till ett neutralt läge".
Jag gjorde det precis och nu mår jag skit.
Man måste snurra tillbaka! Och det vet du mannen *cupid*
Ondskapelsen
2013-03-17, 12:03
Om jag ser bajsfläckar i toan måste jag kissa bort dem.
Måste skvätta vatten på kranar, om det är tvållödder eller liknande på dem. Samma med handhållna duschmunstycken; inget lödder!
Jag stör mig på saker som inte ser färdiga ut. Nån granne som håller på å bygga ett staket tex och sen stannar bygget av i 2 år, nästan så jag smyger dit och gör klart det på natten.
Äsch. Det här handlar ju bara om symmetri och struktur. Knappast något farligt bara att vi gillar Tysk ordning!
Dyrgripen
2013-03-17, 12:29
Måste alltid känna på spisplattan med handen för att kolla om den är varm
Går konstant fram och tillbaka till kyl & frys för att kolla så det är stängt, även fast jag vet att jag kollade det för 15 min sen och då var det stängt.
Sandra81
2013-03-17, 12:37
Har faktiskt inga direkta tvångstankar. Skulle väll vara att jag vill duscha på kvällen. Men jag kan hoppa över det utan problem. Vet inte riktigt vad som är skillnaden mellan tvång och rutin. Vissa saker måste man ju göra varje dag.
Jag kan ibland ändra min rutiner dock bara för att testa på något nytt.. som att tex borsta tänderna när man duschar. Men då var jag tvungen att spotta tandkrämen i handfatet så då blev de bara jobbigt. Annars har jag försökt äta olika tider, gå nya promenader med hunden, dricka kaffe på en annan plats i lägenheten i stället för soffan osv.
Shit va skumma många av er är :D
Jag har lite smågrejer bara:
- Måste ha väskan på vänster arm/axel, annars går jag snett.
- Måste öppna dörrar med högern, öppnar jag med vänstern kommer jag inte ut.
- Måste sitta på vänstersidan i en buss. Högersidan på Tbanan.
- Behöver alltid ha något att pilla/tugga på. Oavsett om det är en lös hudflik, lös hud i kinden eller tungan.
- Kan inte sitta på en stol för länge utan att behöva sätta mig i skräddarposition, förutom när jag kör bil för då är det omöjligt. Om jag inte gör detta inbillar jag mig att ryggen låser sig och att jag kommer att fastna i sittande position.
- Om jag går på stan med killen måste han vara på höger sida av mig. Men det har nog mest å göra med att jag inte kan hålla honom i handen eller liknande eftersom väskan är på vänsterarmen.
Finns säkert fler...
Latissimus Dorsi
2013-03-17, 12:49
Och du kallar oss konstiga :D
Köper nästan alltid frukt i jämnt antal, av nån anledning är det bara just frukt detta gäller...*screwy*
nissepelle
2013-03-17, 15:07
Måste alltid springa tillbaka upp för trappan och kolla att jag verkligen låste dörren. Ofta måste jag också låsa upp dörren och gå in och kolla att spisen är avstängd etc (även fast jag inte ens använt spisen den dagen). :D Måste också alltid gå upp ur sängen efter jag lagt mig, och kolla att ytterdörren är låst ordentligt.
Dyrgripen
2013-03-17, 15:17
Måste alltid springa tillbaka upp för trappan och kolla att jag verkligen låste dörren. Ofta måste jag också låsa upp dörren och gå in och kolla att spisen är avstängd etc (även fast jag inte ens använt spisen den dagen). :D Måste också alltid gå upp ur sängen efter jag lagt mig, och kolla att ytterdörren är låst ordentligt.
Hahahah, precis samma här. kan bli en 3-4 vändor inom 10 minuter lätt.
FoolsGold
2013-03-17, 16:58
Mycket tvångstankar kring renlighet, tvätta händer på ett visst sätt x antal ggr efter toabesök, duscha på ett visst sätt osv. Måste ofta kolla så att dörren är låst innan jag somnar även om jag gjort det innan på kvällen. Måste först ligga på magen en stund och sedan på rygg för att kunna somna. :smash:
Äsch. Det här handlar ju bara om symmetri och struktur. Knappast något farligt bara att vi gillar Tysk ordning!
Fick mig att tänka på denna :d
QEN5-_93gQg
VoDaresVins
2013-03-17, 18:06
Jämna nummer på volymnivåerna. Börjar jag föra ihop fingrarna på ena handen, typ tummen mot övriga fingrar ett efter ett, måste jag göra samma på andra handen.
Skratta mig tårögd åt länken. Det var just vad jag pallade med. Så insåg jag att det var 19 bilder, inte 20.
Där gick gränsen,
Exakt 24 gram kaffe till första strecket på kaffekannan. Sedan +24 för varje streck. Exakt! Inte 23. Inte 25. 24! :)
mangemani
2013-03-17, 20:12
ibland får jag nått knäpp och måste göra ALLT 4 gånger.
kan vara allt från att skjuta 4 kulor i en kropp som redan är död i nått spel till att flexa mig 4 gånger på gymmet innan någon övning.
-alla kryddburkar ska stå sprikrakt i led med etiketten framåt.
-köper alltid 1 kronas tuggumi när jag går ut från affärer i sådana där tuggumiautomater.
