Visa fullständig version : Värt att deffa på vintern?
Rubriken.
Tycker ni att det är värt att deffa på vintern? Eller tycker ni man skall satsa på att bygga fram till februari/mars och där börja deffa?
Skriv INTE att det är individuellt, för jag är ute efter ER erfarenhet. Har ni deffat på vintern? Blev ni nöjda sen på sommaren eller ångrade ni er och tyckte att det varit bättre att fortsätta bygga 2-3 månader till?
Väl mött!
EDIT: Tänkte mer så man slipper göra en stor deff inför sommaren! Alltså: Göra två mindre deffar.
beror väl på hur formen ser ut och hur mycket man vill gå ner? Väger du 110kg och vill gå ner till 75 till sommarn så är det kanske bra att börja under vintertiden
beror väl på hur formen ser ut och hur mycket man vill gå ner? Väger du 110kg och vill gå ner till 75 till sommarn så är det kanske bra att börja under vintertiden
Väger 80kg nu, 180 lång.. Tanken är väl att se deffad ut till sommaren. Låter som att jag borde bygga istället eller?:hbang:
Har du mycket muskler? I så fall säger jag att du kan ligga på ett minimalt överskott.
Har du lite muskler säger jag ligg i balans och bygg på det du har!
Väger 80kg nu, 180 lång.. Tanken är väl att se deffad ut till sommaren. Låter som att jag borde bygga istället eller?:hbang:
helt omöjligt för oss att säga utan att se formbilder
spelar inge roll för mig om det är sommar/vinter, vill jag bulka/deffa så gör jag det. Anpassar mig som sagt inte efter årstiden. Är ditt mål att vara deffad till sommaren och du har mycket att plocka bort så är det väll bara att börja?, och har man inget att deffa fram så bör man ej ens fundera på en deff?
Om du vill bli större, bygg på utan tvekan. Om du vill ha tvättbräda i vinter, deffa nu.
Aja, jag har muskler. Inget snack, men jag vill bygga lite mer. Så kör en tidig deff, börjar i Januari. Kommer återkomma med resultat! Ha d gott.
Väl mött!
Jag trivs inte i sälform så jag försöker ligga på låg % året runt. Man är ju inte bara näck på sommaren så jag förstår inte varför alla satsar på att bli rippade tills dess.
Jag trivs inte i sälform så jag försöker ligga på låg % året runt. Man är ju inte bara näck på sommaren så jag förstår inte varför alla satsar på att bli rippade tills dess.
Jämför hur många ggr du går barkroppad på sommaren jämfört med vintern :)
Jämför hur många ggr du går barkroppad på sommaren jämfört med vintern :)
Få se.
Sommar. Hmm. Noll.
Vinter. Noll.
:confused:
speedy83
2012-11-13, 11:08
få se.
Sommar. Hmm. Noll.
Vinter. Noll.
+1
Deffar just nu. Värt att vara smal när man börjar äta upp sig lite över vintern, dessutom blir vår-deffen inte lika tradig (långdragen) om man "betar av" en månad nu redan.
Spartansk
2012-11-13, 11:30
Va? Vilken fråga, det är klart det är värt att deffa på vintern. Det är ju efterblivet att deffa för att bli snygg på stranden; där är man ju kanske ändå bara tre gånger per sommar, och chansen att få ragg där är ju ungefär noll. Och stranden är väl i princip det enda stället man går runt i bar överkropp offentligt.
Har man ett sexliv är man dock helnaken på regelbunden basis året runt, och då är det väl värt att ha en snygg kropp på vintern.
få se.
Sommar. Hmm. Noll.
Vinter. Noll.
det är ju efterblivet att deffa för att bli snygg på stranden; där är man ju kanske ändå bara tre gånger per sommar, och chansen att få ragg där är ju ungefär noll. Och stranden är väl i princip det enda stället man går runt i bar överkropp offentligt.
+2
Om man är för fet för att bulka, för lite muskelmassa för att deffa samt inget händer på kaloribalans, vad gör man då? Aha, skjuter sig själv? Okej, hejdå.
Fishtank
2012-11-13, 13:07
Du slutar gruva och fattar ett beslut 312.
Deffa ner dig och bulka ett helt år skulle jag säga.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Om man är för fet för att bulka, för lite muskelmassa för att deffa samt inget händer på kaloribalans, vad gör man då? Aha, skjuter sig själv? Okej, hejdå.
Man drar sig till minnes att stress är katabolt, fattar ett beslut och kör på det.
Livet är sällan optimalt. Velande är aldrig optimalt.
