Visa fullständig version : Vilken aktivitetsfaktor?
Hej ! jag har deffat nu i två veckor och det har gått felfritt hittils. Nu är det så att jag har börjat ett nytt jobb Som är mycket mer fysiskt än mitt förra (jobbar Som elmontör och renoverar ett höghus). är därför mycket hungrigare än förr när jag håller samma kalorinivå och är osäker på hur mycket jag kan höja min aktivitetsfaktor utan att viktnedgången blir lidande. tack för svar! :)
kan tillägga att jag styrketränar 3 ggr/vecka
Fishtank
2012-11-12, 16:46
Pröva dig fram.
Vi kan inte veta.
Du ser på vågen hur stort underskott per vecka du ligger på.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hur många gånger i veckan jobbar du ungifär? Går/cyklar/åker bil eller annat till jobbet? Beror på mer än bara dom sakerna som du skrivit upp. Sen beror det även på metabolismen så det är mycket som påverkar. Så testa dig fram!
jobbar 5 dagar i veckan och åker bil dit. Om ni skulle försöka på en gissning, runt 1,5 ? konditionstränar nästan aldrig.
Fishtank
2012-11-12, 17:28
Men för guds skull.
Lägg på 500 på det du äter nu, kolla hur vikten ändras under den här veckan.
Grattis nästa måndag vet du hur stort under/överskott du ligger på.
Vi kan spekulera i 17 dagar om vad du bränner mig vi kommer aldrig vara precisare än att testa en vecka är.
Men för guds skull.
Lägg på 500 på det du äter nu, kolla hur vikten ändras under den här veckan.
Grattis nästa måndag vet du hur stort under/överskott du ligger på.
Vi kan spekulera i 17 dagar om vad du bränner mig vi kommer aldrig vara precisare än att testa en vecka är.
En vecka är dessutom för kort mätperiod, iallafall om man kollar efter vågen. Vill man vara helt säker bör man öka kcalintaget med 500 och köra på det under kanske 10veckor för att få en ordentlig helhetsbild.
Fishtank
2012-11-12, 18:11
En vecka är dessutom för kort mätperiod, iallafall om man kollar efter vågen. Vill man vara helt säker bör man öka kcalintaget med 500 och köra på det under kanske 10veckor för att få en ordentlig helhetsbild.
En vecka räcker om han väger sig varje dag med tanke på att han hade koll på sitt intag tidigare.
jag ber Om ursäkt Om ni tycker jag är tjatig, det är bara min osäkerhet Som talar :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.