Visa fullständig version : Dagens intag
3e dagens deff är avklarad.
http://f.playahead.com/dd8851d657f3425f924579c17df08bc7/share/297a770cf1a04fa3a9a0454223ec4b29.jpg
Synpunkter?
180cm
89kg
20år
Gymmar 5-6ggr i veckan, cyklar 20min efter gympasset.
Går minst en timme om dan under deffen.
Ligger lite lågt på proteinet, jag vet men jag orkar verkligen inte proppa i mig mer, ska köpa proteintillskott i dagarna.
Flygplan
2004-02-09, 00:28
Är varje "maträtt" en enskild måltid? Lite svårt att tyda...
Hur som helst, som du säger, för lite protein.
Varför 1,5% mjölk? Byt ut mot minimjölk, mättat fett har du ingen nytta av....
1 liter mjölk på en och samma måltid är heller ingen bra idé på grund av insulin utsöndringen.
Du måste äta mer! Om du kör kardio och styrketräning 5-6 dagar i veckan måste du äta närmare 3000kcal/dag under deff om du väger 89kg, ifall du inte vill förlora dina muskler.
Är mellanmjölk mättat fett?
Måste missat det, drack enbart mellanmjölk idag för att få i mig mer fett, annars dricker jag alltid minimjölk.
ÄT MER!! 1800kcal är påtok för djävla lite! även om du ska deffa, du kommer mörda dina muskler om du inte drar upp kaloriintaget!
Som Flygplan skrev, iaf 3000
King Grub
2004-02-09, 07:29
Var är kolhydraterna? Särskilt de stärkelserika?
Nej usch, det där såg ut som ett mardrömsscenario, och kommer att leda till mer muskelförlust än fettförlust. +1000 kcal. Minst.
Originally posted by Dolce
Är mellanmjölk mättat fett?
Måste missat det, drack enbart mellanmjölk idag för att få i mig mer fett, annars dricker jag alltid minimjölk.
Nej, det är inte enbart mättat fett. Hälften av fettet ( mellan tummen och pekfingret ) är mättat fett och andra hälften är omättat fett. Endast ca 2 % av mjölkfettet ät fleromättat och av denna del är mycket lite CLA dvs fett med intressanta egenskaper.
Skall du öka andelen fett i maten så skulle jag rekommendera att byta ut den magra kycklingen mot fet fisk som lax och makrill.
Varför så mycket äggvitor. Försök att få med ett helt kokt ägg då och då. Ägg innehåller inte bara mättat fett utan massor av andra fetter som är nyttiga. Speciellt hönor som fått äta linfrön sk Omega-3-ägg.
Originally posted by King Grub
Var är kolhydraterna? Särskilt de stärkelserika?
Nej usch, det där såg ut som ett mardrömsscenario, och kommer att leda till mer muskelförlust än fettförlust. +1000 kcal. Minst.
Förra gången(förrgår) åt jag på tok för mycket kolhydrater (300) nu på tok för lite.
King Grub
2004-02-09, 11:51
Förra gången(förrgår) åt jag på tok för mycket kolhydrater (300) nu på tok för lite.
Det är inte jag som påstått att 300 gram kolhydrater är "på tok" för mycket, i alla fall.
har köpt upp mig på massa tonfisk i olja (vegetabilisk) och makrill i tomatsås som jag tänkte komplettera med, ska få med lite ris också.
Edit: Slänger upp dagens intag ikväll så får vi se om jag har artat mig något.
http://f.playahead.com/dd8851d657f3425f924579c17df08bc7/share/2a8dd43ffbcd41148f57d7cf258a7c22.jpg
dagens intag, vad jag har tränat idag står med också.
Får omöjligt i mig mer proteiner än sådär, orkar verkligen inte äta mer.
Vart är frukosten? :confused:
Originally posted by kelk
Vart är frukosten? :confused:
Jag vaknar vi halv 12=)
Stack dock direkt till gymmet, så jag åt direkt efter.
Idag fick jag iaf i mig frulle, 220g kycklingfilé och 2dl minimjölk.
King Grub
2004-02-10, 11:40
Jag vaknar vi halv 12=)
Stack dock direkt till gymmet, så jag åt direkt efter.
Idag fick jag iaf i mig frulle, 220g kycklingfilé och 2dl minimjölk.
Var är kolhydraterna? Är det någon gång på dagen, förutom efter träningen, det är dumt att snåla med kolhydraterna, så är det på morgonen.
RealElwood
2004-02-10, 13:40
Ta Linfröolja istället för vad d nu va för olja du hade. Linfröoljan innehåller nämligen Omega 3,6 och 9.
Jag är ganska lik dig verkar det som med mina 1,83 88kg, jag äter 2800 nu, kan posta exakt senare när jag e hemma..
Var är kolhydraterna? Är det någon gång på dagen, förutom efter träningen, det är dumt att snåla med kolhydraterna, så är det på morgonen.
Nu fick jag i mig en del ris, ungefär 1 timme efter gympasset, drog i mig en banan direkt efter träningen.
Borde väl köra det på morgonen men imorse han jag inte koka ris.
King Grub
2004-02-10, 15:20
Nu fick jag i mig en del ris, ungefär 1 timme efter gympasset, drog i mig en banan direkt efter träningen.
Borde väl köra det på morgonen men imorse han jag inte koka ris.
Koka dagen innan. Då får du betydligt lägre GI på köpet. Och GI är ju, som alla vet, fullständigt avgörande för livskvaliteten. ;)
Koka dagen innan. Då får du betydligt lägre GI på köpet. Och GI är ju, som alla vet, fullständigt avgörande för livskvaliteten. ;)
Smakar ju äckel om det inte är nylagat!
King Grub
2004-02-10, 16:18
Då får du leva med lite snabbare kolhydrater. Pasta, ris, potatis - alla stärkelserika kolhydratkällor får betydligt lägre GI om de får kallna efter kokning.
Jag tycker ris och pasta ofta blir godare kallt. Ris & kyckling och pasta & tonfisk till exempel.
RealElwood
2004-02-10, 16:24
Här är vad jag äter idag 1,83, 88 kg 23 år
http://server5.uploadit.org/files/RealElwood-mat.JPG
Det blir
277g P
272g K
66g F
Sammanlagt 2794 Kcal varav fördelningen är 40-40-20.
Tränar styrka 5 ggr vecka. Går morgonprommisar samt efter träning sammanlagt 1-1½ timme 5 dagar i veckan.
Har tappat ett kilo nu första veckan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.