Logga in

Visa fullständig version : Deffa? Drick läsk!

Jukka Sejlite
2012-11-13, 07:14
I vår kommer det att drickas kopiösa mängder Pepsi.
Kan detta verkligen fungera? Hmmm....

länk (http://theweek.com/article/index/236269/can-pepsis-new-soda-really-burn-fat)

länk (http://www.dailymail.co.uk/health/article-2231701/Pepsi-launches-FAT-BLOCKING-soft-drink.html)

Järvskan
2012-11-13, 10:00
Jacob Gudiol skrev om denna produkt häromdagen: http://tranastyrka.se/kan-man-inte-salja-socker-far-man-salja-nagot-annat/

Snobbe
2012-11-13, 11:11
Intressant om det faktiskt skulle fungera, men jag chansar på att det inte gör det.

Knatcharn
2012-11-13, 11:49
If it matters, max it!

FOSHO
2012-11-13, 13:15
Om den pepsin innehåller verksamma ämnen så kommer den inte lanseras här, då det säkerligen skulle läkemedelsklassas

Guddi
2012-11-13, 20:23
Den innehåller dextrin. Den skulle inte läkemedelsklassas här i Sverige så länge som Pepsi Co inte börjar göra läkemedelspåstående.

Sniggel
2012-11-13, 22:06
Den innehåller dextrin. Den skulle inte läkemedelsklassas här i Sverige så länge som Pepsi Co inte börjar göra läkemedelspåstående.

Hur är det med det? Om en produkt skulle t ex kunna hämma fettupptag (och såna produkter finns) och man skriver "hämmar fettupptag" och säljer produkten - Kommer då produkten att läkemedelsklassas per automatik? (efter granskning)
Får man inte lov att sälja livsmedel som har bevisade effekter? Jag har inte riktigt greppat det där känner jag. För nog kan vissa livsmedel direkt påverka en fysiologisk parameter. Men inte ska man behöva läkemedelsklassa något för det tycker man?

LeBron
2012-11-13, 22:14
Kan någon "kunnig" inom detta område uttala sig? Tycker det låter för bra för att vara sant men vad jag vet brukar inte Pepsi lansera bullshit produkter? :S

everlas
2012-11-13, 22:48
Kan någon "kunnig" inom detta område uttala sig? Tycker det låter för bra för att vara sant men vad jag vet brukar inte Pepsi lansera bullshit produkter? :S

ursäkta? Förklara gärna!

timoat
2012-11-13, 22:51
Mmm, man borde ju tycka att om en sån här dryck effektivt blockerar fettupptag kan den ju vara direkt livsfarlig för tex folk med anorexi, som kommer bälga i sig skiten tillsammans med ett äpple om dan.

LeBron
2012-11-13, 23:29
ursäkta? Förklara gärna!

Pepsi brukar inte lansera bullshit produkter, vad förstod du inte? Med bullshit produkter menar jag sådant som brukar komma ifrån TV-shop och liknande, typ som denna dryck utan vetenskapliga bevis utan endast påståenden (nu säger jag inte att denna inte har en vetenskapligt bevisad effekt utan drar bara ett exempel). Förstår du? :)

itsvintagebaby
2012-11-16, 12:13
Kan inte Eddie dra några kvalificerade slutsatser? Misstänker att han är någorlunda insatt?

Ramrod
2012-11-16, 12:23
Pepsi brukar inte lansera bullshit produkter, vad förstod du inte? Med bullshit produkter menar jag sådant som brukar komma ifrån TV-shop och liknande, typ som denna dryck utan vetenskapliga bevis utan endast påståenden (nu säger jag inte att denna inte har en vetenskapligt bevisad effekt utan drar bara ett exempel). Förstår du? :)

Dom säljer sockervatten, vet inte riktigt vad man skulle kunna göra för påståenden om det.

Reticulum
2012-11-16, 12:24
ursäkta? Förklara gärna!

Fråga om det är något specifikt du undrar/inte håller med om, vad han skrev var så självklart att en femåring kan förstå det.

Knatcharn
2012-11-16, 12:24
Det är väl bara så att dextrin gör att man tar upp mindre näring (näring binds till vatten och transporteras ut)? Vilket såklart resulterar i mindre kalorier till kroppen, som i sin tur kan resultera i mindre fettinlagring. Det är så jag förstod det iallafall.