NadjaK
2012-11-14, 01:24
Jeeaj är inne på 7dan/deff och mår prima. Är rätt så erfaren men det är aldrig fel att sträva efter utveckling osv, så hade därför varit mycket tacksam för åsikter. 166cm på 70 kg (tungaste jag varit i mitt liv hehe :D)
Vill för övrigt påpeka att jag är väldigt aktiv under dagen, går ungefär 10-15 km.
Börjar med att introducera mitt träningsschema,
Dag1: Kondition, 45min löp + 30 min crosstrainer
Dag2: Överkropp, mestadels rygg&bröst. (vill enbart behålla de muskler,ej bygga!)
Dag3:BEN!! Dyrkar mina benpass med 8ser av knäböj 15-8 rep upplägg, benpress, bulgarianlunges & kickbacks;p vill absolut behålla och eventuellt bygga (dock så vet jag att det är väldigt svårt att bygga under deff)
Dag4:VILA..
Och så börjar upplägget igen med kondition, överkropp,ben, vila.
Tycker absolut att det är fungerande, vet att konditionspasset är kanske inte optimalt men vaf*n.. Känslan efteråt är för härlig ..
Och så maten klart! Jag vet inte vad mitt ultimata kaloribalans ligger på, men jag chansar igenomsnitt på 2600-700/dygn. (träning inräknat)
Dag1:1800 kcal, 150g protein, resten mest kolhydrater+brafett. (kondis)
Dag2:samma som ovan (överkropp)
Dag3:2000kcal, 160g protein och lite fusk :P (Allt för benen)
Dag4:1500kcal, högt protein och bra fett. (vilodag)
Såå.. Anycomments? I'm a female btw ! Men ärligt hade vatt trevligt med lite feedback! Ultimate goal weight landar säkert på 59-60kg, som jag hoppas uppnå nångång i februari. Förövrigt införskaffade jag fettförbränningspiller idag, och 1kg 100whey samt 1kg casein (cookiesmak, ska bli spännande att smaka imorgon :P)
Vill för övrigt påpeka att jag är väldigt aktiv under dagen, går ungefär 10-15 km.
Börjar med att introducera mitt träningsschema,
Dag1: Kondition, 45min löp + 30 min crosstrainer
Dag2: Överkropp, mestadels rygg&bröst. (vill enbart behålla de muskler,ej bygga!)
Dag3:BEN!! Dyrkar mina benpass med 8ser av knäböj 15-8 rep upplägg, benpress, bulgarianlunges & kickbacks;p vill absolut behålla och eventuellt bygga (dock så vet jag att det är väldigt svårt att bygga under deff)
Dag4:VILA..
Och så börjar upplägget igen med kondition, överkropp,ben, vila.
Tycker absolut att det är fungerande, vet att konditionspasset är kanske inte optimalt men vaf*n.. Känslan efteråt är för härlig ..
Och så maten klart! Jag vet inte vad mitt ultimata kaloribalans ligger på, men jag chansar igenomsnitt på 2600-700/dygn. (träning inräknat)
Dag1:1800 kcal, 150g protein, resten mest kolhydrater+brafett. (kondis)
Dag2:samma som ovan (överkropp)
Dag3:2000kcal, 160g protein och lite fusk :P (Allt för benen)
Dag4:1500kcal, högt protein och bra fett. (vilodag)
Såå.. Anycomments? I'm a female btw ! Men ärligt hade vatt trevligt med lite feedback! Ultimate goal weight landar säkert på 59-60kg, som jag hoppas uppnå nångång i februari. Förövrigt införskaffade jag fettförbränningspiller idag, och 1kg 100whey samt 1kg casein (cookiesmak, ska bli spännande att smaka imorgon :P)