Logga in

Visa fullständig version : Fortsätta med stronglift eller börja med bodybuilding stuk?

rasmau5
2012-11-14, 21:49
Hej,

Jag är en kille på 17 bast och jag undrar om jag ska fortsätta med SL eller gå över till bodybuilding? Jag har gymmat i kanske 3,5 månader och jag börjar få in alla grunderna riktigt bra och tycker jag har en bra grundkropp. Men det jag undrar är om jag redan nu ska börja med bodybuilding stuket och börja skapa volym på musklerna eller om jag ska fortsätta nöta med SL lite längre tid?

Skulle även vilja ha några bra tips på bodybuilding anpassade scheman.

Tack i förväg // Rasmau5 :)

G_lund
2012-11-14, 22:12
Kör på med det du tycker är roligast.

Dav0d
2012-11-14, 22:21
Jag skulle valt SL utan tvekan. Att träna SL vid ung ålder är en bra bas till skillnad från traditionell BB träning.

willtjam
2012-11-14, 22:30
Du får volym av SL också. Men, kör på det som får dig att gå till gymmet. SL är en bra grund.

Lachrillo
2012-11-14, 23:45
som tidigare kör absolut på det som känns mest rätt, jag har kört ca 8 månader utan vikter till stor del och har inte byggt mycket men har fått en bra grund i kondition och blivit bättre i styrka och nu kommer jag avancera med lite tillskott och mer vikter ( har undvikit vikter på grund av att jag kampsportar och har inte kunnat haft bra scheman för att vila i mellan )