Visa fullständig version : Behöver tips! [Bilder]
Hampe123
2012-11-13, 23:10
Hejsan! Är ny här på Kolo fast har hängt här en del och läst andras trådar fast det här är mitt första inlägg!
Är så att jag håller på att deffa ner mig och mitt mål är att få fram synliga magmuskler dock tycker jag att jag börjar bli väldigt smal och undrar om jag verkligen kommer fram magmusklerna?
Såhär ser jag ut nu:
http://imageshack.us/photo/my-images/856/img0486rk.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/688/img0484jz.jpg/
Från att ha sett ut såhär:
http://imageshack.us/photo/my-images/440/sistajan.jpg/
Givetvis är nöjd med att tappat så mycket vikt. Väger just nu 82kg och bilden från förr väger jag 96kg.
Så undrar helt enkelt om jag ska fortsätta ligga på underskott om ni tror att jag kommer få tydligare konturer eller om det här är ungefär "max" jag kan få fram?
Ska väll säga att jag inte är speciellt stark så har inte så mycket muskelmassa som kan titta fram men mitt mål är inte att bli biff-rippad utan se smal-rippad ut :)
Tränar på gym 3ggr/vecka. (Rygg,Bröst,Axlar) (Ben Mage) (Biceps Triceps)
Tacksamm för tips & svar :)
MVH Hampe
Jag skulle börja bygga, men det är ju jag.
Sen om man får fråga, varför tränar du med det schemat som du gör? Säger inte att det är fel eller något, men är inte en hel dag för biceps och triceps liter overkill?
Lillpajken94
2012-11-14, 01:05
Bygg, lätt :-)
Hampe123
2012-11-14, 11:22
Jag skulle börja bygga, men det är ju jag.
Sen om man får fråga, varför tränar du med det schemat som du gör? Säger inte att det är fel eller något, men är inte en hel dag för biceps och triceps liter overkill?
Tanken är att då får Triceps & Biceps belastning 2ggr/veckan eftersom dom används också vid Rygg & Bröst träningen. Kör ofta Mån,Ons,Fre med ben passet i mitten. Fel att tänka så? :)
Bygg, lätt :-)
Jo inte har jag mycket muskler men lixom inte det som är målet just nu :)
Vad tror ni annars om att få fram konturerna för magmusklerna? Borde det gå att få dom lite tydligare om jag tappar ~4kg till?
Vad tror ni annars om att få fram konturerna för magmusklerna? Borde det gå att få dom lite tydligare om jag tappar ~4kg till?
Abs on a skinny guy are like big tits on a fat girl!
Bygg istället :)
Ola Wallengren
2012-11-14, 11:44
Du ser inte ut att ha speciellt välutecklade magmuskler, vilket är en betydande faktor. Annars kan man se att du fortfarande behöver tappa lite mer fett runt midjan för att optimalt få fram de du har.
Hampe123
2012-11-14, 13:16
Jo man skulle väll börja bygga istället men är så himla rädd att gå upp i vikt och se ut som jag gör på bilden från förr.
Har verkligen ingen lust att börja bulka men har läst att man kan bygga sakta men säkert om man ligger på Kcal-balans?
Någon som har erfarenheter av det? :)
Jo man skulle väll börja bygga istället men är så himla rädd att gå upp i vikt och se ut som jag gör på bilden från förr.
Har verkligen ingen lust att börja bulka men har läst att man kan bygga sakta men säkert om man ligger på Kcal-balans?
Någon som har erfarenheter av det? :)
Du kan prova att ligga på balans om du vill.
Annars kan du ju köra en väldigt lätt bulk, du behöver ju inte öka ett kg i veckan bara för att du bulkar utan du kan köra det i mycket lugnare takt och gå upp 1 -2 kg i månaden istället (t.ex ett överskott på 250 kcal per dag om man vill räkna).
Du har jobbat dig till ett bra utgångsläge för att bygga, tycker jag!!
Själv har jag byggt ett tag och bland annat stärkt bål/mag musklerna och trots att jag ökat lite lite i fett tycker jag det ser bättre ut!
Hampe123
2012-11-15, 19:32
Du har jobbat dig till ett bra utgångsläge för att bygga, tycker jag!!
Själv har jag byggt ett tag och bland annat stärkt bål/mag musklerna och trots att jag ökat lite lite i fett tycker jag det ser bättre ut!
Hej!
Jaa jag tror jag har en bra grund för att börja lägga på mig lite nu så har bestämt mig för att ligga på balans ev ett litet överskott och förhoppningsvis få lite resultat :)
Får hoppas att det blir så för mig också!