-lagar mycket mat, och får alltid skrubba som en tok varje dag på spisen, den ska glänsa kan fan inte sova annars...
sen har jag släppt vissa saker som tur är.. haha
ibland får jag nått knäpp och måste göra ALLT 4 gånger.
kan vara allt från att skjuta 4 kulor i en kropp som redan är död i nått spel till att flexa mig 4 gånger på gymmet innan någon övning.
haha, såg att du skrivit här och visste att du skulle ha nån spelrelaterad tvångstanke :d någorlunda iaf.
jag hade samma förr, fast bara jämna tal funkade. 2 funkar, 4 e skönt, men allra bäst var 8 *drool*
Haha, äru ihop me mej? :D
Faktum är att sonen hade tvång, tydligen var det detta personlighetsdrag hos mig som hjälpte honom mkt.. till slut så blev han "sunt" ordningssam. Nu hjälper han mig uppmärksamma när jag behöver lite bättre ordning, och jag hjälper honom chilla ner. *cupid*
mangemani
2013-03-17, 23:32
haha, såg att du skrivit här och visste att du skulle ha nån spelrelaterad tvångstanke :d någorlunda iaf.
jag hade samma förr, fast bara jämna tal funkade. 2 funkar, 4 e skönt, men allra bäst var 8 *drool*
uj uj, det var bara ett exempel, du ska se i spel som tex total war, får jag dessa knäpp så SKA jag bara starta krig med 4 länder, åker på stor däng givetvis men jag SKA bara:D, räcker inte med 1 land, nej nej, utan det måste vara 4*screwy*
så det blev 8 skott i huvudet på dina döda lik i spel då eller:D?
uj uj, det var bara ett exempel, du ska se i spel som tex total war, får jag dessa knäpp så SKA jag bara starta krig med 4 länder, åker på stor däng givetvis men jag SKA bara:D, räcker inte med 1 land, nej nej, utan det måste vara 4*screwy*
så det blev 8 skott i huvudet på dina döda lik i spel då eller:D?
haha, inte i spel faktiskt. där är nog det ända att jag måste ladda om, hela tiden =)
det var IRL, om jag nuddar nåt av misstag, måste jag gå tillbaks och bli nuddad likadant igen. Blev galen annars. :d riktigt skönt att slå till foten i trappan (ex.) sen gå tillbaks och dunka i den 7 ggr till *drool* feels good man
Kan inte göra 9 eller 11 reps på gymmet. 5or är godkänt, 7 funkar i nödfall.
mangemani
2013-03-18, 08:33
haha, inte i spel faktiskt. där är nog det ända att jag måste ladda om, hela tiden =)
det var IRL, om jag nuddar nåt av misstag, måste jag gå tillbaks och bli nuddad likadant igen. Blev galen annars. :d riktigt skönt att slå till foten i trappan (ex.) sen gå tillbaks och dunka i den 7 ggr till *drool* feels good man
ursäkta skrattet, men det lät komiskt;).
*AAAAJJ, jävla skit, slog i tån!!ah well, 7 gånger kvar, dunk dunk dunk....":D
Raschmus
2013-03-18, 11:29
+1. De flesta går men sjuor är fan ångestframkallande.
Scratch89
2013-03-18, 12:43
På sistone har jag börjat med en rätt jobbig grej. Ser jag på en film med undertexter sitter jag och "taktar", dvs räknar hur många stavelser meningarna i texten har. Helst ska det vara jämt och fint, t.ex sex stavelser går att dela upp 3x2, 8 stavelser 4x2 och 9 stavelser 3x3. Meningar med sju eller elva stavelser ( eller andra prim) är sjukt jobbiga och ger mig lite ångest.
Om meningen "Du måste springa efter honom!" syns delar jag alltså upp det i Du-mås-te, spring-a-ef, ter-honom. 3x3.
MackeJuve
2013-03-18, 12:47
Gör det nog inte lika ofta längre, men till viss del: Läser jag en bok måste jag räkna alla stycken för att se om det är jämna antal. Är det 4 stycken på en sida så ska de 2 översta vara större än de 2 undre. Vet inte varför jag fått för mig det.
Masterpan
2013-03-18, 12:57
Måste pissa innan förtärande för annars blir inte netto-njutningen maximal
Helst ska det vara jämt och fint, t.ex sex stavelser går att dela upp 3x2, 8 stavelser 4x2 och 9 stavelser 3x3.
9 är udda. Eller vad menar du?
Du är inte tillräckligt defekt. Jag förstod direkt vad han menade... :d
ursäkta skrattet, men det lät komiskt;).
*AAAAJJ, jävla skit, slog i tån!!ah well, 7 gånger kvar, dunk dunk dunk....":D
haha lugnt :D vet att det är sjukt
Så sant, så sant.
Man har gjort bort sig om man lyfter en tung 7a. Då gäller det för att komma till åttan. 1,2,3,5,8 och 10 är okej.
Scratch89
2013-03-19, 10:18
Alltså, inte jämnt som i jämnt vs udda, utan jämnt som i symmetriskt och härligt. 3x3 låter fint när man ordar det. Na-na-na, na-na-na, na-na-na. Elva stavelser ger mig lite panik. Sju KAN funka, för man kan få det att låta som en hejarramsa genom att dela upp det 3-4; "Vem-kan-få, pappas-flicka?".
Scratch89
2013-03-19, 10:19
Du är inte tillräckligt defekt. Jag förstod direkt vad han menade... :d
Dat feel. :D
Varje gång jag gör 4 reps blir Nils.R arg. :-)
Varje gång jag gör 4 reps blir Nils.R arg. :-)
:d
En gång om dagen måste jag "rita" alfabetet i gammeldagsskrivstil i luften (eller mot en platt yta) annars känns det fel :D
Jag skulle nog kunna bryta trenden om jag verkligen ville, men... jag vill ju inte..!
Jag har ett 3-mönster som jag ägnar mig åt i mycket av det jag gör, särskilt när jag tuggar eller går, ibland får jag in andningen i det också. Såhär är det: Höger, vänster, mitten. Mitten, vänster, höger. Höger, mitten, vänster. Mitten långsamt, mitten långsamt, mitten långsamt. MITTENSNABBTMITTENSNABBTMITTENSNABBT!!! För många år sedan ville jag göra alla 3-varianter som gick, alltså även tex vänster, mitten, höger. Men jag lyckades banta ner det till en av varje "sort". Det är inte särskilt jobbigt, för det mesta tänker jag knappt på att jag gör det.
Sin vill jag gärna nudda saker tre ggr likadant, blir det fel en av gångerna så vill jag göra en ny tredje plus två till på det nya sättet, osv.
