handdator

Visa fullständig version : Efter träning vid diet..

johan***
2002-04-26, 08:08
Hello...
Vad tror ni om en "eftetrträningsdrink" bestående av ca 40g protein, blandat med 15 g Dextrosol (mkt snabb kolhydrat) och 15 g Fruktsocker (mkt lågt GI, dvs mycket långsam kolhydrat). 15 g Dextrosol borde räcka för att ge Insulinpåslag och fruktsockret borde stabilisera insulinnivån efteråt.
Den blir söt som fan så den är inte så god !!!!!
I de flesta Gainers är det för mycket kolhydrater, vill bara ha ett minimum av dessa just nu efter träningen, då jag kör en provdeff.
I övrigt får jag i mig ca 2,5-2,8 g protein/ kg kroppsvikt just nu, med en förödande effekt på plånboken (3-4 kg proteinpulver/månad). Men det funkar bra för att behålla muskelmassan, har inte tappat mycket i styrka alla trots en viktnedgång på ca 4 - 4,5 kg på 2 månader.
Tränar styrketräning 3-4 ggr/ veckan + 1 långsam löprunda (45 min), 1-2 morronprommisar/ vecka. (55 min)

Nåja, vad tror ni om min efter träning drink ?

Petrus
2002-04-26, 14:15
>johann***
Just efter tränignen behöver du inte vara orolig för kolhydraterna, även om du deffar. Kroppen tar mer än gärna emot allt du stoppar i dig och chansen att näringen lägger sig "på fel ställe" är minimal...
Huvudsaken är att du ligger på minus TOTALT sett...
Vänligen,

Petrus