Visa fullständig version : Snacks på diet.
Vad stoppar ni i er?
Min senaste fluga är hela champinjoner stekta i vitlök.
Bonus: man får utrymme solo på gymmet sen.
Frysta bär i olika former, bara att suga på. Tar tid och är gött.
Rivet äpple med kanel och sötningsmedel funkar också bra.
Scratch89
2012-11-15, 19:56
Isglass.
Gurka doppad i dippa gjord på kvarg.
Beefjerky är schyst, kall Pepsi Max till det.
Inget sådant där alls. Stimulerar bara ännu mer sug för mig.
Få och större proteinrika måltider och någon snus funkar bra :)
Scratch89
2012-11-15, 19:59
Sen om man inte bara räknar snacks, så är det rätt gött att bli mätt på riktig mat ibland, fast lite mer då. Tacos, hemmagjord pizza, hemmagjorda hamburgare. Allt som ger mycket protein och bra tröck i magen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=182411
Ta en titt i den här tråden. Finns en del riktigt fina saker.
Själv gillar jag att dra ihop lite kvarg, blåbär, proteinpulver och lite vatten och stoppa in i frysen en timme. Lite sorbetaktigt.
Morötter. Helvete vad jag käkar morötter.
Gurka doppad i dippa gjord på kvarg.
*gah!* Dip eller dipp om jag får be! :D
Dippa är verbet.
BelowAverage
2012-11-15, 20:37
Oboy.
Starkt blandad (i vatten) chokladsmaks whey-80 + 1-2 skedar oboy *drool*
Äpplen
Ostkaka
Nordenator
2012-11-15, 20:38
Beefjerky är schyst, kall Pepsi Max till det.
Dat jerky. Den importerade är jävligt dyr, men gott är det :D
Ett alternativ är att köpa en tork och göra sin egen. Om man nu hade pallat med det ;)
Går att göra jerky i ugnen med, lövbiff funkar fint, även kyckling går bra
såg massa sockerfria godisar på lokala coopen, köpte dom av princip inte, varför äta nåt utan energi i ?
Nordenator
2012-11-15, 21:15
såg massa sockerfria godisar på lokala coopen, köpte dom av princip inte, varför äta nåt utan energi i ?
Allt socketfritt godis jag har sett innehåller ju fortfarande en hel del energi. Då käkar jag hellre något som ger något vettigt tillbaka i deffestund.
Morötter. Helvete vad jag käkar morötter.
Det syns på din hårfärg!
Erik Eriksson
2012-11-15, 21:31
Har konstant en burk med Turkisk peppar som står till förfogande här hemma. Fyller på när det börjar sina. :)
vicarious
2012-11-15, 21:40
Att de är sockerfria betyder dock inte att de är helt utan kalorier.
tillräckligt lite för att det inte skall vara värt det...
Går att göra jerky i ugnen med, lövbiff funkar fint, även kyckling går bra
Blir det inte väldigt torrt? tänker att det är för hög värme.
Du får ha ugnen på ~60 grader, tar ~24h om jag minns rätt, var ett bra tag sen jag gjorde det sist.
Viktigt att ha ugnsluckan på glänt med så fukten kommer ut, sätt en handduk ivägen t.ex
elBjurro
2012-11-15, 22:00
Moderna ugnar brukar levereras med en ratt för temperaturinställning, så det borde kunna regleras.
En vedeldad ugn är ju lite knepigare kanske, får torka köttet på en pall en bit ifrån.
Ett alternativ är att köpa en tork och göra sin egen. Om man nu hade pallat med det ;)
Ett godare (tror jag) och billigare alternativ: http://4.bp.blogspot.com/-OEUimDB1zA4/TabakOPTNEI/AAAAAAAAC_Q/wopWUoWlWUA/s1600/IMG_0083.JPG
Finns på större Willys och Hemköp.
Gott till sprit med. Men det kanske går mot temat lite?