Jag kollar i kikhålet många ggr varje kväll och känner på handtaget. Jag vill att mina badrumsgrejer ska stå någorlunda symmetriskt. Om jag väntar på att någon ska svara i telefon så gör jag ljud då och då för att kolla att rösten fortfarande funkar. Vill starta trappor med höger fot och avsluta med vänster. Jag har grejer för mig när jag läser också men det är svårt att förklara vad det går ut på. Har lite andra småtvång för mig också som jag inte minns nu. Men det är som sagt inte särskilt jobbigt.
nissepelle
2013-03-19, 13:36
På sistone har jag börjat med en rätt jobbig grej. Ser jag på en film med undertexter sitter jag och "taktar", dvs räknar hur många stavelser meningarna i texten har. Helst ska det vara jämt och fint, t.ex sex stavelser går att dela upp 3x2, 8 stavelser 4x2 och 9 stavelser 3x3. Meningar med sju eller elva stavelser ( eller andra prim) är sjukt jobbiga och ger mig lite ångest.
Om meningen "Du måste springa efter honom!" syns delar jag alltså upp det i Du-mås-te, spring-a-ef, ter-honom. 3x3.
Haha störda fanskap. Jag har en liknande när jag kollar film! Fast för mig är det bokstäver. Jag räknar ihop texten på skärmen och antalet bokstäver måste bli delbart med två, annars får jag lägga till nästa textruta också. T.ex "Jag dödar dig." Jag dö-dar dig. OJÄMNT, PANIK!
Scratch89
2013-03-19, 15:20
Haha störda fanskap. Jag har en liknande när jag kollar film! Fast för mig är det bokstäver. Jag räknar ihop texten på skärmen och antalet bokstäver måste bli delbart med två, annars får jag lägga till nästa textruta också. T.ex "Jag dödar dig." Jag dö-dar dig. OJÄMNT, PANIK!
Sådär gjorde jag innan! Jag har nu avancerat till en ny nivå. :D
När man räknat antalet bokstäver kan man välja att ta med mellanrum och punkter lite då och då, för att få antalet att stämma och därmed minska ångesten.
Lasse Kongo
2013-03-19, 16:18
Jag har ett 3-mönster som jag ägnar mig åt i mycket av det jag gör, särskilt när jag tuggar eller går, ibland får jag in andningen i det också. Såhär är det: Höger, vänster, mitten. Mitten, vänster, höger. Höger, mitten, vänster. Mitten långsamt, mitten långsamt, mitten långsamt. MITTENSNABBTMITTENSNABBTMITTENSNABBT!!! För många år sedan ville jag göra alla 3-varianter som gick, alltså även tex vänster, mitten, höger. Men jag lyckades banta ner det till en av varje "sort". Det är inte särskilt jobbigt, för det mesta tänker jag knappt på att jag gör det.
Sin vill jag gärna nudda saker tre ggr likadant, blir det fel en av gångerna så vill jag göra en ny tredje plus två till på det nya sättet, osv.
Jag kollar i kikhålet många ggr varje kväll och känner på handtaget. Jag vill att mina badrumsgrejer ska stå någorlunda symmetriskt. Om jag väntar på att någon ska svara i telefon så gör jag ljud då och då för att kolla att rösten fortfarande funkar. Vill starta trappor med höger fot och avsluta med vänster. Jag har grejer för mig när jag läser också men det är svårt att förklara vad det går ut på. Har lite andra småtvång för mig också som jag inte minns nu. Men det är som sagt inte särskilt jobbigt.
Haha, skrattade hela inlägget men dog vid ljudet när du ska svara i telefonen för att se om rösten håller : )
Undra vad det är med just 3, när jag och en kompis var små sa vi alltid säga allt tre gånger tre gånger med 3 olika uttalanden, så fort vi möttes:
"Säga allt 3 gånger" med viskande lätt röst
"Säga allt 3 gånger" med djupaste sjukaste basrösten
"Säga allt 3 gånger" med vridet ansikte, vridna fingar alá jorden riksmongo och förställa rösten så mycket som bara gick.
Sen lekte vi....
Haha, skrattade hela inlägget men dog vid ljudet när du ska svara i telefonen för att se om rösten håller : )
Undra vad det är med just 3, när jag och en kompis var små sa vi alltid säga allt tre gånger tre gånger med 3 olika uttalanden, så fort vi möttes:
"Säga allt 3 gånger" med viskande lätt röst
"Säga allt 3 gånger" med djupaste sjukaste basrösten
"Säga allt 3 gånger" med vridet ansikte, vridna fingar alá jorden riksmongo och förställa rösten så mycket som bara gick.
Sen lekte vi....
Three... is a magic number, yes it is... it's a magic number. :d Jag provade precis din och din kompis 3-grej här för mig själv, det var ju skitkul! :laugh: Kan tänka mig att utöka min 3-repertoar med den. :thumbup:
Lasse Kongo
2013-03-20, 11:36
Three... is a magic number, yes it is... it's a magic number. :d Jag provade precis din och din kompis 3-grej här för mig själv, det var ju skitkul! :laugh: Kan tänka mig att utöka min 3-repertoar med den. :thumbup:
Hahaha fyfan va sjukt.
Jag har en bekant som räknar hörnen när hon ser på tv, finns ju alltså 4 hörn på en tv, right?
Men hennes system är så avancerat att jag inte förstår när hon försöker förklara, men 3 är inräknat, hon räknar typ hörnen i 3stegsintervaller men i en viss ordning för att alltid sluta och börja i rätt ruta, detta är sedan uppdelat i ett antal "set" där första set börjar i en ruta och sista settet måste ske en samma ruta typ, klickar inte det måste hon börja om.
Ibland kan jag titta på henne när vi ser på tv och bara; wtf rör sig där inne egentligen...
ghapahaphaa hahaha hade tydligen kvar den där i multiquote härifrån :laugh:
Ibland kan jag titta på henne när vi ser på tv och bara; wtf rör sig där inne egentligen...
