Logga in

Visa fullständig version : SVT play fungerar ruttet, nån som vet varför?

timoat
2012-11-17, 17:24
Eller är det bara jag?

Jag försöker kolla http://www.svtplay.se/video/584926/den-unga-schjerfbeck

har testat i Chrome, Firefox och IE, uppdaterat Flashplayer och stängt av maskinvaruacceleration. Kör Win7 och en ett år gammal maskin. Min hastighet är 3Mbit/sek, räcker det verkligen inte? Gör ingen skillnad om jag kör på "Begränsad" kvalitet.

hahavaffan
2012-11-17, 17:52
Funkar utmärkt här.

3Mbit är nog i lägsta laget om du har andra saker på nätverket/datorn som drar bandbredd. På pappret räcker det gott och väl, men i verkligheten så är iaf min erfarenhet att det oftast krävs mer än det "bör" för att streama problemfritt.

tp_88
2012-11-17, 18:28
SVT Play var onekligen bättre med den tidigare spelare, där man valde "låg/medel/hög/720p" på kvalitén.

Ibland när jag kör helskärm på "högsta kvalité" med Firefox numera, så vägrar den buffra. (Slår på prestanda-grejen och kollar). Går man däremot ur helskärmsläget så funkar det direkt, och den börjar buffra. Har oftast bytt till Chrome då och där har jag inte upplevt problemet.

Testade streama en match live för en tid sedan via mobilen, och det var samma sak där. En gång i minuten typ så hängde det sig. Hårdvara och internetuppkoppling var inte problemet. Testade då flera olika browsers, med samma problem.

Så ja, som så ofta när saker som funkar helt perfekt (nåväl, när man gick i/ur helskärmsläge med 720p tidigare så kunde det hänga sig någon sekund, men annars så) ska bytas ut så blir det sämre.

OT: Om du har testat med olika läsare osv så kan du kanske starta om modem och router, det är iaf värt en chans.

Gober
2012-11-17, 21:04
Var omöjligt att kolla tidigare när jag hade 20mbit, det buffrade något enormt. Med 100mbit fungerar det bra. Märkligt dock att det krävs fiber för att kunna kolla.

timoat
2012-11-18, 00:16
ja man tycker ju att det är lite överdrivet. är det därför de övergett appen?

Fredron
2012-11-18, 00:53
Jag är utomlands och använder en webbproxy, ungefär hälften av klippen fungerar och resten slutar aldrig ladda.