Det är vinter min son vad har du för nytta av att INTE bygga? Tuta och kör
Hampe123
2012-11-15, 20:10
Det är vinter min son vad har du för nytta av att INTE bygga? Tuta och kör
Är vekligen livrädd att bli så fet/stor som jag var för ett tag sen och trivs bra med att vara smal & smidig. Dock vill jag ju ha mera massa så får komma över mina tankespöken :)
Är vekligen livrädd att bli så fet/stor som jag var för ett tag sen och trivs bra med att vara smal & smidig. Dock vill jag ju ha mera massa så får komma över mina tankespöken :)
Vet hur du känner dig, var överviktig innan jag med! Men tro mig, håller du kosten och tränar på så blir du inte tjock igen utan bara större. Sen kan du deffa fram vad du nu vill i efterhand :)
FET blir du om du tappar kontrollen och vräker i dig mat.
Hampe123
2012-11-19, 19:19
Sådär. Från och med igår så började jag försöka ligga på 2500kcal (balans) ev lite över.
Bara att köra på med samma övningar som gjort innan?
Pass1:
Bänkpress 6*5
Lutande hantelpress 6*5
Hantelrodd 6*5
Latsdrag mot bröstet 6*5
Militärpress 6-8*5
Hantellyft åt sidan 6-8*5
Pass2:
Knäböj 8*5
Stående vadpress med hantlar 15*5
Benspark 8*5
Olika magövningar, "planka" "kasta ned bena" etc.
Pass3:
Hantelcurl 6*5
Hammercurl 6*5
Stångcurl 6*5
Pushdowns 6-8*5
"Dips i maskin" 12-15*5
Kickback 6-8*5
Kanske uppdaterar om nån månad med bilder hur det artar sig :cool:
svets_stina
2012-11-20, 19:02
Bygg! =) sommaren är inte här än!
Du verkar redan fått bra med tips så jag bara grattar dig till bra resultat än så länge! ;)
Hampe123
2012-11-21, 16:18
Bygg! =) sommaren är inte här än!
Jo blir nog att lägga på sig lite fram till Mars kanske :)
Du verkar redan fått bra med tips så jag bara grattar dig till bra resultat än så länge! ;)
Tacktack! :)
centralt
2012-11-22, 19:31
Skippa planka/bensprattlingen och lägg tiden på cablecrunches i maskin/CC. Jag hade själv de övningarna i mitt första schema jag gjorde men det finns bättre användning av den tiden än just de övningarna.
Hampe123
2013-01-15, 14:05
Nu har det gått snart 2mån sen jag började lägga mig på överskott och har gått upp från 82,83 till 88,89 men känner mig inte ett dugg fet, inte än iaf :)
Tänkte fortsätta en månad till för att sen försöka få till sommarformen :)
http://img43.imageshack.us/img43/9263/img06081t.jpg
Sådär ser jag ut nu!
Ha det gott :bpump:
Lägg dig på 3000kcal tills du ska börja deffa.. 2500 lär ju vara underskott för dig (bedömning utifrån bilden).
Hampe123
2013-01-15, 14:18
Lägg dig på 3000kcal tills du ska börja deffa.. 2500 lär ju vara underskott för dig (bedömning utifrån bilden).
Mmh, såg nu att jag skrev 2500 tidigare fast har legat på 2900-3200 cirkus.
Har stillasittande jobb osv så räknar med att 2500 är balans för har ju gått upp 5-6Kg nu så borde ju ligga på överskott :)
Mmh, såg nu att jag skrev 2500 tidigare fast har legat på 2900-3200 cirkus.
Har stillasittande jobb osv så räknar med att 2500 är balans för har ju gått upp 5-6Kg nu så borde ju ligga på överskott :)
okej formen ser bra ut:thumbup: hur lång är du?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Hampe123
2013-01-15, 14:23
okej formen ser bra ut:thumbup: hur lång är du?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Tack! Gjorde en Kalipermätning när jag vägde ca 84kg och den visa att jag hade 14.4% BF. Lite högre nu kanske mtp att jag ökat i vikt.
Är 190cm lång :)
Först och främst bra jobbat med deffen!! Jag håller själv på att deffar igen, vinterhullet ska bort och satsar på liknande resultat du åstadkommit senast sista mars. (Tillbaka till min sommarform.) Efter det kommer jag försöka ligga på kaloribalans med sund mat och mosa på så mycket jag kan på gymmet för att sedan, om det behövs, deffa några veckor precis innan beach 2013 :cool:
Tänkte bara dela med mig av min plan, kanske vore något för dig också ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.