Visa fullständig version : Vänja sig vid stor matvolym?
Äter man hyfsat kcalsnålt på bulk blir det ju rätt stora volymer mat. Det passar mig för jag gillar att äta. Nackdelen blir väl dock att om man vänjer sig att äta så mycket blir det jobbigare vid deff.
Hur gör ni? Äter ni helt enkelt kcaltätare vid bulk och håller volymen ungefär likadan eller biter ni helt enkelt i det sura äpplet?
massakay
2012-11-19, 13:49
Hur gör ni? Äter ni helt enkelt kcaltätare vid bulk och håller volymen ungefär likadan eller biter ni helt enkelt i det sura äpplet?
Jag biter nog i det sura äpplet!!!*drool*
Energitätare till viss del men att trycka i sig tillräckligt med kalorier från "cleana" källor är ju inte jättesvårt heller om man inte har ett väldigt stort energibehov.
Ristretto
2012-11-19, 14:05
Om jag börjar äta små volymer blir jag ganska snart sämre på att äta stora volymer.
Måste alltid töja ut magen när jag varit hos morsan och farsan en vecka, där det som regel blir fler, mindre, måltider under dagarna.
Energitätare till viss del men att trycka i sig tillräckligt med kalorier från "cleana" källor är ju inte jättesvårt heller om man inte har ett väldigt stort energibehov.
Det håller jag med om men det var ju inte riktigt det som var frågan. "Problemet" och frågeställningen är ju hur lätt det är att vänja sig med den stora volymen på maten och om det då blir jobbigt vid deff då man inte får äta lika mycket.
Det håller jag med om men det var ju inte riktigt det som var frågan. "Problemet" och frågeställningen är ju hur lätt det är att vänja sig med den stora volymen på maten och om det då blir jobbigt vid deff då man inte får äta lika mycket.
Jag som läste lite snabbt kanske. Det är inte så jobbigt faktiskt. Går från ca 1kg/måltid till 400g/måltid från bulk till diet och jag har inte upplevt det som något större problem åt något av hållen.
Att magen drar ihop sig något så ofantligt är inget jag märkt av. Jag sänker lätt en pizza eller två på diet trots att jag äter mindre måltider då, iof äter jag inga micromåltider en gång i timmen utan 2-3 riktiga mål mat.
Fasta räddar alltid biffen på deff.
Alternativt ett gäng ägg till lunch, som man står sig på till kvällen då man smäller i sig resten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.