Visa fullständig version : "Magrutor"
Kan vi inte komma överrens om att det kallas för "tvättbräda" och inte "magrutor". Att säga magrutor låter helt efterblivet.
Latissimus Dorsi
2012-11-04, 20:06
Om du tycker magrutor låter efterblivet, och vill ersätta det med ''tvättbräda'' så låter det minst lika efterblivet. Isånnafall typ magmuskler eller magmuskulatur. Men visst magrutor låter lika dumt som att kalla biceps den där kullen på armen som sticker ut.
Om du tycker magrutor låter efterblivet, och vill ersätta det med ''tvättbräda'' så låter det minst lika efterblivet. Isånnafall typ magmuskler eller magmuskulatur. Men visst magrutor låter lika dumt som att kalla biceps den där kullen på armen som sticker ut.
Tvättbräda är ett vedertaget begrepp med härlig klang. Magrutor låter något som en 14-årig kille som "flashar" sin anorektiska buk framför spegeln på gymmet säger.
jag säger abs busfrö som jag är eheheh
Thornblom
2012-11-04, 20:14
Jag nämner inte dessa muskler.
hahavaffan
2012-11-04, 20:16
Tvättbräda är ju om möjligt ännu töntigare, och något som min mamma eventuellt skulle kunna få för sig att kalla det.
Det heter underbuksfettsmuskulatursomaldrigsynspåenäktaman.
Tvättbräda är ju om möjligt ännu töntigare, och något som min mamma eventuellt skulle kunna få för sig att kalla det.
Det heter underbuksfettsmuskulatursomaldrigsynspåenäktaman.
Hmm, är jag ensam om att gilla termen "tvättbräda"? Tycker det känns så härligt 80/90-tal, så otroligt opretentiöst.
'Bag in box' mest på grund utav den lilla pipen nedanför....
Spartansk
2012-11-04, 21:17
Va? Det är ju inte en tvättbräda, det ser inte ut som en tvättbräda, det är rutor på magen som ser ut som rutor på magen. Magrutor är ju ett klockrent ord.
Herman H
2012-11-04, 21:20
Jag säger tvättmaskin men min sambo envisas med att det finns en alien där inne. Jag vet inte ens hur mina ev. rutor ser ut där under issoleringen.
Jag vet dock att dessa "rutor" har växt upp över de tre nedersta revbenen vilket i sig är lite muppigt. :d
Magmuskler/magrutor sägs det här iaf.
Musculus rectus abdominis säger jag.
Squamata
2012-11-04, 21:50
Jag säger bra deff :)
Christoforos
2012-11-04, 22:01
Magmuskler, och om jag refererar tillståndet att ha vältränade magmuskler + lågt BF% så säger jag magrutor.
Spartansk
2012-11-04, 22:12
Jag vill fortfarande slå ett slag för äggkartongsundersidemage.
Konkelbär
2012-11-04, 22:42
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/326/127814606985.jpg
Knäckebröd eller luftmadrass.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.