Nordenator
2012-11-15, 23:00
Ja torkat kött är ju också gött. Har en bit torkat älgkött i kylen ^^
Jag brukar käka massa morötter, sen köper jag vilken dipa som med gräddfil. Funkar alla gånger.
Du får ha ugnen på ~60 grader, tar ~24h om jag minns rätt, var ett bra tag sen jag gjorde det sist.
Viktigt att ha ugnsluckan på glänt med så fukten kommer ut, sätt en handduk ivägen t.ex
Jag brukar köra på ca 70grader i 6-8h, skivar egen av fransyska.
Scratch89
2012-11-15, 23:28
tillräckligt lite för att det inte skall vara värt det...
Hälften ungefär. Och äter du större mängder kommer du ha kul på toaletten sen. :D
Kör också på stekta champinjoner m vitlök! Och svartpeppar, viktigt.
Samt räkor, pill och gott! Eller en burk sparris stekt i äggvita med ev popcornkrydda på, riven morot till.
Mirakelnudlar el ris; riset funkar blandat med kanel och sötningsmedel tycker jag; nudlarna gör sig fint stekta med äggvita och krydda på. Sött el salt, brukar ju vara sug.
Frysta bär som sagts.. gurka rocks också. Rädisor. Selleri suger dock! :D
Te i större mängder är en annan favvo. Eller sprite zero, alt varm saft (funlight). Ibland göres kräm på funlight (el pudding).
Äh, är väl bara kolla vad som är värt i en näringstabell helt enkelt, och tuta och köra! :) Många ger dock lite ont i magen, men ibland är det mer värt än kurr däri..
Jag brukar köra på ca 70grader i 6-8h, skivar egen av fransyska.
Låter lite som tjälknöl; dock är det ju energirikt men mkt tugg för kalorierna! =)
Förresten; en kesellavariant jag fastnat för; kesella m rivna morötter + kanel + kardemumma + ev lite stevia. Rocks! :hbang:
Vill man ha ostkaka steker man på lite äggvita med hackade sötmandlar, keso och äggvita - gott med funlightsaftsås till (apelsin, bär el jordgubb funkar bäst tycker jag).
Gnaga på ingefära och/el citron har man ju också gjort. Ingefära kan även röras ner i valfri kesellamix. Kryddväxter; oregano, citronmeliss - eller senapskål (ruccola) etc.
Poängen är väl smak före energi, och gottande.
Är inte på diet, men kryddade mirakelnudlar borde väl bara opti?
Mörk choklad (70 - 85 %) för de som gillar det.
Och innan folk går bärsärk här inne så är jag fullt medveten om att den är precis lika energität som ljus/mjölkchoklad. Grejen är att man blir nöjd mycket snabbare när man äter mörk choklad. Av den mörka äter man (jag i alla fall) ju max 2-3 rutor åt gången till kaffet och är nöjd därefter. När det gäller ljus så kan man ju smälla i sig en hel chokladkaka på 200g utan problem.
Dessutom så får man ju i sig en massa nyttiga antioxidanter osv när man äter mörk choklad. Sedan är det väl även prestationshöjande, har jag för mig.
Lebron godis - saltlakrits klöver. 117kcal/100g. Nöjer sig oftast med 1/4 eftersom de är så salta.
Läkerol
Popcorn (lite!!)
cola zero
powerking/red bull light
lakritspulver
tuggummi
Åh, vid åsynen av Madamski kom jag på en go grej jag fick av tösen! Ibland har jag slopat att ha kakao/choklad hemma - men det suget är ju för bedrööövligt en gång i månaden.. en tesked kakaokross är rätta fixen! Såå awesome! Knaprigt, starkt, tillfredställande chokladigt! *cupid*
Tackar Madame! *hug*(yes, har 1/3 kvar.. så drygt o underbart är det! Hållbarhetsdatum går ut om ett år.. torkat och rostat kakaokross = awesome på alla sätt!)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.