:laugh::laugh:
Rawsteel
2013-04-17, 14:36
Har sedans jag såg Arachnophobia (http://www.imdb.com/title/tt0099052/?ref_=sr_3) som 9 åring alltid kollat bakom toaletten innan jag sätter mig.
Måste även av någon sjuk anledning mäta min skärm varje dag för att vara säker på att den står rakt, gör den inte det så gnager det i bakhuvudet på mig tills jag fixar det.
Sen måste volymen på tex tv, dator osv alltid ha en jämn siffra (2,4,6 osv).
[QUOTE=Rawsteel;6403910
Sen måste volymen på tex tv, dator osv alltid ha en jämn siffra (2,4,6 osv).[/QUOTE]Vad menar du med "volymen". Mäter du allt innan du köper det?
Befriande att läsa en sån här tråd eftersom man är så fucked up i skallen själv...dock inga tvångstankar/handlingar. Kollar på min kvinna eftersom hon har massor och det verkar så jobbigt.
# Måste alltid bädda sängen efter att jag vaknat, inte perfekt- men det måste göras.
# Pinkar om möjligt bort bajsrester i toastolen.
# När jag öppnar dörren till toan utifrån måste jag ta två "steg" med högerbenet.
# Ser jag någon med dålig balans måste jag balansera med vänster fot på framdynan, samtidigt som jag blundar.
# Måste se till att spisen är avslagen flera gånger för säkerhets skull. Därtill måste jag alltid ha en viss snits i rörelsen då jag justerar temperaturen.
# Ser jag en papperskorg brukar jag i regel kasta (på håll) en hopknycklad pappersbit i den.
...är vad jag kommer på just nu.
Måste sitta på ett speciellt sätt (har lite olika sittvarianter som jag varierar mellan.
För att tagga till mellan seten säger jag yepyepyep, skakar med huvudet och säger relativt högt "hwoo"
Alltså, inte jämnt som i jämnt vs udda, utan jämnt som i symmetriskt och härligt. 3x3 låter fint när man ordar det. Na-na-na, na-na-na, na-na-na. Elva stavelser ger mig lite panik. Sju KAN funka, för man kan få det att låta som en hejarramsa genom att dela upp det 3-4; "Vem-kan-få, pappas-flicka?".
3*3 är ju jävligt vackert. Mycket finare än t ex 2*4. Inte för att det är något fel på 2*4!
Blir glad när man ska dryga ut de sista minuterna på jobbet med att packa upp kollin för då kan man bygga symmetriska mönster och riva sönder och platta ut kartonger av samma sort. :d
HMS Laestander
2013-04-17, 17:44
Massa konstigt skit man måste göra på gymmet. Tilltaggning inför tunga lyft alltid likadana. Går och sparkar lite på vikten. Tar tre varv runt, sen sätter jag mig ner vid den (mark), rullar den fram och tillbaka. Reser på mig. Ett varv runt. Ner & lyfter.
Kan inte köra högreps. Inte för att jag blir trött nödvändigtvis utan för att jag får fnatt efter 10/12.
Kan inte köra annat än 1, 3, 5, 8, 10, 12.
Första gången jag sätter mig ner vid datorn för dagen MÅSTE jag ha kaffe. Annars är det fel.
Volymmätare måste vara 10, 15, 20, 25, 30 osv. Kan inte vara något annat.
Andra tankar jag får men som jag aldrig utför, lyckligtvis, är till exempel när jag kör bil och det går fort. Man är på motorvägen i 110 exempelvis. Får för mig att jag ska svänga lite till vänster för att se hur långt jag kan gå innan det smäller. (En gång till: jag gör aldrig detta dock). Får massa såna där konstiga idéer när jag kör. Undra vad som händer om... och så blir man rädd för sig själv liksom.
Säkert en massa mer jag kommer på med tiden..
Captainwide
2013-04-17, 17:50
Fått nya igen...
Måste sitta på samma säte på bussen, stör mig varje gång jag går in i en butik då priserna alltid ligger på 99 kr istället för 100 och dylikt, kan inte ta ojämna nummer godisbitar och klarar inte heller av att välja någon av sidorna i sängen (alltså får plats 2 personer i sängen) så ligger diagonalt så jag delar upp mig lika! :D
HMS Laestander
2013-04-17, 17:52
^
Har dubbelsäng. Kan inte ligga på vänster sida i sängen utan ligger alltid på höger så den vänstra sidan är praktiskt taget onödig, men jag skulle inte kunna ha en mindre säng heller.
# Måste se till att spisen är avslagen flera gånger för säkerhets skull. Tycker du det är jobbigt så köp en spis med timer som pappa gjorde för att hans fru höll på att spåra ur.
Jag skiter i om den står på eller inte...ingen fara om det inte är mat på den ju.
När jag bodde en vinter i en sommarstuga utan värme i så flyttade jag sängen till köket och sov med alla fyra plattorna på dygnet runt...perfekt ju :).
Har inte så många längre, det enda irriterande (för andra mestadels) är att jag alltid måste säga hej och kallprata med någon när jag går in någonstans, det kan vara allt från bussen, hissen, gymmet random affär.
Skriker till exempel alltid hej till kassörskorna i snabbkassan på ICA.
Pratar alltid om väder vind osv när jag klommer till sats, trots 10 pers bakom mig som bara vill checka in.
Helt fantastisk tråd...
Hade en grej för mig innan, det var att alla prylar i köket hade sin bestämda platser. T.ex så stuvades alltid kastrullerna in i sitt lilla skåp på ett speciellt sätt, detta för att det var det enda sättet man senare kunde stänga dörren till kastrullskåpet. Tallrikarna placerade jag på ett speciellt sätt efter vilka det var som användes oftast och att dessa var mest lättillgängliga osv osv. När andra hjälpte till att tömma diskmaskinen så hade jag fullt bestyr med att berätta hur allt skulle stå, eller när någon tömde diskmaskinen utan att jag var med, tex svärmor så resulterade det i att jag fick gå och stuva om det som låg fel...till och med bli lite sur över; "meh, sådär kan du ju inte göra", typ.
