Spinkis123
2012-11-18, 19:35
Hej kära KoloZzeum. Jag är en ''man'' på 17år. Jag är ca. 196cm lång och väger ca. 80kg. Med andra ord, jag är ganska smal. Jag växer fortfarande och har en förbränning som folk hade kunnat döda för. Fettmängden är alltså väldigt låg på kroppen, men vad hjälper det när man inte har muskler? Är ganska ''bred'' dvs. Bredaxlad och själva kroppen är absolut inte en pinne trots att jag är ''smal''. Man ser magrutorna, att där finns bröstmuskler, armmuskler etc. Men som sagt, fortfarande spinkis. För att ge er en bild liknar det väl ungefär detta:
http://www.ayushveda.com/dietfitness/wp-content/uploads/2009/08/skinnyguy.jpg.
Ber om ursäkt för den bögiga bilden, men det var den första & bästa på google.
Är alltså ute efter tips, råd, kommentarer, ALLT.
Kost: Ingen muskelbyggnad utan mat. Förbränner alltså otroligt mycket. Planerar på att äta 6 gånger om dagen. Frukost, mellanmål1, lunch, mellanmål2, middag och innan sömnen käk. Men har ingen aning om vad jag ska äta. Vad är lite och vad är mycket? 5ägg till frukost, yoghurt etc. Behöver även tips på bra och enkla mellanmål att ta med till skolan. Lunchen får jag trycka i mig det som serveras.
På kosten behöver jag alltså tips på, hur mycket jag ska käka vid de olika målen, enkla saker att laga/fixa.
Sömn: Somna senast 23:00 varje dag.
Kosttillskott: Hemma just nu har jag: Gainer Pro och Whey 80 proteinpulver. Har även 2 kreatin påsar som jag aldrig öppnat/testat, ska jag börja med det senare? Något annat ni rekommenderar, ska jag trycka i mer flera under dagen? etc.
Träningsupplägg:
Dag1, Bröst-Triceps-Mage
Bröst: Bänkpress, snedbänkpress, Ligg. hantelflyes. 3x8
Triceps: Smalbänkpress, triceps pushdown, omv pushdown. 3x8
Mage: ''Musslan'' 3x12, statisk situp 5x15 sec.
Dag2, Rygg-Biceps-Mage
Rygg: Latsdrag, Sitt.rodd, Skivstångsrodd. 3x8
Biceps: Skivstångscurl, stående hammercurl, konc. curl. 3x8
Mage: Se ovan
Dag3, Axlar-Ben-Mage
Axlar: Stående militärpress, Hantellyft åt sidan, schrugs. 3x8
Ben: Knäböj 3x6, benspark, ligg.lårcurl, sitt.vadpress 3x8
Detta upplägget har jag alltså kört innan, det vill säga 3-1-3. Men pga. av operation av knäna får jag inte av läkaren, träna benen från om 3 månader. Finns det alltså något smidigt sätt man kan slå ihop några pass så jag slipper 3-1-3? Alla åsikter är bra, ska jag köra andra övningar, mindre reps/set, ändra upplägget etc.
Har tyvärr drabbats av en liten förkylning som jag hoppas är över snarast. Kommer försöka uppdatera så ofta som möjligt om vad jag tog i vikter och så för att ni(jag) ska kunna se utvecklingen.
Längtar efter massa schyssta tips!
Dags att sluta vara spinkis! *flex*
/ Spinkis123
http://www.ayushveda.com/dietfitness/wp-content/uploads/2009/08/skinnyguy.jpg.
Ber om ursäkt för den bögiga bilden, men det var den första & bästa på google.
Är alltså ute efter tips, råd, kommentarer, ALLT.
Kost: Ingen muskelbyggnad utan mat. Förbränner alltså otroligt mycket. Planerar på att äta 6 gånger om dagen. Frukost, mellanmål1, lunch, mellanmål2, middag och innan sömnen käk. Men har ingen aning om vad jag ska äta. Vad är lite och vad är mycket? 5ägg till frukost, yoghurt etc. Behöver även tips på bra och enkla mellanmål att ta med till skolan. Lunchen får jag trycka i mig det som serveras.
På kosten behöver jag alltså tips på, hur mycket jag ska käka vid de olika målen, enkla saker att laga/fixa.
Sömn: Somna senast 23:00 varje dag.
Kosttillskott: Hemma just nu har jag: Gainer Pro och Whey 80 proteinpulver. Har även 2 kreatin påsar som jag aldrig öppnat/testat, ska jag börja med det senare? Något annat ni rekommenderar, ska jag trycka i mer flera under dagen? etc.
Träningsupplägg:
Dag1, Bröst-Triceps-Mage
Bröst: Bänkpress, snedbänkpress, Ligg. hantelflyes. 3x8
Triceps: Smalbänkpress, triceps pushdown, omv pushdown. 3x8
Mage: ''Musslan'' 3x12, statisk situp 5x15 sec.
Dag2, Rygg-Biceps-Mage
Rygg: Latsdrag, Sitt.rodd, Skivstångsrodd. 3x8
Biceps: Skivstångscurl, stående hammercurl, konc. curl. 3x8
Dag3, Axlar-Ben-Mage
Axlar: Stående militärpress, Hantellyft åt sidan, schrugs. 3x8
Ben: Knäböj 3x6, benspark, ligg.lårcurl, sitt.vadpress 3x8
Detta upplägget har jag alltså kört innan, det vill säga 3-1-3. Men pga. av operation av knäna får jag inte av läkaren, träna benen från om 3 månader. Finns det alltså något smidigt sätt man kan slå ihop några pass så jag slipper 3-1-3? Alla åsikter är bra, ska jag köra andra övningar, mindre reps/set, ändra upplägget etc.
Har tyvärr drabbats av en liten förkylning som jag hoppas är över snarast. Kommer försöka uppdatera så ofta som möjligt om vad jag tog i vikter och så för att ni(jag) ska kunna se utvecklingen.
Längtar efter massa schyssta tips!
Dags att sluta vara spinkis! *flex*
/ Spinkis123