Nattljus
2012-11-13, 13:37
Ryck upp dig *hug*
BelowAverage
2012-11-13, 13:54
Deffade under vintern förra året, var helt ok. Skönt släpp med fusket kring jul med.
Höll däremot inte toppenform till sommaren, men det är ju mest en fråga om inställning, jag brydde mig helt enkelt inte.
Tänker deffa i vinter igen.
Du slutar gruva och fattar ett beslut 312.
Deffa ner dig och bulka ett helt år skulle jag säga.
Jo, det är väl det bästa. Kommer dock bli självmordsbenägen om jag märker att jag ser ut som en liten pinne efter deffen, jag har ju faktiskt bulkat ett tag nu.
Man drar sig till minnes att stress är katabolt, fattar ett beslut och kör på det.
Det har du helt rätt i, velande är idiotiskt och har förstört säkerligen över ett år av träning för mig.
Ryck upp dig *hug*
Tack, det ska jag göra. *hug*
Fishtank
2012-11-13, 14:59
Jo, det är väl det bästa. Kommer dock bli självmordsbenägen om jag märker att jag ser ut som en liten pinne efter deffen, jag har ju faktiskt bulkat ett tag nu.
Det har du helt rätt i, velande är idiotiskt och har förstört säkerligen över ett år av träning för mig.
*
Äsch.
Jag började träna för 13 månader sen med en vikt på 110 kilo.
Bänkade 40 kilo.
Något måste jag ha gjort rätt på mitt underskott då mina armar nu mäter 37,5 kalla och bänkar 110 med en vikt på 71.
Min poäng med det hela är att man kan bli stark och växa även på underskott.
Nephelite
2012-11-13, 15:33
312, lägg dig på litet överskott /balans och FÅ I DIG PROTEIN MASSOR. typ 300 gram/dag.
~2,5g/kg kroppsvikt , sedan ser du till att sätta näringstimingen. få i dig EAA runt träning, käka monohydrat och dra i dig whey + några bananer efter varje träning.
byt träningschema, satsa på att öka proggressivt ^^
Äsch.
Jag började träna för 13 månader sen med en vikt på 110 kilo.
Bänkade 40 kilo.
Något måste jag ha gjort rätt på mitt underskott då mina armar nu mäter 37,5 kalla och bänkar 110 med en vikt på 71.
Min poäng med det hela är att man kan bli stark och växa även på underskott.
Helvete, det var bra jobbat. Mitt första träningsår var på ett minimalt underskott omedvetet, gick ner 5kg det året. Växte ingenting alls, fick väl kanske 1cm större arm, max. Har nu legat på balans ett par månader, inget händer på styrkan eller muskeltillväxten. Nada, zero, inget.
312, lägg dig på litet överskott /balans och FÅ I DIG PROTEIN MASSOR. typ 300 gram/dag.
~2,5g/kg kroppsvikt , sedan ser du till att sätta näringstimingen. få i dig EAA runt träning, käka monohydrat och dra i dig whey + några bananer efter varje träning.
byt träningschema, satsa på att öka proggressivt ^^
Det var ungefär exakt sådär jag hade tänkt mig, men nu skrev Fishtank en annan sak och velandet sätts i rullning igen. :D
Sheogorath
2012-11-13, 16:58
+1
+2
Sheogorath
2012-11-13, 16:59
Hej. Man deffar.
Hejdå.
/Sheo
Man deffar för att man antingen vill bli mer deffad eller för att man inte trivs i nuvarande form. Man deffar inte för att det är lite varmare ute eller vice versa.
Storhövdingen
2012-11-13, 19:21
Deffar man på sommaren tävlar man med alla andra sommardeffare om att vara snyggast på stranden. Konkurrensen om att vara snyggast i bastun vintertid brukar inte vara lika hård.
Har du planer på att åka ner till Sydamerika i vinter/vår så ska du definitivt deffa eftersom dom är galna i tvättbrädor...även den fulaste lilla grisen får till det.
De två tidigare åren har det blivit under våren för att till slut bryta ihop, gråta en skvätt och misslyckats uppnå den riktigt hårda formen jag vill åt men dock en helt okej strandform.
Iår (nästa) är förutsättningarna lite annorlunda. Ska bort och "tjata" till mig en OPtid i början av december som jag får i feb/mars. Därefter får jag inte INTE INTE styrketräna på ca 1 månad vilken innebär att formen måste vara hygglig vid operationstiden för att sedan bara ta det sista 6-8 veckor innan sommaren. Kommer vara en liten livskris men det får gå. (är bara ett ljumskbrock som ska lappas ihop men ack träningen...)
+1
Det gäller dessutom allt i livet. Så vida man inte vill stampa på samma ställe.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.