Hur som helst gick det upp för mig en dag att jag reagerade som jag gjorde över en skitsak egentligen. Nu stuvar jag om porslin, bestick och kastruller helt knasigt själv för att jävlas lite med kroppen...fast å andra sidan kanske det också är en tvångshandling!?
Skulle precis göra en sån här tråd!
Det som jag tycker är mest konstigt är varför har vi dessa tvångshandlingar? Vad är orsaken till att vi medvetet utför dem? Vi vet att det är konstigt och fel men ändå sker dem dagligen för många. Stress? Oro? Trasslig uppväxt? Mobbad? Depression? Överträning???
Andy.da.wohoo
2013-08-26, 08:38
Skulle precis göra en sån här tråd!
Det som jag tycker är mest konstigt är varför har vi dessa tvångshandlingar? Vad är orsaken till att vi medvetet utför dem? Vi vet att det är konstigt och fel men ändå sker dem dagligen för många. Stress? Oro? Trasslig uppväxt? Mobbad? Depression? Överträning???
Snarare underträning. Folk tränar för dåligt och kompenserar på andra sätt.
TheOne1994
2013-08-26, 08:42
Snarare underträning. Folk tränar för dåligt och kompenserar på andra sätt.
ha ha ja så kan det faktikst vara. När passet är över ska där vara så lite energi över att den där fjärrkontollen kan ligga precis var f.a.n. som helst.
Bubblan84
2014-01-08, 16:17
Samma här, och just på grund av det blir jag ofta mördad. *gah!*
Raschmus
2014-01-08, 16:27
Är det bara jag som måste ha viktkakorna åt samma håll? Alltså om en viktkaka har två olika sidor där exempelvis det finns text på ena sidan men inte på andra, så måste textsidan peka antingen inåt eller utåt på bägge viktkakor. "Blir jävligt ofördelad vikt annars och jag kommer bli osymmetrisk." Fick lite panikkänsla när jag efter ett lyft såg jag hade klovat ena sidan men min träningspartner missade att klova andra sidan.
Anders77
2014-01-08, 16:31
Är det bara jag som måste ha viktkakorna åt samma håll? Alltså om en viktkaka har två olika sidor där exempelvis det finns text på ena sidan men inte på andra, så måste textsidan peka antingen inåt eller utåt på bägge viktkakor. "Blir jävligt ofördelad vikt annars och jag kommer bli osymmetrisk." Fick lite panikkänsla när jag efter ett lyft såg jag hade klovat ena sidan men min träningspartner missade att klova andra sidan.
Den innersta viktkakan ska ha texten inåt. Alla andra viktkakor ska ha den utåt.
Raschmus
2016-08-18, 16:15
Le bump. Inga andra som har kul att delge?
Den innersta viktkakan ska ha texten inåt. Alla andra viktkakor ska ha den utåt.
Samsyn
Minikubik
2016-08-18, 17:08
Viktkakor ska vara åt samma håll! Inget konstigt med det.
Innan böj stampsparkar jag ner fötterna i golvet.
Allt, precis allt, har sin plats i bilen och i skåpet är det surrat så det står exakt lika alltid.
Alla synliga spik jag sätter måste sitta exakt rakt sinsemellan, detta gäller bara spik.
Mjölken måste stå längst ner till höger i kylskåpsdörren
Mjölken måste stå längst ner till höger i kylskåpsdörrenClose, but no cigar.
Till vanster ska den sta.
Minikubik
2016-08-18, 17:12
Close, but no cigar.
Till vanster ska den sta.
Röker inte så den får stå kvar på höger sida :d
För övrigt, kartonger med skruvkork(juice mjölk osv) måste stå med korken utåt
Akerhage
2016-08-18, 17:59
Kan inte ha vattendroppar på diskbänken, även om jag håller på att diska/laga mat så måste jag stå och torka diskbänken från vatten hela tiden.
King Grub
2016-08-18, 18:39
Röker inte så den får stå kvar på höger sida :d
För övrigt, kartonger med skruvkork(juice mjölk osv) måste stå med korken utåt
Haha, nej, korken åt höger! :D
trädgårdsmöbel
2016-08-18, 19:10
Ett styck alldeles för personlig och störd tvångshandling. När jag var tonåring och onanerade så tänkte jag på tjejer i min klass. Jag tyckte synd om de tjejer jag ansåg fula men ville inte diskriminera dem. Så jag skulle göra det rättvist och tänka lika mycket även på dem under tiden, vilket ledde till att jag hade svårt att slutföra det jag påbörjade och misslyckades oftast.
Vänsterhänt? :)
Minikubik
2016-08-18, 19:54
Förstår din tanke men nej, vill ha den utåt ändå.
King Grub
2016-08-18, 20:17
Vänsterhänt? :)
Nej, men korken kan ju inte få peka åt något annat håll än höger.
Ozziking
2017-01-17, 09:41
Bump! Någon med fler sjuka tvång? :D
Bump! Någon med fler sjuka tvång? :D
Vad mer finns det att säga?
King Grub
2017-01-17, 12:06
Den här mannen hade ett lindrigt tvångssyndrom.
Röntgenbild:
http://i.imgur.com/aW78R8n.jpg
Han hade 389 metallföremål - spikar och koppartråd mestadels - i magen:
http://i.imgur.com/QIihsMx.jpg
Han uppsökte läkare då han upplevda lätta, diffusa magsmärtor och metalliska rapar (Journal of Medical Case Reports 20093:56).
Fuuuuuuck Grubben
Tror jag är helt tvångssyndromfri. Hade lite grejer jag kunde haka upp mig på när jag var yngre men känner aldrig något sånt längre.
PureWhey
2017-01-17, 13:24
Han uppsökte läkare då han upplevda lätta, diffusa magsmärtor och metalliska rapar (Journal of Medical Case Reports 20093:56).
