Visa fullständig version : En logisk tanke kring deff!!!
Man ser folk som deffar nu, och har gjort i vinter.
Varför? Har man en tävling till våren kan man förstå men annars varför?
Skulle aldrig deffa på vintern, mycket mycket lättare på våren
när värmen kommer och det känns mycket mer motiverande att
gå ut och ta promenader flera ggr om dagen för att öka kcal
förbrukningen.
Visst man kan köra kondis på gymmet men det är juh inte i
närheten så härligt som att gå i vårsolen på mornarna, dagarna
och kvällarna. Då VILL man juh ut bara för att det är skönt.
Att tvinga sig ut till morgonpromenader i -10C
(eller när på dygnet det nu än är) för att lyckas
bättre med deffen är för mycket "will power" för mig
så till våren när jag vaknar hör fåglarna kvittra och solen
skiner in genom fönstret då går jag ut på en promenad.
Så varför gör ni detta ni som deffar under vintern?
Vore mycket intressant att höra (it`s all about timing)
//Garnax
no1fitness
2004-02-10, 04:56
Jag deffar, men har ju tävling framför mig...:rolleyes:
Varför jag då svara i denna tråden..???
:D Har tråkigt på jobbet...:angel:
Ingen aning... För mig var det fläsket som avgjorde, jag var redan så bulkig efter jul, som jag tänker släppa mig. Skulle jag fortsatt bilka så skulle jag varit tvungen att deffa i evigheter.
Men satan så skönt det är att gå morgonpromenader i ljuva maj! Både härligt ljust, varmt och skönt i morgonsolen!! Samtidigt får man lite fin färg på huden!
Så sitter man här istället nyss hemkommen från promenad i -11.3... Och kallare kommer det bli. :(
Herkulez
2004-02-10, 07:52
Eller gör som pirhana, kör cardio året om och ät bra så håller man sig hård året runt, och man KAN fakiskt bygga ändå, se på han
shirunai
2004-02-10, 08:40
Jag ska tävla men, jag skulle ändå gjort det, för att det kändes att det var rätt tid, lägger man på sig sen blir det på tok för jobbigt att gå ned. Det är skönt som idag -19C gå ut och gå i solen som värmer lika mycket som en trasig kupévärmare :D
jag deffar också för att jag kände att magen vart ALLT för stor och fettet bara flöda i kroppen. Morgon walks i -10 äru tokig pojk?!?!??! ALDRIG! :D Nu behöver man fan inte morgon walka eftersom fettet ändå rinner av, man väntar tills ljuva höstmorgnar kommer det är då man börjar morgon walka :D nu kör man på löpbandet efter träningen istället :D eller så drar man ut o springer lite på kvällen då det inte är -202020 grader :D
bah!
När jag bodde uppe i kalla boden så tvekade jag aldrig att gå ut på morgonpromenad. Även när det var -30 grader. Det vara bara att ta på sig skoteroverallen och linda in huvudet i en halsduk så man inte förfrös luftrören. Efter en sådan 1.5 timmes promenad i skogen så hade man inte en torr fläck på kroppen.
Det var tider det
:naughty:
Tävlingen heter ju LuciaPokalen:D
Hade ju varit roligare att att tävla på MidsommarTrofe´n i ett soligt Båstad sista veckan i juni.
-10 - -15 är ju ingenting. var 32 minusgrader imorse, så ställde in morgonpromenaden.
Det tar tid att komma i form. Det är ju inget som görs i en handvändning. När sommaren är här vill jag redan vara i form, redo att vara hårdast på beachen redan första dagen :smokin: . Och för mig tar det ca 2.5 månad att bli i hyfsad form, därför måste jag börja nu.
En deff nu för att gå ner ordentligt.
Sen en deff i maj så är man på topp inför sommaren=)
Nej men det har väl inte så mkt att göra med beachen, men jag har inte sett mina rutor på allt för länge och nu har jag börjat sakna dom och vill se mer deffad ut när jag kollar mig i spegeln.
låt säga att du behöver 2.5 månader...beachen lär du knappast se innan juni...
betyder att man kan börja i april då har du hela april hela maj och halva juni...sen startar sommaren.
Och i april är vädret ofta rätt varmt (utom det jävla sedvanliga regnandet)
Trimma upp mig till beachen startar vi med när värmen kommer
kanske slutet av mars...
//garnax
Jag åker till Thailand på tisdag i 2.5 månader, så därför valde jag att lägga min deff direkt efter jul.
Jag har jäkligt lätt för att bli brun här i sverige, vågar knappt tänka på vad 2.5 månader där borta kommer betyda.
Jag är lite orolig hur jag kommer sköta maten, men men jag kommer nog vara brunast och bland de hårdaste på beachen när jag kommer hem sen.:thumbup:
Herkulez
2004-02-11, 10:06
Jag ska sakta köra igång kardion nu i veckan men det blir bara träningscykel efter styrkepasset.....Är inte man nog för att gå morgonpromenad när det är -25grader :D
Originally posted by Johan
Jag åker till Thailand på tisdag i 2.5 månader, så därför valde jag att lägga min deff direkt efter jul.
Jag har jäkligt lätt för att bli brun här i sverige, vågar knappt tänka på vad 2.5 månader där borta kommer betyda.
Jag är lite orolig hur jag kommer sköta maten, men men jag kommer nog vara brunast och bland de hårdaste på beachen när jag kommer hem sen.:thumbup:
Är lika dan med det där att bli brun, iofs har jag svart hår och brun gröna ögon men brännan är alltid sommarens prio #1 och
min absoluta stolthet. Brukar ligga en 7-8 timmar och sola
en fin juli dag...efter det så är det solarium i 50 min.
Hem och smörja in sig i Dove för att inte torka ut och sen påt igen
dagen efter...ger en grym bränna. Förre året blev det en vecka i Bulgarien också...när man kom hem gick man alltid i hel vitt :)
Originally posted by Dolce
En deff nu för att gå ner ordentligt.
Sen en deff i maj så är man på topp inför sommaren=)
Nej men det har väl inte så mkt att göra med beachen, men jag har inte sett mina rutor på allt för länge och nu har jag börjat sakna dom och vill se mer deffad ut när jag kollar mig i spegeln.
Jag kunde inte ha sagt det bättre! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.