Visa fullständig version : ------------ hjälp hjälp -------------
Zlatan93
2012-11-14, 22:29
Hur ser detta ut? jag vill få ut mina magrutor , väldigt svårt att få bort magen
Vikt 67-68 Längd ca; 173
Ska sluta med alla kolhydrater och börja dagen med en proteinshake
Lunch i skolan som vanligt då jag bara tar grönsaker och proteinrika sakerna ingen pasta, potatis eller ris alltså.
Mitt schema ser ut såhära
Mån: Bröst
Tis : Rygg
Ons : Ben
Tors : Axlar
Fre: Triceps
Lör : Biceps
Bästa tips från er till mig?
Ska jag köpa in NO.Xplode eller ? för jag vet verkligen inte vad jag ska göra just nu :smash:
Tränat ca 8-9 månader varav 5 seriöst.
Lillpajken94
2012-11-14, 22:50
NO.Xplode kommer antagligen inte hjälpa dig. Testa att slänga in mer mage och digga kcal-. Eller bulka upp dig o sedan deffa fram rutorna.
Lär dig skriva rubriker.
Räkna kalorier, omstrukturera träningsschemat, om jag var du skulle jag hellre bygga lite och skippa deffen just nu, att ha magrutor men inget annan är inte roligt.
Lycka till med att skippa carbsen ... mitt tips är att du skippar en måltid och kör leangains istället .... bättre för din muskulatur, för ditt välmående och sociala umgänge ....
LarsLasr
2012-11-15, 01:51
Vad är det för kropp du vill nå och hur gammal är du? Har du slutat växa i längd?
Att skippa kolhydraterna när man vill bygga muskler är dumt.
Vill du bli av med fett är det bra att ligga på kaloriunderskott och träna intensivt och jobbigt, dvs inte med små isolationsövningar.
Slutresultatet om du deffar nu kommer vara en pinne, kanske en pinne med magrutor :)
älskarcola
2012-11-15, 01:55
Vad är det för kropp du vill nå och hur gammal är du? Har du slutat växa i längd?
Att skippa kolhydraterna när man vill bygga muskler är dumt.
Vill du bli av med fett är det bra att ligga på kaloriunderskott och träna intensivt och jobbigt, dvs inte med små isolationsövningar.
Slutresultatet om du deffar nu kommer vara en pinne, kanske en pinne med magrutor :)
Född 93 antar jag. Så 18-19
Zlatan93
2012-11-15, 08:18
Jag är 15 och jag vill bli biffig om du nu fattar vad jag menar en sån kropp som zyzz hade är ju inte helt fel
Zlatan93
2012-11-15, 08:19
@vivaldi vad menar du med leangains, är ganska ny i detta..
@vivaldi vad menar du med leangains, är ganska ny i detta..
Periodisk fasta med överskott på träningsdagar och fokus på kolhydrater då,
samt underskott på vilodagar med mer fokus på protein samt fett.
Googla, det är ett eget koncept med egen hemsida, har även en tråd på detta forumet !
LarsLasr
2012-11-15, 14:05
Jag är 15 och jag vill bli biffig om du nu fattar vad jag menar en sån kropp som zyzz hade är ju inte helt fel
Det som är svårt att uppnå med hans fysik är mängden muskler, inte det låga kroppsfettet. Och eftersom du är relativt ung och troligen inte växt färdigt hämmar det din muskelutveckling väldigt mycket om du ska försöka ligga på kaloriunderskott för att få fram magrutor...
Det är november, vem ska du visa magrutor för?
Fortsätt träna som du gjort, pusha dig själv i gymmet, öka vikterna, variera kosten, lägg på dig muskler, sedan i mars-april kan du börja fundera på att börja deffa innan sommaren :)
Zlatan93
2012-11-15, 15:58
Periodisk fasta med överskott på träningsdagar och fokus på kolhydrater då,
samt underskott på vilodagar med mer fokus på protein samt fett.
Googla, det är ett eget koncept med egen hemsida, har även en tråd på detta forumet !
Så du menar att jag ska äta vad som från 12 -8 på träningsdagar och på söndag då jag har vilodag ska jag minska kolhydraterna? :p
Zlatan93
2012-11-15, 16:00
Det som är svårt att uppnå med hans fysik är mängden muskler, inte det låga kroppsfettet. Och eftersom du är relativt ung och troligen inte växt färdigt hämmar det din muskelutveckling väldigt mycket om du ska försöka ligga på kaloriunderskott för att få fram magrutor...
Det är november, vem ska du visa magrutor för?
Fortsätt träna som du gjort, pusha dig själv i gymmet, öka vikterna, variera kosten, lägg på dig muskler, sedan i mars-april kan du börja fundera på att börja deffa innan sommaren :)
Så som jag tränar nu äter jag knappt kolhydrater men kan absolut inte hålla mig ifrån godiset/chipsen därhemma eller läsken... Vill börja bygga så mycket som möjligt utan att gå upp i fett bara en massa muskelmassa asså om du fattar, vem vill inte fylla en t-shirt och se stor ut ?:p
LarsLasr
2012-11-15, 17:19
Kanske ska byta godis och chips mot potatis och pasta då, eller båda? :P
I slutändan är det ändå upp till dig om du får dom resultaten du vill ha, om du vill bygga så mycket som möjligt får du visa det i gymmet och vid matbordet :) Om resultaten uteblir är det nog ett disciplinproblem.
Skriv en vettig rubrik på tråden.
Gör om, gör rätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.