Undrar om han trodde att det kunde vara kopplat till att han ätit nära 400 metallföremål cofffee
Har inte så mycket längre, men hade rätt mycket skit för mig förr. När jag skulle sova fick inget ljus fick slinka in mellan gardinerna och kasta "solkatter" på väggarna t.ex. Så höll på och staplade en massa skit längs gardinerna varje kväll för att täcka upp alla springor.
Fick ibland för mig att jag var tvungen att göra vissa saker ett jämnt antal gånger. Röra vid en sak i kylen kanske t.ex. Rörde jag saken en gång var jag tvungen att göra det en gång till. Vissa sådana här saker lever kvar... när jag går hemifrån får jag ibland en stuck-up på att t.ex. skorna inte står prydligt vid skohyllan och måste vända i dörren, fullt påklädd, för att styra upp det. Rätt jobbigt.
jag vågar inte läsa tråden då jag är rädd att smittas av ett av era.
Macroman
2017-01-17, 14:21
Den ständigt pockande drömmen om att bli mjukporrstjärna.
Rolfarsson
2017-01-17, 14:33
• Siffrorna måste alltid vara jämna, t.ex. 6, 8, 10 (ljud på tv, motstånd på crosstrainer, antal sets osv).
• När jag spottar så måste jag alltid spotta två gånger.
• Jag är pedant, allt har sin plats och saker måste alltid vara raka och i storleksordning.
galtasar
2017-01-17, 14:48
Jag måste avsluta varje måltid med att dricka ett fullt glas av vald dryck. Alltså kan jag inte färda måltiden och sen bli erbjuden rester av tjejen om jag inte har dryck kvar till ett fullt glas.
Har inte så mycket längre, men hade rätt mycket skit för mig förr. När jag skulle sova fick inget ljus fick slinka in mellan gardinerna och kasta "solkatter" på väggarna t.ex. Så höll på och staplade en massa skit längs gardinerna varje kväll för att täcka upp alla springor.
Fick ibland för mig att jag var tvungen att göra vissa saker ett jämnt antal gånger. Röra vid en sak i kylen kanske t.ex. Rörde jag saken en gång var jag tvungen att göra det en gång till. Vissa sådana här saker lever kvar... när jag går hemifrån får jag ibland en stuck-up på att t.ex. skorna inte står prydligt vid skohyllan och måste vända i dörren, fullt påklädd, för att styra upp det. Rätt jobbigt.
Har liknande upplevelser av tvång. Inga solkatter, men vidröra saker ett visst antal gånger, räkna till ett visst nummer om jag börjat räkna, blinka x antal gånger, gå på rätt sida om lyktstolpar, med mycket mera. Småsaker som avlöst varandra skulle jag säga. Speciellt i perioder då jag varit väldigt upptagen i hjärnan och behövt prestera mentalt.
Numera har jag ingenting jag kommer på. Eller jo, jag snärtar ibland på displayen med pekfingret och måste få till en perfekt snärt för att få sluta. Ska försöka sluta med det. Tror displayen kan börja ta skada av det eftersom jag knäpper rätt hårt på den. I övrigt är jag väldigt bra på att direkt lägga ner tendenser till nya tvång eller tics.
Inför varje tungt set knäböj eller marklyft har jag dock en ritual där jag drar upp byxorna en bit så de sitter så tajt som möjligt.
en sak kom jag på, jag är manisk när det gäller hår i öronen. känner på örat försiktigt och så fort jag känner ett strå eller stubb från ett gammalt plock så ryker pincetten fram. kan inte slappna av förrän det är borta, och kan ibland hålla på o 10 min för att få tag på uppstickaren. EXTREMT tillfredsställande när jag väl får fatt i en.
jag var hemma en jul och såg att farsan höll på att känna på sitt öra med, och så visar det sig att han är likadan. skumt då jag aldrig sett honom göra det, men att vi båda har exakt samma beteende. dna
• Siffrorna måste alltid vara jämna, t.ex. 6, 8, 10 (ljud på tv, motstånd på crosstrainer, antal sets osv).
• När jag spottar så måste jag alltid spotta två gånger.
• Jag är pedant, allt har sin plats och saker måste alltid vara raka och i storleksordning.
Att reglera volymen i jämna steg är sånt som skiljer oss från djuren. Maxvolym på källan och sen reglera i jämna steg.
en sak kom jag på, jag är manisk när det gäller hår i öronen. känner på örat försiktigt och så fort jag känner ett strå eller stubb från ett gammalt plock så ryker pincetten fram. kan inte slappna av förrän det är borta, och kan ibland hålla på o 10 min för att få tag på uppstickaren. EXTREMT tillfredsställande när jag väl får fatt i en.
jag var hemma en jul och såg att farsan höll på att känna på sitt öra med, och så visar det sig att han är likadan. skumt då jag aldrig sett honom göra det, men att vi båda har exakt samma beteende. dna
Eller så såg du din far göra det när du var så liten att du inte kommer ihåg det och påverkades undermedvetet senare i livet...
you will never know.
