handdator

Visa fullständig version : Någon som testat Philadelphias chokladkräm?

Mackan58
2012-11-06, 23:23
Någon som testat?

Någon som vet innehållet?

Mvh

The Mack

IronBug
2012-11-06, 23:26
Varit uppe i ett par trådar.

Jag har inte lyckat hitta en affär i Uppsala som säljer skiten dock. Någon som kan tipsa?

rekyl
2012-11-07, 00:39
Måste säga att den inte var någon höjdare. Blir syrlig på fel sätt och jag vet inte vad man ska använda den till, möjligen nyttigare frosting till saker i så fall. Äter hellre naturell ärligt talat.

Ortodox
2012-11-07, 09:10
Jag tycker den var riktigt god, krämig.

tjing
2012-11-07, 11:50
Philadelphia med marabousmak?

Dylika nya produkter pekar ju med hela armen på vad som är fel med mat i dagens samhälle.

IlCastor
2012-11-07, 12:07

Dylika nya produkter pekar ju med hela armen på vad som är fel med mat i dagens samhälle.

Gillar man inte choklad, behöver man bara säga det.

tjing
2012-11-07, 12:13
Eller om man tycker det är osmakligt och ett sätt att sälja mer produkter när all mat ska ha smak av en miljard olika grejer nuförtiden. Dessutom var min poäng att det har en nära koppling till övervikt.

Philadelphia och marabou liksom. Kulinariskt.

Dreas
2012-11-07, 13:09
Eller om man tycker det är osmakligt och ett sätt att sälja mer produkter när all mat ska ha smak av en miljard olika grejer nuförtiden. Dessutom var min poäng att det har en nära koppling till övervikt.

Philadelphia och marabou liksom. Kulinariskt.Det har väl funnits i Norge länge, gott är det också! *drool*

Bjern
2012-11-07, 14:44

Fast det är ju överskottet som gör att man blir fet, inte produkterna i sig. Man kan ju äta flera burkar Philadelphia marabou utan att bli fett, om det nu är det man vill.

Marsa
2012-11-07, 16:00
Hittade på Coop vid stationen i Uppsala, dock tog jag sista paketet!
Blir som sagt lite syrligt, men det kanske är bättre på annat bröd :)

Wormzie
2012-11-07, 17:26
Tycker den var skitäcklig. Äter hellre en macka med nutella än 20 mackor med philadelphia marabou.

tjing
2012-11-07, 18:13
Fast det är ju överskottet som gör att man blir fet, inte produkterna i sig. Man kan ju äta flera burkar Philadelphia marabou utan att bli fett, om det nu är det man vill.

Jo men överbelönande matprodukter ökar onekligen chanserna för att man äter mer.

Ost bör vara mat, marabou är godis.

Fishtank
2012-11-07, 19:03
jo men överbelönande matprodukter ökar onekligen chanserna för att man äter mer.

+1

Matsa
2012-11-07, 19:05
Jo men överbelönande matprodukter ökar onekligen chanserna för att man äter mer.

Varför? Det finns redan gott om söta pålägg så vad gör detta värre? Eller anser du att det är lika hemskt med marmelad, jordnötssmör, sylt etc?

Pompere
2012-11-07, 19:52
Tkr den är helt ok!
Jag köpte den på Coop Nära i sthlm (telefonplan).

85kcal för 30g tror jag. Hyffsat lågt med kalorier för att ha som topping till gröten på kvällen :)

tjing
2012-11-08, 12:26
Varför? Det finns redan gott om söta pålägg så vad gör detta värre? Eller anser du att det är lika hemskt med marmelad, jordnötssmör, sylt etc?

En stor del av vår matkultur är väldigt problematisk, ja. Det är väl inget nytt?

Jag tycker det är något särskilt osmakligt med en blandning av philadelphia och marabou och det är en trend jag ser med en massa matvaror; konstiga misch-masch bladningar av en massa smaker bara för att göra saker "godare" och för att folk ska konsumera mer.

Jag tycker det är helt stört i grund och botten.

Mackan58
2012-11-08, 17:33
Alright, tack för svaren!

tjing; Det är bra att du är skeptisk men som sagt kalorier in vs kalorier ut. Eftersom den innehåller mindre kcal än Nutella kan man äta den istället om smaken är likvärdig.

Återkommer med min åsikt om 3,5 veckor.

Matsa
2012-11-08, 20:19
En stor del av vår matkultur är väldigt problematisk, ja. Det är väl inget nytt?

Jag tycker det är något särskilt osmakligt med en blandning av philadelphia och marabou och det är en trend jag ser med en massa matvaror; konstiga misch-masch bladningar av en massa smaker bara för att göra saker "godare" och för att folk ska konsumera mer.

Jag tycker det är helt stört i grund och botten.