http://www.bilddump.se/bilder/20170216043844-188.126.84.118.jpg
Jag vet inte till vilken grad eran tvångsproblematik handikappar er i vardagen, för mig är det helt otroligt tråkigt grovt mycket. Det största isolerade nederlaget i närtid var tidigare idag när jag skulle försöka svara lite uppmuntrande på en journal för en person som ligger i deff. Jag befann mig ovanpå badrumslocket när jag påbörjade att skriva på mobilen & kunde under följande 6 timmar inte röra mig en centimeter från min position bortsett från tummarna tills jag var "klar" med mitt tvångsmässiga svamlade på mobilen. Det gör mig väldigt ledsen när jag misslyckas så kapitalt i vardagen. Det faktum att jag skriver avsevärt mycket snabbare på ett riktigt tangentbord blott 5 meter bort men ändå inte kan lyckas avbryta den påbörjade aktiviteten & förflytta mig gör saken bara ännu värre. Det blir så tydligt för mig att aktiviteten jag utför utan paus inte kan tillskrivas det positiva attributet "dedikation" som människor på autismspektrumet ofta brukar kunna uppvisa för sina specialintressen utan istället handlar det primärt om diagnosen som har allra störst destruktiva inverkan på min livskvalité: F422, tvångstankar med tvångshandlingar. Jag postade ju inte ens det absurt långa inlägget med rent svammel i slutändan ens. Var så glad att jag lyckades slita mig efter "sista meningen" & innan jag påbörjade att försöka redigera allt svammel även; då jag redan spenderat så pass många timmars omskrivande av texten redan. Jag tänker inte läsa igenom mitt tvångsmässiga svammel-inlägg för vill undvika risken att råka påbörja en redigering av texten, men jag tänker posta den här inom en spoiler-tagg utifall att någon skulle vilja läsa ett utkast från r3mpuh's hjärna & har alldeles för mycket tid till sitt förfogande. Texten var från början en enda stor brödtext men lyckades snabbt styckeindela den lite grovt innan jag förde över kolozzeum-förhandsgranskningen till ett text-dokument. Hoppas era tvångsproblematiker inte är riktigt lika påträngande som mina kan vara.
Väl mött!
Mvh r3mpuh :)
<1 dl vassle+rikligt med vatten(~1 L) 30-45 minuter innan varje måltid upplever jag personligen leder till mättnadskänslor tidigare än vad samma måltid+banan(~motsv. kcal) enskilt gör. Man bör givetvis planera sin måltid 100 kcal mindre än i vanliga fall redan på tillaganings/förberedelsestadiet för att gå +-0 redan på ett teoretiskt plan & om man börjar bli mätt under den adekvata måltidsperioden(<30min?) fast det finns mat kvar, faktiskt även avsluta/duka undan måltiden istället för att dra ut på tiden tills all mat är slut med den medföljande risken att fortsätta småäta kolhydrater. 0,5 dl Havregryn kan med fördel intagas tsm med _mycket_ vatten varje måltid. 0,5 dl brukar räcka till ~2? överföringar från måttet till vänstra handflatan ungefär, överförs från handflatan till munnen via ~2reps med tungan, tuggas ett par gånger(blir fort tort & gör ont i tänderna) & sväljes med stor klunk vatten omväxlingsvis. Havregryn enligt ovan^ ger mycket bättre matätaravkastning per kcal på alla sätt jämfört med banan/Klementin/frukt. Köp aldrig russin, nästan lika illa att ha hemma som chips. Ät alltid havregryn enl. ovan ist. för frukt vid möjlighet.
Grönsaker sägs vara bra men de flesta är läskigt oaptitliga & råa morötter är exakt allt det onda som grönsaker faktiskt står för materialiserat; ljuva löften om en episk kcalhalt per ätarglädje medan de i skymundan har en dold lömsk agenda som går ut på att när du allra minst anar det skall bli toalettbunden i ett okänt, helst absurt, x antal timmar utan någon vidare möjlighet till bottjänstgöring(Loperamid) & som om inte detta tordes vara oresonligt nog som en "belöning" för att man försöker äta lite nyttigare så tro på fan att när man lagomt börjar tycka att helvetet borde vara över nu, ungefär halvvägs in på förbannelsen, kommer börja må förjävligt p.g.a. vätskebrist & kanske även syrebrist/blodsockerdipp beroende på badrumsstorlek & distans till köket. 1-2 ägg mättar även väldigt bra per måltid, man måste inte äta fler utom vid en planerad påföljande fasta. Utifall att du skulle testa någon dag att inta 1 dl Vassle med chokladsmak innan måltiderna & du i efterhand upptäcker att du varken lyckades bli mätt tidigare, avsluta någon måltid alls tidigare eller inte heller faktiskt kanske t.o.m. åt 1 måltid mindre än vanligt under vassle-med-chokladsmak-prövo-dagen så är det ju trots allt inte värre än att du bara slutar inta pre-meal vassle. 😉 Kom dock ihåg att blir det totalt 3 frukter mindre än vanligt under prövodagen så blir det iprincip +-0 vid 3 måltider & då får vasslen ytterligare en dags chans med sina hälsofördelar (då 1-2 st multivitamin tabletter ersätter däremot den mesta kaninfödan) cuz. vassle(~100 kr/kg!)
Tror även att jag läst någon imaginär studie som påvisade ovan kcal-intags samband men högst troligen så var det ej fallet utan 1 apelsin elr. äpple innan bufé som rekommenderades. Vill man av någon anledning äta riktig mat, förslagsvis husmanskost, så är det visst 100% matfokus/TV & Mobilen avstängd, kastrullerna kvar på spisen, barnbestick från Ikea, tugga hellre onödigt mycket än en gång för lite, grönsaksbukfylla(+mycket vatten) fyller sin funktion bättre innan måltiden, underskatta/förväxla inte kroppens oerhörda fysiska konstanta behov av vatten med ditt psykiska behov/vätskebehov maskerat som sötsug & all mat skall om möjligt serveras på små kaffefat/i små glaskaramellskål & se det förlöjligande omständiga nu obligatoriska tvånget till att behöva resa sig upp igen för att fylla på tallriken vid spisen igen, varje jävla måltid, som en egentlig apodiktiskt självklarhet.
Du skall inte kunna ha något bättre för dig som du upplever störs av att behöva gå & ta mat flera gånger, det motsäger inte bara den första regeln om att måltiden skall ha 100% fokus & vara en aktivitet i sig som _tillfälligt avbryter_ en annan _fysisk_ aktivitet precis som den där gången du minns när att du var en väldigt liten homo sapiens & inte alls ännu, av valfri anledning, råkat förväxla sin artsidentitet med en levnadskraftig björn i början på idesäsongen eller kollat på för många AnimalPlanet/AlGore-dokumentärer & råkat misskalkylera sitt faktiska behov av ett skyddande, livsuppehållande lager av värme för att inte frysa ihjäl under alla sina simturer tillsammans med den andra överlevande arten, knubbsälen, nu när alla isbjörnar har drunknat så vattennivån steg & Waterworld inträffade. Så många knäböj man orkar på <30 sekunder varje heltimme eller förslagsvis precis innan vassle/matintagen motverkar de negativa bieffekterna som uppstår vid en stillasittande livsstil enligt King Grub & är ett mycket bra tillägg för deffresultatet utöver träningspassen varje dag imo/Imaginär kunskap.