Fast att du tycker att mjukost inte kan smaka choklad betyder ju inte nödvändigtvis att det är rätt, det har mer att göra med dina värderingar och dem har du givetvis rätt till. Någon annan kanske tycker att du överreagerar och verkar ha ett osunt förhållande till mat. Du förfasas därför att kombinationen råkar te sig dekadent i dina ögon helt enkelt.

Jag tror att du har fel i att just den här typen av produkter skulle ha en kraftig koppling till övervikt. Jag tvivlar på att söta pålägg utgör en tillräckligt stor del av folks kost för att det ska göra någon större skada. Jag tror att det bleknar ordentligt i jämförelse med all överkonsumption av vanligt godis, snacks, läsk, bakverk, snabbmat etc.

Mr.Sjöborg
2012-11-08, 20:48

På riktigt?
Du kan dricka en en halvlter olja varje dag utan att överskrida din kaloribudget, men oavsett kanske det inte är allt för smart om du inte önskar att gå upp i vikt

Alright, tack för svaren!

tjing; Det är bra att du är skeptisk men som sagt kalorier in vs kalorier ut. Eftersom den innehåller mindre kcal än Nutella kan man äta den istället om smaken är likvärdig.

Återkommer med min åsikt om 3,5 veckor.

För guds skull låt bli!
Vedervärdigt och antiklimax så det small om det.
Smakade enligt mig som kvarg med cancao och sötningsmedel, aningen mindre syra. Nutella gör åttor runt den här smörjan varje dag i veckan, gillar du nutella kommer du aldrig kunna bli nöjd med detta skämt till livsmedel

P.S åt en tesked, sen åkte den i tunnan*grr*

Bjern
2012-11-08, 21:48
På riktigt?
Du kan dricka en en halvlter olja varje dag utan att överskrida din kaloribudget, men oavsett kanske det inte är allt för smart om du inte önskar att gå upp i vikt

Nej det kan jag inte :)

Min poäng var att varje individ har ett val, man bör inte anpassa produkterna så dom blir ''nyttigare'' bara för att vissa helt enkelt äter för mycket av det goda och blir ohälsosamt feta.

Albin Eriksson
2012-11-09, 01:24
Jag tycker nutella är mindre god pga hasselnötssmaken och då var Philadelphia Marabou en fröjd, tycker den är kanon.

Dock skall man ha klart för sig, det smakar 100% krämig mjölkchoklad och har väl inget att göra med mjukost/philadelphia öht smakmässigt.

Smaskade i mig ett par burkar innan SM-scenen på riskakorna. :P

LizaK
2012-11-09, 02:34
Måste hålla med motståndarsidan.
Övervikt är ett stort problem i samhället & att hela tiden introducera nya mindre nyttiga livsmedel som triggar tjockisen i oss..kan inte vara bra.
Vanliga "Svensson" har inte samma koll som många av oss på hur mycket kalorier de får i sig dagligen..därmed blir sockriga och/eller feta livsmedel en riktig fälla för dem..
Om man nu måste ha ost OCH choklad på sin nyrostade skiva formfranska kan man väl använda fantasin och ta nutella och mjukost?

Och måste allting blandas?

Snart kommer väl Philadelphia med lakrissmak och flingsalt.. Mums.*spy*

,Liza

Tompann
2012-11-09, 11:26
Måste hålla med motståndarsidan.
Övervikt är ett stort problem i samhället & att hela tiden introducera nya mindre nyttiga livsmedel som triggar tjockisen i oss..kan inte vara bra.
Vanliga "Svensson" har inte samma koll som många av oss på hur mycket kalorier de får i sig dagligen..därmed blir sockriga och/eller feta livsmedel en riktig fälla för dem..
Om man nu måste ha ost OCH choklad på sin nyrostade skiva formfranska kan man väl använda fantasin och ta nutella och mjukost?

Och måste allting blandas?

Snart kommer väl Philadelphia med lakrissmak och flingsalt.. Mums.*spy*

,Liza

Ingen tvingar någon att äta.

För övrigt borde vi illegalisera smör. Det blir man jävligt tjock av. För att inte prata om bröd. Varför ska man blanda saker hela tiden? Typ mjöl och vatten...

Tolkia
2012-11-09, 12:48
Smaskade i mig ett par burkar innan SM-scenen på riskakorna. :P
Nå, jag förväntar mig att någon rage:ar även över detta i folkhälsans namn ...?

Reaper123
2012-11-09, 13:06
Det var väl ingen revolutionerande smak, men passade riktigt bra på digestivekex tillsammans med brieost. Tröttnade dock efter att jag ätit upp på två burkar och lär inte köpa hem fler anytime soon!

Grazzafukkinrazzi
2012-11-09, 13:38

Haha, jag måste i alla fall inflika med att man kanske inte har den skarpaste förmågan att avgöra vad som är gott och inte efter en tävlingsdiet till ett SM ;)

Albin Eriksson
2012-11-09, 14:15

Kände helt klart att fetman kom smygande i desamma...