Det jag nämnde ovan ang. psykologiska måltids-tricks är kontentan av alla bantningsböcker på amazon skrivna till målgruppen kvinnor. Tror jag även nämnde ät/köp inte chips utan drick vassle/ät "bra mat" istället vilket är sammanfattningen av alla deff-böcker skriva för primärt män. Bra mat brukar antingen definieras som ägg & fet yogurt/ost eller som havregryn & pasta med kikärtor beroende på vem som är författaren till boken.
King Grub gillar ibland att ge en simplifierad övergripande bild som svar då det rent praktiskt innebär det mest sanna svaret medan han ibland kan tyckas verka motsäga sig själv i sina tidigare inlägg när hans svar istället går in på en biologisk detaljnivå, berör specifika verkningsmekanismer, återger forskarstudiers data med valfri iteration eller när han blir övermodig & skriver inlägg på mobilen under förhoppningen att folk skall uppfatta kontentan av hans koncisa text & ej råka diktera om hela essensen av hans inlägg genom att återge det som en helt ny, för resten av världen, förbluffande upptäckt som vänder upp & ned på allt som forskarvärlden tidigare presenterat som fakta och kastar det rakt ut genom fönstret. Självklart låter dock samtliga personer bli att övertolka King Grubs uttalanden och skulle aldrig få för sig att göra en egen interpretation av vad han egentligen menade baserat på det han lät vara osagt & skulle absolut inte presentera det som en direkt återklang av King Grubs personliga åsikt.
Det står för mig nu helt klart efter att ha skrivit dessa rannsakande dikter från mitt hjärta att ingen själ här på kolozzeum skulle kunna plocka ur delar av King Grubs heliga ord utav visdom ur sin kontext & applicera dem på situationer som råder under helt andra premisser
Det råder därför för mig nu inga som helst tvivel om att alla vi person här på brädan finner mer eller mindre näst intill samma likvärdigt storslagna oerhörda vämjelse mot att befläcka vårat heligaste inre, de oräkneliga Gruborden, som jag känner aversion mot morötter.
svenbanan
2017-02-16, 11:10
Jag lider med dig, men finner ditt svammel väldigt underhållande.
ApexProcyon
2017-02-16, 11:36
Med tanke på att hela ditt inlägg byggde mot ditt ogillande av råa morötter så måste jag säga att 6 timmar står i proportion till hur hemska råa morötter faktiskt är.
Johan1992
2017-02-16, 15:24
Har haft lite olika tvång genom åren. Här kommer ett par exempel:
En period när jag bodde hos föräldrarna, hade rum i källaren, varje gång jag skulle sova så var jag tvungen att ställa mig i sängen och kolla ut genom källarfönstret. Jag kanske tittade ut genom fönstret 40 ggr (om inte mer) per natt, pågick i en hel sommar. Fråga mig inte vad jag letade efter, för det vet jag inte själv.
Varje gång jag skulle koppla av, se film, eller sova, så var jag tvungen att kontrollera hela huset. Är kranarna avstängda, duscharna, är spisen avstängd, är kylen och frysen tillräckligt intryckt? Ligger det någon tröja under elementet? Vafan.... Det kan ju slå eld..
Det var ganska jobbigt om man var själv hemma och skulle se en film, då fick man ansvar för hela huset. Jag upprepade kontrollerna flera gånger innan jag kunde slå mig till ro. Minns även att jag alltid sa "kranen är avstängd, ett två tre abo" sen kände jag som en fåne med handen under kranen för att försäkra mig om att den inte droppa..
En period i livet så hade jag en annan sjuk grej för mig. Varje gång när jag skulle sova så var jag tvungen att låsa upp knapplåset på telefonen och säga "du är inte i samtal ett två tre", det där kunde jag göra säkert 20 gånger innan jag skulle sova.. .. ja vafan! Tänk om jag hade varit i ett samtal en hel natt, kunde ju blivit svindyrt! :D
Nu på senare år så har jag snarare Hygien-tvång. Varje gång jag varit utomhus och kommer hem och inte planerar att gå ut mer, så måste jag duscha, annars kan jag inte koppla om. Om jag så måste gå utanför ytterdörren i 3 sek för att sedan gå in igen, så MÅSTE jag duscha. Ibland kanske man gjorde sig redo för sängen, sen kom man på att man skulle till affären. Som ni hör, det kan bli ett par duschar per dygn. Men duscharna är blixtsnabba, sköljer bara av mig med vatten, men det kan bli 4-8 per dygn.
Duschnojjan släppte jag när jag flyttade, tyckte badrummet var för vidrigt att duscha i, så lånade duschen hos min föräldrar innan renoveringen av mitt egna badrum var klart. Men jag hade ju inget val än att släppa hygientvånget, var ju tvungen att vistas utomhus efter varje dusch!
Kan skriva en hel bok om alla tvång, men det där får räcka. Men fyfan vad det är jobbigt med tvång, det tar upp mycket av ens tid! Är väl hyffsat frisk nu iaf!
Wilshere
2017-02-19, 18:09
Sitter nästan alltid och pillar av skinnet runt mina naglar, när jag var yngre bet jag istället men det har jag slutat med nu. Överlag har jag något behov av att pilla på sårskorpor osv. Fast det är egentligen inte något som stör mig.
Har åtminstone kommit över att tvätta mina händer konstant, tidigare kunde jag knappt röra något utan att känna ett sjukt behov av att tvätta händerna. Minns när man var på utflykt med skolan som ung och jag fick ta massa vattenflaskor med mig så jag kunde skölja av händerna. Jävla märkliga saker man har för sig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.